Fitness Seller

Psycomantje's log

• Topic Starter Topic Starter
Deadlift from blocks
4 x 160kg (8cm blocks (mid shin))
4 x 180kg
4 x 200kg

Press
5 x 56kg (neutral grip)
3 x 66kg (failde niet door schouder strength, maar omdat je makkelijk je barpath verliest met de multigrip bar)
4 x 61kg

Stiff leg deadlift
10 x 100kg
10 x 120kg

Lat Pulldown
12 x 20kg
12 x 20kg (single arm)

Bij press achterna op filmpje gerzien dat ik mijn ellebogen veel te dicht bij hou, moet ze iets meer flaren om te pressen, ging veel beter
4x200

Deadlift from blocks
4 x 160kg (8cm blocks (mid shin))
4 x 180kg
4 x 200kg

Press
5 x 56kg (neutral grip)
3 x 66kg (failde niet door schouder strength, maar omdat je makkelijk je barpath verliest met de multigrip bar)
4 x 61kg

Stiff leg deadlift
10 x 100kg
10 x 120kg

Lat Pulldown
12 x 20kg
12 x 20kg (single arm)

Bij press achterna op filmpje gerzien dat ik mijn ellebogen veel te dicht bij hou, moet ze iets meer flaren om te pressen, ging veel beter
4x200

Ging nog wel vlot :thumbup: Geen last van dat die belt in de buik schuurt zo zonder shirt? (Ik heb er pitsblaren van :p)

Ging nog wel vlot :thumbup: Geen last van dat die belt in de buik schuurt zo zonder shirt? (Ik heb er pitsblaren van :p)
Thx, kon nog wel wat bij ja. Maar ff voorzichtig zijn, 2de deadlift sessie in 2maanden+. Nope niet echt last van, moet alleen wel voorzichtig zijn bij het aanspannen van de belt dat men vel er niet tussen geraakt... Maar tijdens de lift geen last :)

Squat
1 x 150kg (@8)
5 x 135kg (@9)
5 x 122.5kg
5 x 122.5kg

Bench press
1 x 120kg (@8)
4 x 110kg (@9)
4 x 100kg

1setje squat geskipt en 2 setjes bench.
Gisteren op men werk men rechter pols aardig pijn gedaan en begon het serieus te voelen bij bench.

Te laat opgestaan deze ochtend. Amper geslapen. Twas al weer 29 graden in huis als ik ging trainen. Nu gaan werken.

Denk dat ik block pulls ga vervangen door deficits. Eigenlijk nooit problemen gehad prt lockout of de positie waar block pulls start.
En zo heb ik een dag waar ik iets lichter kan deadliften en meer in de bottom positie zit.

Want nu doe ik blockpulls die een pak zwaarder zijn dan mij normale deadlifts, en zo extra zwaar mijn heupen enzo belast.

Toughts? :) staat ook als optie keuze in het programma

Denk dat ik block pulls ga vervangen door deficits. Eigenlijk nooit problemen gehad prt lockout of de positie waar block pulls start.
En zo heb ik een dag waar ik iets lichter kan deadliften en meer in de bottom positie zit.

Want nu doe ik blockpulls die een pak zwaarder zijn dan mij normale deadlifts, en zo extra zwaar mijn heupen enzo belast.

Toughts? :) staat ook als optie keuze in het programma
Lijkt me een goed idee.
Je zou ook Candito deadlifts (beltless snatch-grip sumo deadlift) kunnen proberen als je geen ideaal platform hebt om op te staan voor deficit deadlifts. Ik vind ze zalig. Maar een deficit DL is zeker en vast geen slecht plan.

Lijkt me een goed idee.
Je zou ook Candito deadlifts (beltless snatch-grip sumo deadlift) kunnen proberen als je geen ideaal platform hebt om op te staan voor deficit deadlifts. Ik vind ze zalig. Maar een deficit DL is zeker en vast geen slecht plan.
Misschien eens proberen. Nog eens wat vids bekijken

Zelf vind ik deficit DL's niet fijn voelen. Ik geef de voorkeur aan paused off the floor DL. Ook dan gebruik je minder gewicht en werk je aan lagere sticking points.

Zelf vind ik deficit DL's niet fijn voelen. Ik geef de voorkeur aan paused off the floor DL. Ook dan gebruik je minder gewicht en werk je aan lagere sticking points.
Das waar. Daarom ook al lang geen deficits meer gedaan zelf. Paused zitten zoiezo nog geprogrammeerd. Zal zien wat ik doe, eens deficit en snatch grip testen volgende sessie en kijken wat goed.voelt

ik vind deficit altijd wel ok. Gaat je focus weer goed naar bracen. Alleen als ze zwaarder worden is het snel te belastend.

Sinds ik over gegaan ben naar sumo gebruik ik bands als alternatieve lift, kan ik sumo blijven staan.

ik vind deficit altijd wel ok. Gaat je focus weer goed naar bracen. Alleen als ze zwaarder worden is het snel te belastend.

Sinds ik over gegaan ben naar sumo gebruik ik bands als alternatieve lift, kan ik sumo blijven staan.
Maar bands geven nu net weer het omgekeerde effect. Off the floor is even zwaar als een gewone sumo maar de lock-out wordt lastiger.
Hij wil net off the floor het lastigste stuk van de lift maken. Zijn lock-out is sowieso zijn sterke punt.
Dus de absolute load (het getilde gewicht) mag naar beneden terwijl de relatieve (rpe) gelijk blijft.

True, ik had het alleen bekeken als alternatieve lift, niet als specifieke.

Puur als variatie zijn banded deadlifts zeker een goeie. Zeker als lock-out een zwak punt is.

Ging normaal deze namiddag trainen. Om 11u belde men werk dat ze in de miserie zaten en of ik nog om 13u kon beginnen. Was normaal thuis vandaag. Training morgen dus

Het wordt ook frisser morgen. Ipv 100 graden nog maar 99. :D

Deadlift
1 x 200kg (@8, technisch niet zo goed)
5 x 180kg (@9, zwaar paar goeie reps, paar mindere.)
5 x 165kg
5 x 165kg
5 x 165kg (3 easy sets, alles heel mooi een efficient. Moet duidelijk terug wennen dus aan zwaardere gewichten)

Low incline bench
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 90kg
5 x 85kg

Bulgarian split squat
10 x 27kg
10 x 32kg

Squat against bands
4 x 100kg
4 x 110kg (enorme lowback pump, deed pijn...)

Close grip bench press
5 x 90kg
5 x 100kg
5 x 110kg

High incline dumbell bench
10 x 27.5kg
10 x 27.5kg
10 x 27.5kg

5x110 bench, setup was niet goed. Was eerst vergeten plates bijladen.... Wil beginnen met benchen setup zat echt nice, unrack en voelde ow dit is te licht -.- reracken, plates bij laden en dan te snel willen zijn en setup was niet echt goed maar toch deftige bench. eerste keer dat ik men elbow sleeves en wrist wraps gebruik weer bij de 110. Linker elleboog deed wat lastig in de opwarm sets, en polsen zijn altijd gevoeliger bij close grip

Squat against bands
4 x 100kg
4 x 110kg (enorme lowback pump, deed pijn...)

Close grip bench press
5 x 90kg
5 x 100kg
5 x 110kg

High incline dumbell bench
10 x 27.5kg
10 x 27.5kg
10 x 27.5kg

5x110 bench, setup was niet goed. Was eerst vergeten plates bijladen.... Wil beginnen met benchen setup zat echt nice, unrack en voelde ow dit is te licht -.- reracken, plates bij laden en dan te snel willen zijn en setup was niet echt goed maar toch deftige bench. eerste keer dat ik men elbow sleeves en wrist wraps gebruik weer bij de 110. Linker elleboog deed wat lastig in de opwarm sets, en polsen zijn altijd gevoeliger bij close grip

Ik vind de uitvoering er echt wel heel nice uitzien :bow2:

Ik vind de uitvoering er echt wel heel nice uitzien :bow2:
Thx :) lag alleen niet zo goed in positie. Lag niet echt goed op men traps waardoor ik extra moeite moest doen om een beetje in positie te blijven. Wiebel daardoor wat en iets minder arch. Maar zoveelste beter voor volgende keer. Dan kunnen we nog meer knallen haha

Terug
Naar boven