MuscleMeat

Pussyweights opheffen

• Topic Starter Topic Starter
Training van vandaag ging niet goed maar ook niet super slecht.
Vandaag wel nog een sumo deadlift gedaan en voelt al beter.

't Zag er zo uit:
Captain chair gestrekte benen: 2x12 +5kg
Ab crunch: 10x87.5 - 10x100 ging super makkelijk

Paused Deadlift:
beetje opwarmen
4x4x100 afwisselend sumo - conventional

Wide stand legpress:
8x... tot 330kg gegaan en dan terug 1set 290

Romanian deadlift:
8x60
2x8x80 goeie oefening om grip te trainen :roflol:

Vorige keer voelde ik er ook niet veel van, maar de volgende dag... Hohoho ik had duidelijk iets met m'n hammies gedaan

Tot morgen :wave:

Gaat lekker man! Zou wel een beetje aan je biceps gaan werken, armen blijven beetje achter bij borst en schouders.
maar top voor je leeftijd hoor!
Yep armen zitten achter, pak ze nochtans veel harder aan dan schouders en borst waarschijnlijk ook.
Tevens train ik niet zo graag armen omdat iedereen het doet hier, benen en schouders daarentegen vergeten er veel mensen hierzo.

Maar ik zal wat meer focus leggen op m'n armen terug c:

Thank you!

Toffe training vandaag wel jammer van het vele volk.

't Zag er zo uit:
Captain chair gestrekte benen: 2x10 +6kg
Ab crunch: 10x87.5 - 10x100

Paused Bench Press:
4x7x60
Ik heb vandaag wat smaller gepakt en ik voel me er zoveel sterker in, ik hoop dat ik nu de ideale grip heb gevonden voor mij.

Lat pulldown:
4x8x57.5 met een andere bar, voelt veel beter ook, veel meer contractie

Low incl dumbb press:
10x22
3x10x24

One arm row:
10x30
3x10x40

Dropset bicep curl en daarna nog ff paar met 10 om alles eruit te halen
Dropset tricep pushdown andere bar, voelde niet zo goed als anders.

@Ralphie hoe train je het best armen om te groeien? Want nu doe ik af en toe een dropset en that's it.

Niet te vaak je armen gaan trainen, die groeien wel mee met zware compounds en een enkele isolatie oefening.

Niet te vaak je armen gaan trainen, die groeien wel mee met zware compounds en een enkele isolatie oefening.
Ja blijkbaar groeien ze toch niet echt mee met m'n andere oefeningen :(
En wat voor oefening doe ik dan het best? Nu doe ik namelijk enkel standaard bicep curls en af en toe met kabel, veel anders is er niet echt.

En hoeveel keer per week? (als ik geen volledige dag aan armen wil spenderen)

Nu weet ik het ook niet meer :)

Ik doe als isolatie enkel hammer curl, dumbell curl en BB curl voor biceps. Met weighted chin ups pak ik ze ook stevig mee.
Triceps isolatie enkel rope pulley-pushdowns.
Met bench en close grip bench voel ik ze ook fel.
Voor mij is dat genoeg maar dat zal inderdaad wel voor iedereen anders zijn.

Ik zag je armen, ik heb hetzelfde probleem (gehad). Succes met dit recht te trekken, bij mij zijn ze pas bijgetrokken na het kuren. Ben nu officieel off ben benieuwd wat ik overhoud

Ik zag je armen, ik heb hetzelfde probleem (gehad). Succes met dit recht te trekken, bij mij zijn ze pas bijgetrokken na het kuren. Ben nu officieel off ben benieuwd wat ik overhoud
ja maar ik ben al aan het kuren. Succes met het onderhouden pik!

Ik doe als isolatie enkel hammer curl, dumbell curl en BB curl voor biceps. Met weighted chin ups pak ik ze ook stevig mee.
Triceps isolatie enkel rope pulley-pushdowns.
Met bench en close grip bench voel ik ze ook fel.
Voor mij is dat genoeg maar dat zal inderdaad wel voor iedereen anders zijn.
Hmm ik hoor wel veel mensen die content zijn van close grip bench, misschien dat ik het volgende week eens probeer c:

Je hebt toch meer powerliftambities dan BB-ambities? In dat geval zou ik me niet te druk maken om armen en gewoon lekker progressie boeken op de compounds, dat doe je nu al erg goed. :)

Hoeveel x per week train jij ze? En wat voor oefeningen?

Ik zou niet van mezelf zeggen dat ik Kevin Levrone achtige armen heb dus ik weet niet in hoeverre je wat aan mijn advies zal hebben lol.

Maar ik ben van mening dat armen zowel progressive overload (van pulldowns/chin ups, bent over rows, close grip bench press, dips) als metabolische stress nodig hebben om optimaal te groeien. Ik doe PPL met triceps elke sessie 1 load oefening en 1 "pomp" oefening (10-15 rep tot failure) en voor biceps doe ik alleen 2 pomp oefeningen aan het einde aangezien die al genoeg gestimuleerd worden tijdens de zware compounds voor rug en daarom geen eigen load-oefening nodig hebben.

Als je zwakke biceps hebt zou ik me overigens ook meer concentreren op het gevoel en de contractie ipv zoveel mogelijk gewicht proberen te tillen. Uni lateral beweging zoals DB preacher curls of een bicep curl machine met 1 arm zijn aan te raden.

En voor de rest gewoon blijven hameren op de compounds. Iemand die 120kg close grip bench press doet voor 10-12 reps zal grotere triceps hebben dan iemand die 60kg doet... Geloof me, dat is een feit

Je hebt toch meer powerliftambities dan BB-ambities? In dat geval zou ik me niet te druk maken om armen en gewoon lekker progressie boeken op de compounds, dat doe je nu al erg goed. :)
Maar ik wil er wel uitzien alsof ik train ;p

Ik zou niet van mezelf zeggen dat ik Kevin Levrone achtige armen heb dus ik weet niet in hoeverre je wat aan mijn advies zal hebben lol.

Maar ik ben van mening dat armen zowel progressive overload (van pulldowns/chin ups, bent over rows, close grip bench press, dips) als metabolische stress nodig hebben om optimaal te groeien. Ik doe PPL met triceps elke sessie 1 load oefening en 1 "pomp" oefening (10-15 rep tot failure) en voor biceps doe ik alleen 2 pomp oefeningen aan het einde aangezien die al genoeg gestimuleerd worden tijdens de zware compounds voor rug en daarom geen eigen load-oefening nodig hebben.

Als je zwakke biceps hebt zou ik me overigens ook meer concentreren op het gevoel en de contractie ipv zoveel mogelijk gewicht proberen te tillen. Uni lateral beweging zoals DB preacher curls of een bicep curl machine met 1 arm zijn aan te raden.

En voor de rest gewoon blijven hameren op de compounds. Iemand die 120kg close grip bench press doet voor 10-12 reps zal grotere triceps hebben dan iemand die 60kg doet... Geloof me, dat is een feit
Heeeel erg bedankt! Zal wat dingen uitzoeken en in mn schema plakken (:

Terug
Naar boven