MuscleMeat

Ontslag voor moslimdocente die mannen geen hand wil geven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onzin. Het gaar hier niet om rassen maar om onderscheid die ze maakt tussen mannen en vrouwen. Ik zie niet in warom deze vrouw niet goed zou kunnen functioneren op deze school zonder handen te geven. Het is gewoon een excuus om haar te ontslaan.

Ze heeft geen fobie voor het westen anders zou ze hier niet wonen. ze heeft het westers recht om geen hand te geven; Dus je redenering loopt het mank.

neen mijn waarde.

ze heeft het recht om OF GEEN handen te schudden OF iedereen de handen te schudden..

niet selectief op basis van coïtuse, DAT is nou juist discriminatie op basis van geslacht.

edit: goddamned, genaaid door een typo, rasicme is natuurlijk haat op basis van ras, disciminatie is het moedwillig onderscheid maken.

Laatst bewerkt:
Ik vind het fout van de vrouw maar ik vind dat ze het recht heeft om te weigeren. Het is geen vereiste om haar job naar behoren uit te voeren. Anders zou het bijv zijn moest ze vertegenwoordiger zijn van één of ander bedrijf.

Yes! Rellen!
:D

Geintje dude. Ik waardeer een afwijkende mening. Het is namelijk doodeng als iedereen hetzelfde denkt.

Die commisie is de weg kwijt. Want wat zeggen ze nou eigenlijk?
Dat die vrouw gelijk heeft als ze ook weigert vrouwen een hand te schudden. Ze mag van de commissie geen onderscheid maken tussen de coïtuses.
Maar de vrouw schudt geen mannenhanden omdat ze juist wel onderscheid wil maken tussen de coïtuses, het onderscheid tussen de coïtuses is denk ik de essentie van haar weigering om mannenhanden te schudden.
Dus samengevat, de vrouw mag stoppen met mannenhanden schudden als ze de drijfveer daarachter, het verschil tussen de coïtuses, loslaat.
Moslims mogen weigeren varkensvlees te eten, als ze vegetarisch worden. Zoiets.
Kortom, de commissie snapt het probleem niet.

Het probleem is dat de vrouw praktische problemen veroorzaakt door aan haar cultuur vast te houden. Althans, ik voel me redelijk in de zeik gezet als mijn uitgestoken hand botweg wordt geweigerd. Een uitgestoken hand weigeren geld in nederland altijd nog als een onuitgesproken 'ik moet je niet'. En dan zal het me veel moeite kosten om die vrouw als een gelijkwaardig gesprekspartner te zien.
Als iemands cultuur praktische problemen veroorzaakt dan moet ze die cultuur loslaten, of naar een land gaan waar het uitoefenen van die cultuur geen problemen veroorzaakt.

Ga een snel voor een camera staan en spreek het land toe !!

Lauw for queen !

Edit: Never mind, mis. :p

Ik vind het fout van de vrouw maar ik vind dat ze het recht heeft om te weigeren. Het is geen vereiste om haar job naar behoren uit te voeren. Anders zou het bijv zijn moest ze vertegenwoordiger zijn van één of ander bedrijf.

Nogmaals..

als ze het recht heeft om te weigeren mag ze geen onderscheid maken in man of vrouw.

als zij ervoor kiest om geen handen te schudden van zowel mannen als vrouwen zie ik er geen probleem in, het selectieve gedrag is juist waar het op stuit.

neen mijn waarde.

ze heeft het recht om OF GEEN handen te schudden OF iedereen de handen te schudden..

niet selectief op basis van coïtuse, DAT is nou juist racisme op basis van geslacht.

Racisme op basis van geslacht? FOUT

het is coïtusisme of discriminatie op basis van geslacht.

[bewerk] Coïtusisme algemeen
Ook geslachtsrol-stereotypen met betrekking tot mannelijkheid en vrouwelijkheid vallen onder het begrip coïtusisme. Deze stereotypen hebben soms onderbewust invloed op ons gedrag. Voor deze vorm is de term genderisme bedacht.

Erge vormen van coïtusisme zijn mannenhaat (misandrie) of vrouwenhaat (misogynie).

Hoe sterker individuen afwijken van de rolverwachtingen die in een bepaalde cultuur dominant zijn, hoe moeilijker het zal zijn deze door middel van emancipatie te doorbreken.

[bewerk] Vrouwendiscriminatie
De meest voorkomende vorm van coïtusisme uit zich in discriminatie van vrouwen.

De vrouwenbeweging bestrijdt al sinds haar ontstaan de benadeling en discriminatie van vrouwen. Dit heeft effecten gehad op nationale en internationale wetgeving: er bestaat een Internationaal Verdrag tot Uitbanning van Vrouwendiscriminatie, kortweg het VN-Vrouwenverdrag. Er is veel onderzoek gedaan naar vormen van vrouwendiscriminatie.

[bewerk] Mannendiscriminatie
In Westerse landen is sinds ongeveer 1980 een trend te bespeuren om ook aandacht te besteden aan de achterstelling van mannen op bepaalde gebieden, zoals ouderschap. Soms kan worden gesproken van vaderschapsdiscriminatie. Er is een duidelijk verschil in de positie van de coïtusen in westerse en niet-westerse landen.

Nogmaals..

als ze het recht heeft om te weigeren mag ze geen onderscheid maken in man of vrouw.

als zij ervoor kiest om geen handen te schudden van zowel mannen als vrouwen zie ik er geen probleem in, het selectieve gedrag is juist waar het op stuit.

Okay, laat de school weten dat ze nu ook vrouwen geen hand zal geven en dat ze dus niet moeten overgaan tot ontslag.

als ze hier niet geboren was ghad je kunnen zeggen: als je het je hier niet bevalt dan moet je mar oprotten. Maar dat kan je nu niet; Het enige wat ik hier vaststel is bekrompenheid.

:roflol:

Bekrompenheid van wie?

Het is een conflict tussen twee culturen. Wat de ene cultuur verplicht stelt verbiedt de andere. Heel simpel. Een school met een westerse cultuur heeft het recht om die te uiten toch? Als je daar niet mee kan leven moet je de consequenties accepteren.

Duidelijk een geval van geen respect naar onze cultuur.
Opzouten met dat mens!!

Lauw for qween :D

Racisme op basis van geslacht? FOUT

het is coïtusisme of discriminatie op basis van geslacht.

[bewerk] Coïtusisme algemeen
Ook geslachtsrol-stereotypen met betrekking tot mannelijkheid en vrouwelijkheid vallen onder het begrip coïtusisme. Deze stereotypen hebben soms onderbewust invloed op ons gedrag. Voor deze vorm is de term genderisme bedacht.

Erge vormen van coïtusisme zijn mannenhaat (misandrie) of vrouwenhaat (misogynie).

Hoe sterker individuen afwijken van de rolverwachtingen die in een bepaalde cultuur dominant zijn, hoe moeilijker het zal zijn deze door middel van emancipatie te doorbreken.

[bewerk] Vrouwendiscriminatie
De meest voorkomende vorm van coïtusisme uit zich in discriminatie van vrouwen.

De vrouwenbeweging bestrijdt al sinds haar ontstaan de benadeling en discriminatie van vrouwen. Dit heeft effecten gehad op nationale en internationale wetgeving: er bestaat een Internationaal Verdrag tot Uitbanning van Vrouwendiscriminatie, kortweg het VN-Vrouwenverdrag. Er is veel onderzoek gedaan naar vormen van vrouwendiscriminatie.

[bewerk] Mannendiscriminatie
In Westerse landen is sinds ongeveer 1980 een trend te bespeuren om ook aandacht te besteden aan de achterstelling van mannen op bepaalde gebieden, zoals ouderschap. Soms kan worden gesproken van vaderschapsdiscriminatie. Er is een duidelijk verschil in de positie van de coïtusen in westerse en niet-westerse landen.

is je sterkste tegenargument nu een verbaal foutje van mij ? dat hoop ik toch niet he.

aangepast overigens.

Maus mijn idee;)

:roflol:

Bekrompenheid van wie?

Het is een conflict tussen twee culturen. Wat de ene cultuur verplicht stelt verbiedt de andere. Heel simpel. Een school met een westerse cultuur heeft het recht om die te uiten toch? Als je daar niet mee kan leven moet je de consequenties accepteren.

de westerse cultuur is een hybride net zoals alle culturen. Dat wil zeggen dat ze elementen bevat van meerdere culturen. Wat Nederlanders nu steeds vaker willen is deze interactie stopzetten. Maar dat is onmogelijk. De culturen zijn heden ten dagen sich nog steeds aan het vermengen in Nederland. Ik ben er steevast van overtuigd dat er binnen nu en 30 jaar nog maar weinig conflicten (zoals het handgeschud) zullen zijn.

Okay, laat de school weten dat ze nu ook vrouwen geen hand zal geven en dat ze dus niet moeten overgaan tot ontslag.

kijk dat is al 1 probleem minder, als ze nu ook zo handig is in de omgang dat ze elke ouder/docent etc kan uitleggen waarom ze dit doet heb je geen probleem meer.

Vrouw: sorry meneer, mevrouw, mijn geloof verbied mij een hand te schudden, ik ga ervanuit dat u dit kunt begrijpen en wil u in iedergeval bedanken dat u bent gekomen.

Ouders: ah op die manier, geen punt.

stukje communicatie is dan weer op zijn plaats om alles te nuanceren ipv het te laten escaleren.

• Topic Starter Topic Starter
de westerse cultuur is een hybride net zoals alle culturen. Dat wil zeggen dat ze elementen bevat van meerdere culturen. Wat Nederlanders nu steeds vaker willen is deze interactie stopzetten. Maar dat is onmogelijk. De culturen zijn heden ten dagen sich nog steeds aan het vermengen in Nederland. Ik ben er steevast van overtuigd dat er binnen nu en 30 jaar nog maar weinig conflicten (zoals het handgeschud) zullen zijn.

dus het westerse handenschudden moet wijken voor het islamitische coïtusisme? ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven