AndroidHealthClinic

Reactive Training Systems

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.141
RTS Week 15 Day 4
Seated goodmornings
3x80kg @7
3x90kg @8
3x100kg @9
3x90kg @9

Dit als vervanger van de 2 sec paused Deadlifts gekozen. Dit was een true @9 poging en was zwaarder dan verwacht.

2 board bench press
5x90kg @7
5x95kg @8
5x102,5kg @9
5x95kg @9

Ging vandaag wel maar ben dan ook nog redelijk dood van de benches van gisteren.

Seated chest supported machine rows
7x105kg @8
7x105kg @8.5
7x105kg @8.5
7x105kg @9

Had me verrekend maar bleek wel het juiste gewicht te zijn. 52,5kg per kant op een vage machine die ik normaal noot zou gebruiken. Ik verwacht morgen wel wat backpomps hierdoor.

Hammer curls
19x12kg
10x14kg
10x16kg

Afgesloten met wat hammer curls en toen vond ik het weer mooi. Ik mis wel mijn Squats en Deadlifts moet ik zeggen dus hoop volgende week weer wat te kunnen. Lopen gaat in ieder geval al, maar nog niet geheel pijnvrij.

Laatst bewerkt:
  • #2.142
Beetje kut weekend gehad. Zaterdag was het zeker dat onze 13 jarige hond moest inslapen. Vandaag om 14 uur dan ook laten doen, maar daardoor niet veel of goed gegeten en geslapen. Daardoor was mijn gewicht vanmorgen maar 87,5kg en niet super bijgegeten.

Week 16 Day 1
Leg extensions
4x80kg
4x90kg
4x100kg
12x90kg

Uuhm bij die laatste set had ik zoiets van eens kijken wat ik kan amrapen maar na 12 reps gestopt. 100kg is ook de max van dit ding maar doe de volgende keer de platen loaded want krijg hier knie pijn van.

Comp bench press
4x87,5kg @7.5
4x92,5kg @8.5
4x97,5kg @10
4x92,5kg @8.5
4x92,5kg @9

Ik moest en zou die 97,5kg knallen maar vandaag was het geen toe 9 zoals gepland maar een mooie 10.

Military press
4x52,5kg @6
4x55kg @7
4x60kg @8.5
4x60kg @9
4x57,5kg @8
4x57,5kg @8.5
4x57,5kg @9

Op een fucked up enkel is het nog best moeilijk om balans te houden maar doorheen gebeten en verrast dat ik deze oefening kan doen. Geeft hoop dat ik volgende week misschien wat kan gaan squaten. Zaterdag nog een single sumo gedeadlift met 110kg dus dat geeft hoop. Morgen nog even naar de dokter en hopelijk kan ik dan gaan werken aan de comeback.

Erg jammer dat je hond gestorven is. Uit ervaring weet ik dat dit hard kan aankomen.
Geen wonder dat het geen stellar day was.

Aw heel spijtig man! :(

• #2.145
  • #2.146
RTS Week 16 Day 2
Seated goodmornings
4x90kg @7
4x95kg @8
4x100kg @9
4x95kg @8.5
4x85kg @9

Deze week nog geen Deadlifts. Na overleg met de dokter besloten dat ondanks ik snel herstel nog tot volgende week wacht dit te herintroduceren. Deze week wat balans dingetjes en zo doen. Enkel is nog wel iets dikker en wat blauwe plekken. Maar ik lig voor op het schema dat ik in mijn hoofd heb. Tot die tijd probeer ik iets te vinden wat op de oefening lijkt en wat ik kan.

2 sec paused bench press
3x85kg @7
3x90kg @8
3x95kg @9
3x90kg @9
3x90kg @9

Ging weer lekker en volgens mij een evenaring van mijn PR.

Chest supported rows
4x100kg @6
4x110kg @7
4x115kg @8
4x115kg @9
4x110kg @8
4x110kg @8.5
4x110kg @9

Moest eigenlijk 2 sec paused squats maar de leg extension zorgt voor wat knie pijn. Dus maar besloten het volume op mijn rug te pakken.

Ook nog Split Squats gedaan op mijn slechte voet en dat ging nog redelijk.

Sterkte met het verlies van je hond

Verdomme man. Heel veel sterke met het verlies van je maatje. Ondanks dat dit een mooie leeftijd is voor een hond maakt dit het verlies er niet beter op :(

Damn dat zijn heel zware chest supported rows... Denk dat ik dit niet eens normaal row..

• #2.151
Sterkte met het verlies van je hond
Verdomme man. Heel veel sterke met het verlies van je maatje. Ondanks dat dit een mooie leeftijd is voor een hond maakt dit het verlies er niet beter op :(
Danklewel allemaal! Is inderdaad wel kut, ben er best depressief om, maarja het leven gaat door en 13,5 jaar is een hele mooie leeftijd voor een grote hond. Alleen 's morgens opstaan is nu een stuk kutter, je mist toch dat beest wat rond loopt en aandacht vraagt.
Damn dat zijn heel zware chest supported rows... Denk dat ik dit niet eens normaal row..
Haha, het lijkt meer dan dat het gevoelsmatig is.

is ongeveer zo een apparaat, maar dan met twee manieren van vastpakken.

https://world.matrixfitness.com/en/strength/plate-loaded/mg-pl34-seated-row

Ohja tis niet van de grond dat je trekt. Tis horizontaal min off meer?

Klote man, een hond word toch een maatje he :(

• #2.154
Ohja tis niet van de grond dat je trekt. Tis horizontaal min off meer?
Ja vanaf de grond doe ik maximaal (geschat) 130kg of zo. Dit is een stuk makkelijker gevoelsmatig, echt een bodybuild apparaatje.
Klote man, een hond word toch een maatje he :(
Ja, je maakt in 13 jaar toch veel mee met dat beest. Stront eigenwijs beest vol met energie, dus leek ook nog op me. Maar we gaan binnenkort een puppy uitzoeken, al heeft niemand bij ons thuis nu tijd daarvoor.

• #2.155
RTS Week 16 GPP
Pull ups
7
7
6
6
5
7

Ab wheel
5x8

Hammer curls
12x12kg
12x14kg
12x16kg

10 min mobility

Split squats
3x5

Dit was het weer voor vandaag, morgenvroeg nog even wat benchen en zo.

• #2.156
Voor de mensen die het interessant vinden, via onderstaande link kun je mijn on-en off season programmering vinden. Zo krijg ik ze aangeleverd via hun (gratis) website RTS.
Dit zijn de afgelopen 18 weken op mij aangepast. De structuur, vergeleken met de cycles hiervoor is hetzelfde, maar met kleine RPE of set wijzigingen.

Mocht je vragen hebben hoor ik het graag.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1P4lNN53LXXjhEFuiVES0hiCr_-YVloIrnf63OXl39xs/edit?usp=sharing

Ga ik zeker eens doornemen zodra ik terug ben van vakantie!

Voor de mensen die het interessant vinden, via onderstaande link kun je mijn on-en off season programmering vinden. Zo krijg ik ze aangeleverd via hun (gratis) website RTS.
Dit zijn de afgelopen 18 weken op mij aangepast. De structuur, vergeleken met de cycles hiervoor is hetzelfde, maar met kleine RPE of set wijzigingen.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1P4lNN53LXXjhEFuiVES0hiCr_-YVloIrnf63OXl39xs/edit?usp=sharing
Bij de sets met load drop: hoe weet je hoeveel load drop er verwacht wordt?
Ik heb dit gelezen maar dat vertelt enkel welke verschillende methodes er bestaan en hoe ze mogelijk te combineren.

Nice! Hihi, Bus Drivers met RPE!

• #2.160
Ga ik zeker eens doornemen zodra ik terug ben van vakantie!
Hopelijk heb je er wat aan!
Bij de sets met load drop: hoe weet je hoeveel load drop er verwacht wordt?
Ik heb dit gelezen maar dat vertelt enkel welke verschillende methodes er bestaan en hoe ze mogelijk te combineren.
Je werkt bijvoorbeeld toe naar 4x100 @8 en dan doe je dat -5% wat dus betekent 4x95kg @? Totdat die +1 rpe is dus in dit geval @9 of hoger dan haal je er weer 5% af en doe je dus 5x90kg

Kan er zo uitzien dan
4x90 @6
4x95 @7
4x100kg @8 RPE gehit, stel dit is 7 of lager dan weer +5% totdat het @7.5, @8 of @8.5 is.
4x100kg @8.5
4x100kg @9 nu dus -5%
4x95kg @8
4x95kg @9 weer -5% als je nog een setje moet
4x90kg @8.5

Bij repeat doe je dit
4x90kg @6
4x95kg @7
4x100kg @8
4x100kg @8.5
4x100kg @9 hele rpe hoger dus -5%
4x95kg @8.5