Fitness Seller

Psycomantje's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.481
Net gekeken en mijn HB beltless squat heeft mijn lowbar comp squat ingehaald....
4x165 hb beltless
4x160 lowbar met belt.

Moet ik dit eens herzien qua squat of wat....
????

Titel van je video is 155kg, denk dat je ergens een typfout hebt gemaakt

• #1.483
Titel van je video is 155kg, denk dat je ergens een typfout hebt gemaakt
Jammer genoeg de 165Kg niet op film, had iemand als spotter gevraagd omdat dit de eerste squat is zonder safety bars en voelde me onzeker om zo een PR te zetten. Opeens 3spotters en heel de gym die komt kijken en aanmoedigen! Wat een fucking sfeer man, hierdoor vergeten mijn camera te zetten
:p

Jammer genoeg de 165Kg niet op film, had iemand als spotter gevraagd omdat dit de eerste squat is zonder safety bars en voelde me onzeker om zo een PR te zetten. Opeens 3spotters en heel de gym die komt kijken en aanmoedigen! Wat een fucking sfeer man, hierdoor vergeten mijn camera te zetten
:p
Ah my bad man :p

• #1.488
squat tests

Squat

1 x 160kg (flat shoe, belt)
1 x 160kg (squat shoe, belt)
1 x 160kg (flat shoe, beltless)
1 x 160kg (flat shoe, lowbar)
3 x 150kg (flat shoe, belt)
3 x 150kg (squat shoe, belt)
3 x 150kg (flat shoe, lowbar)

Wat een zooi xD hahaha Ik merk dus dat bij de platte schoenen mijn hielen ietsje bewegen en bij de squat schoenen niet. Maar de squat schoen duwt me lichtjes voorover wat probleem geeft bij echte zware gewichten. Dus platte schoen blijft. Lowbar voelt lichter op de rug maar lijkt iets moeilijker te squatten? Highbar voelt zwaarder op de rug maar squat iets aangenamer.

Eigenlijk weet ik het dus niet, tis vooral de hype van die gym waardoor ik echt boven mezelf uitstijg.... Daar lift ik gewichten @7 en @8 die allemaal PR's zijn, wat ik hier in mijn garage gewoonweg niet haal... Geeft echt een vertekend beeld zo ook denk ik. Daar zit ik vol focus en goesting om te trainen, iedereen is gemotiveerd rond je. Hier in de garage ben ik snel aan andere dingen aan het denken, aan het gsm'en, etc....

wel goed zo om te variëren, andere hoeken is weer andere prikkels.......denk ik! :)

En diepte halen is in alle varianten gewoon te doen?

• #1.491
wel goed zo om te variëren, andere hoeken is weer andere prikkels.......denk ik! :)
Het is niet eecht om de prikkels, maar om te zien of mijn highbar sterker is dan mijn competitie lowbar. Omdat mijn beltless highbar mijn competition squat heeft ingehaald....
En diepte halen is in alle varianten gewoon te doen?
Diepte is geen enkel probleem, highbar/lowbar/squatschoenen/platte schoenen haal overal diepte mee :)

Ik merk dus dat bij de platte schoenen mijn hielen ietsje bewegen en bij de squat schoenen niet. Maar de squat schoen duwt me lichtjes voorover wat probleem geeft bij echte zware gewichten. Dus platte schoen blijft.
Misschien nog een andere stand van voeten? Platte voeten gaan vaak beter samen met een bredere stand.

Niet om nog meer twijfels over je techniek op te roepen :P

Wel leuk dat je zo'n fijne gym hebt gevonden!

• #1.493
Misschien nog een andere stand van voeten? Platte voeten gaan vaak beter samen met een bredere stand.

Niet om nog meer twijfels over je techniek op te roepen :P

Wel leuk dat je zo'n fijne gym hebt gevonden!
Met de platte schoenen sta ik inderdaad iets breder dan met squat schoenen :)

• #1.495
deze is voorschrift op een wedstrijd dus?
Nee hoor, je squat hoe je wilt. Maar ik squat al altijd lowbar waardoor dit mijn 'competitie' squat is. Maar nu ik eens 4 weekjes beltless highbar squat en deze mijn lowbar met belt die ik al jaaaaaaren doe gewoon voorbij steekt vind ik enorm lastig, omdat ik nu begin te twijfelen wat in moet doen :p

Nee hoor, je squat hoe je wilt. Maar ik squat al altijd lowbar waardoor dit mijn 'competitie' squat is. Maar nu ik eens 4 weekjes beltless highbar squat en deze mijn lowbar met belt die ik al jaaaaaaren doe gewoon voorbij steekt vind ik enorm lastig, omdat ik nu begin te twijfelen wat in moet doen :p
haha het gaat uiteindelijk om de Pr's :wl: :p

Laatst bewerkt:
  • #1.497
Zondag nog op bezoek geweest bij mijn opa, ging toen net naar palliatieve. Zag er nog goed... vandaag al overleden, das een stuk sneller dan we allemaal verwacht hadden.

Gecondoleerd.

Terug
Naar boven