Fitness Seller

Psycomantje's log

Mooie gewichten en trainingen hier.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.962
Thanks!

• #2.963

Str week 4: t2​

Conventional deadlift
1 x 200kg
1 x 230kg
1 x 250kg PR
2 x 220kg
2 x 220kg

Sandbag to shoulder
2 x 100kg
2 x 100kg PR

Nice! Heel blij met die deadlift, 260 op de wedstrijd 23ste lijkt realistisch! Zal een beetje afhankelijk zijn hoe zwaar de zercher en log zal zijn op mijn lichaam!

250kg

Das een bijzonder mooie deadlift pr👍🏻 mooi man!

Ziet er erg goed uit die deadlift, lijkt alsof er nog meer in zat :flexing:

• #2.967
Mooi man. Hard work pays off!

• #2.969
Mooi man. Hard work pays off!
Merci! Het volume werk lijkt zijn vruchten af te werpen ja :) het volume was deze keer beestig hard maar theeft me deugt gedaan wel. Het grootste probleem was dat ik in de zwaarste volume weken perongeluk aan het cutten was. Anders ging ik het waarschijnlijk makkelijker verwerkt hebben.

Ook super blij dat de conventional deadlifts op dit tempo richting mijn sumo deadlift gaat! Hier gaan we dus mee verder. Conventional reps zijn veel consistenter dan sumo ondertussen, bij sumo had ik wel altijd hier en daar een "off" rep of heavy single die off was qua techniek. Lijk ik bij conventional veel minder last van te hebben.

• #2.970

week 4: t3​

Log press
1 x 80kg
1 x 85kg
1 x 90kg PR
1 x 87.5kg
0 x 97.5kg (Enkel de clean om eens een zwaarder gewicht gecleaned te hebben.)

Axle clean and press
1 x 70kg
1 x 70kg
1 x 70kg (1rep = 1clean + 3 pushpress.) PR

Matige training, had er meer van verwacht maar goed kan niet altijd feest zijn! Niet geheel ontevreden gezien de weights maar had iets soepeler gehoopt.

80kg easy.
85kg vlot.
90kg clean moeizaam en press nja 95%rep. Net net net niet in lockout.
87.5kg erna vloog dan weer omhoog.

Mijn log techniek is nog verre van goed als het zwaarder word, dat word duidelijk. 95kg zal er niet in zitten op de wedstrijd denk ik. Zal afhankelijk zijn van hoe ik me voel en hoe de techniek zit op die dag. Zou toch graag zeker 90 hitten dat moet er zoiezo wel inzitten. Ook rekening houden dat ik in de vroege week zit en weinig + slecht slaap.

Wat is je Max op oh press?
Vind je log press zelf wat uit verhouding liggen van je bench? Of ligt dat aan mij?

Ik bench bvb max 130kg maar ken wel 1x110kg push press of 8x40kg dumbell shoulder press, nou is niet iedereen het zelfde natuurlijk, maar toch.

Of train je niet structureel met een log?
(Bedoel dit natuurlijk niet verkeer hè, maar vroeg het me af)

Laatst bewerkt:
  • #2.972
Wat is je Max op oh press?
Vind je log press zelf wat uit verhouding liggen van je bench? Of ligt dat aan mij?

Ik bench max 130kg maar ken bvb wel 1x110kg push press of 8x40kg dumbell shoulder press.

Of train je niet structureel met een log?
(Bedoel dit natuurlijk niet verkeer hè, maar vroeg het me af)
Max press is 2x80. Heb nooit echt veel overhead gedaan. Het is nu sinds november ergens dat ik een beetje strongman ben beginnen doen en dus ook log. 1x per week, dusja techniek zit zeker nog niet waar het moet zijn. In december bijvoorbeeld ook maar 2 log trainingen gehad, heb ff gesukkeld met mijn rechter lat.

Er is dus nog veel werk aan haha.

Max press is 2x80. Heb nooit echt veel overhead gedaan. Het is nu sinds november ergens dat ik een beetje strongman ben beginnen doen en dus ook log. 1x per week, dusja techniek zit zeker nog niet waar het moet zijn. In december bijvoorbeeld ook maar 2 log trainingen gehad, heb ff gesukkeld met mijn rechter lat.

Er is dus nog veel werk aan haha.
Aaazo, oké duidelijk.
Als de wedstrijd buiten is, en ik je 1 tip mag geven: Zorg dat je probeert tijdens de logpress naar een vast punt wat verder weg te kijken, dat gaat in het voordeel werken van je stabilisatie.

Heb zelf veel aan deze tip gehad toen ik nog strongman deed trainen. (10 jaar geleden)

• #2.974
Aaazo, oké duidelijk.
Als de wedstrijd buiten is, en ik je 1 tip mag geven: Zorg dat je probeert tijdens de logpress naar een vast punt wat verder weg te kijken, dat gaat in het voordeel werken van je stabilisatie.

Heb zelf veel aan deze tip gehad toen ik nog strongman deed trainen. (10 jaar geleden)
Tips zijn altijd welkom thanks! Vermoed dat het binnen zal zijn, maar ik neem het zeker mee mocht het niet zo zijn.

• #2.975
Main goal is nog altijd powerlifting maar omdat het off season zo lang is hebben we dit er eens ingestoken en denk wel dat ik er aardig wat uit haal. Veel spieren,core,stabilisatoren bij strongman oefeningen die je bij de statische powerlifting niet hebt! Dusja als ik de 2 wat kan combineren en mss hier en daar eens voor het plezier een wedstrijdje kan mee pikken :)

Alleen mijn bicepspezen en rechter lat hebben het wel aardig te verduren :p

• #2.976

Str week 4: t4​

Squat
1 x 170kg
1 x 195kg
1 x 210kg
2 x 190kg
2 x 190kg

Zercher squat
1 x 160kg
1 x 170kg
1 x 180kg PR

Lekkere afsluiter! Volgende week 1 lichte log + squat en dan zaterdag wedstrijd.

210 squat.

2x190, 2de set

180 zercher

Pohhh goed bezig!
Goed herstel volgende week en dan heel veel succes op die wedstrijd!!

Damn, die 210 squat zag er uit alsof het een makkie voor je was :flexbiceps:

Damn dude, sterke squat!

Terug
Naar boven