Fitness Seller

Psycomantje's log

Als je zo moe bent dan kort je best je trainingen in.
Vul anders TRAC eens een tijd in op de site van Reactive Training systems.

• Topic Starter Topic Starter
Squat
1 x 150kg (@8)
5 x 135kg (@8,5)
6 x 120kg
6 x 120kg
4 x 120kg
4 x 120kg (20 reps - (sets 4-6 reps))

Bench press
1 x 115kg (@8)
4 x 105kg (@8)
4 x 100kg
4 x 100kg
4 x 100kg
4 x 100kg (16 reps - (sets 3-4reps))

Press + Dips
8 x 50kg + 8 x 15kg
8 x 50kg + 8 x 15kg
8 x 50kg + 8 x

Lekkere training! Laatste setje dips kon ik geen gewicht meer nemen. Schouders waren volledig verzuurd opeens.
Filmpjes:
1x150

5x135

1x115

4x105

Doen jullie de incline bench met dezelfde grip als normale bench? Heb altijd het gevoel dat ik iets smaller moet nemen bij incline anders voelt het echt kut..

Deadlift
1 x 180kg (@8)
5 x 160kg (@8)
5 x 145kg
5 x 145kg
5 x 145kg
5 x 145kg (20 reps total -> sets 4-5 reps)

Low incline bench
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 85kg
5 x 85kg

Bulgarian split squat
10 x 27kg
10 x 27kg
10 x 27kg

Slechte training. Geen kracht, geen fut, geen focus. 180 single voelde fucking heavy, een gewicht waar ik normaal 7-10reps mee kan halen. Hierna was de goesting al helemaal over. Deze keer ook slim genoeg geweest om mijn ego aan de kant te zetten en niet voor een 200 @10-11 gegaan. Zin om te stoppen maar besloten niet te klooien en gewoon de rest van het volume erin gooien en door doen. Zulke trainingen komen nu eenmaal voor, zeker als de vorige training er nog in zit, daarom gaan we ook op RPE. Niet zoals alle andere keren opgeven en amper iets van het volume doen dus!
Incline bench ging wel ok, soms een beetje teveel druk op de rechter front delt merk ik wel. Als ik me beter brace en iets trager lift is dit telkens beter. Die bulgarians is dood gaan in de beentjes, maar zijn wel leuk
:)
Hopelijk voegen ze waarde toe, ik vermoed van wel. Ook de eerste keer ooit dat ik een single leg variant doe

Doen jullie de incline bench met dezelfde grip als normale bench? Heb altijd het gevoel dat ik iets smaller moet nemen bij incline anders voelt het echt kut..

Ben nu een week of 3 a 4 bezig weer inclines te doen, en ik moet zeggen dat ik precies dit ook heb.
Normaal pak ik de bar met mijn middelvinger op de ringen, dat voelt bij inclines inderdaad echt heel vaag en kut.
Heb mijn grip iets smaller gemaakt, naar pink op de ringen en dat voelt echt ineens stukke beter.

Ben nu een week of 3 a 4 bezig weer inclines te doen, en ik moet zeggen dat ik precies dit ook heb.
Normaal pak ik de bar met mijn middelvinger op de ringen, dat voelt bij inclines inderdaad echt heel vaag en kut.
Heb mijn grip iets smaller gemaakt, naar pink op de ringen en dat voelt echt ineens stukke beter.
Ik bench ringvinger op de ringen. En incline voelt iets beter als ik pinken net binnen de ringen heb. Al heb ik gisteren 4 van de 5 sets gewoon ringvingers op de ringen gehouden en iets trager proberen zakken en meer tight position proberen vasthouden en dat voelde wel een pak beter dan al.

Ik bench ringvinger op de ringen. En incline voelt iets beter als ik pinken net binnen de ringen heb. Al heb ik gisteren 4 van de 5 sets gewoon ringvingers op de ringen gehouden en iets trager proberen zakken en meer tight position proberen vasthouden en dat voelde wel een pak beter dan al.
Ja, je moet wel wat controle houden als je zakt bij een incline. Dit helpt je later ook bij je comp bench.
Wel vreemd dat jouw normale bench ongeveer mijn close grip is. En dat terwijl jouw armen toch een stuk langer zijn.

Ja, je moet wel wat controle houden als je zakt bij een incline. Dit helpt je later ook bij je comp bench.
Wel vreemd dat jouw normale bench ongeveer mijn close grip is. En dat terwijl jouw armen toch een stuk langer zijn.
Jou close grip is ringvingers op de ringen? :p Zoals je kan zien in mijn laatste filmpje als ik ringvingers op de ringen bench, zit ik al buiten een 90 graden hoek dusja.... Mijn close grip bench is zo'n 3cm met mijn pinken binnen de ringen :p

@Rik76 hier kan je goed mijn close grip zien

CGBP (flat) wordt door Jordan van BBM heel close gedaan (42cm / 16,5inch tussen beide wijsvingers), zo staat ie ook in mijn programmering.

Ik doe hem op basis van deze instructie, in de praktijk is dat wijsvingers op de rand van de binnenste knurling.

CGBP (flat) wordt door Jordan van BBM heel close gedaan (42cm / 16,5inch tussen beide wijsvingers), zo staat ie ook in mijn programmering.

Ik doe hem op basis van deze instructie, in de praktijk is dat wijsvingers op de rand van de binnenste knurling.

Deed em vroeger ook zo, al ben ik nu niet zo heel veel wijder

Jou close grip is ringvingers op de ringen? :p Zoals je kan zien in mijn laatste filmpje als ik ringvingers op de ringen bench, zit ik al buiten een 90 graden hoek dusja.... Mijn close grip bench is zo'n 3cm met mijn pinken binnen de ringen :p
Mijn close grip is pink op de ringen.
Mijn comp grip is wijsvingers op de ringen.

Volgens RTS is je normale grip wat je in competitie gebruikt. Verder dan wijsvingers op de ringen mag niet. Dus voor de kortste ROM is dat wat ik gebruik.
Voor CGBP zet je je handen iets dichter bij elkaar. Niemand die je kan zeggen hoe dicht dat is. Voor very close grip zet je ze dichter bij elkaar dan bij CGBP.

Mijn close grip is pink op de ringen.
Mijn comp grip is wijsvingers op de ringen.

Volgens RTS is je normale grip wat je in competitie gebruikt. Verder dan wijsvingers op de ringen mag niet. Dus voor de kortste ROM is dat wat ik gebruik.
Voor CGBP zet je je handen iets dichter bij elkaar. Niemand die je kan zeggen hoe dicht dat is. Voor very close grip zet je ze dichter bij elkaar dan bij CGBP.
Mijn close grip is wel even sterk als mijn normal grip ongeveer. Zeker op reps toch. Mss minder op echte 1rms.

Blijkbaar is mijn CGBP op het moment weer sterker dan mijn comp bench. Maar ik doe nu dan ook vooral setjes van 12 a 15 reps. Dat kan de reden zijn. Ik heb ook heel wat werk in de triceps gestoken de laatste tijd.

Squat against bands
4 x 100kg (+-45kg top tention)
4 x 110kg (@8)
4 x 120kg (@9)
4 x 110kg

Close grip bench press
5 x 100kg (@7)
5 x 110kg (@9) PR
5 x 105kg
5 x 105kg

High incline dumbell bench
10 x 25kg
10 x 27.5kg
10 x 27.5kg

Harde training! Squat ging goed. Tijdens opwarming serieus last in de linker knie en rechts binnenkant bil (zo juist naast men ballen), heb ik al een tijdje last van maar het word niet erger. Daarom dat ik ook ff niet aan het lopen ben.
Ik woog +-110Kg met de barbell op men rug, met bands erbij woog ik 154-156Kg, bleef schommelen.
Snoeiharde close grip bench???? (enigste set met wrist wraps was de 110Kg) Wtf man mijn beste gewone bench ooit is 6x112,5...

Filmpje 4x120 squat

Filmpje 5x110 close grip

Deadlift from blocks
4 x 180kg (@5-6)
4 x 200kg (@7)

Een van mijn kortste trainingen ooit?
:p
Voor de training vliegend schijt gehad en serieuze darm krampen. Ochtend was gevuld met boterkoeken/eitjes en brood en veel te veel koffie. Middag was eieren met brood, savonds vet veel stoofvlees met frieten en een klomp mayo en nog koffie. Mijn Darmen zijn hierdoor nogal instabiel geworden. Na de 4x200 durfde ik niet meer verder gaan zonder risico's! Twas ook nieks aangenaam zo.

Eerste keer dat ik van zulke low blocks trek (8cm) en dus echt eens mid-shin. Vroeger trok ik van 16cm en dan 13cm....
4x200

Ik had in die situatie geen 200kg durven trekken hoor.
Ik doe ze altijd van 7,5cm blocks. Ik denk dat ik al bijna recht sta als ik ze van 15cm zou doen.

Ik had in die situatie geen 200kg durven trekken hoor.
Ik doe ze altijd van 7,5cm blocks. Ik denk dat ik al bijna recht sta als ik ze van 15cm zou doen.
Ik ook bijna niet hoor xD maar de 180 was zo makkelijk.... men belt moest wel los aan, die mocht niet spannen xD. Dat was zo'n 10cm onder de knie dan. Maarja das langgeen mid shin xD

Ik ook bijna niet hoor xD maar de 180 was zo makkelijk.... men belt moest wel los aan, die mocht niet spannen xD. Dat was zo'n 10cm onder de knie dan. Maarja das langgeen mid shin xD
Onze verhoudingen qua ledematen zijn dan ook helemaal anders.

Terug
Naar boven