MuscleMeat

Paar vraagjes....

Bezoekers in dit topic

Azrael

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 jun 2003
Berichten
3.494
Waardering
8
Lengte
1m83
Hoe krijg ik een beetje stevigere kuiten? Mijn bovenbenen zijn al best netjes maar mijn kuiten lopen zwaar achter. Wat kan ik na het squatten nog meer doen om er wat meer vorm in te krijgen?
En moet ik als ik biceps voor kracht wil trainen rond de 3 herhalingen gaan zitten zoals bij sq/dl/be of werkt kracht daar anders?
En als ik een normale dumbbell curl maak. Is de krachttoename die ik daarmee win dan ook gelijk voor de hammer curl? Of zijn het echt 2 verschillende oefeningen?
 
Uhm, heb je geen kuitmachine?
Wij hebben een machine waar je standing calf raises op kan doen..
Denk dat je voor biceps het beste setjes van 10-8-6 of 10-8-8-6 kan doen (ligt eraan hoeveel oefeningen je doet).
Ik heb gelezen dat Hammer Curl niet op je biceps focussed, maar op je Brachialis.
Je traint je bicep natuurlijk wel, maar nier voor 100%.
Daarom zou ik een gewone curl EN hammer curl doen.
Zelf doe ik eerst barbell curl en daarna hammer curl..
 
Kuiten zou ik standing calfraises doen, omdat je daar de volledige triceps surae mee pakt..
triceps surae is dus de soleus en de gastronemicus bij elkaar!! en dan 14 herhalingen pakken! je kuiten zijn namelijk gemaakt voor veel herhalingen dus groeien ze ook met veel herhalingen ;)
 
Champ zei:
Kuiten zou ik standing calfraises doen, omdat je daar de volledige triceps surae mee pakt..
triceps surae is dus de soleus en de gastronemicus bij elkaar!! en dan 14 herhalingen pakken! je kuiten zijn namelijk gemaakt voor veel herhalingen dus groeien ze ook met veel herhalingen ;)

de soleus reageert idd beter op hoge herhalingen, maar niet de gastrocnemius.

Gewoon kiezen uit de 3 soorten oefeningen die je hebt voor de kuiten, liefst zelfs combinatie van de 3:
-seated calf raises (hoge reps ~12max)
-standing calf raises (op hack squat imo de beste kuit oef) (lagere reps ~8-10max)
-donkey calf raises/leg press calf raises (lagere reps ~8-10max)

Voor de rest: hard trainen, bij elke training.

mvg.
 
Back
Naar boven