MuscleMeat

Psycomantje's log

Bezoekers in dit topic

Je kan naar je huisarts gaan. Maar ik weet niet wat ie eigenlijk voor je kan betekenen in deze situatie.
Ik denk niet dat hij je nuttigere info kan geven dat wat er in het topic van Starx wordt beschreven.
Ik ken je huisarts niet, dus het kan zijn dat ie op dat gebied meer hulp kan bieden dan de mijne. Maar het is mijn ervaring dat die kans erg klein is.
Mijn huisarts is een sportdokter die zelf wat traint. En wel bekend is met krachttraining en schema's en squats en deadlifts en alles. Al doet hij dit zelf op laag niveau om te onderhouden.
Maar zoals je zelf zegt dacht ik ook bij mezelf. Er is niets te zien en weinig dat je kan voelen via druk uit te oefenen dus veel kan die niet voor me betekenen idd.
En ze zitten met 4 dokters en mijn vaste dokter is nog bezet tot de 22ste. De andere 3 ken ik niet
 
Mijn huisarts is een sportdokter die zelf wat traint. En wel bekend is met krachttraining en schema's en squats en deadlifts en alles. Al doet hij dit zelf op laag niveau om te onderhouden.
Maar zoals je zelf zegt dacht ik ook bij mezelf. Er is niets te zien en weinig dat je kan voelen via druk uit te oefenen dus veel kan die niet voor me betekenen idd.
En ze zitten met 4 dokters en mijn vaste dokter is nog bezet tot de 22ste. De andere 3 ken ik niet
Dan ben je al beter af dan mezelf. Die van jou weet tenminste wat hoe een barbell van dichtbij uitziet.
Voor andere zaken (ziekte) ben ik erg tevreden over mijn huisarts. Maar (kracht)sportgerelateerde dingen ... echt hopeloos. Maar dat geeft hij dus ook toe. En dan stuurt ie me naar een sport-arts ... die niet eens luistert als ik zeg dat ik puur op kracht train en er dus maar van uit gaat dat ik ga lopen ...

Als je tot de 22ste moet wachten en er is op zich niets te zien en weinig te onderzoeken ... dan zie ik niet zo goed hoe hij kan helpen.
Beeldvorming heeft eigenlijk geen zin in dit geval.
Als je echt veel pijn blijft hebben of het wordt erger, terwijl je zo veel mogelijk je dagelijkse activiteiten blijft uitvoeren, kan je uiteraard bij hem langs gaan.
Maar gezien je verhaal verwacht ik dat niet. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn en wacht enkele dagen af.
 
Dan ben je al beter af dan mezelf. Die van jou weet tenminste wat hoe een barbell van dichtbij uitziet.
Voor andere zaken (ziekte) ben ik erg tevreden over mijn huisarts. Maar (kracht)sportgerelateerde dingen ... echt hopeloos. Maar dat geeft hij dus ook toe. En dan stuurt ie me naar een sport-arts ... die niet eens luistert als ik zeg dat ik puur op kracht train en er dus maar van uit gaat dat ik ga lopen ...

Als je tot de 22ste moet wachten en er is op zich niets te zien en weinig te onderzoeken ... dan zie ik niet zo goed hoe hij kan helpen.
Beeldvorming heeft eigenlijk geen zin in dit geval.
Als je echt veel pijn blijft hebben of het wordt erger, terwijl je zo veel mogelijk je dagelijkse activiteiten blijft uitvoeren, kan je uiteraard bij hem langs gaan.
Maar gezien je verhaal verwacht ik dat niet. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn en wacht enkele dagen af.

Idd. Ik had dus afspraak gemaakt bij een van de andere die ik niet kan. Maar heb deze reeds geannuleerd. Verder ben ik in conge sinds gisteren dus kan het rustig aan doen. Net een goeie wandeling gemaakt in brugge, in de auto zitten doet niet goed en te lang op een stoel zitten ook niet.
Verder gaan we dagelijks wandelen in ons verlof wat wel goed. En zal kijken wat ik kan zonder pijn in training. Mss wat hele lichte tempo squats (gewicht waar ik geen pijn heb). Feet up benchw archen doet goed pijn, alles waarbij ik mijn bekken kantel eigenlijk. We zien wel wat lukt
 
Lijkt me een goed plan. Lekker blijven bewegen en uitzoeken wat je kan zonder iets te forceren (de pijn te verergeren). Een beetje pijn kan geen kwaad, maar je weet zelf ook wel wanneer je het erger aan het maken bent, schat ik zo.
Ik zou er de squat (of tempo squats zoals je zelf al aangeeft) en DL wel in houden. Al moet je de ROM eventueel beperken. Als je enkel variaties gaat doen heb je minder een zicht op wanneer je de comp lift weer kan uitvoeren under load.
 
Beter even naar een kinesist of osteopaat, imo.
 
Morgen de eerste training met mijn rugblessure. Zal dus vooral aftasten zijn wat wel en niet kan. Toen het gebeurde dacht ik echt fuuuck neeeeee en was ik ff down. Dan beginnen lezen en filmpjes kijken. Dan is mijn mindset direct positief geworden. Gewoon ff denken dat dit een klein obstakel is waar ik over moet en weer meer door ga leren..
Ben al 2 dagen weest wandelen. En voor de rest de dag dagelijkse taken. Afwas, vaat, stofzuigen, gras af rijden. Het is niet erger geworden. Voelt zelfs iets beter.
 
Deadlift up to knee
4 x 110kg
4 x 132.5kg
3 x 155kg
3 x 155kg
2 x 165kg
2 x 165kg
2 x 165kg
2 x 165kg
2 x 165kg
2 x 165kg (Alles met belt, vanaf warm up al. Blessure was licht aanwezig maar geen pijn ofzo. Wel licht kracht verlies denk ik, ofwel omdat ik me mss wat inhield)

Bench press
5 x 70kg
4 x 85kg
3 x 100kg
3 x 105kg
3 x 105kg
2 x 112.5kg
2 x 112.5kg
1 x 120kg
1 x 120kg
2 x 112.5kg (Ging goed, mocht alleen niet te gek doen met de arch)

Ok dit ging beter dan ik verwacht had. Op het programma stond nog deadlift from blocks, maar deze heb ik moeten overslaan. Ben er aan begonnen maar dit voelde niet goed voor de blessure, das zo net het punt waar je je onderrug ten volste begint in te zetten en door te duwen.
 
Nette train zo vlak na een back tweak! Zo te zien heb je wat gedaan met de uitleg en adviezen uit het rugpijn management topic (of heeft het wat met jou gedaan). :)
 
Nette train zo vlak na een back tweak! Zo te zien heb je wat gedaan met de uitleg en adviezen uit het rugpijn management topic (of heeft het wat met jou gedaan). :)
Thanks, ja ben er erg mee bezig geweest. Ik heb ooit al eens back tweak gehad en toen was het echt FML en wist ik niet wat te doen en heeft lang aangesleept en niet trainen etc. Nu met positieve mind set goeie link van jou en al de vids rondom pijntjes enzo probeer ik er zo snel mogelijk door te geraken en dat lijkt voorlopig te lukken :)
 
Gisteren 2 uurtjes weest gaan wandelen aan zee. Deed wel goed. Vandaag is mijn onderrug aardig stijf wel! Maar niet echt pijn :) vanmiddag eerste squats proberen met de tweaked back
 
Squat
5 x 85kg
4 x 100kg
3 x 120kg
3 x 135kg
1 x 135kg (Hier lichte pijn op het blessure punt (scherp qua gevoel) dus hierbij gelaten.)

Bench press
5 x 70kg
4 x 85kg
3 x 100kg
3 x 112.5kg
3 x 112.5kg
3 x 112.5kg
3 x 112.5kg
3 x 112.5kg (Alle sets met 112,5 paused)

Goeie training, heel tevreden over het verloop.
-Squat: bij opwarming stand gezocht die geen last veroorzaakt. Uitgekomen op een smalle stand en dat voelde eigenlijk heel erg goed, kan me veel strakker zetten dan anders en heb het gevoel dat ik meer spieren aanspreek. De squats voelen ook een pak lichter/sterker aan dan mijn vorige stand. Eerste set met 135 geen last van nieks, ook niet in de heupen of lies, volledig pijn vrij dus (alleen enkels moeten wat wennen aan een smalle stand). 2de set voelde ik buttwink in de hole en toen kwam de pijn terug op.

-Bench: Doordat ik nu minder arch op men ondderug en meer in de mid/bovenrug kan ik beter pressen en beter legdrive steken zonder dat mijn kont van de bank komt. 5*3*112,5 paused is een pr denk ik.

Al bij al leer ik heel veel bij over mijn lifts door mijn back tweak en ga ik er vermoedelijk sterker uitkomen.

Filmpjes
squat:

bench:
 
Squat
5 x 85kg
4 x 100kg
4 x 100kg
4 x 100kg
4 x 100kg (Een rep met 120 gedaan maar voelde niet zo goed dus bij 100Kg geblevn)

Bench press
5 x 70kg
4 x 85kg
3 x 100kg
3 x 112.5kg
2 x 120kg (paused @8.5)
2 x 120kg (paused @9)
3 x 120kg (touch and go @9) PR

Squat voelde niet heel goed in de onderrug bij gewichten hoger dan 100Kg dus bij 100 gebleven. Bench ging weer heerlijk, klein VPR en paused pr's
Filmpje eerste set 2x120
 
Nette bench zeg!
 
Vandaag eerste werkdag sinds de backtweak in men conge en weinig tot geen last. Gaat de goeie kant op dus :)
 
Bench press
5 x 70kg
4 x 85kg
3 x 100kg
3 x 112.5kg
3 x 112.5kg
3 x 112.5kg
3 x 112.5kg
3 x 112.5kg
3 x 112.5kg

Deadlift
4 x 110kg
4 x 130kg
3 x 155kg
3 x 175kg
3 x 175kg
3 x 175kg
2 x 190kg
1 x 190kg (Zag opeens wat sterretjes na de deze rep, 2de kwam niet meer los. Raar want ging best vlot deze rep)

Bench press
5 x 70kg
5 x 85kg
4 x 105kg
4 x 105kg
4 x 105kg
4 x 105kg

Seated cable row
10 x 60kg
10 x 60kg
10 x 60kg
10 x 60kg

Stond normaal 3x2x195 deadlift op de planning. Maar het is ochtend en dan loopt mijn energie nogal snel weg als ik zwaar moet liften, zeer blij dat ik al weer op dit punt ben na de back tweak. Alles verloopt vlot, alleen squat nog een beetje moeizaam.
Top sets bench in superset me seated cable rows

2*190
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven