- Waardering
- 3.030
Als ja al geen nocebo wil doen moet je de placebo misschien ook achterwege laten. 😉Flink laten doorbloeden voor tijdje om herstel te bevorderen?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als ja al geen nocebo wil doen moet je de placebo misschien ook achterwege laten. 😉Flink laten doorbloeden voor tijdje om herstel te bevorderen?
Licht me in waarom lichter gewicht, hogere reps voor korte periode placebo is qua doorbloeding? Dacht dat dit door gasten als bbm ook werd ondersteund?Als ja al geen nocebo wil doen moet je de placebo misschien ook achterwege laten. 😉
Wil geen nocebo doen of me ergens mee bemoeien, maar mocht je rug en andere gedeeltes nog erg gevoelig blijven, dan effe tijdelijk wat load eraf en reps wat omhoog? Flink laten doorbloeden voor tijdje om herstel te bevorderen?
Zoiezo is 112.5kg een licht gewicht (eigenlijk een warmup). Als je weet dat ik 130+ voor reps kan benchen. Die 12x1 is licht maar is vooral een focus op 12keer een setup doen, en wedstrijd conforme bench reps te halen... Vasthouden na je unrack, comp pauze, vast houden na je press en dan reracken. Deze keer heb ik ze wel gebencht met weinig setup omdat archen niet goed voelt.Licht me in waarom lichter gewicht, hogere reps voor korte periode placebo is qua doorbloeding? Dacht dat dit door gasten als bbm ook werd ondersteund?
Nee, ze ondersteunen dat niet helemaal. Licht gewicht en meer resps zorgt niet voor beter herstel. (en niet voor beter herstel door betere doorbloeding) Het zorgt voor gelijke workload in de gevallen dat je geen zwaardere gewichten kan verdragen. Als je wel zwaardere gewichten kan verdragen en als je doel sterk worden is, is er geen reden om dan plots lichte gewichten te gaan gebruiken. Er is geen verschil in het herstel. De hoofdzaak voor herstel is dat je blijft trainen. Er wordt niets beter doorbloed door lichtere gewichten te gebruiken voor meer reps. En als dat al wel zou gebeuren is dat niet noodzakelijk een reden om aan te nemen dat het herstel zou versnellen hierdoor.Licht me in waarom lichter gewicht, hogere reps voor korte periode placebo is qua doorbloeding? Dacht dat dit door gasten als bbm ook werd ondersteund?
Thanks, weer wat geleerdNee, ze ondersteunen dat niet helemaal. Licht gewicht en meer resps zorgt niet voor beter herstel. (en niet voor beter herstel door betere doorbloeding) Het zorgt voor gelijke workload in de gevallen dat je geen zwaardere gewichten kan verdragen. Als je wel zwaardere gewichten kan verdragen en als je doel sterk worden is, is er geen reden om dan plots lichte gewichten te gaan gebruiken. Er is geen verschil in het herstel. De hoofdzaak voor herstel is dat je blijft trainen. Er wordt niets beter doorbloed door lichtere gewichten te gebruiken voor meer reps. En als dat al wel zou gebeuren is dat niet noodzakelijk een reden om aan te nemen dat het herstel zou versnellen hierdoor.
Ik denk dat ze het er kort over gehad hebben in 1 van hun laatste podcasts (met Dr. Miles?).
Thx! Ging niet helemaal zoals gepland maarja! Had wel een vermoeden dat ik de 5x3 niet ging halen, maar hoopte wel de pauze squats te halen, nuja zit al 3 dagen met diaree... Vrijdag/zaterdag/zondag BBQ gehad met familie, serieuze overkill op mijn darmen. Begon ook goed hoofdpijn te krijgen door de druk en wss te weinig vocht door het schijt xD Excuses Excuses I know maarja

Haha ja was to good to cut he xD Houd het allemaal een beetje leuk ook zoHaha, wel mooi dat je part 2 ook gewoon upload 😆
Ook altijd toffe sfeer in de gym als er zulke dingen gebeuren
niemand laat het liggen om toch eens te lachen ermee haha zalig gewoon.Haha jep😅Ben benieuwd hoeveel Nederlanders iets van dat filmpje hebben verstaan, voor de rest van België is dat taaltje al lastig![]()
Week 4, training 2
Bench press
3 x 132.5kg
3 x 132.5kg
3 x 132.5kg
3 x 132.5kg
3 x 132.5kg
T-bar row
5 x 60kg
8 x 45kg
8 x 45kg
Paused bench
1 x 132.5kg
1 x 132.5kg
1 x 132.5kg
Damn! Heerlijk!! Mijn 4rm bench is 4x132.5, dus dit is echt een mooi volume PR met overal overschot en long pauze benches. Kont blijft ook eindelijk eens netjes op de bankheb echt mijn setup en press gevonden denk ik![]()
![]()
2de set
5de set
1ste paused
3de paused
Thx!
Nu vasthouden zo en eens dik comp pr zetten op die bench hopelijk haha