MuscleMeat

Proteïnebehoeftes van Bodybuilders <1g/lb

Voor zover ik weer gaat de eiwit regel altijd over VVM?

Dus de basis intake was 2385 kcal, en het nieuwe totaal met het energie overschot 3339 kcal.

Het onderzoek is onderverdeeld in een low protein group (5% van totale energie), normal protein group (15% van totale energie) en high protein group (25% van totale energie).

De 5% vertaalt zich naar 167 kcal uit eiwit, dus circa 41 gr eiwit
De 15% vertaalt zich naar 500 kcal uit eiwit, dus circa 125 gr eiwit
De 25% vertaalt zich naar 834 kcal uit eiwit, dus circa 209 gr eiwit

Welnu, Menno heeft het over 1,8 gr per kg lichaamsgewicht, nu hebben we geen lichaamsgewichten van de deelnemers (alleen dat BMI tussen de 19 en 30 ligt), maar dit zou betekenen voor de normale groep dat ze niet boven de 69 kg lichaamsgewicht uit zouden komen. Dit onderzoek spreekt Menno dus niet tegen, gezien de normal protein group bij lang niet alle deelnemers op die 1,8 gr per kg lichaamsgewicht uit zal komen.

En dan heb ik slechts naar dit aspect van de studie gekeken.

Ok ik geef toe je hebt gelijk :)
Ik zit me alleen af te vragen of je dan ook de plantaardige eiwitten moet meetellen?

iemand van bijvoorbeeld 100 kg moet dan 220 gr eiwit eten.
Maar als je dus 50 gr of meer eiwit uit plantaardig carb bronnen komt
En plantaardig eiwit niet voor spiergroei gebruikt kan worden eet je dus eigenlijk maar 170 gr bruikbaar eiwit, dus heb je een te kort.

Maar dat word niet vermeld in de studie dus lijkt me beter om:
1: toch wat meer eiwit te eten.
of
2: plantaardig eiwit niet mee te tellen...
In beide gevallen kom je dus hoger uit op 1gr/lb als je alle eiwitten bij elkaar optelt

Eiwit = eiwit, alles telt.

Als je heel gevarieerd eet kun je met 2 verschillende plantaardige bronnen toch een compleet aminozuurprofiel krijgen.. Maar gemakshalve reken ik persoonlijk alleen de dierlijke eiwitten mee, weet eigenlijk niet zeker of dat moet. Ik ken wel mensen die vegetarisch zijn en ik vind ze er toch minder gezond uitzien, dus ik denk dat je ze gewoon niet volledig kunt meetellen ook al eet je heel gevarieerd.

Als je heel gevarieerd eet kun je met 2 verschillende plantaardige bronnen toch een compleet aminozuurprofiel krijgen.. Maar gemakshalve reken ik persoonlijk alleen de dierlijke eiwitten mee, weet eigenlijk niet zeker of dat moet. Ik ken wel mensen die vegetarisch zijn en ik vind ze er toch minder gezond uitzien, dus ik denk dat je ze gewoon niet volledig kunt meetellen ook al eet je heel gevarieerd.

plantaardige eiwit bouwt geen spiermassa op

geen wonder dat ze ongezond uitzien...

:rolleyes:
jij denkt zeker ook dat elke kcal een kcal is...

Kcal=kcal.

Alleen niet elke bron van kcal is ten gunste voor een bb.

Denk aan verschillende bronnen van voeding waar een gebrek is aan vezels, mineralen, vitamines. Bijv. friet, chips waaronder jij dus de loze calorieen rekent, maar het is uiteindelijk kcal en wat energie levert. Maar of deze bronnen van voeding je insuline en bloedsuikerspiegel ten gunste komen? Nee.

Ook is het niet bevordelijk voor je groei in vvm als je enkel friet, hamburgers eet om aan je onderhoud en surplus te komen. Aangezien je ook dus bepaald aantal gram eiwitten moet binnen krijgen, aantal gram onverzadigde/verzadigde vetten voor bepaalde lichaamsfuncties en de carbs niet te vergeten (met de beste timing).

Conclusie: kcal=kcal, alleen hoe je het invult bepaalt je fysiek. Zoals wel wordt gezegd: je bent, wat je eet.

Eiwit = eiwit?

Ene bron van eiwit is wel degelijk bruikbaarder dan de ander. Je kunt ze wel tellen in je voedingsschema maar weet wel dat je aan 1 gram eiwit uit een stuk biefstuk meer hebt dan een gram uit een volkoren boterham.

Je hebt gelijk. Druk verkeerd uit. Elk eiwit telt, alleen die van dierlijke zijn bruikbaarder.

<----- Zijn mn stats vet % gegokt tho, en eet zo'n 340-350g eiwit per dag.

Tijd op nier functie te laten prikken?

Ik heb nergens last van tho, acne valt mee, en gas ook, en moet zeggen dat ik sinds kort weer redelijk snel gain. sinds ik mn intake zo verhoogd heb.

Ik heb nergens last van tho, acne valt mee, en gas ook, en moet zeggen dat ik sinds kort weer redelijk snel gain. sinds ik mn intake zo verhoogd heb.
je nieren kunnen heel wat meer hebben dan die 350 gr

scooby zegt 6x per dag eten en iedere maaltijd 20gram eiwit :)

Nieren kunnen dat prima hebben en verband tussen eiwitten en acne moet ik nog zien. Alleen voor zuivel en snelle koolhydraten zijn aanwijzingen wat voeding betreft, en die laatste nog zeer zwak, heb nog ergens 'n post waar ik het goed toelicht.

scooby workshop kanaal op youtube.... geeft trainings en voedingsadviezen.

Ik heb er zelf het een en het ander van geleerd legt goed uit qua technieken van oefeningen.

het gaat erom dat je lichaam een constante aanvoer heeft van eiwitten waar het een beroep op kan doen, versprijd over de dag.

---> teveel aan eiwitten neemt je lichaam niet op als eiwit, maar zet dit om in kcal en dus vet.

Kun je beter te veel of te weinig eiwit binnen krijgen?

scooby workshop kanaal op youtube.... geeft trainings en voedingsadviezen.

Ik heb er zelf het een en het ander van geleerd legt goed uit qua technieken van oefeningen.

het gaat erom dat je lichaam een constante aanvoer heeft van eiwitten waar het een beroep op kan doen, versprijd over de dag.

---> teveel aan eiwitten neemt je lichaam niet op als eiwit, maar zet dit om in kcal en dus vet.

Spijker je basiskennis nog wat bij zou ik zeggen. Eiwitten zijn namelijk al kcal en hoeven derhalve niet omgezet te worden. Daarbij gaat je lichaam anders om met proteïne. Daarmee niet zeggende dat je van een teveel aan eiwit niet in vetmassa aan kunt komen, maar het gaat uiteindelijk om het totale overschot aan K/V/E.

20 gram is ook zo'n magisch nummer. Of was het nou 30??

Spijker je basiskennis nog wat bij zou ik zeggen. Eiwitten zijn namelijk al kcal en hoeven derhalve niet omgezet te worden. Daarbij gaat je lichaam anders om met proteïne. Daarmee niet zeggende dat je van een teveel aan eiwit niet in vetmassa aan kunt komen, maar het gaat uiteindelijk om het totale overschot aan K/V/E.

20 gram is ook zo'n magisch nummer. Of was het nou 30??
dit dus. nooit naar scooby workshop kijken dus..

Terug
Naar boven