AndroidHealthClinic

Proteïnebehoeftes van Bodybuilders <1g/lb

• Topic Starter Topic Starter
Jay Cutler eet 400 gr proteine, dus dat zal wel ergens goed voor zijn.

Met 'net niet 2' bedoelde ik >1.8, dus in die situatie heeft meer proteïne consumeren geen effect op spieropbouw/behoud.
Maar je wou niet zeggen dat als het voor spiermassa niet meer uitmaakt er gelijk geen reden meer is om nog wat meer in te nemen toch? Of denk je dat het verschil nergens in te herkennen zal zijn als je elke dag nog net een beetje meer dan dat neemt?

Maar je wou niet zeggen dat als het voor spiermassa niet meer uitmaakt er gelijk geen reden meer is om nog wat meer in te nemen toch? Of denk je dat het verschil nergens in te herkennen zal zijn als je elke dag nog net een beetje meer dan dat neemt?
Meer heeft geen zin voor bodybuilding-doeleinden. Als je meer wilt eten om andere redenen (e.g. smaak, vulling) houdt niets je tegen.

Dus stel dat je 300gr aan eiwitten benuttigd. En als je nu 200gr eiwitten neemt dat je dan uitgerekend 400kcal anders dan eiwitten bijv. vetten/carbs moet binnen krijgen om aan je onderhoud (+ x kcal bulk) te voldoen?

Dus stel dat je 300gr aan eiwitten benuttigd. En als je nu 200gr eiwitten neemt dat je dan uitgerekend 400kcal anders dan eiwitten bijv. vetten/carbs moet binnen krijgen om aan je onderhoud (+ x kcal bulk) te voldoen?
Ja, hoewel het ietsje minder dan 400 hoeft te zijn omdat proteïne iets moeilijker metaboliseerbaar is als energie dan koolhydraten en vet.

Meer heeft geen zin voor bodybuilding-doeleinden. Als je meer wilt eten om andere redenen (e.g. smaak, vulling) houdt niets je tegen.
Ondersteuning van het immuunsysteem, herstel van stress, hersenactiviteit, spijsvertering, en vast nog veel meer dat relevant is voor krachtsporters is allemaal niet van belang bij bodybuilding?

Ondersteuning van het immuunsysteem, herstel van stress, hersenactiviteit, spijsvertering, en vast nog veel meer dat relevant is voor krachtsporters is allemaal niet van belang bij bodybuilding?

Heb je daar zoveel proteïnen voor nodig dan? Lijkt me trws wel dat het lichaam de proteïnen eerst gebruikt voor de vitalere lichaamsfuncties en dan pas voor spier...

Ik sta hier wel achter, teveel eiwit zal alleen maar slecht zijn voor de nieren en kost bovendien veel geld en zorgt voor stinkscheten ;)
Probleem is alleen dat vaak wordt aangeraden bepaalde ratio's eiwit/koolh/vet te nemen. Als je een grote caloriebehoefte hebt en je moet 20% eiwit nemen zit je al snel aan hele bergen eiwit. Op een gegeven moment heb ik me daar ook niet meer aan gehouden en ben ik gewoon 2gr/kg lichaamsgewicht gaan nemen. Koolhydraten dan rondom de training en de rest aanvullen met vet.

---------- Post toegevoegd Mon 6 Feb 2012 om 10:44 ----------

Lijkt me dat dat ook onder bodybuildingdoeleinden valt... Die 1.8gr/kg eiwit die je binnenkrijgt wordt toch ook niet 100% omgezet in spier, dan zou ik maandelijks 5kg spiermassa moeten aankomen ;)

Ik haal die 2g/kg lang niet. Eerder 130/140 gram protein per dag terwijl ik 170g nodig heb, maar ik gain prima.

Laatst bewerkt:
Maak je je zorgen over hoeveel eiwit je eet?

Is je whey op? Heb je al 3 uur niks gegeten en begin je te stressen? Maak je je zorgen of je wel die 2 gr/kg/ vandaag binnen gaat krijgen (of1,5 of 1,8 of 2,2)?

[Link niet meer beschikbaar]

Hehe, doet me denken aan een topic op bodybuilding.com over eiwitinname bij gevangenen... :)

Ik haal die 2g/kg lang niet. Eerder 130/140 gram protein per dag terwijl ik 170g nodig heb, maar ik gain prima.

Die 1,8/kg is ook echt het uiterste volgens het artikel. Waarschijnlijk gain je al met 1,5 of zelfs minder. Er staat ook in het artikel dat de test personen 6 keer per week 1,5 uur trainden. Daar komen de meesten al niet eens aan.

Staat er eigenlijk ergens een beetje beschreven wat voor training ze deden in die onderzoeken?

Staat er eigenlijk ergens een beetje beschreven wat voor training ze deden in die onderzoeken?

Niet specifiek. Ik neem aan gewoon de standaard bodybuild oefeningen.

If you still think you need more than 0.82g/lb because you think you train harder than these test subjects, think again. Lemon et al. (1992) studied bodybuilders training 1.5h per day, 6 days per week and still concluded 0.75g/lb is the highest intake at which body composition benefits could occur.

Alsnog liever teveel dan te weinig, het overtollige eiwit zal gewoon als energie gebruikt worden en niet ten nadeel werken. (uitgaand van een gezond persoon met goede nier/lever functies).
Correct me if im wrong ?

Terug
Naar boven