XXL Nutrition

Psycomantje's log

Bezoekers in dit topic

Klinkt niet geweldig.
Je squat trainingen vallen de laatste tijd wel regelmatig tegen.
Tis zoeken. Squat zelf voelt nu wel ok'ish in de rug. Smallere stand en meer richting highbar. Hopelijk blijft dit goed.
 
Tis zoeken. Squat zelf voelt nu wel ok'ish in de rug. Smallere stand en meer richting highbar. Hopelijk blijft dit goed.
Als je met deze techniek consistenter kan blijven squatten zullen de gains ook wel komen.
 
Deze keer grote kom cornflakes (90g+-). Whey. Fruitsap. Melk in cornflakes en voor whey, komt samen op zo'n 400-500ml.
Soms is het ook brood en eieren met appelsapje. Maar had niet zoveel tijd.

Dezd keer maar 45min tussen ontbijt en trainen. Weinig tijd deze ochtend. Om 07u opgestaan. Beetje opgejaagd.
Aah ja dan begrijp ik het opzich wel, zelf ook vaker.moeite.mee. snel vergeten en volgende keer weer.knallen!
 
Boh heb aardig stijve glutes van deze paar squats.... zou ik bij de nieuwe smalle stand meer glute activatie halen? Dat zou opzich niet slecht zijn
 
BBM, hypertropy. Week 3, training 2

Deadlift
6 x 140kg (@5 (sumo))
6 x 160kg (@6.5)
6 x 180kg (@8 (belt)) PR

Bench press
6 x 80kg (@5)
6 x 90kg (@7)
5 x 100kg (@9.5)

Incline dumbell curl + Ab roller
10 x 12.5kg + 8 x
10 x 12.5kg + 8 x
10 x 12.5kg PR + 8 x

Neck curls
12 x 5kg
12 x 5kg
12 x 5kg PR

Goede training, Deadlift form zat goed, kracht zat ook mooi.
Filmpje 6x180 DL
 
Mooi PR! En wut: neckcurls! :bierbang:
 
BBM, hypertropy. Week 3, training 3

Safety bar squat
8 x 97kg
8 x 117kg
5 x 127kg (@8) PR
8 x 117kg

Incline bench press
8 x 60kg
8 x 70kg
6 x 80kg (@8)
8 x 70kg

Neck extension
10 x 10kg
10 x 10kg
10 x 10kg PR
15 x 5kg

Dumbbell press
12 x 22.5kg (seated) PR
4 x 22.5kg
4 x 22.5kg

Pull up + Cable tricep extention
5 x + 12 x 10kg
5 x + 12 x 10kg (1sec pause, beneden rope open houden. 1Sec pause top) PR

Wauw SSB is echt een aanslag op je core! Mijn core was nog ruk van vorige training. SSB blijft er zoiezo in mijn core had zoiezo al extra werk nodig dus. geen 8reps gehaald met 127Kg omdat core/ademhaling niet meer mee kon.
Filmpje 5x127
<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>
 
Ik denk dat je bij SSB squats je upper back wat meer aandacht moet geven. Eigenlijk moet je 'm net ze strak houden als bij gewone squats. Dus schouderbladen samen en wat naar onderen trekken (lats aanspannen). Als je dat niet doet klapt je bovenrug wat naar voren en krijg je het gevoel dat je dubbel plooit bij het omkeren van de beweging. Je verliest dus heel wat rigiditeit in je torso.
De niet gewoon de barbell in je nek leggen, je buikspieren opspannen en squatten. Echt evenveel aandacht aan je barpositie besteden als bij een reguliere squat.
 
Mijn bovenrug is half naar de klote van die SSB squats, damn. Kzal ze nog leuk beginnen vinden :)
 
Mijn bovenrug is half naar de klote van die SSB squats, damn. Kzal ze nog leuk beginnen vinden :)
De andere positie van je armen helpt daar wel bij ja.
Misschien moeten we volgende keer als we eens samen trainen je barbpositie en je upper back eens bekijken. Het zou kunnen dat daar het zwakke punt in je squat zit.
 
De andere positie van je armen helpt daar wel bij ja.
Misschien moeten we volgende keer als we eens samen trainen je barbpositie en je upper back eens bekijken. Het zou kunnen dat daar het zwakke punt in je squat zit.
Heb nog een bracing probleem gevonden die hier nu wel beter ging. Normaal probeerde ik boven en onderrug te overextenden, waardoor mijn brace niet goed gaat en ik buttwink creëer. Nu heb ik nog wat zitten kijken en chest iets meer down en lowback niet naar achter trekken. Hierdoor blijf ik beter braced en heb ik zoals je nu ziet die echte buttwink niet echt, daardoor ook minder irritatie
 
Heb nog een bracing probleem gevonden die hier nu wel beter ging. Normaal probeerde ik boven en onderrug te overextenden, waardoor mijn brace niet goed gaat en ik buttwink creëer. Nu heb ik nog wat zitten kijken en chest iets meer down en lowback niet naar achter trekken. Hierdoor blijf ik beter braced en heb ik zoals je nu ziet die echte buttwink niet echt, daardoor ook minder irritatie
Dat zijn al goeie punten die je aanpakt.
Als je al minder irritatie hebt denk ik dat je toch op goeie weg bent.
Bij het overstrekken van de rug kan je de buikspieren niet goed aanspannen. Misschien is het ook daarom dat je nu de indruk krijgt dat je core zo hard belast wordt.
 
Dat zijn al goeie punten die je aanpakt.
Als je al minder irritatie hebt denk ik dat je toch op goeie weg bent.
Bij het overstrekken van de rug kan je de buikspieren niet goed aanspannen. Misschien is het ook daarom dat je nu de indruk krijgt dat je core zo hard belast wordt.
Jep denk ik ook.. + als ik overstrekte en ik kwam in de hole ging de overstrekking over naar buttwink -> spanningsverlies en zo kreeg ik blessures in de onderrug denk ik
 
Jep denk ik ook.. + als ik overstrekte en ik kwam in de hole ging de overstrekking over naar buttwink -> spanningsverlies en zo kreeg ik blessures in de onderrug denk ik
Met kleine aanpassingen kom je er wel. :)
 
Fuuuck mijn nek is stijf aan het worden. Dit was duidelijk nog te zwaar. Voelde het al tijdens trainen
 
BBM, hypertropy. Week 4, training 1

Squat
6 x 100kg
6 x 120kg
6 x 130kg
4 x 140kg (@8)

Db bench press
8 x 35kg
6 x 35kg

Heel kort. Weinig tijd. Moe. Deze week wat afspraken en dingen te doen.
Squat voelde best goed. De 140kg toch gepakt en 4 reps ipv 6@8 omdat ik toch eens moet kunnen verhogen.
 
Gisteren naar de dokter geweest voor een aanvraag om foto's van men rug te nemen en nieuwe uitmeting van de scoliose, beenlengte verschil en verschil in heup hoogte. En op basis hiervan opnieuw aangepaste steunzolen te dragen. Want draag nu al een zeker een jaar geen aangepaste steunzolen meer omdat ze kapot waren en heb er toen niet echt naar gekeken. Maar gezien ik telkens last heb aan dezelfde kant van mijn onderrug en zo snel irritatie krijg lijkt me dat geen slecht idee
em-happy.png
je krijgt maar 1 rug. Kan ik er maar beter zorg voor dragen.
 
Back
Naar boven