Fitness Seller

Powerlifter Vs Bodybuilder

• Topic Starter Topic Starter
sorry maar als je als 72 kg wegend ventje jezelf een bodybuilder noemt, moet je toch nog eens in de spiegel kijken vriend :D

Moet je jezelf dan een fitnesser noemen terwijl je wel alle discipline hebt om goed te eten en trainen in het voorruit ziet? stom dat jij zoiets zegt naar zoveel ervaring .

heb ik nu alle negatieve dingen gehad of volgen er meer? we houden gewoon dit log om jezelf meer te motiveren in de tijden dat het slecht zal gaan!

blackadder verklaar u nader wanneer doet iemand aan bodybuilding,, ben werken tot straks

veel vreten maakt je dik en lelijk.........:barf::roflol:

Laatst bewerkt:
blackadder verklaar u nader wanneer doet iemand aan bodybuilding,, ben werken tot straks

het gaat me er niet om dat jejezelf een bodybuilder noemt, maar dat je al een onderscheid maakt tussen jou en je vriend terwijl naar mijn mening jullie lichaam nog niet echt geconditioneerd is tot verschillende disciplines.

Net zoals ik het nogal simpel vind dat 60 wegende kg powerlifters in het PL hok gaan liggen afgeven op pro BB ers en omgekeerd.

het gaat me er niet om dat jejezelf een bodybuilder noemt, maar dat je al een onderscheid maakt tussen jou en je vriend terwijl naar mijn mening jullie lichaam nog niet echt geconditioneerd is tot verschillende disciplines.

Net zoals ik het nogal simpel vind dat 60 wegende kg powerlifters in het PL hok gaan liggen afgeven op pro BB ers en omgekeerd.
Sommige 60kg wegende PL-ers verzetten zwaardere gewichten dan die grote BB-ers.. Het zal hier op 't forum niet gauw gebeuren maar toch.

Ik denk dat jullie er alletwee na een paar trainingen mee kappen.

Het was niet oorspronkelijk de bedoeling om een wedstrijd tussen mij en brainy89, ik wilde het het schema gewoon is proberen. De competitie tussen mij en brainy89 is enkel voor de motivatie erin te houden.
Powerlifter vs bodybuilder doet er eigelijk niet echt toe, dat is meer een titel om het allemaal wat spectaculairder te doen klinken.
En de winnaar is voor mij diegene die het schema kan voltooien en er het meeste heeft uitgehaald.

Mvg

Ik wed dat diegene met de meeste rek in z'n maag wint.
Qua massa gaat diegene met het bodybuilding schema winnen als het om fysiek draait en de voedinginame gaat bij beide gelijk omhoog. Qua kracht zal de powerlifter misschien voorlopen. Weet niet wat jij de meeste gains noemt.
Ze zouden eigenlijk moeten beginnen met een foto van allebei en de krachtstats van allebei, dat maakt het wat overzichtelijker.

Qua massa gaat diegene met het bodybuilding schema winnen als het om fysiek draait en de voedinginame gaat bij beide gelijk omhoog. Qua kracht zal de powerlifter misschien voorlopen. Weet niet wat jij de meeste gains noemt.
Ze zouden eigenlijk moeten beginnen met een foto van allebei en de krachtstats van allebei, dat maakt het wat overzichtelijker.

idd

de pics maak ik morgen enkele stats

squat: 70/80 max 5rm.
bench: 40 (jaja nooit gedaan)
deadlift: 1rm = 120/130

Ze trainen volgens hetzelfde schema.

1) Ik geef a1s gelijk dat je op z'n minst een startfoto en je huidige stats moet plaatsen, de vooruitgang op foto's kan je dan laten beoordelen door andere leden hier, en ja de vooruitgang op de stats is wel vrij objectief.

2) Ik had het een leuker idee gevonden moesten jullie concrete doelen stellen, bv. zoveel mogelijk gewicht bijkomen op squats, deadlift, bench in bv. 3 maanden tijd
en idem met lichaamsgewicht.

En dan volgen jullie elk een verschillend schema, waarvan jullie denken dat jullie er het meeste progressie uithalen. Dit is veel 'spannender' en interessanter.
Je kan bv. ook 'de bodybuilder' laten trainen met hogere reps en 'de powerlifter' met lagere reps en aantonen of het nu echt zo is dat je met lage reps vooral op kracht traint en weinig op massa, ofdat je met lage reps evengoed massa kan winnen, omgekeerd voor hoge reps dan.

Kort: er zijn heel wat leuke ideeën om in zo'n wedstrijdje te zetten,
dus zou op z'n minst elks een verschillend schema nemen.

Ohja,

ik stem trouwens voor cherrygarcia,
aan zijn huidige stats te zien en die van jou is het niet moeilijk
om te oordelen wie er wrs gaat winnen

toch succes allebei

idd

hoeden jullie rekening met vetpercentage ook?

1) ja hoe zit dat, want iedereen kan 4kg aankomen in een maand, maar hoeveel daarvan is spier en hoeveel vet en vocht?
2) als jullie hetzelfde schema volgen maakt het toch niet uit wie PL en BB is, het verschil zit hem in het schema dat je volgt

vage vergelijking dit, het hangt van talloze factoren af wie de meeste gains maakt, je zo dit nooit toe kunnen schrijven aan powerlifter of bodybuilder.

En dan nog, je zou op z'n minst moeten rekenen in VVM, want de een komt makkelijker vet aan dan de ander.

Powerliften en bodybuilden met elkaar vergelijken blijft voor mij appels en peren, een bodybuilder kan bijvoorbeeld 3kg aankomen en zijn fysiek drastisch verbeteren, terwijl een powerlifter 6kg kan aankomen zonder dat dat zijn fysiek zichtbaar verbeterd is.
Kijk maar naar de gemiddelde powerlifter, niet altijd de meest mooi gevormde spieren.

ik train vanavond even schemaatje om de gewichten alvast in me hoofd te hebben anders ben ik 15 minuten langer inde gym volgende week. en kan me rust hard gebruiken.

jullie krijgen foto's te zien, beoordeel daar maar op. de titel van dit log niet op letten gaat gewoon dat we door een beetje te strijden de motivatie hoog houden.

Terug
Naar boven