Fitness Seller

Psycomantje's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.541
Mijn werkuren sucken weer deze week.
Gisteren beginnen om 06u smorgens, vandaag om 08u. Morgen om 04u....

Dusja vandaag na het werk direct de gym in. Ben nu pas klaar met eten en douchen, ga nu proberen slapen in hoeverre dat al gaat lukken xD

Inderdaad :) het volume werk doet me meestal wel goed! Hopelijk geraakt die heup eens gefixt. Al ff getwijfeld om eens naar dokter te gaan of ik iets moet laten checken of niet. Blijft een lastige plaats die bij verkeerde beweging telkens terug aardig opkomt (we zijn nu 3 weken verder).
Heb niet het gevoel dat het een spier is daarvoor kan ik teveel doen.
Laten bekijken door een arts kan geen kwaad lijkt me. Je kunt afhankelijk van de uitkomst altijd nog afwegen wat je wel/niet doet.

Tjoh, mooie weights hier :thumbup:

Inderdaad :) het volume werk doet me meestal wel goed! Hopelijk geraakt die heup eens gefixt. Al ff getwijfeld om eens naar dokter te gaan of ik iets moet laten checken of niet. Blijft een lastige plaats die bij verkeerde beweging telkens terug aardig opkomt (we zijn nu 3 weken verder).
Heb niet het gevoel dat het een spier is daarvoor kan ik teveel doen.
Mijn ervaring is dat een huisarts daar ook niet veel aan kan doen. Meestal is het advies om een tijdje te stoppen met de activiteit die pijn doet. En naar mijn mening is dat slecht advies want dat wordt bijna altijd aanzien als "sporten doet pijn" dus "stop een tijdje met sporten". Je kan beter dat gedeelte van je sport aanpassen zodat je minder last hebt tijdens het beoefenen van je sport. (zoals jij dat nu doet :thumb:)
Uiteraard moet je niet blijven volharder als de last steeds erger en erger wordt. Dan kan je alsnog naar de huisarts gaan en vragen voor een doorverwijzing. Mijn ervaring is dan dat een fysisch geneesheer/revalidate arts dan wel nuttig kan zijn.

• #2.546
thx! :)
Mijn ervaring is dat een huisarts daar ook niet veel aan kan doen. Meestal is het advies om een tijdje te stoppen met de activiteit die pijn doet. En naar mijn mening is dat slecht advies want dat wordt bijna altijd aanzien als "sporten doet pijn" dus "stop een tijdje met sporten". Je kan beter dat gedeelte van je sport aanpassen zodat je minder last hebt tijdens het beoefenen van je sport. (zoals jij dat nu doet :thumb:)
Uiteraard moet je niet blijven volharder als de last steeds erger en erger wordt. Dan kan je alsnog naar de huisarts gaan en vragen voor een doorverwijzing. Mijn ervaring is dan dat een fysisch geneesheer/revalidate arts dan wel nuttig kan zijn.
true, maar ik heb best een goeie HA in dit geval. Is een sportdokter die zelf (onderhoudend) lift, maar kent best veel van powerlifting en de inhoud ervan. Kan mss wat meer inzicht geven of het nodig is om iets van foto te laten nemen of mss wat loswerken bij kine of weet ik veel wat. Ben zelf niet zo kine fan maar denk wel dat die soms wat extra kan loswerken misschien?

Voorlopig gaat het wel de goeie kant uit, maar houd het ff in men achterhoofd :)

thx! :)

true, maar ik heb best een goeie HA in dit geval. Is een sportdokter die zelf (onderhoudend) lift, maar kent best veel van powerlifting en de inhoud ervan. Kan mss wat meer inzicht geven of het nodig is om iets van foto te laten nemen of mss wat loswerken bij kine of weet ik veel wat. Ben zelf niet zo kine fan maar denk wel dat die soms wat extra kan loswerken misschien?

Voorlopig gaat het wel de goeie kant uit, maar houd het ff in men achterhoofd :)
Ik denk dat een kine niets kan los werken. En als ie het wel kon dat ie het dan best vast zou laten zitten. :D
Om iets structureel aan je spieren te veranderen zou ie waarschijnlijk zo hard moeten manipuleren dat je botten zouden breken. Een kine kan je in dit geval wat oefeningen voorschrijven. Maar de oefeningen die je nu doet zijn hoogstwaarschijnlijk 10x zo nuttig.

• #2.548

offseason w3, t3​

Deadlift
5 x 210kg
5 x 210kg
5 x 210kg
5 x 210kg
5 x 210kg

Close grip bench press
10 x 95kg
10 x 95kg
10 x 95kg
10 x 95kg
10 x 95kg
10 x 95kg
10 x 95kg
10 x 95kg
10 x 95kg
10 x 95kg

paused deadlifts geskipt, kreeg ze niet meer van de grond. De vroege shiften + die eerste echte warmte in de gym en op werk = RIP
Anders wel goeie train.

5x210

10x95 7de set

Ja man die warmte is een killer! Samen met in mijn geval nog die hooikoorts. Ben benieuwd vandaag in mijn oldskool gym 😂

Nu goei volume damm!! Keep up the good work

• #2.550

offseason w3, t4​

Paused bench
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg

Paused sumo deadlift
1 x 215kg
1 x 215kg
1 x 215kg
1 x 215kg
1 x 215kg
1 x 215kg (beltless)

Paused pull ups
10 x PR
10 x
9 x
8 x
8 x

Solid train vandaag, blij met de singles in deze warmte xD

215 2de set

• #2.551

offseason w3, t4​

Squat
3 x 182.5kg
3 x 182.5kg
2 x 182.5kg
2 x 182.5kg
2 x 182.5kg

Belt squat
1 x 220kg
1 x 220kg
1 x 220kg
1 x 220kg
1 x 220kg
1 x 220kg
1 x 220kg
1 x 220kg (Tempo, paused) PR

Press
5 x 75kg PR
8 x 55kg
8 x 55kg
8 x 55kg
8 x 55kg
8 x 55kg
8 x 55kg
8 x 55kg
8 x 55kg

Goeie train. Schema zei 5x4x182.5kg squat.

1x4x185 is mijn 4rm xD

Super super warm in de gym. Na de de empty bar en 5x60kg liepen de parels al van mijn gezicht.

5 unrack en reracks zonder blessure pijn! Heel blij, zeker met dit gewicht. Voor de rest het aantal reps gedaan wat goed aanvoelde, en nieks geforceerd. Durf ook nog niet 100% te geven op squat.

Redelijk smooth press pr
:)

3x182.5kg

5x75

Grats met de PRs!

Thx. Die beltsquat stelt niet veel voor, maar program het zo door dusja. Wel blij met de press
Gho ja ergens moet jezelf ook belonen he of een schouderklopje geven.

Die ohp is gewoon nice. Zag er enorm snel uit en easy. Op Welk gewicht doel je binnen dit program? Of op wat staat je max nu ?

• #2.555
Thx, voelde ook wel vlot. Zat mss ook 77.5 is maar dan zou ik weer all out moeten gaan, en in de zwaarste weken doe ik dat liever niet op de variaties :p 1rm staat op 80kg. Dus daar ga ik wel over. Maar OHP word niet veel geprogrammeerd :) dus wel tof als ik dan op korte termijn toch ff kan pr'en erop. Er zal ook geen 1rm komen. Of tis als het er volgende week nog in zit en ik stiekem ff probeer haha

Ja vind zelf de ohp een lastige zkr ook met vorige keer dat de 70kg brak met 5 reps op set 1 onmiddelijk naar 3 reps op de 2de set. Ik doel voor nu zelf op 75kg x 5 x 3 sets. Ben heel curieus wat de 72.5kg gaat zeggen :p

Nu die 77.5kg zie ik zo op basis van de vid wel doen.

Laatst bewerkt:
  • #2.557

offseason w4, t2​

Bench press
4 x 127.5kg
4 x 127.5kg
4 x 127.5kg
4 x 127.5kg
4 x 127.5kg

Paused bench
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg

T-bar row
5 x 60kg
5 x 45kg
5 x 45kg

Bench ging lekker, geen zin meer om T-bars af te werken xD
set 1

set 5

set1 paused

set 6 paused

Je moet wel opletten dat je de barbell niet nog een beetje in je borst laat zakken eens je heb even hebt stil gehouden. Daar krijg je rooie lampen voor. Het viel me bij beide singles op.
Als de barbell de borst aanraakt en tot stilstand komt kan je een press commando krijgen. Als dat commando komt voordat je de barbell nog ietsje verder in de borst laat zakken wordt de lift afgekeurd.
Als je lange pauzes doet, moet je ook zeker zijn dat je die doet door de barbell de hele tijd in dezelfde positie te houden. Dus ofwel zorg je dat je die kleine dip er uit haalt door het initiële punt waar je de barbell stopt aan te houden, ofwel zorg je dat de barbell in 1 keer door zakt naar dat diepste punt.

• #2.560
Thx! Voelt eindelijk weer solid!
Je moet wel opletten dat je de barbell niet nog een beetje in je borst laat zakken eens je heb even hebt stil gehouden. Daar krijg je rooie lampen voor. Het viel me bij beide singles op.
Als de barbell de borst aanraakt en tot stilstand komt kan je een press commando krijgen. Als dat commando komt voordat je de barbell nog ietsje verder in de borst laat zakken wordt de lift afgekeurd.
Als je lange pauzes doet, moet je ook zeker zijn dat je die doet door de barbell de hele tijd in dezelfde positie te houden. Dus ofwel zorg je dat je die kleine dip er uit haalt door het initiële punt waar je de barbell stopt aan te houden, ofwel zorg je dat de barbell in 1 keer door zakt naar dat diepste punt.
Goed gezien. Had ik zelf nog niet opgelet, beetje meer op letten dan als ik die long pauzes doe! Thx

Terug
Naar boven