MuscleMeat

Psycomantje's log

Bezoekers in dit topic

Pijn loopt intussen gemakkelijk op naar een 8/10 als ik me moet bukken/buigen of in verkeerde positie kom. Als ik wandel is het aanwezig maar zeker verdraagbaar...
Denk niet dat ik zo kan gaan werken morgen, kan me amper bukken en dat moet ik nu nrt heel de dag doen op mijn werk.
Pijn is ook erg scherp als het aanwezig is, beetje gevoel van een scheurtje... scherp, altijd op dezelfde plaats, bij bepaalde beweging en verdwijnt snel als je terugkeert naar gewone positie. Denk dat ik morgen zoiezo naar de dokter moet voor een briefje.
Is een sportdokter, neemt ook soms echo als het nodig is. Dus een mijn uitleg doen en zien of die kan vinden wat het kan zijn mss...
Hopelijk niet te ernstig. Misschien klein scheurtje dat met een beetje voorzichtig zijn weer herstelt.
 
Bij de dokter geweest, een dokter waar ik nog nooit geweest ben. Mijn vaste dokter is uitgebreid naar een groepspraktijk en kon niet binnen bij hem, zat al vol.
Hij vermoed een verrekking van een dieper gelegen spier in mijn bil, Kan nog goed genoeg bewegen om een hernia ofzo uit te sluiten. Heb ook nergens pijn als hij ergens duwt, de pijn ligt dieper dan druk van een vinger/hand kan aanduiden.
Pijn komt ook op als ik brace, of druk zet als ik naar het toilet ga, gewoon druk in men core zetten geeft dus ook last op die plaats. Ik ga het even laten rusten en kijken wat dit geeft zeker?...
 
BBM, 12 week strength. Week: 2, training: 1

Squat
1 x 150kg (@7)
5 x 120kg
5 x 120kg
5 x 120kg
5 x 120kg

Press
1 x 65kg
5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg

Pendlay row
10 x 60kg
10 x 65kg
10 x 65kg
10 x 60kg

Incline dumbell curl + Cable tricep extention
12 x 7.5kg + 12 x
12 x 7.5kg + 12 x
12 x 7.5kg + 12 x

Goede training.
-Squat: voelde best goed, de singles gingen erg goed. Lichte irritatie in de glute, werd ietje erger naar het einde toe omdat vermoeidheid erin kwam en de tightness in de lift niet altijd 100% was dus 1setje geskipt. Ook aan het leren om de knieen iets langer naar voor te houden zodat mijn kont niet naar achter schiet uit de hole, bij deze single kan je zien dat dit aardig goed aan het lukken is vind ik
em-happy.png

-press: singles voelen altijd rot zwaar, reps erna easy.
-Tricep extentions waren overhead, lekker spanning houden elke rep/heel de rep.

Squat single 1x150
 
Gisteren weer zulke pijn kort voor ik naar bed ging. Nu.aan het deadliften, gaat goed... kleine pijntjes maar niets serieus qua gevoel. Vooral als ik mijn brace doe krijg ik lowback pijn. Dus de druk zetten in men core doet wat pijn, liften zelf niet.

Heb de indruk dat ik eigenlijk heel de dag bezig kan zijn maar als ik dan gewoon een uurtje of of langer ga rusten in de zetel de pijn begint op te komen en die naar een veel serieuzer niveau gaat... met toch scherpe steken als ik verkeerd beweeg. Als ik dan opsta is alles weer ok...

Korte rust lijkt me dus niet zo goed. Lange slaaprust daarintegen wel
 
Vreemd.
Wel irritant.
Zeker... ik ben gelijk kreupel in men bed :p draai me om als een 90 jarige xD ik ga zien hoe dit de komende dagen evalueerd en anders toch eens terug naar de dokter en eventueel kijken voor foto's. Zit ook met een tamelijke scoliose dus moet toch iet wat voorzichtig zijn. Eerst en vooral zien of ik vanavond weer hetzelfde voor zal hebben of niet.
 
Zeker... ik ben gelijk kreupel in men bed :p draai me om als een 90 jarige xD ik ga zien hoe dit de komende dagen evalueerd en anders toch eens terug naar de dokter en eventueel kijken voor foto's. Zit ook met een tamelijke scoliose dus moet toch iet wat voorzichtig zijn. Eerst en vooral zien of ik vanavond weer hetzelfde voor zal hebben of niet.
Geen korte dutjes doen dus he. :D
Misschien een beetje zoeken of bepaalde posities minder last bezorgen.
Ik slaap tegenwoordig op mijn buik. Ongelofelijk hoeveel verschil dit geeft aan mijn heup.
 
Geen korte dutjes doen dus he. :D
Misschien een beetje zoeken of bepaalde posities minder last bezorgen.
Ik slaap tegenwoordig op mijn buik. Ongelofelijk hoeveel verschil dit geeft aan mijn heup.
Buik is het slechts voor mij omdat men onderrug dan in extentie ligt. Op mijn zij gaat goed, en zo half buik half zij gaat ook.
 
Buik is het slechts voor mij omdat men onderrug dan in extentie ligt. Op mijn zij gaat goed, en zo half buik half zij gaat ook.
Het onnozele bij mij is dat ik normaal op mijn zij moet slapen (geen apneu dan), maar dan wakker wordt van de pijn in de heup. Dus dan zou ik best op mijn rug slapen maar dan snurk ik de buren wakker en doe ik om de haverklap een apneu. Da's dus ook geen oplossing. Dus slaap ik maar op mijn buik, totdat de heup genezen is. (en dat gaat serieus de goeie kant uit :) ) Dan kan ik weer op mij zij gaan liggen.
Zo moet je een beetje experimenteren wat de beste nachtrust geeft he.
 
Jep inderdaad. Nachtrust zit wel goed hoor. Tis alleen veel pijntjes om mezelf in bed te zetten en me goed te leggen :p

Zelf al geprobeerd halve buik/zij lig? Vind ik zalig. Is mss een compromis voor je heup herstel en apneu? :p
 
Jep inderdaad. Nachtrust zit wel goed hoor. Tis alleen veel pijntjes om mezelf in bed te zetten en me goed te leggen :p

Zelf al geprobeerd halve buik/zij lig? Vind ik zalig. Is mss een compromis voor je heup herstel en apneu? :p
Ja, half/half doet ook pijn.
En dan ga ik vanzelf ook weer helemaal op mijn zij liggen op den duur. En na enkele uren word ik dan wakker met een pijnlijke heup.
Op de buik valt slapen nog redelijk mee. Maar ik voel me over het algemeen toch een stuk beter als ik op mijn zij kan liggen. Dus ik ben al erg blij met de verbetering in de heup. Binnenkort kan ik weer op mijn zij liggen. Vandaag, na een squat training gisteren, nog nauwelijks wat gevoeld. :)
 
BBM, 12 week strength. Week: 2, training: 2

Deadlift
1 x 200kg (@8)
5 x 160kg
5 x 160kg
5 x 160kg
5 x 160kg

Bench press
4 x 110kg (@8.5)
5 x 90kg
5 x 90kg
5 x 90kg
5 x 90kg

Pin squat
10 x 80kg (alle sets beltless)
10 x 92.5kg
10 x 100kg

Goede training, rug heeft het goed gehouden. Erg tevreden.
-Deadlift: mooi, single ging goed. Reps gingen ook goed belt losjes aan, elke set in 2 breaths. 3reps, rebreath, 2 reps.
-Bench: Nice!! techniek zat goed, alleen voeten willen wat schuiven op die plaat... 110 moest single @8 worden, voelde te easy maar had het idee dat ik niet veel gewicht ging kunnen toevoegen, dus paar reps gemaakt. Heerlijk
-Pin squat: beltless, dood gaan! Maar heb beentjes gains nodig dusja.

Filmpje single deadlift 1x200

Filmpje bench 4x110
 
Lekkere training, deadlift ziet er goed uit en die reps op de bench gingen ook hard!
 
Gisterenavond in de zetel opeens een luide harde knak in mijn onderrug toen ik me wou verzetten. Lichte pijn en zoveel deugt tegelijk.. mijn vrouwtje hoorde het kraken, mijn eerste reactie tegen haar was 'wow eje da gehoord? Da was men onderrug' zegt ze 'halloooo? Gie moet toch wel na de dokter nu?'

Opeens een stuk minder pijn en veel bewegelijker.... zat er dan toch iets gekneld ofzo? Heb nog lichtjes pijn maar geen zo een felle steken meer als ik me draai of heupen kantel of verkeerd beweeg... nuja goed nieuws zeker? Kijken of dit zo blijft.
 
BBM, 12 week strength. Week: 2, training: 3

Squat (no belt)
4 x 122.5kg (@6)
4 x 132.5kg (@7.5)
4 x 142.5kg (@9) PR

Slingshot bench press
4 x 110kg (@6)
4 x 120kg (@8)
4 x 125kg (@9)
4 x 120kg (-%5)

Close grip incline bench
10 x 60kg
10 x 60kg
10 x 60kg

Pull up
5 x
5 x
5 x
5 x

Plank
X
X
X

Goeie training. Opgestaan, eten, oprit een stuk uitbreken, trainen. Straks eten, verder oprit uitbreken en gaan werken.
-Squat: iets minder solid, hielen bewogen ook lichtjes zag ik. Groove zat niet volledig goed. Wel weer een PR
em-happy.png
Moest normaal nog een setje -5% van de @9 set doen, maar bij set @9 kwam er net uit de hole een klein 'knapje' in de onderrug, niet echt pijnlijk ofzo maar gooide me wat 'off'... Daarom besloten die 4de set niet te doen.
-Slingshot bench: Boh voelde allemaal redelijk zwaar wel. Chest was nog aardig stijf van woensdag en dan deze er nog eens op damn de pump is real!
-Incline: niet verhoogd wegens chest helemaal naar de klote al
em-tongue.png

Dan nog klein beetje GPP Rug/abs

Filmpje 4x142,5
 
Mijn onderrug is echt een zwak ding eigenlijk he xD ik maak wat progress... blesuurtje hier, Knapje daar, pijntjes overal. Damn zeg
Wat een onderrug/heup/lies regio heb ik eigenlijk, volledig uit kraakbeentjes ofzo? :p
 
Mijn onderrug is echt een zwak ding eigenlijk he xD ik maak wat progress... blesuurtje hier, Knapje daar, pijntjes overal. Damn zeg
Wat een onderrug/heup/lies regio heb ik eigenlijk, volledig uit kraakbeentjes ofzo? :p
Je moest eens weten wat voor pijntjes ik altijd voel in de regio. Ik heb beslist daar niet teveel aandacht meer aan te besteden. Enkel als ik merk dat er iets echt mijn prestatie of leven negatief beïnvloed.
Als ik iets voel maar het houdt me op zich op geen enkel vlak tegen iets te doen: totaal niet mee inzitten.

Als je er op gaat letten gaat je ook veel meer opvallen dat je hier en daar iets voelt. En het gevoel van pijn wordt ook nog eens versterkt.
 
Ik denk hetzelfde als jij. Zolang het me niet belemmerd in training en dagdagelijkse leven is het allemaal zo erg niet en besteed en denk ik er niet zoveel over na. Maar toen ik 4de set uitrackte na de pop in set 3 voelde ik wel ok deze doen we beter niet xD gewoon luisteren en voelen wat goed of niet goed is.
 
Ik denk hetzelfde als jij. Zolang het me niet belemmerd in training en dagdagelijkse leven is het allemaal zo erg niet en besteed en denk ik er niet zoveel over na. Maar toen ik 4de set uitrackte na de pop in set 3 voelde ik wel ok deze doen we beter niet xD gewoon luisteren en voelen wat goed of niet goed is.
Het is in het begin wanneer je omschakelt in mindset t.o.v pijn wel effe aftasten wanneer je zegt van: "Dit is echt niet OK meer."
Er zijn er die echt te laat gaan toegeven dat het er wat over is en er zijn er die moeite hebben met het loslaten van het idee dat alles wat pijn doet een catastrofe is.
Je moet er een beetje tussenin mikken he. :)
 
Back
Naar boven