XXL Nutrition

Psycomantje's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Week7, training 1: offseason​

Paused squat
2 x 160kg
2 x 160kg
2 x 160kg
2 x 160kg
2 x 160kg
2 x 160kg (beltless deze)

Close grip bench press
2 x 92.5kg
2 x 92.5kg
2 x 92.5kg
2 x 92.5kg
2 x 92.5kg
2 x 92.5kg

Snatchgrip barbellrow
5 x 110kg
8 x 100kg
8 x 100kg
8 x 100kg PR

De andere leden veranderen allemaal van schema, ik ga 6weken verder met dit schema omdat het goed lijkt te gaan dus kijken of we deze nog ff verder kunnen brengen
:)
Vandaag echt moe! Al bijna 2 weken waar ik geen enkele dag na elkaar hetzelfde uur gewerkt heb, totaal andere shiften allemaal door elkaar. 15u10 thuis vandaag, snel iets gegeten ff laten verteren in de zetel maar viel constant in slaap. Dan maar preworkout gedronken en direct naar de gym vertrokken anders ging ik gewoon toe liggen xD Maarten verwacht dat ik volgend jaar 220-225 zal squatten als single
:)
Vandaag bevestiging gehad dat mijn squat toch goed gaat ookal was ik zo vermoeid vandaag, hij zag duidelijk dat het iets meer vechten was, maar positie en reps bleven rep na rep gelijk
:)


**Squats: Waren lastiger dan anders doordat ik moe was, bij 140 ook direct de spotters op hoogte gezet waar ik anders niet naar kijk op deze weights
:p
Laatste setje beltless gedaan, 1setje maar dus deze keer. Alle sets waren iets meer vechten maar mijn positie en reps bleven allemaal hetzelfde was wel positief is
:)


**Close grip: EZ as always
:p


**Rows: Mooi PR op de 8 reppers want ze waren allemaal mooi strikt

6de set 2*160 beltless
 

Week7, training 2: offseason​

Paused bench
1 x 117.5kg
1 x 117.5kg
1 x 117.5kg
1 x 117.5kg
1 x 117.5kg

Deadlift
1 x 220kg (eerste 4 sets beltless)
1 x 220kg
1 x 220kg
1 x 220kg
1 x 220kg (vanaf deze belt)
1 x 220kg (conventional)
1 x 220kg
1 x 220kg (nog eentje conventional)

Pull up
2 x 10kg (overhands)
2 x 10kg
2 x 10kg
2 x 10kg
2 x 10kg
2 x 10kg

Goeie training
:)


**Bench: goed
**Dl: program stond 216kg dus was normaal 215 of 217,5. Maar lifte samen met iemand anders en als ik 220 pakte moesten we maar telkens 1 plate switchen aan elke kant xD
**Pull ups: vlotter dan gedacht

3de set dl

6de set conventional


6de set pull up
 
Vooral om die gewente er eens uit te halen. Vaak word je zo gewend aan die dingen dat als je eens je belt vergeet je niet meer zou kunnen liften bij wijze van spreken :) En als je dan terug je belt eens aan doet geeft het echt nog die extra mentale boost :) Sterker worden zonder belt = sterker met belt. En je core/brace word er wss wel iets beter van denk ik ja.
 
Vooral om die gewente er eens uit te halen. Vaak word je zo gewend aan die dingen dat als je eens je belt vergeet je niet meer zou kunnen liften bij wijze van spreken :) En als je dan terug je belt eens aan doet geeft het echt nog die extra mentale boost :) Sterker worden zonder belt = sterker met belt. En je core/brace word er wss wel iets beter van denk ik ja.
Er zijn studies die aantonen dat je de core spieren net harder aanspant als je een belt gebruikt dan wanneer je er geen gebruikt.
Dat je niet wil dat je het gevoel hebt niet goed kan trainen als je geen belt zou hebben lijkt me een goede reden om een hele tijd zonder te trainen. En ik denk ook wel dat het psychologisch effect van dan plots wel een riem aan te kunnen doen best wel groot kan zijn en dus een erg positief effect kan hebben op je prestaties.
 
Er zijn studies die aantonen dat je de core spieren net harder aanspant als je een belt gebruikt dan wanneer je er geen gebruikt.
Dat je niet wil dat je het gevoel hebt niet goed kan trainen als je geen belt zou hebben lijkt me een goede reden om een hele tijd zonder te trainen. En ik denk ook wel dat het psychologisch effect van dan plots wel een riem aan te kunnen doen best wel groot kan zijn en dus een erg positief effect kan hebben op je prestaties.
Dit dus ja :) ben me wel iets bewuster van mijn spanning zonder belt. Wss omdat er iets meer focus naar toe gaat dan :)
 
Dit dus ja :) ben me wel iets bewuster van mijn spanning zonder belt. Wss omdat er iets meer focus naar toe gaat dan :)
Het zou best kunnen dat een tijd zonder trainen je leert je core nóg harder aan te spannen als je er wel een aan doet. Gewoon omdat je hebt geleerd hoe je die echt hard kan aanspannen.
Er komt zoveel bij kijken dat je nooit met 100% zekerheid kan zeggen waar bepaalde effecten of resultaten net vandaan komen. En vaak zijn die verschillen ook kleiner dan je zou denken. Maar als het psychologisch helpt dan lijkt het me een goeie strategie.
 
Ben het toch bijna altijd eens met je 😁. Mijn core is wel merkbaar een stuk sterker geworden met de 'heavy' rows en slow eccentric deadlifts :)
 

Week7, training 3: offseason​

Squat
3 x 160kg
3 x 160kg (beltless)
3 x 160kg (beltless)
3 x 160kg
3 x 160kg
3 x 160kg (beltless)

Close grip bench press
3 x 92.5kg
3 x 92.5kg
3 x 92.5kg
3 x 92.5kg
3 x 92.5kg
3 x 92.5kg

Barbell row
3 x 160kg (echte top set.) PR
3 x 180kg (onderlinge gym battle xD) PR
1 x 200kg PR
3 x 145kg
3 x 145kg
3 x 145kg

Goeie training ondankt dat ik weer super moe was, nu gelukkig 3dagen thuis
:)
Deze train wel op 1.5 scoops blast xD

**squat: warmup suckte als dood, werksets gingen goed.
**Closegrip: EZ
**Barbellrows: 160 was goed. Dan 180 dikke cheat rows om de onderlinge gym battle wat gaande te houden en nog een 1x200 super cheat row eruit gesmeten xD en dan de echte 3*3 werksets die netjes waren.

3x160

3x180

1x200
 
Jup de laatste had 3x175. Met nog iets meer cheat als ik nu :)
 

Week7, training 4: offseason​


Bench press
3 x 115kg
3 x 115kg
3 x 115kg
3 x 115kg
3 x 115kg

Tempo conventional deadlift
3 x 142.5kg
3 x 142.5kg
3 x 142.5kg
3 x 142.5kg
3 x 142.5kg
3 x 142.5kg

Pull up
3 x 10kg
3 x 10kg
3 x 10kg
3 x 10kg
3 x 10kg
3 x 10kg

Niets speciaals. Wel vernomen dat het erg heavy gaat worden. Planning staat om deze blok te eindigen met 4x1 squat zwaarder dan mijn beste comp squat. Aka 200+dus 😅 enige chanceke is dat niet pauzed zal zijn haha.

Deadlifts beloven volgende week al heavy te worden.
 
Dat belooft. Dat gaat wil een serieuze boost aan zelfvertrouwen geven als je die training met meerdere reps van 200kg of meer kan afwerken.
 
Dat belooft. Dat gaat wil een serieuze boost aan zelfvertrouwen geven als je die training met meerdere reps van 200kg of meer kan afwerken.
Yes! Maarten zei dat die training zal aanvoelen als een harde klop in uw bakkes 😂. Maar moet wel goed komen ook, de goals liggen nu een stuk hoger en dan moeten we er ook naar werken! Ben zeer benieuwd. Had weer wat vragen over de programming ook, had door wat zijn doel is met hoe hij opbouwt maar wou toch ff zeker zijn of het ook zo is. En dat was ook zo. Fijne uitleg gekregen, alles heeft zijn redenen wanneer intensiteit/volume omhoog/omlaag gaat. Wanneer de tempos veranderen en terugkeren etc...
 
Yes! Maarten zei dat die training zal aanvoelen als een harde klop in uw bakkes 😂. Maar moet wel goed komen ook, de goals liggen nu een stuk hoger en dan moeten we er ook naar werken! Ben zeer benieuwd. Had weer wat vragen over de programming ook, had door wat zijn doel is met hoe hij opbouwt maar wou toch ff zeker zijn of het ook zo is. En dat was ook zo. Fijne uitleg gekregen, alles heeft zijn redenen wanneer intensiteit/volume omhoog/omlaag gaat. Wanneer de tempos veranderen en terugkeren etc...
grenzen verleggen dus, in body & mind succes 💪
 
grenzen verleggen dus, in body & mind succes 💪
Zal vooral mind zijn denk ik. Tegen we 4 weken verder zijn zou mijn body er wel klaar voor moeten zijn. Nuja ben zeer benieuwd en heb er wel zin in om te pushen.
 

Week8, training 1: offseason​


Paused squat
1 x 165kg
1 x 165kg
1 x 165kg
1 x 165kg
1 x 165kg
1 x 165kg

Close grip bench press
2 x 95kg
2 x 95kg
2 x 95kg
2 x 95kg
2 x 95kg
2 x 95kg

Snatchgrip barbellrow
5 x 115kg
10 x 105kg
10 x 105kg
10 x 105kg
10 x 105kg
10 x 105kg

Ok'ish. Had nogal een off day, alles ging wat sloom vandaag hehe.
 
Back
Naar boven