XXL Nutrition

Psycomantje's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.681

IC3 - laatste sbd van de prep.​

Squat
1 x 170kg

Bench press
1 x 120kg

Deadlift
1 x 220kg

Easy zoals het hoort! Ben klaar voor comp day, fysiek en mentaal! Zou normaal gezien een erg mooie meet moeten worden. Prep was alleszinds onwijs goed!

Nu rust pakken, recoveren en dan knallen. Mijn comp start zondag 10-14u. Sta op de lijst als laatste lifter van groep 2. Dus vermoed dat ik ergens rond 11u start.
Weging is 8-9u30. Dus moet wel vroeg uit men bed. 6u30 vertrekken van thuis, volk ophalen etc.

Succes man!

• #2.684

IC 3 - WEDSTRIJD​

Squat
1 x 195kg
1 x 210kg PR
1 x 217.5kg PR

Bench press
0 x 135kg
0 x 135kg
0 x 135kg

Deadlift
1 x 245kg
0 x 255kg

We did it again boys! Fucking bombed op bench met weight waar ik reps mee doe. Om de een of andere reden kan ik echt niet benchen op die fucking shit eleiko bench, wat een fokking strontding is dat eigenlijk.

**squat:
Insane! Fucking blij, enorm goeie start van de meet. 12.5kg PR dacht okee dit word de wedstrijd die ik voor ogen had!

**bench:
Bombed -.-
1ste beurt nooit gevoeld dat mijn kont van de bank zou gekomen zijn. Was blijkbaar echt een split second dat er 1mm licht te de bank en men kont te zien was....

2de beurt: ok zelf gevoeld dat ie niet goed was.

3de beurt: zelfde verhaal eerste beurt....

En de meet was over, was enorm pissed off en had er totaal geen zin meer in. Van enorm blij naar fokking klote kut zooi hier.

**deadlift:
Nog een opener gedaan, en dan 2de attempt voelde wat heavy en gewoon gedropt, geen motivatie om door te trekken meer of nieks. Geen 3de attempt meer gedaan.

Kut zooi ookal ben ik wel heel blij met de squat. Filmpjes en fotos volgen later als ik ze ontvangen heb.

IC 3 - WEDSTRIJD​

Squat
1 x 195kg
1 x 210kg PR
1 x 217.5kg PR

Bench press
0 x 135kg
0 x 135kg
0 x 135kg

Deadlift
1 x 245kg
0 x 255kg

We did it again boys! Fucking bombed op bench met weight waar ik reps mee doe. Om de een of andere reden kan ik echt niet benchen op die fucking shit eleiko bench, wat een fokking strontding is dat eigenlijk.

**squat:
Insane! Fucking blij, enorm goeie start van de meet. 12.5kg PR dacht okee dit word de wedstrijd die ik voor ogen had!

**bench:
Bombed -.-
1ste beurt nooit gevoeld dat mijn kont van de bank zou gekomen zijn. Was blijkbaar echt een split second dat er 1mm licht te de bank en men kont te zien was....

En de meet was over, was enorm pissed off en had er totaal geen zin meer in. Van enorm blij naar fokking klote kut zooi hier.

**deadlift:
Nog een opener gedaan, en dan 2de attempt voelde wat heavy en gewoon gedropt, geen motivatie om door te trekken meer of nieks. Geen 3de attempt meer gedaan.

Kut zooi ookal ben ik wel heel blij met de squat. Filmpjes en fotos volgen later als ik ze ontvangen heb.
Jammer dat 't niet helemaal ging zoals je wou, maar volgende keer beter! Misschien moet jouw gym maar zo'n bankje bestellen zodat je daarop kan oefenen :p

• #2.686
Jammer dat 't niet helemaal ging zoals je wou, maar volgende keer beter! Misschien moet jouw gym maar zo'n bankje bestellen zodat je daarop kan oefenen :p
Kzei het ook, uuh zie gie zot zeker. Je moet ma leren benchen of een dikker gat krijgen :D:D. Aangezien het plan toch al was om in de loop van tijd richting -105 te gaan word het dus het tweede hahaha

IC 3 - WEDSTRIJD​

Squat
1 x 195kg
1 x 210kg PR
1 x 217.5kg PR

Bench press
0 x 135kg
0 x 135kg
0 x 135kg

Deadlift
1 x 245kg
0 x 255kg

**squat:

**bench:
Bombed -.-

**deadlift:

Wel een heeel dikke Squat :thumbup:

• #2.689
Thx. Was ook echt super super blij ermee. Maar was van korte duur lol.

Ze lagen echt met hun lelijke kop op hun knieen om te kijken of er splintertje licht tussen je gat en de bank kwam. Set 1 en 3 kon ik zelf echt niet voelen dat ik ben losgekomen en coach en teamlid konden het ook niet zien maar die staan wat hoger he. Dus moet echt een split second ff een mm losgekomen zijn. Attempt 2 voelde ik het wel.

Had echt mijn meet moeten worden na deze top voorbereiding en squats.

Heb het ook een beetje gehad eigenlijk met die 'mierenneuker regeltjes'... je kont komt een MM van de bank maar de lift was easy, afgekeurd.

Je hebt 1mm downward motion in je lift maar trekt of duwt hem erna netjes verder, afgekeurd.

Met andere woorden als je lift niet 100% 100% tip top goed is kun je afgekeurd worden.

• #2.690
Nuja ben ook maar aan het zagen en klagen omdat ik wat pissed ben 😅.

• #2.691
Tzal ook wel aan mezelf liggen want net zoals vorige wedstrijd vloog de laatste warmup omhoog. Ik kom op die eleiko bench en doe volledig anders en verneuk het volledig

Ergens begrijpbaar. Je werkt er zo hard voor en dan geen 1 beurt op die bench. Wel dikke squat en PRs!

Even wat 'tough love', hopelijk vind je dat niet erg @psycomantje !

Allereerst positief: mooie squat pr man!
Prep was alleszinds onwijs goed!
Je prep is pas goed als je meet goed is in mijn ogen. Een goeie prep en vervolgens een kut meet bestaat niet, want dan was je prep dus niet goed. De bedoeling van je prep is namelijk dat je goed presteert op je meet. Je kunt dus pas achteraf zeggen of je prep goed was. Misschien een beetje flauwe reactie dit, en ik snap wel dat je bedoelt dat alles lekker voelde en hard ging enzo tijdens je prep, maar wilde het punt toch even maken :)

Ik heb niet vaak genoeg in dit log gekeken - sorry daarvoor - maar als ik nu zo terug kijk zie ik bij die single van 29 augustus jl dat je kont ook duidelijk los komt. Bij het filmpje van die dubbel van 8 september is het niet te zien omdat je daar een los zittende broek aan hebt. Tevens vind ik eerlijk gezegd dat deze beide top sets niet per se een 135 opener 'legitimeren', maar dat is wel lastig te zeggen zo vanaf de zijlijn. Die 142,5 zag er echt niet makkelijk uit en ook die dubbel met 137,5 was pittig, zeker als je bedenkt dat de pauzes op de borst bij een wedstrijd nog wel eens wat langer kunnen zijn. Mijn inschatting zou zijn dat je redelijkerwijs een bench van rond de 145 zou kunnen verwachten op meet day op basis van deze twee video's die ik heb gezien. Als alles mee zit en je geen fouten maakt. Ik weet natuurlijk niet of jij iets anders in je hoofd had, of jij op een ander gewicht uit wilde komen op die bench. Ik hou zelf voor een opener meestal een percentage van zo'n 88-90% aan van waar men op uit zou willen komen / van het true 1RM van dat moment. Dus als jij op ~145 uit had willen komen - mijn inschatting, makkelijk praten achteraf - zou ik openen op 127,5 of 130. Maar ja, goed, alles is ook afhankelijk van de vorm van de dag en ik weet niet wat je game plan was natuurlijk. In elk geval moet je je opener imo áltijd kunnen halen, ongeacht de omstandigheden, of je ziek, zwak, misselijk bent, niet geslapen hebt et cetera.

Oké, het ging om die kont die los komt. Imo zou je eens moeten kijken naar de positie van de knieën t.o.v. je heupen. Ik denk dat wanneer je ervoor zorgt dat je knieën lager komen te staan, de kans aanzienlijk kleiner is dat je kont los gaat komen. Daarvoor kun je je voeten meer naar voren, meer naar achteren of meer naar buiten zetten, net wat je fijn vindt.

Verder is dit nu eenmaal hoe het werkt. Wat je in de gym qua nummers neer zet doet er allemaal wel toe maar die standaarden en regels zijn er nu eenmaal op een wedstrijd. Of het nu 1 centimeter is dat je kont los komt, of 10, dit zijn de regels, en dat weet je van tevoren. Maakt het ook uitdagender en spannender imo. Hopelijk leer je er van en kun je met wat kleine aanpassingen die techniek gewoon goed krijgen op die bench. Komt goed man!

• #2.694
Even wat 'tough love', hopelijk vind je dat niet erg @psycomantje !

Allereerst positief: mooie squat pr man!

Je prep is pas goed als je meet goed is in mijn ogen. Een goeie prep en vervolgens een kut meet bestaat niet, want dan was je prep dus niet goed. De bedoeling van je prep is namelijk dat je goed presteert op je meet. Je kunt dus pas achteraf zeggen of je prep goed was. Misschien een beetje flauwe reactie dit, en ik snap wel dat je bedoelt dat alles lekker voelde en hard ging enzo tijdens je prep, maar wilde het punt toch even maken :)

Ik heb niet vaak genoeg in dit log gekeken - sorry daarvoor - maar als ik nu zo terug kijk zie ik bij die single van 29 augustus jl dat je kont ook duidelijk los komt. Bij het filmpje van die dubbel van 8 september is het niet te zien omdat je daar een los zittende broek aan hebt. Tevens vind ik eerlijk gezegd dat deze beide top sets niet per se een 135 opener 'legitimeren', maar dat is wel lastig te zeggen zo vanaf de zijlijn. Die 142,5 zag er echt niet makkelijk uit en ook die dubbel met 137,5 was pittig, zeker als je bedenkt dat de pauzes op de borst bij een wedstrijd nog wel eens wat langer kunnen zijn. Mijn inschatting zou zijn dat je redelijkerwijs een bench van rond de 145 zou kunnen verwachten op meet day op basis van deze twee video's die ik heb gezien. Als alles mee zit en je geen fouten maakt. Ik weet natuurlijk niet of jij iets anders in je hoofd had, of jij op een ander gewicht uit wilde komen op die bench. Ik hou zelf voor een opener meestal een percentage van zo'n 88-90% aan van waar men op uit zou willen komen / van het true 1RM van dat moment. Dus als jij op ~145 uit had willen komen - mijn inschatting, makkelijk praten achteraf - zou ik openen op 127,5 of 130. Maar ja, goed, alles is ook afhankelijk van de vorm van de dag en ik weet niet wat je game plan was natuurlijk. In elk geval moet je je opener imo áltijd kunnen halen, ongeacht de omstandigheden, of je ziek, zwak, misselijk bent, niet geslapen hebt et cetera.

Oké, het ging om die kont die los komt. Imo zou je eens moeten kijken naar de positie van de knieën t.o.v. je heupen. Ik denk dat wanneer je ervoor zorgt dat je knieën lager komen te staan, de kans aanzienlijk kleiner is dat je kont los gaat komen. Daarvoor kun je je voeten meer naar voren, meer naar achteren of meer naar buiten zetten, net wat je fijn vindt.

Verder is dit nu eenmaal hoe het werkt. Wat je in de gym qua nummers neer zet doet er allemaal wel toe maar die standaarden en regels zijn er nu eenmaal op een wedstrijd. Of het nu 1 centimeter is dat je kont los komt, of 10, dit zijn de regels, en dat weet je van tevoren. Maakt het ook uitdagender en spannender imo. Hopelijk leer je er van en kun je met wat kleine aanpassingen die techniek gewoon goed krijgen op die bench. Komt goed man!
Vind ik zeker niet erg! Kritiek en hulp worden altijd aanvaard hier :) zolang het op een wat treffelijke manier gezegd word toch haha. Je hebt helemaal gelijk, en dat weet ik natuurlijk ook allemaal. Maar ik moest ff afstomen 😄. Onderussen heb ik alles geparkeerd, en gaan we gewoon verder werken. En de voor mij goede voet/knie positie zoeken waardoor ik een betere bench kan creëren.

Ikzelf ging persoonlijk openen met 130kg, omdat ik weet dat dit een bench is dat ik met 95% zekerheid haal zonder competitie techniek foutjes. Maar coach vond dat ik mezelf tekort ging doen. Nu we dit 2 meets na elkaar meegemaakt hebben gaan we er extra focus op leggen en volgende wedstrijd zoiezo laag genoeg openen dat ik een totaal kan zetten.

• #2.695
Ff stil hier. Zit in een weekje vrije training na de wedstrijd. Gisteren eerste training gedaan.

Incline bench met de atx jammer arms. Setjes van 10. In superset met db curls setjes van 12.

Leg curls/extentions in superset met facepulls.

Beetje volume maken en bewegen! Met oefeningen die ik anders zelden doe.

• #2.696
Bench press
5 x 100kg
5 x 110kg
5 x 115kg
5 x 100kg
3 x 105kg
3 x 105kg
3 x 105kg
3 x 105kg

Pull up
10 x
10 x
10 x

Allemaal zonder leg drive. Volgende week enkel 3 dagen benchen met wat rug oefeningen en accessoires erbij. En dan eind van de week een rustige sbd dag.

Plan is volgende week dus 3x bench allemaal zonder leg drive, ff de focus wegpakken van legdrive en dan rebooten 😆.

• #2.697
Denk dat ik door middel van wat tips in filmpjes een goeie voetpositie gevonden heb voor mijn bench.

Voeten zo breed mogelijk tot er echt spanning op mijn heupen zit, dan knieen naar buiten. Als ik dan echt enorm hard duw blijft mijn kont op de bank, maar dat is ook maar nabootsen. Voelt alleszinds veel beter wel, dat gaan we dus testen komende block.

Was dit ook tegen gekomen alhoewel ik nu met voeten onder de bank zit. Misschien ook maar eens proberen

Terug
Naar boven