- Waardering
- 12.367
Hoezo nietals je voor het slapen gaan nog net niet aan de 2g/kg zit is er ook geen reden om nog snel een shake achterover te slaan.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoezo nietals je voor het slapen gaan nog net niet aan de 2g/kg zit is er ook geen reden om nog snel een shake achterover te slaan.

De studies houden allemaal totaal lichaamsgewicht aan. De 2 was overigens slechts een semi-willekeurig voorbeeldgetal boven 1.8 (en onder 2.2).Moet je met 2g/kg uitgaan van per vvm of lichaamsgewicht?
Met 'net niet 2' bedoelde ik >1.8, dus in die situatie heeft meer proteïne consumeren geen effect op spieropbouw/behoud.
Maar je wou niet zeggen dat als het voor spiermassa niet meer uitmaakt er gelijk geen reden meer is om nog wat meer in te nemen toch? Of denk je dat het verschil nergens in te herkennen zal zijn als je elke dag nog net een beetje meer dan dat neemt?Met 'net niet 2' bedoelde ik >1.8, dus in die situatie heeft meer proteïne consumeren geen effect op spieropbouw/behoud.
Jay Cutler eet 400 gr proteine, dus dat zal wel ergens goed voor zijn.
Meer heeft geen zin voor bodybuilding-doeleinden. Als je meer wilt eten om andere redenen (e.g. smaak, vulling) houdt niets je tegen.Maar je wou niet zeggen dat als het voor spiermassa niet meer uitmaakt er gelijk geen reden meer is om nog wat meer in te nemen toch? Of denk je dat het verschil nergens in te herkennen zal zijn als je elke dag nog net een beetje meer dan dat neemt?
Ja, hoewel het ietsje minder dan 400 hoeft te zijn omdat proteïne iets moeilijker metaboliseerbaar is als energie dan koolhydraten en vet.Dus stel dat je 300gr aan eiwitten benuttigd. En als je nu 200gr eiwitten neemt dat je dan uitgerekend 400kcal anders dan eiwitten bijv. vetten/carbs moet binnen krijgen om aan je onderhoud (+ x kcal bulk) te voldoen?
Ondersteuning van het immuunsysteem, herstel van stress, hersenactiviteit, spijsvertering, en vast nog veel meer dat relevant is voor krachtsporters is allemaal niet van belang bij bodybuilding?Meer heeft geen zin voor bodybuilding-doeleinden. Als je meer wilt eten om andere redenen (e.g. smaak, vulling) houdt niets je tegen.
Ondersteuning van het immuunsysteem, herstel van stress, hersenactiviteit, spijsvertering, en vast nog veel meer dat relevant is voor krachtsporters is allemaal niet van belang bij bodybuilding?

Lijkt me dat dat ook onder bodybuildingdoeleinden valt... Die 1.8gr/kg eiwit die je binnenkrijgt wordt toch ook niet 100% omgezet in spier, dan zou ik maandelijks 5kg spiermassa moeten aankomenOndersteuning van het immuunsysteem, herstel van stress, hersenactiviteit, spijsvertering, en vast nog veel meer dat relevant is voor krachtsporters is allemaal niet van belang bij bodybuilding?

Ik haal die 2g/kg lang niet. Eerder 130/140 gram protein per dag terwijl ik 170g nodig heb, maar ik gain prima.
Precies.Lijkt me dat dat ook onder bodybuildingdoeleinden valt... Die 1.8gr/kg eiwit die je binnenkrijgt wordt toch ook niet 100% omgezet in spier, dan zou ik maandelijks 5kg spiermassa moeten aankomen![]()
Ik haal die 2g/kg lang niet. Eerder 130/140 gram protein per dag terwijl ik 170g nodig heb, maar ik gain prima.
Staat er eigenlijk ergens een beetje beschreven wat voor training ze deden in die onderzoeken?