XXL Nutrition

Ontslag voor moslimdocente die mannen geen hand wil geven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neen, het is een radicale interpretatie van een aantal teksten (de hadieth) die tevens door veel moslims niet wordt aanvaard.

maar het is de vrouw haar keuze. Ze heeft dat recht.

dan heeft het schoolbestuur ook het recht haar eruit te fl*kkeren als ze zich niet aan de geldende regels binnen de school houdt. Klaar. Als zij zo nodig geen handjes wil schudden en daardoor wrijving ontstaat met andere werknemers of relaties van de school, is zij alleen maar een probleem en krijg je een ontwerkbare situatie.

Als ik in 1 of ander moslimland ga wonen als christen, dan mag ik zo veel niet. Als ik het dan toch doe, gelden er daar veel ergere straffen als hier. Dus ze mag nog blij zijn.

In turkije is nog geeneens ECHTE vrijheid van geloof. Protestanten bijv. worden stelselmatig tegengewerkt in het uitoefenen van hun geloof.

Ontslag voor moslimdocente die mannen geen hand wil geven
De islamitische docente van het Nederlandse Vader Rijn College in Utrecht die weigert mannen de hand te schudden, wordt ontslagen. Dat heeft de school per brief aangekondigd. De school gaat daarmee lijnrecht in tegen het oordeel van de Commissie Gelijke Behandeling, die in november oordeelde dat de docente niet geschorst had mogen worden.

Commotie
"Ik denk dat ik in mijn recht sta", zegt directeur Bart Engbers. "Het is niet wenselijk zo'n leraar hier op school te hebben en dus ontslaan we haar. Er is hier geen plek meer voor haar." De zaak veroorzaakte begin november veel commotie in Nederland. Zelfs premier Jan Peter Balkenende (CDA) zei het niet eens te zijn met de uitspraak dat de docente niet geschorst had mogen worden. Minister voor Integratie Rita Verdonk (VVD) pleitte er zelfs voor de commissie op te heffen. (novum)

Volkomen belachelijk van die school. Straks gaan ze drie keer zoenen nog verplicht stellen, en buigen voor het portret van de koningin, en achteruit de kamer van de direkteur verlaten. We zijn zelf nog helemaal niet zo lang van de verplichte hoeden en hoofddeksels af, daar zijn ook mensen om ontslagen, bedenk maar eens hoe belachelijk dat was. Net als het van school sturen van meisjes die in broek kwamen, ik ben zelf ooit een week geschorst van school omdat ik een (keurig nette) spijkerbroek droeg.

Laten ze zich druk maken over belangrijke dingen. Je kan heel goed beleefd en hartelijk zijn zonder handen te schudden, die school moet niet zeiken.

Volkomen belachelijk van die school. Straks gaan ze drie keer zoenen nog verplicht stellen, en buigen voor het portret van de koningin, en achteruit de kamer van de direkteur verlaten. We zijn zelf nog helemaal niet zo lang van de verplichte hoeden en hoofddeksels af, daar zijn ook mensen om ontslagen, bedenk maar eens hoe belachelijk dat was. Net als het van school sturen van meisjes die in broek kwamen, ik ben zelf ooit een week geschorst van school omdat ik een (keurig nette) spijkerbroek droeg.

Laten ze zich druk maken over belangrijke dingen. Je kan heel goed beleefd en hartelijk zijn zonder handen te schudden, die school moet niet zeiken.

School staat gewoon in het gelijk.
Zou ook niet accepteren als 1 persoon de boel verziekt in mijn bedrijf.
Liever 1 werknemer minder als 100 die met tegenzin komen.

• Topic Starter Topic Starter

Niet handenschudden op zich vind ik weinig mis mee maar een uitgestoken hand weigeren is zéér onbeleefd!
Ze doet trouwens aan discriminatie door vrouwen wel en mannen geen hand te geven. Moet jij eens proberen als leerkracht om iedereen een hand te geven behalve de moslim. Binnen de 24h zit het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding op je dak en staat het in alle kranten.

Iedereen gelijk, moslim, christen, man, vrouw,...

Als ik in 1 of ander moslimland ga wonen als christen, dan mag ik zo veel niet. Als ik het dan toch doe, gelden er daar veel ergere straffen als hier. Dus ze mag nog blij zijn.

In turkije is nog geeneens ECHTE vrijheid van geloof. Protestanten bijv. worden stelselmatig tegengewerkt in het uitoefenen van hun geloof.

Ik ga hier niet weer het rijtje plaatsen van moslimlanden waar je als Christen je geloof gewoon kan belijden. Maar niet ieder moslimland kent een 100% islam verplichting.

School staat gewoon in het gelijk.
Zou ook niet accepteren als 1 persoon de boel verziekt in mijn bedrijf.QUOTE]

Uit persoonlijke overtuiging geen handen schudden maar anders begroeten is toch niet de boel verzieken. Of heb jij een bedrijf in schudhandjes?

Persoonlijke overtuiging?
Dus je komt op maandag binnen en geeft iemand een hand.
Dinsdag geef je iemand geen hand.
Is dat persoonlijke overtuiging?

Als er een nieuwe docent aankomt op school, geeft zijn nieuwe collega's een hand steekt er 1 geen hand uit.
Nee dat is idd erg sociaal hoor.

Ophoepelen.
Als ik die brief aan haar had mogen geven, had ik veel plezier gehad hoor:D

Neen, het is een radicale interpretatie van een aantal teksten (de hadieth) die tevens door veel moslims niet wordt aanvaard.

maar het is de vrouw haar keuze. Ze heeft dat recht.

:eek:
Nee, er is ook zoiets als gewoonterecht en respect voor de heersende normen en waarden, aldan wel of niet vastgelegd in een (huis)reglement.
Anders heb ik ook het recht om mijn schoenen aan te houden in de moskee en daar rustig een ham-kaas tostie te nuttigen.

Dit is trouwens niet typisch islam. Zwaar orthodoxe joden hebben dezelfde folklore.

Nee, er is ook zoiets als gewoonterecht en respect voor de heersende normen en waarden, aldan wel of niet vastgelegd in een (huis)reglement.
Anders heb ik ook het recht om mijn schoenen aan te houden in de moskee en daar rustig een ham-kaas tostie te nuttigen.

je vergeet 1 dingetje, en dat is ervoor zorgen dat ze de onderkant van je voet ook nog zien..............:haar:

Tot voor kort was er ook zo iets als tolerantie, begrip en gevoel voor wat echt belangrijk is.

Voor heersende normen en waarden moet je eens in een willekeurig openbaar mannentoilet gaan kijken. Daarna wil je geen enkele man meer een hand geven.

Tot voor kort was er ook zo iets als tolerantie, begrip en gevoel voor wat echt belangrijk is.

Voor heersende normen en waarden moet je eens in een willekeurig openbaar mannentoilet gaan kijken. Daarna wil je geen enkele man meer een hand geven.

Denk dat de tolerantie als 1e verminderd is bij de moslims zelf.
Altijd maar te roepen dat ze gediscrimineerd worden, terwijl het toen zeker niet van toepassing was.
Altijd met eigen volk willen zijn en niet willen mengen.
Moslims die mensen omleggen.
Moslims die terreur plegen.
Moslims die zeggen dat homo's dood mogen.
Moslims die zeggen dat alle niet gelovigen dood mogen.

Enz enz.

Juist hier in het tolerante NL mogen ze niet klagen.

Ik ga hier niet weer het rijtje plaatsen van moslimlanden waar je als Christen je geloof gewoon kan belijden. Maar niet ieder moslimland kent een 100% islam verplichting.

het is maar een voorbeeld. Ander land, andere normen en waarden. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat ze zich gewoon zo veel mogelijk moet aanpassen aan de NL normen en waarden. Kan ze dat niet, jammer voor haar.

Zo geldt dat ook als ik ergens anders ga wonen. Ik woon regelmatig delen van eht jaar in Spanje en daar moet ik me ook aanpassen (ook al zijn de verschillen niet erg groot.) Als ik me niet wil aanpassen dan heb ik ook pech.

Nederland draaft gewoon door met het aanpassen aan de "nieuwekomers" of anders gelovingen.

Ze is ontslagen, weinig aanpassingen gedaan dus.

Tot voor kort was er ook zo iets als tolerantie, begrip en gevoel voor wat echt belangrijk is..
Inderdaad tolerantie houd ergens op. En het is goed om ergens een grens te trekken. Want zoals ik respect heb voor andermans cultuur en normen, wil ik graag dat anderen mij met hetzelfde respect benaderen.

En verder moet zo'n vrouw niet zeuren, want ik kan me nauwelijks voorstellen dat ze in het sollicitatiegesprek geen hand heeft gegeven.
Ik kan me de schooldirectie goed voorstellen dat zij hiermee in hun maag zitten ,want een lerares is toch een visitekaartje van een school.
Als je ergens wil werken zal je achter de visie van een school moeten staan hun normen en waarden moeten uitdragen.

Het onderwerp was niet hygiëne, maar sociaal gedrag en (verschil in) normen en waarden.

Maar als je dan toch over onhygiënische zaken wilt praten doe dan ook je gsm maar in de prullenmand, want je gsm is vuiler dan je beseft. Een wetenschappelijk onderzoek aan de Universiteit van Manchester vond dat er op het toetsenbord van een gsm tot tienduizenden bacteriën zitten. Volgens de onderzoekers kan een gsm meer bacteriën bevatten dan een wc-bril, een schoenzool of een deurklink. gegroet

Dus je komt op maandag binnen en geeft iemand een hand.
Dinsdag geef je iemand geen hand.
Is dat persoonlijke overtuiging?

Ja, wat anders? Trouwens, bij mij op het werk zijn er mensen die nooit handen schudden, en anderen doen het iedere keer als je ze in de gang tegenkomt. Allemaal geen probleem, waarom zou je daar moeilijk over doen?

Als er een nieuwe docent aankomt op school, geeft zijn nieuwe collega's een hand steekt er 1 geen hand uit.

Dan legt ze dat eenmalig uit, begroet verder vriendelijk en is het geen punt. Kijk als ze zich omdraait en op de grond spuugt, zoals ik nederlandse mannen te vaak zie doen, dan is heb je een ander verhaal. Dat is openlijk onbeschoft gedrag. Of neem nou de typisch Haagse begroeting waarbij om het andere woord "kankah" is.

Als je progressief wil zijn, moet je geen uitzondering maken voor mensen die duidelijk nog niet op het zelfde ethisch niveau zitten als verondersteld wordt voor Westeuropese leraars.

Ethiek gaat niet over zo'n uiterlijkheid. Proportie, mensen. En ga ook eens bedenken wat je zelf allemaal doet wat niet helemaal volgens het Burgerlijke Boekje is. Neem nou wat (en hoe) er op dit BB forum allemaal over vrouwen gezegd wordt....

Denk dat de tolerantie als 1e verminderd is bij de moslims zelf.
Altijd maar te roepen dat ze gediscrimineerd worden, terwijl het toen zeker niet van toepassing was.
Altijd met eigen volk willen zijn en niet willen mengen.
Moslims die mensen omleggen.
Moslims die terreur plegen.
Moslims die zeggen dat homo's dood mogen.
Moslims die zeggen dat alle niet gelovigen dood mogen.

Enz enz.

Juist hier in het tolerante NL mogen ze niet klagen.

Ik zie hierboven geen enkele tolerantie. Iemand schudt geen hand, wat een hoop Nederlanders trouwens ook niet doen (maar wel alles wat een rok heeft nafluiten), dan heeft dat toch helemaal niets te maken met terreur, omleggen, homohaat en zo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven