AndroidHealthClinic

Pussyweights opheffen

Maar on a serious note, pas op met forceren. Blessures/pijntjes/irritaties zijn meestal of een teken van overtraining/je lichaam die een signaal afgeeft dat je iets niet goed doet. Zeker op lange termijn met progressive-style training kan dit voor problemen zorgen. Ik denk altijd maar: leuk dat ik x aantal kg meer kan verplaatsen, maar ik wil ook dat zoveel mogelijk van die load ook daadwerkelijk komt waar ik het wil (oftewel de spier/spieren die ik wil trainen).

• Topic Starter Topic Starter
Maar on a serious note, pas op met forceren. Blessures/pijntjes/irritaties zijn meestal of een teken van overtraining/je lichaam die een signaal afgeeft dat je iets niet goed doet. Zeker op lange termijn met progressive-style training kan dit voor problemen zorgen. Ik denk altijd maar: leuk dat ik x aantal kg meer kan verplaatsen, maar ik wil ook dat zoveel mogelijk van die load ook daadwerkelijk komt waar ik het wil (oftewel de spier/spieren die ik wil trainen).
Uhu I know, als het volgende deadliftdag nog zo is ga 'k een week skippen en misschien een week stretchen ofzo

Wellicht is stretchen alleen niet genoeg en is het echt overreaching/training, wou ik zelf ook nooit toegeven :(

als iemand weet waarom ik pijn krijg aan mijn hip flexors tijdens het sumo deadliften, please let me know.
het zou kunnen dat je door de enorme progressie die je nu maakt, je lichaam het allemaal even niet kan bijhouden, je bent nog erg jong, spieren die komen wel mee, maar pezen en aanhechtingen hebben wat meer tijd nodig om zich aan te passen.
wel een beetje in de gaten houden buffel, niks kapot maken op jou leeftijd, zou zonde zijn.

het zou kunnen dat je door de enorme progressie die je nu maakt, je lichaam het allemaal even niet kan bijhouden, je bent nog erg jong, spieren die komen wel mee, maar pezen en aanhechtingen hebben wat meer tijd nodig om zich aan te passen.
wel een beetje in de gaten houden buffel, niks kapot maken op jou leeftijd, zou zonde zijn.
:( ff rusten dus

zou ik dan een deloadweek pakken? of zou dat niet helpen

in ieder geval een beetje rustig(er), je moet af en toe even een beetje pas op de plaats maken i.v.m herstel
weekje op wat lager gewicht zou kunnen, dat voel je zelf het beste aan.
pijntjes willen je meestal wel iets vertellen

in ieder geval een beetje rustig(er), je moet af en toe even een beetje pas op de plaats maken i.v.m herstel
weekje op wat lager gewicht zou kunnen, dat voel je zelf het beste aan.
pijntjes willen je meestal wel iets vertellen
normaal ben ik terug rustig begonnen, begin van t schema en heb nu al last :s
ik pak volgende week wel een deload, kan niet slecht zijn in dit geval

dan maak je er toch een techniek weekje van, reps draaien met 70% van je normale gewichten, een en ander uit proberen.
voor sumo dl is het in ieder geval zo dat je breedte van je stand heel veel invloed heeft op je lift en op de belasting van benen en heupjes.
zou zomaar kunnen dat als je wat breder of juist smaller gaat staan het met de pijntjes ook beter gaat.

dan maak je er toch een techniek weekje van, reps draaien met 70% van je normale gewichten, een en ander uit proberen.
voor sumo dl is het in ieder geval zo dat je breedte van je stand heel veel invloed heeft op je lift en op de belasting van benen en heupjes.
zou zomaar kunnen dat als je wat breder of juist smaller gaat staan het met de pijntjes ook beter gaat.
Yes, ga volgende week op 50% van 1RM trainen en zoals je zegt op techniek letten en wat stretch oefeningen thuis zal ook wel nodig zijn

Prima training vandaag, niks echt te zeggen.

Training zag er zo uit:
Captain chair gestrekte benen: 2x10 zonder gewicht
Is echt super vet, het voelt alsof ik niet eens benen heb na altijd met gewicht te doen
Ab crunch: 10x80 10x95

Paused bench press:
4x72.5
4x72.5
4x72.5
4x72.5 puur op vorm en pause gelet, beetje competitie waardig (behalve het gewicht dan :p)

Lat pulls:
8x57
8x57
8x67 nog wat te zwaar voor even goeie contractie te voelen als 57
8x57

Low incl dumbb press:
10x24
10x26
10x26
10X26

One arm row:
8x25
8x40
8x45
8x45

Nog een kleine dropset voor biceps om af te ronden.

Toffe training vandaag, niks op aan te merken.

't Zag er zo uit:
Captain chair: 2x10 +7 gestrekt benen

Paused Incline Bench Press (RPE 10-8)
10x65 fail bij 8
10x60 fail bij 9
10x57.5
10x57.5

Seated Decline Chest Press (RPE 6-10)
10x42.5
10x50
10x57.5 fail bij 7, nog 3reps met 50
10x42.5
10x42.5

Shoulder Press (RPE 4-10):
10x16
10x18
10x18
10x20 fail bij 9

Tricep pushdown:
2x dropsets

Wederom toffe training, alles relatief laag in gewichten proberen houden.

't Zag er zo uit:
Captain chair gestrekte benen: 2x10 +7kg

Squat:
opwarmingsets
3x8x100 paused

Legpress:
8x
150
200
250
280
300
350 niet echt geforceerd, ging soepel.

Lunges:
2x20x12
1x20x12 altijd knieen gebogen blijven ipv semi rechtstaan

thats it! :)

Oké training
heb niet echt zin om volledig te typen maar dit was t:
cc: 2x10 +5
ac: 10x87.5 10x100
incline bench pr: 5x5x62.5
lat pulld: 4x8x57
seated dumbb should press: 8x4x24
seated cable row: 8x57-67-77-87

fysiek @79.3kg:
foetsie #onzeker

Laatst bewerkt:
normaal ben ik terug rustig begonnen, begin van t schema en heb nu al last :s
ik pak volgende week wel een deload, kan niet slecht zijn in dit geval
zou echt opletten man. Pijn is nooit goed. I learned the hard way. Had altijd last en trainde door tot dat ik het echt goed verneukt had en toen lag ik er echt een maand uit. Je kan dan beter gewoon zoals jij zegt een deload week nemen of langer rust nemen. In die tijd zou ik van die fysio oefeningen doen die goed zijn voor de spieren rond je heup.

zou echt opletten man. Pijn is nooit goed. I learned the hard way. Had altijd last en trainde door tot dat ik het echt goed verneukt had en toen lag ik er echt een maand uit. Je kan dan beter gewoon zoals jij zegt een deload week nemen of langer rust nemen. In die tijd zou ik van die fysio oefeningen doen die goed zijn voor de spieren rond je heup.
Yes ben rustig aan het trainen, vooral op de compounds voel me so far al een stuk sterker qua fexibiliteit dus rustig weekje zal me goed doen

Oké training
heb niet echt zin om volledig te typen maar dit was t:
cc: 2x10 +5
ac: 10x87.5 10x100
incline bench pr: 5x5x62.5
lat pulld: 4x8x57
seated dumbb should press: 8x4x24
seated cable row: 8x57-67-77-87

fysiek @79.3kg:
AJBZIOq.jpg
Zie ik baardgains?
Aardig brede schouders man