- Waardering
- 973
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 101kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dus de basis intake was 2385 kcal, en het nieuwe totaal met het energie overschot 3339 kcal.
Het onderzoek is onderverdeeld in een low protein group (5% van totale energie), normal protein group (15% van totale energie) en high protein group (25% van totale energie).
De 5% vertaalt zich naar 167 kcal uit eiwit, dus circa 41 gr eiwit
De 15% vertaalt zich naar 500 kcal uit eiwit, dus circa 125 gr eiwit
De 25% vertaalt zich naar 834 kcal uit eiwit, dus circa 209 gr eiwit
Welnu, Menno heeft het over 1,8 gr per kg lichaamsgewicht, nu hebben we geen lichaamsgewichten van de deelnemers (alleen dat BMI tussen de 19 en 30 ligt), maar dit zou betekenen voor de normale groep dat ze niet boven de 69 kg lichaamsgewicht uit zouden komen. Dit onderzoek spreekt Menno dus niet tegen, gezien de normal protein group bij lang niet alle deelnemers op die 1,8 gr per kg lichaamsgewicht uit zal komen.
En dan heb ik slechts naar dit aspect van de studie gekeken.

Als je heel gevarieerd eet kun je met 2 verschillende plantaardige bronnen toch een compleet aminozuurprofiel krijgen.. Maar gemakshalve reken ik persoonlijk alleen de dierlijke eiwitten mee, weet eigenlijk niet zeker of dat moet. Ik ken wel mensen die vegetarisch zijn en ik vind ze er toch minder gezond uitzien, dus ik denk dat je ze gewoon niet volledig kunt meetellen ook al eet je heel gevarieerd.
je nieren kunnen heel wat meer hebben dan die 350 gr<----- Zijn mn stats vet % gegokt tho, en eet zo'n 340-350g eiwit per dag.
Tijd op nier functie te laten prikken?
Ik heb nergens last van tho, acne valt mee, en gas ook, en moet zeggen dat ik sinds kort weer redelijk snel gain. sinds ik mn intake zo verhoogd heb.
who the hell is scoobyscooby zegt 6x per dag eten en iedere maaltijd 20gram eiwit![]()
Nieren kunnen dat prima hebben en verband tussen eiwitten en acne moet ik nog zien. Alleen voor zuivel en snelle koolhydraten zijn aanwijzingen wat voeding betreft, en die laatste nog zeer zwak, heb nog ergens 'n post waar ik het goed toelicht.<----- Zijn mn stats vet % gegokt tho, en eet zo'n 340-350g eiwit per dag.
Tijd op nier functie te laten prikken?
Ik heb nergens last van tho, acne valt mee, en gas ook, en moet zeggen dat ik sinds kort weer redelijk snel gain. sinds ik mn intake zo verhoogd heb.
scooby workshop kanaal op youtube.... geeft trainings en voedingsadviezen.
Ik heb er zelf het een en het ander van geleerd legt goed uit qua technieken van oefeningen.
het gaat erom dat je lichaam een constante aanvoer heeft van eiwitten waar het een beroep op kan doen, versprijd over de dag.
---> teveel aan eiwitten neemt je lichaam niet op als eiwit, maar zet dit om in kcal en dus vet.
teveel aan eiwitten neemt je lichaam niet op als eiwit, maar zet dit om in kcal en dus vet.

dit dus. nooit naar scooby workshop kijken dus..Spijker je basiskennis nog wat bij zou ik zeggen. Eiwitten zijn namelijk al kcal en hoeven derhalve niet omgezet te worden. Daarbij gaat je lichaam anders om met proteïne. Daarmee niet zeggende dat je van een teveel aan eiwit niet in vetmassa aan kunt komen, maar het gaat uiteindelijk om het totale overschot aan K/V/E.
20 gram is ook zo'n magisch nummer. Of was het nou 30??