XXL Nutrition

Psycomantje's log

Bezoekers in dit topic

Krijg de laatste tijd weer aardig last van mijn onderrug door squats. Ben nu deze training terug aan het experimenteren met smalle stand en meer upright en dan heb ik amper tot geen last. Kan iets beter bracen, druk blijft in midden voet en minder butt-wink door minder forward lean. Ik ga dus echt moeten leren op deze manier squatten als ik ga willen blijven squatten
 
Het kan ook gewoon aan het volume liggen dat ze bij BBM voorschrijven. Dat is iets waar ik me al vanaf het begin vragen bij heb gesteld. Ze schrijven wel érg veel squat volume voor.
Ik wijt mijn eigen rug- en heup-problemen daar ook aan. (en het feit dat ik te diep squat)

Maar als je minder last hebt met een andere stand kan dat een (voorlopige) oplossing zijn.
Als je sterker bent met een bredere stand zou je voorlopig smal kunnen gaan staan tot de last verdwenen is en stilaan enkele sets met iets bredere stand introduceren tot je zonder last met je bredere stand kan squatten.
Als je even sterk bent met de smalle stand gebruik je die gewoon weer vanaf nu. Lijkt me een no-brainer dan.
 
Jep veel volume inderdaad... normaal kan ik wel wat volume verwerken gezien sheiko enzo ook goed lukte. Maar de laatste maanden is het hier allemaal wat veel geweest prive. Ben ook in opleiding nu als chauffeur op mijn werk om trailers en containers aan boord te rijden wat ook nog extra stress en vermoeidheid geeft.

Ik ga zien wat het geeft die smalle stand. Vorige keer voelde ik me er niet echt veel zwakker mee. Ik ga het een tijd aanhouden en kijken wat het brengt.

Ook wel altijd die setjes van 5 reps die terug keren zoals in ss. Vind ik wat mweh. Heel het schema door bijna
 
Bij Sheiko ligt de intensiteit wel lager denk ik. Dus ik vermoed dat de totale stress/week bij BBM wel eens hoger kan liggen.

Doe je de strength template?
Bij HLM valt het wel mee met die setjes van 5 eigenlijk.
 
Bij Sheiko ligt de intensiteit wel lager denk ik. Dus ik vermoed dat de totale stress/week bij BBM wel eens hoger kan liggen.

Doe je de strength template?
Bij HLM valt het wel mee met die setjes van 5 eigenlijk.
strength template ja
Week 1-3 5*5
Week 4-5 5*4
Week 6 2*4
Week 7-8 4*4
Week 9 4 reps@8
Week 10-12 3 reps

Dus we blijven 9 weken in de 4-5 reps. Dan komt er eens verandering
 
Ik vind 4 reps toch al een heel verschil met 5 reps. Om 1 of andere reden voelt het bij mij toch altijd als een mooie verandering aan. :)
Je doet eigenlijk langer 4 reps dan dat je 5 reps moet doen. Dan worden ze misschien wel saai ja.
 
Ik vind 4 reps toch al een heel verschil met 5 reps. Om 1 of andere reden voelt het bij mij toch altijd als een mooie verandering aan. :)
Je doet eigenlijk langer 4 reps dan dat je 5 reps moet doen. Dan worden ze misschien wel saai ja.
Jep das een leuke verandering maar zoals je zelf al aangeeft komt er weinig variatie in te pas. Maar we zien wel he :)
 
BBM, 12week strengt. Week: 3, training: 1

Squat

1 x 140kg (@8. Pijn onderrug)
5 x 110kg (Pijn onderrug)
5 x 110kg (smallere stand, meer upright. geen pijn)
5 x 110kg
5 x 110kg

Press
1 x 60kg (@8)
5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg

Pendlay row
8 x 70kg
8 x 70kg
8 x 70kg PR

Lage gewichten deze ochtend training. Lang geleden dat ik nog eens in de ochtend heb moeten trainen ook. Ondderug speelt ook al weer een hele tijd op, vooral door de squat. Squat gaan we dus weer aanpassen naar smallere stand en meer upright waardoor ik eigenlijk amper tot geen last heb. Zo heb ik ook gesquat om door mijn vorige blessure te geraken. We gaan nu dus kijken hoe dit loopt en eventueel overgaan om altijd zo te squatten ipv telkens weer richting blessure te lopen.
 
BBM, 12week strengt. Week: 3, training: 2


Deadlift
1 x 205kg (@9)
5 x 160kg
5 x 160kg

Bench press
1 x 110kg (@8)
5 x 95kg
5 x 95kg
5 x 95kg
5 x 95kg

Pin squat
6 x 100kg
6 x 100kg PR

Geen goeie training eigenlijk. Zat er mentaal niet echt in. En smorgens is meestal wel minder ook.
-Deadlift: zat geen kracht in, technisch voelde het ook niet top. Geen goeie groove.
-Bench: zoals deadlift niet echt veel power.
 
Ik herken het gevoel wel dat als ik ;'s morgens ga trainen ik niet echt in de zone ben. Wat bij mij helpt is als ik zoveel mogelijk koolhydraten naar binnen duw en dan 3 uur nadat ik op sta pas ga sporten, dan ben ik pas echt een beetje wakker en is mijn hongergevoel weg. Misschien eens iets om uit te proberen, mits mogelijk.
 
's Morgens trainen valt niet altijd mee.
Ik neem normaal enkele uurtjes de tijd om echt wakker te worden. Maar als je die tijd niet hebt is 't zwaar.
 
Ik herken het gevoel wel dat als ik ;'s morgens ga trainen ik niet echt in de zone ben. Wat bij mij helpt is als ik zoveel mogelijk koolhydraten naar binnen duw en dan 3 uur nadat ik op sta pas ga sporten, dan ben ik pas echt een beetje wakker en is mijn hongergevoel weg. Misschien eens iets om uit te proberen, mits mogelijk.
Jammer genoeg heb ik deze luxe niet deze keer, om 14u beginnen. sta dus om 7u op zodat ik even kan wakker worden en tegen 8u iets gegeten heb (niet erg veel meestal) en dan om 9u trainen tot 10.30. douchen, eten maken, eten en gaan werken. Meestal is de late om 16uur maar deze week niet omdat ik in opleiding ben, dan heb ik wel meer tijd :)
 
Laatst bewerkt:
Wellicht kun je wat vloeibare kcal toevoegen aan je ontbijt?
 
Wellicht kun je wat vloeibare kcal toevoegen aan je ontbijt?
Misschien wel ja. Mss wat chocomelk ofzo. Al valt kcal nog wel mee. Eerder carbs die ik echt mis. 3 spiegeleitjes 100g spek. 3 sneden brood. Das erg laag in carbs. Mss moet ik daar iets aan doen
 
Stroop op je brood. Heerlijk met spek en ei :) miss met een glas appel of jus d'orange erbij.
 
Volgens mij heb ik mijn onderrug probleem gevonden die niet echt een onderrug probleem is. Ik ben de laatste tijd wat bezig geweest met de pijn de localiseren en de pijn zit eigenlijk net een stukje onder mijn onderrug en in mijn glutes dus. Heb ook wat zitten onderzoeken en testjes gedaan en kan zijn dat het mijn piriformis is. Ligt op de plaats waar ik pijn heb, en de dingen die ik doe om pijn te verzoorzaken duiden daar ook op. En ik wist ook nog hoe ik deze kon foamrollen en als ik dat doe heb ik nadien duidelijk minder pijn voor een periode. Ook als ik foamroll op die plaats doet het echt pijn als ik het met heel mijn gewicht doe. Dus misschien is het geen slecht idee om dit 2x daags ofzo te foamrollen en proberen niet te triggeren tijdens training? Ik zou foamrollen +-30min voor training en voor slapen of in de ochtend ofzo misschien. Geen idee of dit zal helpen maar kwaad zal het ook niet echt kunnen vermoed ik
 
Back
Naar boven