Fitness Seller

Psycomantje's log

Bezoekers in dit topic

Waarom zijn die een must?
 
Ik schreef het en vond het al een slechte woordkeuze :) Maar ik vind explosieve oefeningen waarmee je goed stuk gaat een fijne manier van conditie werk. Ik heb ook wel eens gehoord dat je verbranding na langer doorgaat na zoiets, ten opzichte van slow cardio, maar geen idee of dat echt zo is. Vind het wel beter bijdragen aan liften dan een half uur op een lopende band.
 
Probleem is als ik farmers koop staan die achteraan in de tuin en de garage met de gewichten is voorraan aan de garage
:p
Zou ook eventueel heavy kettlebell kunnen kopen en power ropes, en zo een parkour maken?
Bv -high intens day: Walking lunges - Kb swings - Power ropes ofzo...
-low intentitie: running ?
 
Ik schreef het en vond het al een slechte woordkeuze :) Maar ik vind explosieve oefeningen waarmee je goed stuk gaat een fijne manier van conditie werk. Ik heb ook wel eens gehoord dat je verbranding na langer doorgaat na zoiets, ten opzichte van slow cardio, maar geen idee of dat echt zo is. Vind het wel beter bijdragen aan liften dan een half uur op een lopende band.
Tijdens de inspanning verbrandt je wel minder vetten tijdens die zeer intensieve inspanningen. Je weerstand tegen verzuring neemt wel goed toe. Je lange termijn uithouding zal wel iets minder toenemen. Het ligt er dus maar aan wat je doel is.
Bij hoge intensiteit zal je nadien wel wat langer meer energie blijven gebruiken. Maar of dat de energiebron is die je wil aanspreken is nog maar de vraag.
De hogere weerstand tegen verzuring en de mogelijkheid de hartslag sneller te doen dalen na een korte inspanning is idd heel handig tijdens het liften.

Dat je het leuk vind is uiteraard belangrijk, maar geeft geen indicatie over de werkzaamheid. ;)
Goed stuk gaan is vaak niet zo'n positieve eigenschap van een training. Zeker niet als je ze regelmatig wil herhalen.

Je moet een beetje kiezen met welk doel je cardio wil doen. Daar stel je dan ook je methode op af. Een combinatie van een kortere intensieve en een langere minder intensieve training lijkt me ideaal.
 
Je zou eventueel een keer per week langere afstand kunnen rennen en één keer sprinten. Gewoon een afstand van 50 stappen afzetten. Vervolgens heen sprinten en terug joggen/wandelen. Ca. 10 setjes. Is vrij goed voor je cardio en tevens explosief :)

Qua progressive overload kun je gewoon het aantal stappen verhogen.
 
Ofwel moet ik trainen op wat ik ga doen? Eens lopen en eens wandelen met zware rugzak? Om het simpel te houden :p
 
Voor je hike is dat wel aan te raden. Al is het maar om je schoenen in te lopen :p met blaren is de lol er gauw af ;)
 
Beh vanavond werken tot 00.30 en morgen om 14u beginnen. Zal dus ten laatste tot 08u kunnen slapen om dan een ochtend training te 'knallen'
 
Bbm, Strength 3. Week 3, training 2
Deadlift
1 x 200kg (@8)
4 x 170kg (@9)
4 x 140kg
4 x 140kg

Low incline bench
5 x 60kg
5 x 70kg
5 x 70kg
5 x 70kg

Waardeloze training. Slecht geslapen, weinig geslapen, overslapen. Wakker afgeduwd en weer in slaap gevallen... Opstaan eten binnen schrokken proberen trainen. Slecht gerecupereerd van vorige training, kreeg nergens geen techniek in. Klote training dus, enkele setjes gedaan met light weight en nu douchen en eten maken. On to the next!
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Misschien volgende keer eerst trainen en daarna pas eten?
 
Misschien volgende keer eerst trainen en daarna pas eten?
Kan ik eens proberen. Had beter gewoon een dag extra tussen gelaten. Was een beetje gemist, dacht dat we donderdag waren en ik dus weinig dagen over had maar we zijn nog maar woensdag -.-
 
Kan ik eens proberen. Had beter gewoon een dag extra tussen gelaten. Was een beetje gemist, dacht dat we donderdag waren en ik dus weinig dagen over had maar we zijn nog maar woensdag -.-
Ai, het weekend is nog een dag verder weg dan je dacht. Pijnlijk! :D
 
Ai, het weekend is nog een dag verder weg dan je dacht. Pijnlijk! :D
Jep idd :p normaal probeer ik tussen training 1 en 2 2dagen te laten voor recuperatie, tzijn de 1 zwaarste dagen. En dan 3 en 4 kort op elkaar. Ohja komt goed
 
Ik laat gewoonlijk 2 dagen tussen dag 4 en dag 1 van de volgende micro-cycle. Gewoon om de cycles mooi te scheiden. Maar ik denk dat dit op zich niks uitmaakt. Gewoon doen zoals het jou het beste uitkomt.
 
Ik laat gewoonlijk 2 dagen tussen dag 4 en dag 1 van de volgende micro-cycle. Gewoon om de cycles mooi te scheiden. Maar ik denk dat dit op zich niks uitmaakt. Gewoon doen zoals het jou het beste uitkomt.
Yes, ik probeer wat te schikken naar gelang mijn uren. Als ik goeie uren krijg qua rust en tijd om te trainen moet ik ze pakken want je weet niet wat de volgende dag komt :p
 
Bbm, Strength 3. Week 3, training 3


Squat against bands
4 x 100kg
4 x 110kg
4 x 120kg (@8)
3 x 120kg (@9 -1 rep)

Bench press
5 x 80kg (TnG)
5 x 90kg
5 x 100kg (@8)
5 x 100kg (@9)

High incline dumbell bench + Kneeling cable crunch
8 x 30kg + 8 x 30kg
8 x 30kg + 8 x 30kg
8 x 30kg PR + 8 x 30kg

Dips + Incline cable curl
10 x 10kg + 10 x 20kg
10 x 15kg + 10 x 20kg
10 x 15kg + 10 x 20kg PR

Veel beter deze training
:)
Goed kunnen ontbijten, geen krampen of wat dan ook.
-Squat: had verwacht dat ik 4x120 @9 ging kunnen doen. Bleek dat 3 reps opeens @9 was. Die band tention kan snel oplopen eens je vermoeid geraakt!
-Bench: ok, voelde niet super maar ook niet slecht...

Paar filmpjes gemaakt weer vandaag: 4x120 squat / 5x100 bench @8 / en supersetje dumbell bench en cable crunch (2de set, niet mijn mooiste dumbell set maarja)
 
Iemand die mijn blog volgt die 'BBM powerlifting II' schema heeft? Kunnen misschien ruilen? Powerbuilding en beginner heb ik mss ook wel interesse in.
 
Bbm, Strength 3. Week 3, training 4


Deadlift from blocks
4 x 180kg
4 x 200kg
1 x 240kg
3 x 220kg

Slingshot bench press
4 x 100kg
4 x 120kg (@7)
5 x 130kg (@9) PR
4 x 110kg
4 x 110kg

Stiff leg deadlift + Pull up
10 x 100kg + 4 x 10kg (Close grip)
10 x 100kg + 4 x 10kg
10 x 100kg + 6 x

Beestige training
:)
Goed gegeten, wederom weeral geen darmkrampen of dergelijke ongemakken!
:)
Heel blij.
-Deadlift: Even een missload gehad... 1x240 @10 (evenaring PR), plates verwisseld en direct 3x220 erna gedaan. Die 240 heeft me wel wat off groove gesmeten omdat dat een hele zware was...
-Slingshot bench: ging zo goed, form was spot on denk ik. Mijn oud PR was 4x130 daarom 1 repje bij gedaan omdat 4x130 nu toch niet de @9 was waar ik naar toe moest
:)


Filmpjes deadlift:
(240 perongeluk)

(3x220 direct erna)

(5x130 slingshot)
 
Bbm, Strength 3. Week 4, training 2 (full video)


Deadlift
1 x 205kg (@8)
5 x 185kg (@8.5)
5 x 150kg (Vanaf hier alles beltless)
5 x 150kg
5 x 140kg
5 x 140kg

Low incline bench
5 x 70kg
5 x 80kg (@8)
5 x 85kg (@8.5)
5 x 75kg
5 x 75kg
5 x 75kg

Hip belt squat + Pull up
10 x 80kg + 6 x 5kg
10 x 80kg + 6 x 5kg
10 x 80kg + 6 x 5kg (Overhands)

Skullcrushers + Ez bar curl
8 x 40kg + 8 x 40kg
8 x 40kg + 8 x 40kg

Lekkere training! Goed kunnen knallen. Deadlift stance terug gevonden hoe die was(vanaf de 5x185). Tikje breder en tenen meer naar buiten gericht, meer leg drive en benen in betere positie. Heel de training wat zit filmen behalve bench.

1x205

5x185

Belt squat + pull up

Skullcrushers + ez curl
 
Back
Naar boven