MuscleMeat

Psycomantje's log

Als ja al geen nocebo wil doen moet je de placebo misschien ook achterwege laten. 😉
Licht me in waarom lichter gewicht, hogere reps voor korte periode placebo is qua doorbloeding? Dacht dat dit door gasten als bbm ook werd ondersteund?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.603
Wil geen nocebo doen of me ergens mee bemoeien, maar mocht je rug en andere gedeeltes nog erg gevoelig blijven, dan effe tijdelijk wat load eraf en reps wat omhoog? Flink laten doorbloeden voor tijdje om herstel te bevorderen?

Licht me in waarom lichter gewicht, hogere reps voor korte periode placebo is qua doorbloeding? Dacht dat dit door gasten als bbm ook werd ondersteund?
Zoiezo is 112.5kg een licht gewicht (eigenlijk een warmup). Als je weet dat ik 130+ voor reps kan benchen. Die 12x1 is licht maar is vooral een focus op 12keer een setup doen, en wedstrijd conforme bench reps te halen... Vasthouden na je unrack, comp pauze, vast houden na je press en dan reracken. Deze keer heb ik ze wel gebencht met weinig setup omdat archen niet goed voelt.

Verder zijn lichtere gewichten en high reps kunnen inderdaad goed zijn voor doorbloeding maar dan moet de pijn prikkel wel in je spier zitten wat nu denk ik niet het geval is.

Vandaag heb ik ook weer zwaarder gelift, wel trager opgebouwd dan ik normaal zou doen. Net om te kijken wat er wel lukt en niet lukt. Het grootste probleem voor nu is als er vermoeidheid op komt en ik daardoor iets van spanning begin te verliezen, dus is het voorlopig ook beter om lager in reps te blijven.

• #2.604

Beetje testen met paused reps​

Paused squat
3 x 60kg (tempo + pauze)
3 x 100kg (tempo + pauze)
3 x 120kg (tempo + pauze)
3 x 140kg
3 x 160kg PR
2 x 170kg (deze met belt)

Paused sumo deadlift
3 x 60kg
3 x 100kg
3 x 140kg
3 x 180kg
3 x 200kg PR
2 x 220kg (deze met belt) PR

Ok dit gint allemaal goed, overal reps op overschot en nergens last gehad! Kon goed form houden, dat was natuurlijk een vereiste!

Nee, ze ondersteunen dat niet helemaal. Licht gewicht en meer resps zorgt niet voor beter herstel. (en niet voor beter herstel door betere doorbloeding) Het zorgt voor gelijke workload in de gevallen dat je geen zwaardere gewichten kan verdragen. Als je wel zwaardere gewichten kan verdragen en als je doel sterk worden is, is er geen reden om dan plots lichte gewichten te gaan gebruiken. Er is geen verschil in het herstel. De hoofdzaak voor herstel is dat je blijft trainen. Er wordt niets beter doorbloed door lichtere gewichten te gebruiken voor meer reps. En als dat al wel zou gebeuren is dat niet noodzakelijk een reden om aan te nemen dat het herstel zou versnellen hierdoor.
Ik denk dat ze het er kort over gehad hebben in 1 van hun laatste podcasts (met Dr. Miles?).

Nee, ze ondersteunen dat niet helemaal. Licht gewicht en meer resps zorgt niet voor beter herstel. (en niet voor beter herstel door betere doorbloeding) Het zorgt voor gelijke workload in de gevallen dat je geen zwaardere gewichten kan verdragen. Als je wel zwaardere gewichten kan verdragen en als je doel sterk worden is, is er geen reden om dan plots lichte gewichten te gaan gebruiken. Er is geen verschil in het herstel. De hoofdzaak voor herstel is dat je blijft trainen. Er wordt niets beter doorbloed door lichtere gewichten te gebruiken voor meer reps. En als dat al wel zou gebeuren is dat niet noodzakelijk een reden om aan te nemen dat het herstel zou versnellen hierdoor.
Ik denk dat ze het er kort over gehad hebben in 1 van hun laatste podcasts (met Dr. Miles?).
Thanks, weer wat geleerd

• #2.607

Week 3, training 1​

Deadlift
5 x 215kg
5 x 215kg
4 x 215kg
5 x 215kg
4 x 215kg

Close grip bench press
8 x 100kg
8 x 100kg
8 x 100kg
8 x 100kg

Deadlift ging goed! Set 3 en 5 heb ik de 5de rep geskipt omdat ik voelde dat ik geen 100% spanning ging kunnen houden.
3x1 paused deadlifts ook geskipt omdat ik geen max spanning meer kon zetten in de setup! Blij met deze train toch.
Bench was easy, niet teveel leg drive/arch.

• #2.608
Goed nieuws, net telefoon gehad van de dokter. Op de scanner is er niets verkeerd te zien aan mijn rug, kan dus zijn dat er wat een kneuzing ofzo is/was. Kon vandaag ook terug met bijna geen pijn overhead press doen wat ik eerder helemaal niet kon.

• #2.609

Friday 21st July 2023 - Week 3, training 3​

Bench press
5 x 125kg
5 x 125kg
5 x 125kg
5 x 125kg
5 x 125kg PR

T-bar row
5 x 60kg
8 x 45kg
8 x 45kg

Paused bench
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg
1 x 127.5kg

goeie train,
paused bench 4sec pauze

Mooie train ! Absoluut zotte gewichten

• #2.612
Mooie train ! Absoluut zotte gewichten
Thx! Ging niet helemaal zoals gepland maarja! Had wel een vermoeden dat ik de 5x3 niet ging halen, maar hoopte wel de pauze squats te halen, nuja zit al 3 dagen met diaree... Vrijdag/zaterdag/zondag BBQ gehad met familie, serieuze overkill op mijn darmen. Begon ook goed hoofdpijn te krijgen door de druk en wss te weinig vocht door het schijt xD Excuses Excuses I know maarja :p

Haha, wel mooi dat je part 2 ook gewoon upload 😆

• #2.614
Haha, wel mooi dat je part 2 ook gewoon upload 😆
Haha ja was to good to cut he xD Houd het allemaal een beetje leuk ook zo :) Ook altijd toffe sfeer in de gym als er zulke dingen gebeuren :p niemand laat het liggen om toch eens te lachen ermee haha zalig gewoon.

Haha ja mooi toch. Weet je weer ff waar je staat.

Ben benieuwd hoeveel Nederlanders iets van dat filmpje hebben verstaan, voor de rest van België is dat taaltje al lastig :p

• #2.618

Week 4, training 2​

Bench press
3 x 132.5kg
3 x 132.5kg
3 x 132.5kg
3 x 132.5kg
3 x 132.5kg

T-bar row
5 x 60kg
8 x 45kg
8 x 45kg

Paused bench
1 x 132.5kg
1 x 132.5kg
1 x 132.5kg

Damn! Heerlijk!! Mijn 4rm bench is 4x132.5, dus dit is echt een mooi volume PR met overal overschot en long pauze benches. Kont blijft ook eindelijk eens netjes op de bank
:)
heb echt mijn setup en press gevonden denk ik

2de set

5de set

1ste paused

3de paused

Bijlagen

• em-happy.png
    em-happy.png
    3,3 KB · Weergaven: 8

Week 4, training 2​

Bench press
3 x 132.5kg
3 x 132.5kg
3 x 132.5kg
3 x 132.5kg
3 x 132.5kg

T-bar row
5 x 60kg
8 x 45kg
8 x 45kg

Paused bench
1 x 132.5kg
1 x 132.5kg
1 x 132.5kg

Damn! Heerlijk!! Mijn 4rm bench is 4x132.5, dus dit is echt een mooi volume PR met overal overschot en long pauze benches. Kont blijft ook eindelijk eens netjes op de bank
heb echt mijn setup en press gevonden denk ik

2de set

5de set

1ste paused

3de paused

Gaat lekker zo!

Bijlagen

• em-happy.png
    em-happy.png
    3,3 KB · Weergaven: 11