AndroidHealthClinic

Psycomantje's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.241
Dikke deadlift set idd!! 10 reps ja wadde mee 180kg..
Thx! Had het idee dat ik qua kracht wel 20 reps kon doen :D echt bizar man. Terwijl ik echt crap gegeten heb vandaag, ook deze week geen cafeïne shakes ofzo... bizar hoe goed de kracht zat. Maarja super he :)

• #1.247
Traps zijn toch wel stijf vandaag. Maar dat kon ik wel verwachten :p

Pittige low stress :p of bedoel je hier geen deload mee?

• #1.251
Nope, low stress is een week afwisselend.
- De setjes van 10, waardoor je lager gewicht gebruikt en zo je gewrichten, pezen en spieren wat rust geeft van die zware load. Maar toch wel wat laat werken door meer reps te doen.

- De setjes waar je 1 single doet en dan 1 backdown set van 4 reps. Hier neem je dan toch die zwaardere gewichten terug maar doe je geen volume werk.

Dus geen deload, maar ff een week waar je spieren, pezen, gewrichten ff een klein beetje rustiger kunnen doen. Is tevens ook de week om over te gaan van high volume / medium intensity naar high intensity / medium volume nu komende weken. En zo bouwen naar de peak nu.

Nope, low stress is een week afwisselend.
- De setjes van 10, waardoor je lager gewicht gebruikt en zo je gewrichten, pezen en spieren wat rust geeft van die zware load. Maar toch wel wat laat werken door meer reps te doen.

- De setjes waar je 1 single doet en dan 1 backdown set van 4 reps. Hier neem je dan toch die zwaardere gewichten terug maar doe je geen volume werk.

Dus geen deload, maar ff een week waar je spieren, pezen, gewrichten ff een klein beetje rustiger kunnen doen. Is tevens ook de week om over te gaan van high volume / medium intensity naar high intensity / medium volume nu komende weken. En zo bouwen naar de peak nu.
Oke thx voor de uitleg

• #1.253
Hopelijk klonk het wat zinnig haha. Wel vreemd dat ik hier nu pr's zet, maar hej ze waren easy dus dat kan alleen meer veel goeds beloven hoop ik :)

Ja je hebt wat speelruimte gecreëerd mss? het lichaam is er gewoon klaar voor ;) Ja ik zie je nu wel dikke PR's zetten nog!!
wat ik nu wel vermoed voor mezelf is dat bij die high rep medium sets je nog sneller een extra rep er kunt uitpersen en dus kunt PRen in kleinere stappen... Doet mijn lijf ook wel goed en het mentale aspect ervan. Nu in jouw geval easy PRen dan zou ik er van genieten en een beetje op die gaintrain blijven en rustig aan blijven PRen tot het wél moeilijk word hahahaha

• #1.255
Ja je hebt wat speelruimte gecreëerd mss? het lichaam is er gewoon klaar voor ;) Ja ik zie je nu wel dikke PR's zetten nog!!
wat ik nu wel vermoed voor mezelf is dat bij die high rep medium sets je nog sneller een extra rep er kunt uitpersen en dus kunt PRen in kleinere stappen... Doet mijn lijf ook wel goed en het mentale aspect ervan. Nu in jouw geval easy PRen dan zou ik er van genieten en een beetje op die gaintrain blijven en rustig aan blijven PRen tot het wél moeilijk word hahahaha
Ja inderdaad in die high reps kan je mss wel sneller een pr zetten ja. Das idd het plan :) ontbijtje vandaag.

20210522_110507.jpg

• #1.259
Gaat squatten met de safety bar veel makkelijker dan met een gewone bar naar je gevoel?
Nee, moeilijker. Voelt ook altijd t*ring zwaar op men rug. Heel quad dominant en hard vechten om niet voorover te gaan. Pakt dus ook serieus op core.
Dikke deads as always. Die paused zijn die een meerwaarde? Vergt iets meer van de rug?
Thanks. Denk dat pauseds net de lift is die mijn normale deadlift het meeste boosten, waarom precies weet ik niet maar vergt iets meer van je core idd. En een goeie training om door sticking points te geraken.

oké thx dus een mooie om te boosten. Heb vorig jaar zo mijn eindset bij een 5x5 gedaan, maar zeker weer in het achterhoofd houden! OF voor nu als jokerset na deads.

Terug
Naar boven