MuscleMeat

politieke voorkeur NL DBB

Peiling Peiling Ik stem/ heb gestemd?

• SP

Stemmen: 12 7,7%
  • Groenlinks

Stemmen: 9 5,8%
  • ChristenUnie

Stemmen: 4 2,6%
  • PvdA

Stemmen: 8 5,2%
  • CDA

Stemmen: 3 1,9%
  • D66

Stemmen: 13 8,4%
  • VVD

Stemmen: 39 25,2%
  • PVV

Stemmen: 57 36,8%
  • N/A

Stemmen: 10 6,5%

• Totaal stemmers
    155
Ja haalt daar wel een goed punt aan. Wat Wilders inderdaad doet is constant een koppeling maken tussen Islamitisch fundamentalisme en de lokalere problematiek omtrent sociaal-economisch problematische groepen en dan in het bijzonder de Marokkanen.

• Topic Starter Topic Starter
Ja haalt daar wel een goed punt aan. Wat Wilders inderdaad doet is constant een koppeling maken tussen Islamitisch fundamentalisme en de lokalere problematiek omtrent sociaal-economisch problematische groepen en dan in het bijzonder de Marokkanen.

ja klopt, dat vind ik ook een minder punt. Als je gaat kijken zijn er over het algemeen veel minder problemen met Turkse jongens. Dit komt mijns inziens doordat hier de machocultuur al een stuk minder is geworden dan oorspronkelijk. Kijk naar de Marokkaanse jeugd en de Antilliaanse, hier is een hoge mate van macho-gangsta gedoe en bij allebei zeer veel overlast en criminaliteit. Dit zou aangepakt moeten worden en niet het zogenaamde geloof van die straatschoffies die het geloof misbruiken

-

Laatst bewerkt:
Wilders zit voor zijn eigen levensbehoud in een bunker.

Ook dat zou niet nodig moeten zijn, sinds de gedoogconstructie startte is zijn toon al gematigd. Deze toon zou hij moeten vasthouden en spreken via de feiten. De feiten liggen er al jaren, maar er is geen goed plan van aanpak of iets opgesteld. Wat hij moet doen is vasthouden aan een nieuwe aanpak van de problemen en het minder op de Islam leggen.

Het is natuurlijk zeer triest dat Wilders onder constante bewaking moet leven vanwege een paar volslagen debielen die hem eventueel wat willen aan doen maar dit rechtvaardigt natuurlijk nooit het structureel wegzetten van hele bevolkingsgroepen zoals hij graag doet.

Is het al eens bij je opgekomen dat die macho cultuur ook bij autochtone jongeren bestaat?

Is het al eens bij je opgekomen dat die macho cultuur ook bij autochtone jongeren bestaat?

Natuurlijk, ook die vind ik zeer vervelend maar de statistieken liegen niet. Daarmee bedoel ik cijfers van criminaliteit etc. Zo'n groot aantal problemen met een relatief klein aantal mensen vind ik zorgwekkend

Na die test mag ik sowieso blijven stemmen, dus die ene PVV stem blijft. Een vergelijking van Wilders met massamoordenaars vind ik een zwakke vergelijking en berust enkel maar op als, als.

De algemene opinie over Palestina houd ik me buiten, omdat ik het niet op ieder punt geheel eens ben met de PVV

Ik heb het over de werkwijze van Hitler en Milosovic, in de aanloop naar de massamoorden werd dezelfde strategie gebruikt in eenzelfde soort tijd. Hoe bijv. de economie ervoor staat is vaak een reden om wel of niet in oorlog te gaan, de massa wordt feller en er moeten volgens veel mensen grote klappen uitgedeeld worden om maar overeind te blijven. Het is telkens dezelfde structuur die terugkomt in een bepaald tijdperk. Oorlogen kunnen voorspelt worden op basis van wat de beurs doet, dat zegt ook wel iets over de verandering in denkwijze bij veel mensen. Onzekerheid over je situatie moedigt angst aan.

Ik heb het over de werkwijze van Hitler en Milosovic, in de aanloop naar de massamoorden werd dezelfde strategie gebruikt in eenzelfde soort tijd. Hoe bijv. de economie ervoor staat is vaak een reden om wel of niet in oorlog te gaan, de massa wordt feller en er moeten volgens veel mensen grote klappen uitgedeeld worden om maar overeind te blijven. Het is telkens dezelfde structuur die terugkomt in een bepaald tijdperk. Oorlogen kunnen voorspelt worden op basis van wat de beurs doet, dat zegt ook wel iets over de verandering in denkwijze bij veel mensen. Onzekerheid over je situatie moedigt angst aan.

Hier heb je helemaal gelijk in en daar ga ik ook geen kritiek op geven want het klopt gewoon. De opkomst en economische-situatie van Wilders klopt gedeeltelijk, want de PVV kwam er al voordat de economische crisis doorbrak, maar een vergelijking tussen de persoon Wilders en Hitler gaat wel erg ver

De tijden zijn nu totaal anders; de regio en vorm van bestuur is totaal anders. Niet te vergelijken naar mijn mening. Zeker de aanloop naar WOII is totaal maar dan ook totaal anders.

De tijden zijn nu totaal anders; de regio en vorm van bestuur is totaal anders. Niet te vergelijken naar mijn mening. Zeker de aanloop naar WOII is totaal maar dan ook totaal anders.

helemaal gelijk, Duitsland kwam uit een gigantische crisis. Ze hadden al een oorlog gevoerd met oa. Engeland,Frankrijk en hadden dus al meer een soort van eenheidsgevoel. Daarnaast creeërde Hitler in de beginjaren veel werkgelegenheid wat dus een totaal andere basis is van wat Wilders doet

Krijg een beetje het gevoel in dit topic alsof mensen zich moeten verantwoorden voor hun politieke keuze, wat een flauwekul,
laat ieder toch.

Krijg een beetje het gevoel in dit topic alsof mensen zich moeten verantwoorden voor hun politieke keuze, wat een flauwekul,
laat ieder toch.

Ach, het gaat maar om het bestuur van onze natie. Boeiuuuuuh!

---------- Toegevoegd om 22:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:02 ----------

helemaal gelijk, Duitsland kwam uit een gigantische crisis. Ze hadden al een oorlog gevoerd met oa. Engeland,Frankrijk en hadden dus al meer een soort van eenheidsgevoel. Daarnaast creeërde Hitler in de beginjaren veel werkgelegenheid wat dus een totaal andere basis is van wat Wilders doet

Nouja, voeg hieraan toe het verdrag van Versailles en de manier waarop propaganda kon worden gevoerd in die tijd en je hebt al een onoverbrugbaar verschil vergeleken met Nederland nu.

Argumenten? overtuig me en ik zal mijn mening bijstellen

ja klopt, dat vind ik ook een minder punt. Als je gaat kijken zijn er over het algemeen veel minder problemen met Turkse jongens. Dit komt mijns inziens doordat hier de machocultuur al een stuk minder is geworden dan oorspronkelijk. Kijk naar de Marokkaanse jeugd en de Antilliaanse, hier is een hoge mate van macho-gangsta gedoe en bij allebei zeer veel overlast en criminaliteit. Dit zou aangepakt moeten worden en niet het zogenaamde geloof van die straatschoffies die het geloof misbruiken

Turkse allochtonen zijn ook veel beter en hechter georganiseerd dan andere allochtone groepen. Meer sociaal kapitaal (civicness, google) betekent meer politieke participatie, wat weer betere integratie betekend. (Wat overigens niet betekent dat er ook een grotere mate van politiek vertrouwen is, maar dit terzijde)

En trouwens dat over de verzorgingsstaat: Klaas heeft gewoon gelijk hierin hoor, je hebt toch ook wel GS gehad op school? Na WO2 inkomensstijging, uitbouwen verzorgingsstaat e.d.? Allemaal toe te schrijven aan de PvdA?

laat ieder toch.

Dit is het politiek en religie gedeelte...Bovendien, ben je het niet met me eens dat als je roept dat je op een bepaalde partij hebt gestemd dat je dit moet kunnen onderbouwen? Of dit nu PVV of PvdA is.

Edit:

Ik ben trouwens benieuwd wat PVV stemmers vinden van zijn Israel agenda. Het staat toch wel een beetje los van wat we hier in NL moeten regelen, maar speelt toch zeker een prominente rol in Wilders zijn persoonlijke agenda.

Laatst bewerkt:
ja idd boeie, waarom moeite doen om anderen te overtuigen?
mensen hebben daar helemaal geen behoefte aan.

Stop met lezen en ga ergens anders reacties plaatsen als dit je niet boeit dan, wat is het probleem precies? Je hoeft het niet te lezen.

Dit is het politiek en religie gedeelte...Bovendien, ben je het niet met me eens dat als je roept dat je op een bepaalde partij hebt gestemd dat je dit moet kunnen onderbouwen? Of dit nu PVV of PvdA is.
ik ben het niet helemaal met je eens, tuurlijk is het beter als je het wel kunt onderbouwen, maar een hoop mensen stemmen ook op wat hun een ''goed'' gevoel geeft, zelf heb ik wel mijn redenen, maar vind niet dat mensen het MOETEN kunnen onderbouwen, dat is de vrijheid die je hebt,
maarja dat is maar mijn mening:rolleyes:

Als het openbaar bestuur iets kan missen als kiespijn dat zijn het wel beslissingen gemaakt op basis van gevoel.
Maarja, dat is mijn mening.

ik ben het niet helemaal met je eens, tuurlijk is het beter als je het wel kunt onderbouwen, maar een hoop mensen stemmen ook op wat hun een ''goed'' gevoel geeft, zelf heb ik wel mijn redenen, maar vind niet dat mensen het MOETEN kunnen onderbouwen, dat is de vrijheid die je hebt,
maarja dat is maar mijn mening:rolleyes:
sorry dat ik de goede discussie moet verstoren maar dat is opzich best wel een domme mening.

Wat gebeurt er met ons land als iedereen maar zou stemmen op 'goed gevoel'?

Terug
Naar boven