AndroidHealthClinic

Psycomantje's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.862

V3, Week: 8, Training: 1​

Squat
3 x 150kg @6.5
3 x 130kg
3 x 130kg
3 x 130kg
3 x 130kg

Larsen press
5 x 110kg @7.0 PR
7 x 95kg
7 x 95kg

Kort gehouden, enorm lang/veel bezig geweest met men squat stance/schoenen/setup.
filmpje
**150kg top set, 2reps squat schoenen (links), laatste rep platte schoenen (rechts).
**130k eerste set squat schoenen (rechts) // 2de set platte schoenen. (links)

Voor mij zien bijde squats er eigenlijk hetzelfde uit, enkel bij de platte schoenen heb ik lichte heel lift in de hole.

Platte schoenen zijn voor mij toch stukken moeilijker. Tijdje terug gedaan en dan voelen squatschoenen als een luxe :p. Verder altijd intéressant om met alles een keertje rekening te houden en te vergelijken.

• #1.864
Barpath is iets bij mij met platte schoenen. Squat schoenen gooien me net een tikeltje naar voor in de hole.
En heb ook druk over mijn gehele voet met platte schoenen VS meer op men tenen met squat schoenen.

Dus overall voelen platte schoenen beter, maar de laatste tijd heb ik wat mobility problemen doordat men sumo dl opeens zo goed gaat.... luxe problemen dus eigenlijk, mijn heup/lies regio lijken het moeilijk te hebben met de sumo gains.

Plan is om nu de paused sumo deadlifts even te vervangen door conventional deadlifts. Om zo wat stress van die regio te halen

Barpath is iets bij mij met platte schoenen. Squat schoenen gooien me net een tikeltje naar voor in de hole.
En heb ook druk over mijn gehele voet met platte schoenen VS meer op men tenen met squat schoenen.

Dus overall voelen platte schoenen beter, maar de laatste tijd heb ik wat mobility problemen doordat men sumo dl opeens zo goed gaat.... luxe problemen dus eigenlijk, mijn heup/lies regio lijken het moeilijk te hebben met de sumo gains.

Plan is om nu de paused sumo deadlifts even te vervangen door conventional deadlifts. Om zo wat stress van die regio te halen
Ik heb er ook wel last van dat de barbell meer boven te tenen terecht komt dan boven het midden van de voet. Ik lost dit vaak op door in lock-out meer druk op de hielen te zetten voor ik de excentrische beweging aanvat. Dat doe ik vooral mijn kont verder naar achter te steken (een fractie) en iets te weinig te compenseten met de forward lean. Dan komt het zwaartepunt dus wat naar achter te liggen tijdens de excentrische beweging. (niet overdrijven want dan val je achterover!) Bij het omkeren en de concentrische beweging gaat de barbell dan evenzeer richting je tenen, maar meestal heeft dit dan als effect dat het zwaartepunt midden boven je voet terecht komt.

...het gekke is wel dat ik tijdens een wedstrijd hier nooit aan denk en ik volgens mij ook nog nooit het gevoel heb gehad dat ik te ver naar voren neig tijdens een squat. Dus 3 scheidsrechters en een combo-rack kunnen ook een oplossing zijn. :D

• #1.866
Haha had ik ook bij men wedstrijd. Ik dacht aan nieks. Was gewoon full focus, in men hoofd was de squat easy. Onder de bar gaan en knallen!

Probleem is dat ik weak hamstrings heb en als ik meer naar achter zit verschuifd de squat echt een stuk van de quads naar de hamstrings en dat voel ik enorm. Duidelijk wel iets waar ik moet aan werken.

Haha had ik ook bij men wedstrijd. Ik dacht aan nieks. Was gewoon full focus, in men hoofd was de squat easy. Onder de bar gaan en knallen!

Probleem is dat ik weak hamstrings heb en als ik meer naar achter zit verschuifd de squat echt een stuk van de quads naar de hamstrings en dat voel ik enorm. Duidelijk wel iets waar ik moet aan werken.
Hamstrings zijn normaal geen main mover in de squat. Waarschijnlijk zijn je adductoren dan wat zwakker. Dat zijn wel main movers in de squat.

• #1.868

V3, Week: 8, Training: 2​

Bench press
3 x 120kg @7.0
3 x 110kg
3 x 105kg
3 x 105kg
3 x 105kg
3 x 105kg

Conventional deadlift
1 x 200kg @7.0
5 x 155kg
5 x 155kg
5 x 155kg
5 x 155kg

Seated cable row
5 x 60kg
5 x 70kg
5 x 80kg
5 x 90kg PR
5 x 80kg

Deftige training.
**Bench voelde ok
**conventional: weer eventjes wennen wel. positie voelt een beetje vreemd, laatste set zonder belt omdat ik niet in men broek wou schijten lol
:D

3x120

1x200

5x155

5x155 beltless

• #1.877

V3, Week: 8, Training: 3​

Safety bar squat
1 x 170kg @8.5
4 x 135kg
4 x 135kg
4 x 135kg

Close grip bench press
4 x 120kg @9.0
5 x 100kg
5 x 100kg
5 x 100kg

Lat Pulldown
8 x 50kg
8 x 50kg

Korte training, de vroege week begint er in te hakken... Morgen de laaste
:)
6 op een rij.
**SSB: ging goed, enkel bij de top single zaten mijn ellebogen in de binnenkant van mijn knieen... Verloor wat positie, maar toch goed recht kunnen houden en netjes kunnen duwen. Moest @7 zijn, zonder de misgroove kon dit een @7.5 zijn ofzo. Voeten bleven perfect op de grond zonder dat de hielen lichtjes omhoog komen, nice! :)
**CGBP: Hier ook een misgroove, bij de 3de rep zieje men ellebogen all over the place gaan... Reps voelden easy tot de 3de rep, 4de rep was hierdoor een pak zwaarder en de 5de dan maar geskipt. 3*5*100 erna heel easy.

170

4x120

• #1.878

V3, Week: 8, Training: 4 @SSC​

Deadlift
3 x 210kg @6.5
3 x 170kg
3 x 170kg
3 x 170kg
3 x 170kg

Bench press
1 x 125kg @7.0
8 x 105kg
8 x 105kg
8 x 105kg

Squat
5 x 100kg
5 x 100kg
5 x 120kg

Rustige training, met deftige topsets. 6dagen na elkaar de vroege shift gehad waarvan de laatste 2 echt heel slecht geslapen, dus ik was moe... Desondanks toch deftig getraind maar wel opt gemak, veel babbelen en rust
:p

**deadlift: opwarming voelde redelijk zwaar tot en met 180. dan 200 voelde goed en 210 ook. Backoff light en easy.
**bench: goeie single met goeie pause, laatste setje 105 was iets meer werken maar nog wel 3/4 reps overschot.
**squat: geen heavy squat volume meer op deze dag, gewoon 3lichte setjes zorgen dat alles clean en top form is.

• #1.879

V3, Week: 9, Training: 1​

Squat
2 x 160kg @7.0
2 x 147.5kg
2 x 137.5kg
2 x 137.5kg
2 x 137.5kg
2 x 137.5kg

Bench press
2 x 130kg @8.0
2 x 120kg
3 x 110kg
3 x 110kg

Goeie training! Alles voelde goed vandaag, zalig gevoel nog eens amai. Beste squat gevoel sinds toch al een tijdje... Bench ook super solid. Laatste setje backdown long pause gedaan, goeie legdrive proberen houden zonder mijn kont van de bank te duwen
:)

2x160

2x130

3x110 long pause

Terug
Naar boven