Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik? Denken?

Wat je zegt.

Ik vind het fout van de vrouw maar ik vind dat ze het recht heeft om te weigeren. Het is geen vereiste om haar job naar behoren uit te voeren. Anders zou het bijv zijn moest ze vertegenwoordiger zijn van één of ander bedrijf.
Ik ben er steevast van overtuigd dat er binnen nu en 30 jaar nog maar weinig conflicten (zoals het handgeschud) zullen zijn.
Niet dat ik geen handen schudden goedkeur, maar ik vraag me af hoe sommige hier denken hoe een cultuur zich ontwikkelt en handhaaft. Denken sommigen echt dat een cultuur altijd maar statisch blijft met dezelfde regels en gebruiken? Het te sterk hechten aan die eigen cultuur is gewoon Nationalisme, nou niet echt een stroming die de wereld vooruit helpt in landen die al autonoom zijn.
Ik doel daarbij dus niet op deze zaak op zich, maar gewoon het bang zijn dat we worden overlopen of zo. Cultuur en gewoonten veranderen naar verloop van tijd, leef er maar mee.
hoezo racisme, wie moet wiens gebruiken accepteren? je woont in nederland, dan kun je je toch aanpassen aan onze cultuur, net zoals het voor haar geloof niet netjes is om mannen een hand te geven is het in onze cultuur niet netjes om een hand te weigeren.die vrouw is hier geboren en getogen dus geldt je argument niet zelde.
De commissie gelijke kansen heeft haar standpunt heel duidelijk verwoord en lijkt me heel correct. Eens te meer een bewijs van islamofobie. Om nog niet te spreken van racisme.
Natuurlijk is een cultuur niet een statisch iets, maar ik heb de indruk dat Thinkalot multiculturalisme meer ziet als een verschijnsel waarbij de oorspronkelijke bewoners zich aanpassen aan de gebruiken van alle verschillende nieuwkomers. Uit zijn posts klinkt door dat eerder de autochtonen op inburgeringscursus moeten zodat ze alles weten van alle nieuw culturen en de nieuwkomers op hun wensen kunnen bedienen. Het moet wel van twee kanten komen natuurlijk.
Bovendien betekent het feit dat culturen geleidelijk veranderen onder invloed van andere culturen niet dat dit automatisch altijd wenselijk is. Het is natuurlijk een kulargument dat je je niet moet verzetten tegen dingen omdat het nu eenmaal altijd zo gaat. Als ik er voor kies om mijn kinderen westers op te voeden is dat toch mijn keuze? Ik heb toch het recht mijn eigen cultuur te kiezen?
Iedereen heeft het recht om te kiezen hoe hij zijn kind opvoedt, mits binnen de gestelde wetten. Maar het hand en tand verzetten tegen een veranderende cultuur, die eigenlijk dagelijks verandert, is een vorm van conservatisme die meer kwaad dan goed doet.
Er wordt niet gevraagd om je aan te passen aan de nieuwkomers (niet door mij in ieder geval), maar iedere vorm van inmenging van een andere cultuur zien als een bedreiging grenst aan xenofobie.
En nogmaals in dit geval vind ik de balans doorslaan naar de verkeerde kant. Als die lerares niet de gebruiksnormen kan hanteren die normaal zijn op die school hoort ze er ook niet te werken.
Nee eigenlijk is de docente zelf racistisch, ze maakt onderscheid tussen mannen en vrouwen met handenschudden. Daar komt nog eens bij dat ik het niet een voorbeeld voor de leerlingen vind om verschil te gaan maken tussen mannen en vrouwen.
Islamofobie? Het is net hoe je het bekijkt, ik kan net zo goed zeggen dat de docente last heeft van westersebeschavingofobie.

Pff domme tante. Hele leven hier opgegroeid, waarschijnlijk zelfs hier en daar stiekem lopen vozen wat met gasten en nu voelt ze haar zelf geroepen om dwars te doen.
Dag Fatima! Geen hand, is wegwezen. Flauwekul om een hand. Idd, dus doe het dan maar gewoon, had je tenminste nog een baan. Domme doos.