AndroidHealthClinic

Pussyweights opheffen

Ziet er niet als een Max effort uit nee. Sterk hoor!

sterk hoor! Goed bezig! Ja een deload is soms echt even nodig om op adem te komen en beter voor herstel.
vaak wordt je er nog "sterker" op dan voor de voor de deload. Althans dat geldt voor mij zo.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.968
De blocks worden langer, momenteel 1e week van peaking fase er bijna opzitten. Ik train nu 4x per week (wat ook nieuw is, heb het lastig met de rustdagen te nemen...)
Zal 3 weken peaking, 1 week deload en dan maxen.

De doelen:
SQ: 220 of meer
B: 127.5-130 (deze wordt het moeilijkst :p)
DL: 250 of meer
Totaal: rond de 600

Een 600kg total zou wel vet zijn. Daarna begint tevens ook mijn langzame cut. Zal eerste maand enkel cardio zijn.

Huidige split:
MA: squat (heavy), deadlift (technique)
DI: rust
WO: bench (heavy), squat (technique)
DO: rust
VR: deadlift (heavy), bench (technique)
ZA: bench (heavy), squat (technique)
ZO: rust

Doe je geen presses oid? Of is dat assistance die je verder niet noemt?

• #1.970
Doe je geen presses oid? Of is dat assistance die je verder niet noemt?
Jawel doe wel nog telkens wat zware oefeningen erna.

Legs: V squat andersom, belt squat
Back: rows met focus op upperback
Chest: db press, weighted dips, andere presses

Alles 3-4 sets, 6-10 reps.

Pinpress heeft mij enorm geholpen, dus zal deze spammen eenmaal alles terug normaal is.

En wat voor periodisering hanteer je eigenlijk gedurende je strengthblock?

• #1.972
En wat voor periodisering hanteer je eigenlijk gedurende je strengthblock?
Iets te uitgebreid om volledig te typen maar t is het volgende ongeveer:

Week 1-4: medium sets (4-5) met veel reps (5-8 of MR) op de main lifts

Week 5-9: veel sets (6-8) met minder reps (3-4)

Week 10-12: minder sets (3, 2 backoff) met minder reps (2-3).
Hier komt je kracht tevoorschijn van het hoge volume de 10 weken ervoor.

Week 13-17: peaking

Elke block begint met een deload, en elke week plus je op alles. De laatste week zou telkens RPE 8.5/9 moeten zijn.

Goed bezig Robin. Zag in de eerste pagina's van dit log dat je toen begonnen bent met 60kg deadlift, mooie progressie :thumb:

Een 600kg total zou wel vet zijn. Daarna begint tevens ook mijn langzame cut. Zal eerste maand enkel cardio zijn.
maak realistische doelen robin, met de gewichten die je nu gebruikt is alleen langzame progressie mogelijk, neem kleine stapjes en neem de tijd.
in een cutfase enkel cario ( als zijnde powerlifter ) lijkt me niet heel wijs, blijf ook tijdens cutten zo zwaar als voor jou op dat moment mogelijk liften (al zijn het maar heavy singles) er zal gewicht af moeten, dat is duidelijk, maar blijf het randje opzoeken.

wat @RonnReeves al een beetje aangaf, je hebt een hele mooie ontwikkeling doorgemaakt sinds je begin, toen ik je in het begin hier zag loggen dacht ik ook bij mezelf gaat dat wel goedkomen.
nu kunnen we zeggen het is goed gekomen, en vooral ook, het gaat nog beter worden.
goodluck

• #1.976
maak realistische doelen robin, met de gewichten die je nu gebruikt is alleen langzame progressie mogelijk, neem kleine stapjes en neem de tijd.
in een cutfase enkel cario ( als zijnde powerlifter ) lijkt me niet heel wijs, blijf ook tijdens cutten zo zwaar als voor jou op dat moment mogelijk liften (al zijn het maar heavy singles) er zal gewicht af moeten, dat is duidelijk, maar blijf het randje opzoeken.

wat @RonnReeves al een beetje aangaf, je hebt een hele mooie ontwikkeling doorgemaakt sinds je begin, toen ik je in het begin hier zag loggen dacht ik ook bij mezelf gaat dat wel goedkomen.
nu kunnen we zeggen het is goed gekomen, en vooral ook, het gaat nog beter worden.
goodluck
Je maakt nogal veel aannames zonder uit te leggen waarom.

Hoezo is 600kg niet realistisch?

Hoe kom je aan die kleine stapjes voor mij? Ik maak vrij abnormaal vlugge progressie de laatste tijd. En puur door stricter te trainen.

Cardio de eerste maand lijkt mij ideaal voor mij. Een kwartiertje op de loopband incline stappen lijkt me beter dan ineens aan de calorieën prutsen.

goodluck
dank je wel voor deze reactie robin, ik weet nu weer precies waarom ik al best lang niet meer actief ben op dit forum, het zal ook de laatste comment zijn die ik hier maak.
begrijpend lezen bliift moeilijk, het was een positief bedoelde reactie, waarmee ik bedoelde dat je juist heel veel en heel snel progressie hebt gemaakt en dat een 600 kg total heel realistisch is, het is wel zo dat je als je zo een ontwikkeling doormaakt je meestal wat kleinere stappen maakt en daar wat langer over doet, en al helemaal als je gaat cutten, dat is eigenlijk wat ik wou zeggen.
jij leest het anders dan ik het bedoelde, het zal aan mij liggen, sorry daarvoor.
wens je nog steeds heel veel succes, en ik ga je zeker nog eens zien liften op een wedstrijd in belgie.

@Sanca Saxon of @wovano of @marina1975
zou 1 van jullie mij per onmiddelijk willen verwijderen van dit forum? had er al vaker om gevraagd, maar daar was ook wat actie van mijn kant voor nodig en dat had ik even gemist.

Weet het niet hoor, maar je 1e deel van quote komt op mij ook met negatieve lading binnen. Je reageert op Robin zijn doel van 600kg totaal, waar totaal niets mis mee is. Trainen zonder enig doel is vrij nutteloos !
Ik ben het wel eens dat 1 volle maand alleen maar cardio geen goed is. Je kunt je training ook anders indelen en cardio erbij doen op rustdagen

• #1.979
Wat een rare denkwijzes hier… Ik doe gewoon een kwartier cardio na mijn training als eerste “deficit”. Niet meer, niet minder. Is dat zo gek dan?

Ik doe nu eenmaal liever cardio dan minder eten.

Sowieso is cardio gewoon slim om te doen. Niet perse voor de calorieën, maar je hart is ook een spier en die moet je ook trainen. Zeker als je meer dan gemiddelde massa hebt (want dan moet je hart ook harder werken).

Terug
Naar boven