AndroidHealthClinic

politieke voorkeur NL DBB

Peiling Peiling Ik stem/ heb gestemd?

• SP

Stemmen: 12 7,7%
  • Groenlinks

Stemmen: 9 5,8%
  • ChristenUnie

Stemmen: 4 2,6%
  • PvdA

Stemmen: 8 5,2%
  • CDA

Stemmen: 3 1,9%
  • D66

Stemmen: 13 8,4%
  • VVD

Stemmen: 39 25,2%
  • PVV

Stemmen: 57 36,8%
  • N/A

Stemmen: 10 6,5%

• Totaal stemmers
    155
Dit is het politiek en religie gedeelte...Bovendien, ben je het niet met me eens dat als je roept dat je op een bepaalde partij hebt gestemd dat je dit moet kunnen onderbouwen? Of dit nu PVV of PvdA is.

Lol, weet je hoeveel mensen hun keuze fatsoenlijk kunnen onderbouwen?Ik gok het percentage op 40% en volgens mij zit ik dan nog hoog.
Al die onderbuikgevoelstemmers hier.:p
Edit: Ben het op zich wel met je eens.

Mensen die op gevoel stemmen zijn naar mijn mening stemrecht onwaardig. Maar helaas is dit een onderdeel van de democratie dat we moeten accepteren. Daarom mag ik daar hopelijk nog wel kritiek op hebben en me daar slecht over voelen. (ik ben pro democratie omdat er geen betere oplossing voor het bestuur is naar mijn mening).

• Topic Starter Topic Starter
Dit is het politiek en religie gedeelte...Bovendien, ben je het niet met me eens dat als je roept dat je op een bepaalde partij hebt gestemd dat je dit moet kunnen onderbouwen? Of dit nu PVV of PvdA is.

Edit:

Ik ben trouwens benieuwd wat PVV stemmers vinden van zijn Israel agenda. Het staat toch wel een beetje los van wat we hier in NL moeten regelen, maar speelt toch zeker een prominente rol in Wilders zijn persoonlijke agenda.

Ik ben pro-Israël, maar ben ook van mening dat er zeer kritisch moet geworden gekeken naar de schending van de mensenrechten.

sorry dat ik de goede discussie moet verstoren maar dat is opzich best wel een domme mening.

Wat gebeurt er met ons land als iedereen maar zou stemmen op 'goed gevoel'?
hoezo een domme mening, het is toch de waarheid?
daarmee zeg ik niet dat het verstandig is.

Als ik nu als argument zou geven dat ik PVV stem omdat dat lijkt op PSV, waar ik fan van ben. Dat geeft me een goed gevoel. Ben ik dan dom?

Als ik heel eerlijk ben vraag ik me wel een beetje af wat dan -wel- je overtuiging is om PVV te stemmen. Op mij kom je over als het type "gevoelsstemmer" namelijk.

Als ik nu als argument zou geven dat ik PVV stem omdat dat lijkt op PSV, waar ik fan van ben. Dat geeft me een goed gevoel. Ben ik dan dom?

Hee, ben ook voor PSV en ik stem PVV, is een goeie als ik weer is moet uitleggen waarom ik PVV stem terwijl ik met Turkse mensen werk...:D

Lol, weet je hoeveel mensen hun keuze fatsoenlijk kunnen onderbouwen?Ik gok het percentage op 40% en volgens mij zit ik dan nog hoog.
Al die onderbuikgevoelstemmers hier.:p
Edit: Ben het op zich wel met je eens.

Dat denk ik ook, en dat vind ik ook jammer.
Natuurlijk snap ik ook wel dat je niet van iedereen hetzelfde kan verwachten, maar als je af en toe de beweegredenen hoort om op een partij te stemmen (en dan bedoel ik echt niet alleen de PVV), dat is echt bedroevend.

dan kom je idd niet slim over, nogmaals ik zei al dat dit niet voor mij telt, maar het is wel de waarheid dat mensen stemmen op gevoel, en tuurlijk mag je daar kritiek op hebben, maar denk niet dat er geluisterd zal worden.

Krijg een beetje het gevoel in dit topic alsof mensen zich moeten verantwoorden voor hun politieke keuze, wat een flauwekul,
laat ieder toch.

Vreemd, want hier noem je wat er gebeurt nog "flauwekul". Toch spijt van het doen van dergelijke ondoordachte uitlatingen, "tunux"?

Als ik heel eerlijk ben vraag ik me wel een beetje af wat dan -wel- je overtuiging is om PVV te stemmen. Op mij kom je over als het type "gevoelsstemmer" namelijk.
Had ik dacht ik al gepost, niet alleen dat mensen met dubbele nationaliteit op kunnen fl*kkeren als ze de wet overtreden. Maar hun standpunten over studiefinanciering en ontwikkelingshulp spraken mij aan.

Mensen die op gevoel stemmen zijn naar mijn mening stemrecht onwaardig. Maar helaas is dit een onderdeel van de democratie dat we moeten accepteren. Daarom mag ik daar hopelijk nog wel kritiek op hebben en me daar slecht over voelen. (ik ben pro democratie omdat er geen betere oplossing voor het bestuur is naar mijn mening).
ik doelde ook meer op het feit dat kritiek hebben op mensen die stemmen op gevoel danwel niet kunnen onderbouwen waarom ze stemmen niet veel nut heeft, zoals ik al zei daar is ook geen behoefte aan, maar ik snap jou wel.

Had ik dacht ik al gepost, niet alleen dat mensen met dubbele nationaliteit op kunnen fl*kkeren als ze de wet overtreden. Maar hun standpunten over studiefinanciering en ontwikkelingshulp spraken mij aan.

Voor mij staat dit aardig gelijk aan "gevoelsstemmer". Deze opvatting kan ik onmogelijk als rationeel opvatten.

En waarom ben je pro-Israël?

Helaas zal ik moeten verklappen dat dit een gevoelskwestie is en ik hier niet de benodigde argumenten voor heb. Voor bijna alles heb ik een reden, maar dit is gewoon een gevoel en waarom weet ik niet. Ik zou blijer zijn als ze het het land allebei delen maarja dat komt er niet van.

Ik vind het sowieso knap als iemand een kant kan kiezen in zo'n complex conflict, maar dat is mijn mening.

Dat is geen gevoel, dat vind ik redelijk.

Wat wil je doen? Ze de Nederlandse nationaliteit die ze reeds bezitten afnemen? Zo van: "Jij bent crimineel en dus geen Nederlander meer!". Vervolgens zet je ze op het vliegtuig en hup: probleem opgelost? :roflol:

Ja hoor, erg redelijk hoor Russisch Beertje.

Terug
Naar boven