MuscleMeat

Psycomantje's log (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • BBM, hypertropy. Week 6, training 3


    Safety bar squat
    8 x 97kg
    8 x 117kg
    6 x 132kg (@8) PR
    8 x 117kg

    Db bench press
    11 x 30kg
    11 x 30kg
    11 x 30kg

    Triceps cable pushdown
    15 x 15kg PR
    12 x 20kg
    12 x 20kg PR

    Pull up
    6 x 5kg
    5 x 5kg

    Neck extension
    12 x 10kg
    12 x 10kg
    12 x 10kg

    Moeizame training, nog niet helemaal gerecupereerd van deadlifts vorige training. Pijntje net boven de linker knie, die geleidelijk aan minder werd maar steeds aanwegig bleef. Onderrug verzuurde redelijk snel, toch OK'ish kunnen squatten, techniek zat niet helemaal goed hierdoor.
    Normaal is het 2ct pause squats maar deze zorgen voor redelijke irritatie in de onderrug waar ik laatste keer blessure had, dus gewoon verder met SSB die mijn normale squats toch wel goed doen denk ik.
     
    BBM, hypertropy. Week 7, training 1


    Squat
    1 x 160kg (@8.5)
    6 x 140kg (@9)
    5 x 125kg (Spotter geraakt, helemaal uit positie en daardoor kuit extra pijn gedaan)

    Incline db bench press + Neck extension
    8 x 30kg + 12 x 10kg
    8 x 30kg + 12 x 10kg
    8 x 32.5kg + 12 x 10kg
    8 x 35kg + 12 x 10kg

    Skullcrushers + Lat Pulldown
    8 x 40kg + 8 x 60kg
    8 x 40kg + 8 x 60kg
    8 x 40kg + 8 x 60kg

    Gezien de enorme stijfheid in mijn linker kuit (niet kunnen wandelen omdat mijn voet niet plat op de grond kan met gestrekt been) ging squat goed!. De verhoogde hiel van squat schoenen + benen niet helemaal strekken bij lockout zorgden voor weinig problemen tot ik opeens bij 5de rep 125 wat spanning verloor en redelijk hard tegen de spotter zakte.... Dat was ff fucked up.
     
    Dinsdag weer beginnen trainen normaal :)
    Iemand die de beginner template van BBM heeft en wil delen of ruilen? Mijn vrouw wil ook starten met krachttraining. Maar heb nu al enkele schemas gekocht van hun en vind het een beetje duur aan het worden om er nog meer te kopen.
     
    De eerste weken zijn gratis.
    Die zou je normaal wel ergens op hun site moeten kunnen vinden incl. e-book met de uitleg.
     
    De eerste weken zijn gratis.
    Die zou je normaal wel ergens op hun site moeten kunnen vinden incl. e-book met de uitleg.
    Wel vreemd om een totale beginner rpe te laten beginnen. Dat doen we niet :p
     
    Wel vreemd om een totale beginner rpe te laten beginnen. Dat doen we niet :p
    Waarom niet? De RPE hoeft niet perfect gescoord te zijn. Maar een beginner kan er alvast aan gewend geraken.
    In het begin slaan ze de bal vaak compleet mis. Maar hoe vaker ze het gebruiken hoe beter het zal gaan.
    En je kan ook helpen sturen he. Als je haar de RPE laat scoren en ze schat zelf b.v. een @6 en jij ziet dat het een @9 was dan kan je bijsturen. (bij vrouwen schijnt het vaak andersom te zijn: een @9 scoren bij een set @6)
     
    Mwa, toen mijn vriendin begon met trainen, heb ik haar na 2 maanden laten experimenteren met rpe. Dat ging juist fout, omdat ze zichzelf zwaar onderschatte en daardoor gauw stagneerde. Toen heb ik haar weer het ouderwetse +2,5kg per training laten verhogen en toen bleek dat ze veel meer kon tillen dan ze dacht dat ze kon.
     
    Ik snap die hele RPE aanhang niet, ga toch gewoon liften?
     
    Ik snap die hele RPE aanhang niet, ga toch gewoon liften?
    Die dient net om gewoon te kunnen liften. Hoeft ge u niks van voorgeschreven gewichten of percentages of zo aan te trekken. Gewoon liften. :P
     
    Mwa, toen mijn vriendin begon met trainen, heb ik haar na 2 maanden laten experimenteren met rpe. Dat ging juist fout, omdat ze zichzelf zwaar onderschatte en daardoor gauw stagneerde. Toen heb ik haar weer het ouderwetse +2,5kg per training laten verhogen en toen bleek dat ze veel meer kon tillen dan ze dacht dat ze kon.
    Dat kunt ge nog altijd doen.
    Laat haar gewoon elke keer wat gewicht extra nemen en de rpe schatten. Na een tijdje kan ze redelijk goed rpe schatten en kan ze de progressie zelf wat regelen. Want na enkele maanden is die +X kg toch op.
     
    Rehband elbow sleeves gekocht en een loading pin van rogue.
    Laatstr tijd veel last van de ellebogen van al het werken, vermoed dat met trainen dit er niet beter op zal worden dus wat extra compressie en warmte zal geen kwaad kunnen.
    Loading pin voor dips, pulls up, eventueel belt squats.
    Is vandaag toegekomen en alles is goed
     
    Gisteren een eerste hele korte training, ff er weer in komen. Na 3×5 squats stond ik al te beven en te trillen binnenin. Was al volledig op. Energie level zit zeker nog niet goed na een maand zoveel werken. Ben zelfs een beetke stijf aan de benen

    Squat
    5x100
    5x120
    5x130

    Bench
    5x60
    5x70
    5x80
     
    2de korte training deze week
    Deadlift
    5x100
    5x120
    5x140

    Low incline bench, iets smallere grip
    5x60
    5x80
    5x80

    Belt squat (dip belt)
    10x60
    10x60
    10x60

    Vanaf volgende week weer schema volgen en proberen gainen
     
    BBM, Strength III. Week 1, Training 1


    Squat
    5 x 100kg
    5 x 120kg
    5 x 125kg

    Bench press
    4 x 80kg
    4 x 90kg
    4 x 95kg

    Press
    10 x 40kg
    10 x 40kg
    10 x 40kg

    Chin-up + Triceps cable pushdown
    6 x 2.5kg + 15 x 10kg
    6 x 2.5kg + 15 x 15kg
    6 x 2.5kg + 15 x 15kg

    Ok eerste training van het schema zit erop. Voeding wat bijgehouden vandaag voor de geïnteresseerden ->
    slow bulk zou rond 3500 Kcal moeten zitten - 176g eiwit (20%), 439g carbs (50%), 117g fat. (30)
    vandaag 3750Kcal - 183g eiwit, 356g carbs , 172g fat.
    Meestal eindig ik hoger in vetten en lager in carbs omdat ik veel kaas eet. Geen idee of dit kwaad kan (qua energie enzo).

    Vlotte eerste training, proberen niet te hoog te starten in gewichten zodat ik lekker kan doorbouwen. Laatste sets volgens schema moesten RPE 9, maar gezien ik ff heb stilgelegen heb ik dit op 7.5-8 gehouden.
     
    Denk dat je wat minder carbs niet gaat merken als je al 3500 kcal eet. Gaat goed komen! Succes.
     
    Nice, dit ga ik ff volgen. Ik heb hier BBM Strength I liggen, die wilde ik na de jaarwisseling op gaan pakken. Enig idee of die veel verschilt van Strength III?
     
    Nice, dit ga ik ff volgen. Ik heb hier BBM Strength I liggen, die wilde ik na de jaarwisseling op gaan pakken. Enig idee of die veel verschilt van Strength III?
    Geen idee ik heb de 12week strength en de strengt III. De III verschilt wat in oefening keuze en rep range hier en daar. Je hebt ook een apart tablad waarmee je oefeningen kan kiezen
     
    BBM, Strength III. Week 1, Training 2


    Deadlift
    5 x 140kg
    5 x 160kg
    5 x 170kg (@7.5)

    Low incline bench
    5 x 70kg
    5 x 80kg PR
    5 x 80kg (@8)

    Hip belt squat
    10 x 60kg
    10 x 60kg
    10 x 60kg

    Dips + Ez bar curl
    10 x 5kg + 10 x 27.5kg
    10 x 5kg + 10 x 27.5kg
    10 x 5kg + 10 x 27.5kg

    Goede 2de training, deadlift bewust zoals vorige training nog niet naar @9 gebracht. Eerste week weer echt trainen, eerst even erin komen.
    Belt squat was even zoeken qua setup, heb hem uiteindelijk gevonden. Alleen volgende keer de schakels iets korter nemen zodat ik iets dieper kan gaan nog.

    Macro's spot on deze keer
    Kcal goal 3510 -- 3235 binnen(275 tekort, vorige keer 240 teveel. Maar kans dat ik nog een klein desertje eet straks haha)
    Protein goal 176 -- 162 binnen
    Carbs goal 439 -- 420 binnen
    Fats goal 117 -- 95 binnen

    Leuk zo wat bezighouden, zorgt voor een betere mind set ook bij mij omdat ik er meer mee bezig ben. En uiteindelijk voor betere trainingen omdat ik telkens mijn Kcal haal en zo lichtjes bulk ipv elke keer schommelen.
    Filmpje deadlift 5x170

    Filmpje belt squat 2de set (de goeie setup)
     
    Laatst bewerkt:
    BBM, Strength III. Week 1, Training 3


    Squat against bands
    4 x 100kg (+ +-15 Band spanning (oranje bands))
    4 x 110kg
    4 x 120kg PR

    Bench press
    5 x 80kg
    5 x 90kg
    5 x 100kg (@9)

    High incline dumbell bench
    10 x 20kg
    10 x 25kg
    10 x 27.5kg PR

    Pull up + Triceps cable pushdown
    6 x 5kg + 12 x 20kg
    6 x 5kg + 12 x 20kg
    6 x 5kg + 12 x 20kg

    Goeie training, sinds ik mijn carbs goed hit 400+Gram lijk ik echt wel meer energie te hebben dan 250-300g. Lijkt toch wel te helpen.
    -Squats: voelden erg goed aan, eerste keer met bands dus de band setup is zoeken (zal beteren eens ik band pins heb). Linker band verloor goed spanning beneden, rechter kant bleef beter. De site zegt oranje bands +25Kg spanning bovenaan, maar dat lijkt me sterk. denk eerder 15Kg ofzo? op deze setup toch.

    Filmpje 100Kg

    Filmpje 120Kg
     
    BBM, Strength III. Week 1, Training 4


    Deadlift from blocks
    4 x 160kg (Mid-shin (3cm lager dan ik gewend ben))
    4 x 170kg
    4 x 180kg

    Slingshot bench press
    4 x 100kg
    4 x 110kg
    4 x 115kg

    Stiff leg deadlift
    10 x 100kg
    10 x 100kg
    10 x 100kg PR

    Dips + Ez bar curl
    10 x 10kg + 10 x 32.5kg
    10 x 10kg + 10 x 32.5kg
    10 x 10kg + 10 x 32.5kg

    Thuis gekomen van werk, schijten en liften
    :p
    Snel door geramd! 45Min getraint.
    Deadlifts easy, hoog tempo. Bench hetzelfde
    Stiff leg deadlifts, eerste keer sinds eeuwen dat ik deze doe, Hamstrings zijn destroyed (op squat shoes)
     
    Back
    Naar boven