Fitness Seller

Psycomantje's log

Bezoekers in dit topic

Zo even wat rustiger in het hoofdje, dus even zeggen wat er is gebeurd laatst.
Donderdagmiddag met vrouwtje naar de spoed gegaan, ze had al 3-4 weken last van haar hoofd/nek en draaierig en misselijk. De laatste week was haar hoofdpijn opeens niet meer te harden en begon ze van alles te vergeten en geraakte ze moeilijk uit haar woorden (wat echt niet normaal is voor haar) dus naar de spoed. Daar hebben ze een aantal scanners gedaan en fotos genomen, bleek dat ze een anurisma had op de kleine hersenen die is opengebarsten. (een aangeboren uitstulping op een bloedvat in de kleine hersenen). Een bloeding op de kleine hersenen dus. Wat wel een enorme schok was! Het gedacht dat ze gingen moeten opereren in haar hoofd was echt wtf... Hopelijk komt alles goed! Diezelfde avond is ze nog naar de intensieve gebracht waar ze zo snel mogelijk een drain in haar hoofd hebben gestoken om overtollig vocht af te laten zodat ze geen permanente hersenschade zou krijgen. De avond erop is ze dan geopereerd en alles is erg goed verlopen, en haar waarden waren stabiel en in orde. Ze moest wel op de intensieve verblijven zolang de drain in haar hoofd zat, dat was tot eergisteren. Nu is ze ondertussen verwijderd van alle infuusjes en toestanden en ligt ze al 2 dagen op een normale kamer en kan ze al eens zelfstandig uit haar bed. Dagelijks komt er nu een kinesist die haar helpt wandelen enzo. Lichamelijk herstelt ze erg snel maar mentaal zal nog lang duren zeggen ze wel, maar het komt wel helemaal goed. Dat merk je ook wel ze kan goed praten enzo al terug maar haar korte termijn geheugen is nog niet helemaal terug en concentreren is nog erg moeilijk en zal nog even duren eer dat goed gaat. Daarom dus ook dat je even geen trainingen ziet passeren
 
Kan je nu geen karma geven maar je vrouwtje en jij verdienen er nu wel een hele hoop!
Samen komen jullie er wel doorheen.
Wens haar een super spoedig en volledig herstel toe!
 
Jeetje wat heftig, sterkte! Gelukkig niets permanents zo te horen.
 
Bedankt allemaal! Gelukkig is ze inderdaad aan de betere hand en waren we op tijd
 
sterkte man, wel fijn dat het weer de goed kant op gaat.
 
deadlift/bench single +- @8


Deadlift
1 x 160kg (sumo)
1 x 180kg
1 x 200kg (@7.5)

Bench press
1 x 100kg
1 x 110kg
1 x 120kg (@8.5)

Voorlopig ben ik eigenlijk erg vermoeid, als ik men vriendin opzoek zegt ze dat men ogen tot op de grond hangen en dat ik ff moet rusten
em-tongue.png
Mijn onderrug doet ook pijn, vooral op de plaats waar ik vorige keer geblesseerd was. Vermoed door zoveel op en af naar het ziekenhuis te rijden in et begin 3x per dag en nu 2x per dag. 10 dagen geleden ondertussen dat ik nog gelift heb, en had echt zin om iets te doen. Geen zin om veel te doen maar iets, dus gewoon opgewerkt naar de singles @8 ongeveer.

Deadlift sumo is al even geleden maar het zit er nog in
em-happy.png
Conventional deed lastig in de ondderug dus.
 
Kijk uit voor die pijntjes, zeker aangezien het op een bekende plek is voor je! Het laatste wat je wilt is een blessure...
 
Kijk uit voor die pijntjes, zeker aangezien het op een bekende plek is voor je! Het laatste wat je wilt is een blessure...
Thanks, inderdaad daarom dat ik ff sumo ging. Had er geen last van dan maar zal idd moeten opletten
 
Thanks, inderdaad daarom dat ik ff sumo ging. Had er geen last van dan maar zal idd moeten opletten
Dat doe je slim! Liever een paar stapjes terug doen, dan dat je er een paar maanden geforceerd uitligt en meer dan een paar stapjes kwijt bent;).
 
Zo snel lig je geen paar maanden uit. Dan moet je al iets gebroken hebben of zo.
Een beetje rugpijn is geen reden om te stoppen met trainen.

Maar uiteraard moet je geen gekke dingen gaan doen. Zeker als je moe bent. Vermoeidheid is in veel gevallen de oorzaak van blessures.
 
Zo snel lig je geen paar maanden uit. Dan moet je al iets gebroken hebben of zo.
Een beetje rugpijn is geen reden om te stoppen met trainen.

Maar uiteraard moet je geen gekke dingen gaan doen. Zeker als je moe bent. Vermoeidheid is in veel gevallen de oorzaak van blessures.
Ik spreek slechts uit ervaring. Zeurderig pijntje negeren voor een periode, waarna het volledig misging bij het oprapen van een handdoek. 2 maanden geen oefeningen kunnen doen die druk op de onderrug brachten.
Better safe than sorry, in my honest opinion.
 
Ik spreek slechts uit ervaring. Zeurderig pijntje negeren voor een periode, waarna het volledig misging bij het oprapen van een handdoek. 2 maanden geen oefeningen kunnen doen die druk op de onderrug brachten.
Better safe than sorry, in my honest opinion.
Ik ben het daar eigenlijk helemaal niet mee eens. Better stay active than sorry, vind ik veel betere raad.
 
Ik ben het daar eigenlijk helemaal niet mee eens. Better stay active than sorry, vind ik veel betere raad.
Nergens zeg ik dat je moet stoppen met bewegen. Integendeel, daar ben ik het juist mee eens. Er zit echter een verschil tussen bewegen en doortrainen.
 
Nergens zeg ik dat je moet stoppen met bewegen. Integendeel, daar ben ik het juist mee eens. Er zit echter een verschil tussen bewegen en doortrainen.
Laatste DL training kreeg ik 70kg nauwelijks van de lage blocks getrokken. Heb opgebouwd tot 4x165kg. Zolang het niet MEER pijn gaat doen, doe ik gewoon verder.
Ik ben nooit zo snel hersteld van pijntjes en blessures als sinds ik dat doe.
Ik blijf er bij: mensen stoppen over het algemeen gewoon te snel met het lichaam belasten als ze ergens een kleinigheidje voelen.
 
Laatste DL training kreeg ik 70kg nauwelijks van de lage blocks getrokken. Heb opgebouwd tot 4x165kg. Zolang het niet MEER pijn gaat doen, doe ik gewoon verder.
Ik ben nooit zo snel hersteld van pijntjes en blessures als sinds ik dat doe.
Ik blijf er bij: mensen stoppen over het algemeen gewoon te snel met het lichaam belasten als ze ergens een kleinigheidje voelen.
Fair enough, als dat voor jou werkt dan moet je dat natuurlijk vooral doen! Ik heb helaas het tegenovergestelde meegemaakt.
 
Fair enough, als dat voor jou werkt dan moet je dat natuurlijk vooral doen! Ik heb helaas het tegenovergestelde meegemaakt.
Ik zou vroeger na die 70kg gewoon de training gestopt hebben. Teveel pijn.
Tegenwoordig denk ik dan: "Laat ik 100kg eens proberen en dan zien hoe dat gaat." In de meeste gevallen gaat dat gewoon goed.
 
BBM, hypertropy. Week 7, training 1


Squat
1 x 160kg (@9)
6 x 140kg (@9) PR
6 x 130kg
6 x 130kg

Begonnen aan press maar kreeg elke keer sterretjes voor mijn ogen wanneer ik de werkset wou starten. Heel de dag in de regen, koude stormwind gestaan... Was eigenlijk erg moe, ben ook nog gewoon moe met alles wat de laatste tijd gebeurd is en ik veel meer taken in huis moet overnemen van het vrouwtje. Wel heel er blij met mijn VPR op squat
 
Filmpjes van 160 en 140 volgen later. Voeding trekt ook al 2 weken op nieks. 2 weken -1.5kg bw. Proberen wat verandering in brengen we zien wel.

*edit:
1x160

6x140
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven