MuscleMeat

Psycomantje's log

Bezoekers in dit topic

Hoe heb je die band tension nu net gemeten? Lege barbell + jij in lockout op de weegschaal gaan staan en dan nog eens hetzelfde maar zonder de bands aan de barbell?
Hmmm, zou ik misschien ook eens moeten doen.
Welke bands waren het die je gebruikt hebt?

Tijdens je dips lijkt het wel alsof de Ram meer doorbuigt dan de Ironsports barbell.

Goeie benchpress alweer. Ik hoop ook snel weer reps met 100kg te kunnen maken. Is toch altijd weer een mijlpaal he.
 
Hoe heb je die band tension nu net gemeten? Lege barbell + jij in lockout op de weegschaal gaan staan en dan nog eens hetzelfde maar zonder de bands aan de barbell?
Hmmm, zou ik misschien ook eens moeten doen.
Welke bands waren het die je gebruikt hebt?

Tijdens je dips lijkt het wel alsof de Ram meer doorbuigt dan de Ironsports barbell.

Goeie benchpress alweer. Ik hoop ook snel weer reps met 100kg te kunnen maken. Is toch altijd weer een mijlpaal he.
Thanks! De ram bar lijkt inderdaad een beetje te whippen.... andere bar gript ook beter omdat ie iets dikker is. 28.5 vs 29.

Deze waren de oranje bands.
Wegen:
-ik+alle gear+barbell op weegschaal
-ik+alle gear+barbell+bands op weegschaal.

Lijkt me de beste manier om te vinden hoeveel spanning je krijgt.

*edit: filmpje hoe ik ze gebruik vind je terug op pagina 31
 
Bbm, Strength 3. Week 1, training 4


Deadlift from blocks
4 x 140kg (Conventionak)
4 x 160kg
4 x 160kg

Slingshot bench press
4 x 100kg
4 x 110kg
4 x 120kg

Pull up
8 x
6 x (Wide, overhands, fatgrip)
6 x

Triceps cable pushdown
15 x 20kg
15 x 20kg PR

Ok'ish training, voor de training 35min op de pot gezeten.... Na mijn preworkout meal enorme krampen, eerst nieks en dan opeens alles eruit wtf was dat! Doorheen de training dus gekampt met krampen...
Na de bench stond er nog 3x10 stiffleg deadlift, maar zag het niet zitten om nog 30 reps voorover te buigen...

Ik was van plan deze blok conventional te deadliften maar heb het idee dat ik veel gains ga mislopen omdat dit uiteindelijk mijn kracht blok is... en ik de conventional mss beter spaar voor hypertrophy of pivot blok ofzo? Toughts?
 
Bbm, Strength 3. Week 2, training 1


Squat
1 x 150kg (@8.5 ipv 8)
5 x 130kg (@8.5 ipv 9)
5 x 120kg
5 x 120kg
5 x 120kg (15 reps -> sets of 4-6 reps)

Bench press
1 x 110kg (@8.5 ipv 8)
4 x 95kg (@8 ipv 9)
4 x 85kg
4 x 85kg
4 x 85kg (12 reps -> sets of 3-4 reps)

Press + Hanging knee raise
10 x 30kg + 8 x
10 x 40kg + 8 x
10 x 45kg + 8 x
 
Bagage/kofferweegschaal. Band ermee uitrekken tot waar je wilt meten en je weet het per band ;)
 
Bbm, Strength 3. Week 2, training 2


Deadlift
1 x 200kg (@8)
5 x 180kg (@9)
4 x 160kg (@8 (teveel backpump opeens))

Low incline bench
5 x 70kg
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 75kg
5 x 75kg

Hip belt squat + Pull up
10 x 70kg + 6 x 5kg (hammer grip)
10 x 70kg + 6 x 5kg
10 x 70kg + 6 x

Triceps cable pushdown + Hammer curl
10 x 20kg + 12 x 26kg (multi-grip bar)
10 x 20kg + 12 x 26kg
10 x 20kg + 12 x 26kg

Goeie training.
-Deadlift: mss iets te snel weer hoge gewichten? Ookal heb ik me aan de RPE gehouden toch had ik een enorme lowerback pump opeens en kon amper nog deadliften... Single voelde @8, filmpje toont eerder een @6 ofzo. Wel beetje technisch fail, barbell kwam naar voor tijdens liftoff.
-low incline: ging beter dan anders
:)


Single

Belt squat + pull up
 
Lekker hoor. Ik hoop ooit nog eens 200 te tillen.
 
Bbm, Strength 3. Week 2, training 4


Deadlift from blocks
4 x 160kg
4 x 180kg
4 x 200kg (@7 ipv 9)

Slingshot bench press
4 x 100kg
4 x 120kg (@8)
4 x 125kg (@9)

Stiff leg deadlift + Pull up
8 x 100kg + 5 x (very wide,overhands)
8 x 100kg + 5 x

Snelle training, niet veel tijd vandaag.
-Deadlift: bewust niet naar @9 gegaan omdat ik voel dat mijn onderrug ff wat rustiger aan wil. Constante back pumps en stijf.
-Slingshot: ging erg lekker!
 
Bbm, Strength 3. Week 3, training 1


Squat
1 x 152.5kg (@8.5)
5 x 132.5kg (@8.5)
5 x 120kg
5 x 120kg
5 x 120kg
5 x 110kg

Bench press
1 x 112.5kg (@8.5)
4 x 100kg (@9)
4 x 90kg
4 x 90kg
4 x 90kg
4 x 90kg

Press + Ab roller
10 x 36kg (neutral grip) + 6 x
10 x 46kg PR + 6 x
10 x 46kg + 6 x

Skullcrushers + Ez bar curl
10 x 37kg + 8 x 37kg
10 x 37kg PR + 8 x 37kg
 
Laatst bewerkt:
Vreemd, waarom ging die 2de single zo slecht?
 
Ah, ik dacht al dat er iets mis gegaan was tijdens je eerste single en je daarom 20kg van de baar moest halen om verder te kunnen.
 
Ah, ik dacht al dat er iets mis gegaan was tijdens je eerste single en je daarom 20kg van de baar moest halen om verder te kunnen.
Nope :p enigste waar ik me lichtjes aan stoor nu is mijn bench. Die ging zo goed en nu meh.... Misschien doordat mijn squat opeens zoveel verder staat? Kruipt echt enorm veel energie in tegen ik kan benchen eigenlijk.
 
Nope :p enigste waar ik me lichtjes aan stoor nu is mijn bench. Die ging zo goed en nu meh.... Misschien doordat mijn squat opeens zoveel verder staat? Kruipt echt enorm veel energie in tegen ik kan benchen eigenlijk.
Dat zou kunnen.
Maar af en toe gaat een lift eens wat minder en dan weer een periode veel beter. Dat lijkt me wel normaal.
 
Kzou graag een beetje conditioning doen tussendoor omdat mijn conditie echt wel triest is... merk ik ook in mijn trainingen.

Heb mss het idee om farmers te kopen? Heb achter mijn tuin een hele lange straat met alleen maar garage boxen. Lijkt me wel handig? Beetje als gpp work? En mss een dagje lopen erbij geen idee wat ik best wil en kan doen.
Ook met oog op de westhighland way te wandelen.. en strongman is wel leuk
 
Je kan ook heavy kettlebell swings doen, tabata stijl 8 rondes 20 secs work, 10 sec rust. Maar dingen als farmers of een prowler / sled zijn altijd leuk.
 
Je kan ook heavy kettlebell swings doen, tabata stijl 8 rondes 20 secs work, 10 sec rust. Maar dingen als farmers of een prowler / sled zijn altijd leuk.
Kan ook ja. Ik denk dat alleen farmers niet genoeg en aangenaam is. Prowler/sled lijkt me moeilijk haalbaar. Ik vrees dat de mensen het niet leuk zullen vinden dat ik de asfalt naar de ruk maak?
 
Vooral tabata sets met explosieve oefeningen zijn een must. Kettlebell cleans, squat thrusters, etc. Gewoon je training daarmee afsluiten.
 
Back
Naar boven