Misaa
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 1.350
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 15%
Gaat goed man. Nu nog die pijntjes weg en dan weer gestaag echt bouwen. Welke template van BBM draai je nu?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gaat goed man. Nu nog die pijntjes weg en dan weer gestaag echt bouwen. Welke template van BBM draai je nu?
Thx man!!
Merci! Ik ben nu bezig met de template van Jamal browner. Maar het hoge squat volume op de pijn die ik al had heeft me genekt.... het schema bevalt me anders wel heel goed! Zit ook vaker lager in RPE dan bij BBM. Zitten meer weken in op 6-7 ipv altijd 8-9Gaat goed man. Nu nog die pijntjes weg en dan weer gestaag echt bouwen. Welke template van BBM draai je nu?
Jamal browner ken ik niet, maar ik zal eens googlen.Thx man!!
Merci! Ik ben nu bezig met de template van Jamal browner. Maar het hoge squat volume op de pijn die ik al had heeft me genekt.... het schema bevalt me anders wel heel goed! Zit ook vaker lager in RPE dan bij BBM. Zitten meer weken in op 6-7 ipv altijd 8-9
Jamal browner ken je nietJamal browner ken ik niet, maar ik zal eens googlen.
Ik denk dat sub max trainen ook beter werkt. Dan is de mening van BBM wel veranderd inmiddels TOV de templates. Ik meen ze laatst in een podcast gehoord te hebben dat ze met de kennis van nu , verder weg van failure zouden trainen.
In ieder geval succes met dit schema. Hopelijk lost de issue met de knieën zich snel op.
?? 1 van werelds beste deadlifters woosaaaa. Ja daar zijn ze wat in veranderd. 
Yep, dat is het goede aan BBM. Ze passen hun mening aan ten gevolge van voortschrijdend inzicht. Ze stellen zichzelf steeds in vraag en als er meer kennis wordt verzameld en nieuwe inzichten worden verworven dan blijven ze niet halsstarrig aan hun oude ideeën vasthouden. Ze geven toe dat hun oude ideeën misschien niet optimaal waren en leggen ook uit waarom ze die nieuwe standpunten aannemen.Dan is de mening van BBM wel veranderd inmiddels TOV de templates. Ik meen ze laatst in een podcast gehoord te hebben dat ze met de kennis van nu , verder weg van failure zouden trainen.
Valt mij ook op in hun podcasts.
Yep, dat is het goede aan BBM. Ze passen hun mening aan ten gevolge van voortschrijdend inzicht. Ze stellen zichzelf steeds in vraag en als er meer kennis wordt verzameld en nieuwe inzichten worden verworven dan blijven ze niet halsstarrig aan hun oude ideeën vasthouden. Ze geven toe dat hun oude ideeën misschien niet optimaal waren en leggen ook uit waarom ze die nieuwe standpunten aannemen.
@Rik76 : jij draait toch ook voornamelijk hun templates toch?Valt mij ook op in hun podcasts.
Yep, dat is het goede aan BBM. Ze passen hun mening aan ten gevolge van voortschrijdend inzicht. Ze stellen zichzelf steeds in vraag en als er meer kennis wordt verzameld en nieuwe inzichten worden verworven dan blijven ze niet halsstarrig aan hun oude ideeën vasthouden. Ze geven toe dat hun oude ideeën misschien niet optimaal waren en leggen ook uit waarom ze die nieuwe standpunten aannemen.
Nee, ik heb ooit BBM templates gedaan maar voor mij waren die veel te high fatigue. Dus heb ik een korte cursus bij RTS gevolgd ivm Emerging Strategies en heb vanaf dan mijn eigen programma's gemaakt.@Rik76 : jij draait toch ook voornamelijk hun templates toch?
Ik ben met laatste stuk sheiko bezig na 7 maand ongeveer. Hierna nieuw schema...wendler waarschijnlijk.
) En altijd je eigen schema's maken wordt op den duur ook saai. Je bent teveel aan het nadenken en evalueren en je begint overal kleinigheden te zien die je uiteraard ALLEMAAL in je volgende schema echt PERFECT wil integreren... Dat dempte mijn motivatie een beetje op termijn. Ik wil gewoon eens trainen. ...Dus ga ik de low fatigue strength template van BBM aanschaffen. Er zit een e-book bij dat me kan helpen om hun template meer te personaliseren. Dat lijkt me ook wel interessant. Er zit zelfs een clean template in zodat je zelf je eigen ding kan doen (dacht ik toch).
Nee, ik heb ooit BBM templates gedaan maar voor mij waren die veel te high fatigue. Dus heb ik een korte cursus bij RTS gevolgd ivm Emerging Strategies en heb vanaf dan mijn eigen programma's gemaakt.
Stilaan ben ik geëvolueerd naar wat BBM nu ook doet (low fatigue strength), maar ik mis volgens mij de kleine finesses om het echt goed te doen. (gevorderde RTS cursusen zijn redelijk duur) En altijd je eigen schema's maken wordt op den duur ook saai. Je bent teveel aan het nadenken en evalueren en je begint overal kleinigheden te zien die je uiteraard ALLEMAAL in je volgende schema echt PERFECT wil integreren... Dat dempte mijn motivatie een beetje op termijn. Ik wil gewoon eens trainen. ...Dus ga ik de low fatigue strength template van BBM aanschaffen. Er zit een e-book bij dat me kan helpen om hun template meer te personaliseren. Dat lijkt me ook wel interessant. Er zit zelfs een clean template in zodat je zelf je eigen ding kan doen (dacht ik toch).
De afgelopen weken heb ik een zwaar aangepaste versie van Wendler SVR II gedaan. Ik zou op zich Wendler nooit aan iemand anders aanraden. Als je niet goed weet wat je moet doen om het te personaliseren werkt het niet. Ik ging er deze keer ook niet in met veel verwachtingen. En ik wist op voorhand dat het waarschijnlijk voor heel korte duur zou zijn (intensiteit is veel te hoog voor mij om lang vol te houden). Door omstandigheden heb ik er nu veel meer uitgehaald dan verwacht (erg weinig stress op het werk, dus beter geslapen, rustige werkdagen, verlof, ... zeer goede recuperatie in vergelijking met normaal). En af en toe moet je eens iets doen waarvan je denkt dat het niet werkt om dan te ontdekken welke delen wel werken en wat hetgeen is dat niet bij jou past. (in mijn geval denk ik dat 1 erg zware set + echt lichte back-off wel eens ideaal kan zijn, maar totale trainingstress varieren tussen redelijk en licht om de andere week)
Sheiko zou ik niet meer doen, net zoals Wendler, maar om andere redenen. Sheiko templates zijn gemaakt voor individuele lifters. En hetgeen de meesten niet beseffen is dat Boris die lifters vaak persoonlijk begeleidde. Dus in persoon bij hun trainingen aanwezig was en de templates aan de hand van wat hij zag aanpaste. Zo'n template is dus helemaal niet gemaakt om door iemand anders uitgevoerd te worden en het is ook helemaal geen fixt template die voor enkele weken na elkaar zegt wat er gedaan moet worden.
Wendler ... welke Wendler? 5-3-1 zou ik sowieso afraden. Welke versie van 5-3-1 dan ook. Bij Wendler zit je met of te weinig volume, of te weinig intensiteit of te lage frequentie, maar meestal met een combinatie van meerdere van die factoren. En soms is het net andersom: ofwel teveel volume, teveel intensiteit ... maar zéér zelden een te hoge frequentie.
Mijn ervaring is dat als je goed zoekt en wat tijd besteedt, je de grote lijnen van RTS Emerging Strategies wel kan leren. Dan kan je ofwel zelf je schema's maken ofwel bestaande templtes netjes aanpassen aan je eigen behoeften (wat me het meest aangewezen lijkt). BBM templates zijn daar zeer geschikt voor omdat de filosofie van beiden erg overeen komt.
Of je neemt een abo op de app van Calgary Barbell of Juggernaut AI. Maar dat is uiteraard wel een veel duurdere optie dan een template kopen en leren hoe je die naar persoonlijke noden kan aanpassen.
P.S. : BBM templates zijn met oud op nieuw waarschijnlijk in de aanbieding => 15% korting.![]()
Nee, nooit een template van SBS gedaan. Weet eigenlijk niet waarom. Heb vroeger From Average to Savage gedownload maar nooit gedaan.Ooit wel eens een programma van SBS gedraaid, bijvoorbeeld de last set RIR of original strength template? Greg Nuckols is ook wel fan van hoge frequency.
Voor die 10 euro is het 100% de moeite waard wat je krijgt.Nee, nooit een template van SBS gedaan. Weet eigenlijk niet waarom. Heb vroeger From Average to Savage gedownload maar nooit gedaan.
Moet ik misschien ook eens naar kijken.
Zou zelf ook nog wel eens een template van bbm willen proberen maar ik ben bang dat ik de rpe niet goed inschat. Zal waarschijnlijk een kwestie van tijd/ervaring zijn.De BBM templates zijn hoog intensiteit en frequentie maar kan je wel super goed aanpassen vind ik persoonlijk. Ik vind het wel echt een goeie template, goeie gains op gemaakt.
Deze van jamal browner nu heeft ook goede frequenty, iets lagere intensiteit maar een stuk meer volume. Wederom ook een hele mooie template, mocht ik geen blessures hebben had ik hier ook al mooie gains ik denk ik.
Zal leuk zijn deze templates af te wisselen en aan te passen enzo.
Dat leer je wel. Belangrijkste is vooral om niet teveel over je RPE te gaan. Zeker als die rpe al bv @8 dat je er geen @9 van maakt die fout heb ik de eerste run gemaakt en dan word je wel gesloopt na een tijdje. 1 keer kan geen kwaad en 2 keer ook niet, maar het stapelt opZou zelf ook nog wel eens een template van bbm willen proberen maar ik ben bang dat ik de rpe niet goed inschat. Zal waarschijnlijk een kwestie van tijd/ervaring zijn.
Dit heb ik dus ook. Heb de gratis bridge destijds wel gedownload maar daar staan ook de nodige rpe9 inZou zelf ook nog wel eens een template van bbm willen proberen maar ik ben bang dat ik de rpe niet goed inschat. Zal waarschijnlijk een kwestie van tijd/ervaring zijn.
Thanks @Rik76 ! Super post!Nee, ik heb ooit BBM templates gedaan maar voor mij waren die veel te high fatigue. Dus heb ik een korte cursus bij RTS gevolgd ivm Emerging Strategies en heb vanaf dan mijn eigen programma's gemaakt.
Stilaan ben ik geëvolueerd naar wat BBM nu ook doet (low fatigue strength), maar ik mis volgens mij de kleine finesses om het echt goed te doen. (gevorderde RTS cursusen zijn redelijk duur) En altijd je eigen schema's maken wordt op den duur ook saai. Je bent teveel aan het nadenken en evalueren en je begint overal kleinigheden te zien die je uiteraard ALLEMAAL in je volgende schema echt PERFECT wil integreren... Dat dempte mijn motivatie een beetje op termijn. Ik wil gewoon eens trainen. ...Dus ga ik de low fatigue strength template van BBM aanschaffen. Er zit een e-book bij dat me kan helpen om hun template meer te personaliseren. Dat lijkt me ook wel interessant. Er zit zelfs een clean template in zodat je zelf je eigen ding kan doen (dacht ik toch).
De afgelopen weken heb ik een zwaar aangepaste versie van Wendler SVR II gedaan. Ik zou op zich Wendler nooit aan iemand anders aanraden. Als je niet goed weet wat je moet doen om het te personaliseren werkt het niet. Ik ging er deze keer ook niet in met veel verwachtingen. En ik wist op voorhand dat het waarschijnlijk voor heel korte duur zou zijn (intensiteit is veel te hoog voor mij om lang vol te houden). Door omstandigheden heb ik er nu veel meer uitgehaald dan verwacht (erg weinig stress op het werk, dus beter geslapen, rustige werkdagen, verlof, ... zeer goede recuperatie in vergelijking met normaal). En af en toe moet je eens iets doen waarvan je denkt dat het niet werkt om dan te ontdekken welke delen wel werken en wat hetgeen is dat niet bij jou past. (in mijn geval denk ik dat 1 erg zware set + echt lichte back-off wel eens ideaal kan zijn, maar totale trainingstress varieren tussen redelijk en licht om de andere week)
Sheiko zou ik niet meer doen, net zoals Wendler, maar om andere redenen. Sheiko templates zijn gemaakt voor individuele lifters. En hetgeen de meesten niet beseffen is dat Boris die lifters vaak persoonlijk begeleidde. Dus in persoon bij hun trainingen aanwezig was en de templates aan de hand van wat hij zag aanpaste. Zo'n template is dus helemaal niet gemaakt om door iemand anders uitgevoerd te worden en het is ook helemaal geen fixt template die voor enkele weken na elkaar zegt wat er gedaan moet worden.
Wendler ... welke Wendler? 5-3-1 zou ik sowieso afraden. Welke versie van 5-3-1 dan ook. Bij Wendler zit je met of te weinig volume, of te weinig intensiteit of te lage frequentie, maar meestal met een combinatie van meerdere van die factoren. En soms is het net andersom: ofwel teveel volume, teveel intensiteit ... maar zéér zelden een te hoge frequentie.
Mijn ervaring is dat als je goed zoekt en wat tijd besteedt, je de grote lijnen van RTS Emerging Strategies wel kan leren. Dan kan je ofwel zelf je schema's maken ofwel bestaande templtes netjes aanpassen aan je eigen behoeften (wat me het meest aangewezen lijkt). BBM templates zijn daar zeer geschikt voor omdat de filosofie van beiden erg overeen komt.
Of je neemt een abo op de app van Calgary Barbell of Juggernaut AI. Maar dat is uiteraard wel een veel duurdere optie dan een template kopen en leren hoe je die naar persoonlijke noden kan aanpassen.
P.S. : BBM templates zijn met oud op nieuw waarschijnlijk in de aanbieding => 15% korting.![]()
Af en toe een RPE 9 kan geen kwaad als je de totale stress in de training onder controle houdt. Je kan de back-off aan een lage RPE doet b.v.Dit heb ik dus ook. Heb de gratis bridge destijds wel gedownload maar daar staan ook de nodige rpe9 in
Dat zou kunnen.Thanks @Rik76 ! Super post!
Edit: ik ken wel de rts training Manuel boekje met bijhorend upper lower schema ,4daags per week. Maar volgens mij heeft Mike T. Sindsdien een fullbody template uitgebracht. Maar daar kan ik me in vergissen.