AndroidHealthClinic

Psycomantje's log

• Topic Starter Topic Starter
Squat
1 x 155kg (@8)
5 x 137.5kg (@9)
5 x 125kg
5 x 125kg
5 x 125kg
5 x 125kg

Bench press
1 x 120kg (@8)
4 x 110kg (@9)
4 x 102.5kg
4 x 102.5kg
4 x 102.5kg
4 x 102.5kg

Press
10 x 40kg
10 x 40kg
10 x 40kg
10 x 40kg

Solide training.

Vraag me af of de rogue thompson fat pad een goeie aanschaf zou zijn. Nu moet ik rubber bands over mijn bench spannen omdat die erg glad is. Heeft ook nog een bredere base wat aangenaam is voor je schouders? Kost wel een aardige duit. Iemand ervaring mee?

Vraag me af of de rogue thompson fat pad een goeie aanschaf zou zijn. Nu moet ik rubber bands over mijn bench spannen omdat die erg glad is. Heeft ook nog een bredere base wat aangenaam is voor je schouders? Kost wel een aardige duit. Iemand ervaring mee?
ATX heeft die volgens mij ook. (edit: https://www.fitness-seller.nl/atx-fat-pad/) Persoonlijk zou ik liever een dunne stroeve bench hebben. Maar met een goeie set-up zou ook een gladde bench niet mogen schuiven.
Uiteraard is een stroeve bekleding wel beter.

Laatst bewerkt:
Deadlift
1 x 205kg (@8)
5 x 182.5kg (@7)
5 x 165kg
5 x 165kg
5 x 165kg
5 x 165kg

Low incline bench
5 x 80kg (@7)
5 x 85kg (@8)
5 x 90kg (@9)
5 x 85kg
5 x 85kg

Bulgarian split squat
10 x 37kg
10 x 37kg PR

-Deadlift was raar. de 1x205 voelde als een 8-8.5 misschien. dan 84% van de ERM (217Kg) zou 5x@9 moeten zijn maar die reps vlogen zo hard.... en dan erna die sets met 165 waren als lood... De Rpe ging niet hoger dan @8 maar die voelden zoveel zwaarder opeens dan eigenlijk zou moeten
:p

-Bench ging aardig, soms was last in de rechter front delt.
-Splitsquats was de rest uitpompen en het was genoeg, linker knie begon wat lastig te doen terug en kreeg moeilijk balans hierdoor (2de set gefilmd)

1x205

10x37 split squats (2de set)

Als 5x187,5kg @7 was dan was die 1x205kg eerder een 7. Dan zou 1x215kg @8 je true @8 moeten zijn mits de 5x187,5kg @7 klopt. En volgens de rts calculator heb je dan een E1rm die dag van ~232kg

Als 5x187,5kg @7 was dan was die 1x205kg eerder een 7. Dan zou 1x215kg @8 je true @8 moeten zijn mits de 5x187,5kg @7 klopt. En volgens de rts calculator heb je dan een E1rm die dag van ~232kg
Hmmm ja. Die 187.5 ben ik zeker van @7. Die 1x205 voelde @8 maar ja wie weet als ik echt fucking sterf had ik mss nog wel 3 reps kunnen doen. 10kg erbij had ik nooit kunnen hitten @8 deze training. Mijn pr staat op 220. Dus ik vermoed ook wel hoe dichter je pr hoe sneller je rpe oploopt? Ga eens de rts calculators checken ook.

Die workout planner van RTS is super handig. Ze hebben recent nog een YT filmpje gemaakt met een uitleg hoe je best kan gebruiken.
Maar je moet wel eerst enkele trainingen gelogd hebben voor je er gebruik van kan maken. Ze hebben namelijk wat data nodig om de berekening te maken.

@8
@7
@bullshit

Gewoon liften.

Hmmm ja. Die 187.5 ben ik zeker van @7. Die 1x205 voelde @8 maar ja wie weet als ik echt fucking sterf had ik mss nog wel 3 reps kunnen doen. 10kg erbij had ik nooit kunnen hitten @8 deze training. Mijn pr staat op 220. Dus ik vermoed ook wel hoe dichter je pr hoe sneller je rpe oploopt? Ga eens de rts calculators checken ook.
Mijn berekening komt direct uit hun calculator haha. Ik vond je 1x205kg ook echt super snel, maar het blijft natuurlijk Sumo. Je ziet vaker dat mensen dan beter in rep werk zijn dan One rep max. Bljft toch een technische lift en vooral bij max pogingen hebben veel de neiging wat dingetjes anders te doen of hiervoor harder gestraft te worden. Candito zei dit nog in een podcast, dat hij vaak bij wijde sumo lifters zag dat ze 20kg onder hun gym PR liften op wedstrijden, doordat o.a. het plankier gladder is en daardoor hun balans anders is.

@8
@7
@bullshit

Gewoon liften.
Jij traint alleen abs fitboi, ga echt liften gvd!

Mijn berekening komt direct uit hun calculator haha. Ik vond je 1x205kg ook echt super snel, maar het blijft natuurlijk Sumo. Je ziet vaker dat mensen dan beter in rep werk zijn dan One rep max. Bljft toch een technische lift en vooral bij max pogingen hebben veel de neiging wat dingetjes anders te doen of hiervoor harder gestraft te worden. Candito zei dit nog in een podcast, dat hij vaak bij wijde sumo lifters zag dat ze 20kg onder hun gym PR liften op wedstrijden, doordat o.a. het plankier gladder is en daardoor hun balans anders is.

Jij traint alleen abs fitboi, ga echt liften gvd!
Heb ik ook gehoord in die podcast ja. Waarschijnlijk klopt het weldat die 205 mogelijks een @7 zou kunnen zijn. Kan me wel voorstellen dat als ik mezelf echt hard push en eventueel wat formbreakdown mee reken ik wel 4 reps total had kunnen doen. Alleen probeer ik men rpe in te schatten op goeie reps, zonder dat ik lelijk moet gaan doen. Kan verkeerd zijn?

Laatst bewerkt:
Het belangrijkste is dat je wat consistent bent in je rpe rating.
Je kan eventueel ook een custom rpe tabel opstellen.

Heb ik ook gehoord in die podcast ja. Waarschijnlijk klopt het weldat die 205 mogelijks een @7 zou kunnen zijn. Kan me wel voorstellen dat als ik mezelf echt hard push en eventueel wat formbreakdown mee reken ik wel 4 reps total had kunnen doen. Alleen probeer ik men rpe in te schatten op goeie reps, zonder dat ik lelijk moet gaan doen. Kan verkeerd zijn?
Waarom zou je dat doen? 4 reps zijn 4 reps dus als je 1 rep doet is dat een @7, doe je er 2 dan @8? Of de rep lelijk is maakt niet uit, tenzij die niet legit in competitie is. Hoe dichter je tegen je @9, @10 aanzit hoe lelijker je rep wordt, maar dat is iets wat je altijd blijft behouden. Ik goodmorning zware squats, bol mijn bovenrrug bij zware deadlifts en verlies spanning onderin als ik competitie gepauzeerd bench. Je probeert deze zwakste aan te pakken, maar er zullen altijd zwaktes blijven. Mike T geeft aan als 80% goed is gewoon doorgaan, alleen bij dingen waardoor je competitie lift afgekeurd wordt of er een groot risico is op blessure pas je aan en gebruik je RPE op techniek.

Waarom zou je dat doen? 4 reps zijn 4 reps dus als je 1 rep doet is dat een @7, doe je er 2 dan @8? Of de rep lelijk is maakt niet uit, tenzij die niet legit in competitie is. Hoe dichter je tegen je @9, @10 aanzit hoe lelijker je rep wordt, maar dat is iets wat je altijd blijft behouden. Ik goodmorning zware squats, bol mijn bovenrrug bij zware deadlifts en verlies spanning onderin als ik competitie gepauzeerd bench. Je probeert deze zwakste aan te pakken, maar er zullen altijd zwaktes blijven. Mike T geeft aan als 80% goed is gewoon doorgaan, alleen bij dingen waardoor je competitie lift afgekeurd wordt of er een groot risico is op blessure pas je aan en gebruik je RPE op techniek.
Klinkt wel logisch ja. Denk dat ik zo de deadlift wel nog wat harder kan pushen. Thanks dude :)

Squat against bands
4 x 100kg
4 x 115kg
4 x 125kg (@8,5 (+-47Kg spanning bovenaan))
4 x 120kg (@8,5)

Close grip bench press
5 x 100kg
6 x 110kg (@8) PR
5 x 110kg (@8,5)
5 x 105kg

High incline dumbell bench
10 x 25kg
10 x 30kg
10 x 30kg PR

-Squat ging best goed.
-Close grip Bench ging weer snoeihard! Ik zou weer beginnen twijfelen aan mijn competition grip.... Alleen zijn deze niet paused natuurlijk wat wel een verschil maakt. 1setje met 6 reps voor een PR en om richting die 8-9 te gaan. nog een setje om de 9, vermoedelijk nog 2 reps left maar evenveel kans dat die ergens ging vastlopen dus 8,5 gerate.

Filmpje top set squat, een keer van schuin achter

Deadlift from blocks
4 x 180kg
4 x 200kg (@7)
4 x 210kg (@8)
4 x 190kg

Press
5 x 56kg (neutral grip)
5 x 61kg
3 x 66kg

Vrouwtje trainde mee, zat continue te zagen en te klagen mijn motivatie en zin in de training zakte er enorm door. Had er gewoon echt geen zin meer en ff geen kracht meer voor. f**k man

Ik train nooit meer met vrouwen, ooit gedaan maar jezus christus wat een shitzooi is dat zeg.:roflol: Eentje als die een slechte training had dan bleef die zagen en een ander vond het zo leuk om het als voorspel te gebruiken. Van trainen kwam in beide gevallen iig niks.

Terug
Naar boven