MuscleMeat

Reactive Training Systems

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.481
Ja ik denk het, misschien al in 2006 of 2007, ik weet niet meer precies wanneer hij uit het ei kwam zeg maar.
Hij is inderdaad al een aantal jaren actief en de afgelopen jaren coacht hij steeds meer succesvolle atleten.,
Nice die wedstrijd in Groningen. Was voorheen altijd een beginnerswedstrijd nu open zie ik.

Telt ook mee als kwalificatie voor nk's?
,
Ja die telt mee als een open en dus als NK kwalificatie monent,

• #1.483
Gewicht 85,7kg door een vieze dag gisteren met nog een paar lekkere pilsjes, de laatste tot aan de DRC verwacht ik. Uit verveel nog wat aangeklopt in de gym en voelt me redelijk goed hersteld na een weekje niksen.

Gepauzeerd kniebuigen
12xbw
12x20kg

Beetje spanning onderin trainen en wat techniek dingen gedaan.

Bankdrukken 5 sec pauze
12x20kg
6x40kg
3x5x60kg

Was wel eens lekker en beetje goede arch, etc fixen. Belangrijkste is mijn rug goed aangespannen houden. Ben toch nog niet helemaal overtuigd dat ik met deze techniek de beste en stabielere arch ga krijgen. Even wat tips vragen aan mijn coach @RFFNCK

Sumo kruisheffen
8x100kg
3x5x140kg

Toen was ik alweer klaar met deze oefening. Conventionele dl for life.

Bicaps koerls
18kg for repz

Toen was mijn beperkte energie op. Ik heb iig heel veel zin en motivatie om tot en met de DRC weer alles 101% te doen en vieze gains te maken. Ik was ook heel slim om te vergeten de algemene voorwaarden van RTS the tekenen, dus dat nog even snel gedaan. Echt benieuwd hoe de training eruit komt te zien en hoe ik die RPE voor de lift al moet inschatten.

Haha sumo kruisheffen is gay en cheaten vieze gaycheater

Wanneer mag je aan de slag gaan met Mike.

• #1.489
Haha Erik is net gestopt met een cheatende sumo kruisheffer te zijn en bevindt zich nu in het land van de conventionele gods.

We hadden hier laatst een mixed grip discussie, Mike T heeft er wel een mooi video'tje over gemaakt.

Hij is het eigenlijk wel eens met mijn visie; dat als je mixed grip deadlifts moet doen je niet moet switchen van grip, aangezien dat het risico op blessures verhoogt. Dat het grootste probleem met mixed grip de bicep af scheuren is (daarom geen alternate doen) en dat er altijd een mate van asymmetrie komt, ook al hoeft dit pas na 1 of 2 jaar te zijn. Exact ook dus de reden dat ik de mixed grip vaarwel heb gezegd en voor hookgrip ben gegaan. Ik merk dat al die weken al hebben geholpen om mijn lichaam weer wat rechter te maken en gezien de blessurepreventie die dit oplevert is het dus de juiste keuze geweest. Ik moet dankzij mijn kantoorleven (8uur per dag achter een pc) en jarenlang mixed grip trekken nog een redelijke asymmetrie rechttrekken, maar ik hoop dat bij de DRC al tot een voor mij heel acceptabel niveau te krijgen.

Ik merk wel dat door het 8 uur per dag zitten dat mijn knieën weer zeuren, we hebben op het werk wel een bureau waar je achter kan staan, maar die is dus bezet op dit moment door iemand anders met iets grotere problemen. Ik ga even kijken hoe ik mijn stoel, etc. zo goed mogelijk weer kan instellen en door elke dag 30 min te wandelen dit zoveel mogelijk ga counteren.

Nu ga ik verder met stressen, omdat ik nog niet mijn training heb gekregen en ik er god***domme zin in heb!

• #1.490
Eerste reactive style training gehad en was een valse start. Ik kreeg vanmorgen pas mijn schema en heb er de hele nacht over wakker gelegen. Moest toen nog een shot load aan nieuwe info tijdens mijn werk gaan lezen en uitvogelen. Uiteindelijk gelukt maar de training ging echt poep. Squat vorm was all over the place, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mijn deload. Ook friet gegeten waardoor ik constant misselijk was en het ging nog niet zoals gehoopt. Enfin het zit erop en nu hiervan leren en doorknallen.

RTS W1D1
Squats /w belt
12xbw
12x20kg
6x60kg
5x100kg
4x130kg

3x152,5kg @8 moest 4 reps
3x157,5kg @8 moest ook 4
4x150kg (-5% gedaan) @8.5
4x142,5kg @8.5
4x142.5kg @9
4x142,5kg @8

Heel apart, mijn Squat was echt poep vandaag maar die laatste set voelde opeens easy en hard? Ik snap duidelijk nog geen ene f**k van RPE maar dat komt de komende weken wel.

Bench press
12x20kg
6x40kg
4x60kg
2x70kg

4x77,5kg @7.5
4x80kg @8
4x80kg @8.5
4x80kg @8 5
4x80kg @9
4x80kg @9

Volgens mij had dit een 7 > 7 5 > etc moeten zijn? Voelde ook niet super sterk vandaag.

Close grip bench press
4x62,5kg @7
4x65kg @8
4x67,5kg @8.5
4x67,5kg @9

Deze voelde wel lekker maar de laatste 2 reps ging mijn rechter elleboog flaren.

Niet de training waarop ik hoopte maar ik moet geduldig zijn. Morgen weer een dag.

• #1.492
Nou ja hele week niet gesquat en dat is altijd even wennen plus ging scheef as f**k.

Gewicht 84.8kg dus ben wel een mager botj.

RTS W1D2
Deadlifts /w belt
12x20kg
6x70kg
5x100kg
4x130kg
3x150kg

Werkende sets gingen zwaarder dan verwacht maar na een week niks trainen zijn de eerste trainingen altijd wat zwaarder. Achteraf toch niet super ontevreden.

Bench press with 3 sec pauze
12x20kg met 1 sec pauze
5x40kg
4x50kg
3x60kg

Werkende sets. Gingen wel echt lekker en gevoelsmatig spot on met RPE. Maar gezien mijn korte ervaring ermee betwijfel ik het wel ergens.

Ab wheels
10xbw
8xbw
6xbw

Zag er niet uit en zou zo op een fail filmpje komen maar wel zieke Ab spierpijn maar dat is meer doordat ik de oefening nooit doe. Volgens Mike t moet je gewoon 4 sets tot de juiste RPE doen en de reps hoef je niet te halen. Mag hem morgen weer doen in een 10 min circuit met bent over rows, 10 min mobility en 10 min conditioning. Iets wat ik normaal niet doe maar Mike wel 2x per week adviseert als GPP.

Het is nog echt zoeken met deze stijl maar ik vind het tot nu toe wel leuk maar merk dat mijn Lindsey nog niet daar is door het jaar volume based liften.

DEXATI20181002210321.png

Snap de tabellen niet helemaal. Heb je gedaan wat je getypt hebt of wat bij "actual" in het tabel staat?

Lolled @RPe 10s

• #1.495
Ab wheels
10xbw
8xbw
6xbw

Zag er niet uit en zou zo op een fail filmpje komen maar wel zieke Ab spierpijn maar dat is meer doordat ik de oefening nooit doe. Volgens Mike t moet je gewoon 4 sets tot de juiste RPE doen en de reps hoef je niet te halen. Mag hem morgen weer doen in een 10 min circuit met bent over rows, 10 min mobility en 10 min conditioning. Iets wat ik normaal niet doe maar Mike wel 2x per week adviseert als GPP.

Naar Mike t luister je wel en naar mij niet :(

• #1.498
  • #1.499
f**k ik heb een foutje gemaakt qua gewichten kiezen. Je hebt een tool en op basis van RPE en je E(stimated)RM bepaal je het werkend gewicht. Ik berekende dan eerst de eerste set op @6 bijv, dan @7 en als laatste @8, maar dat moet dus niet.

Bij de deadlift bijvoorbeeld had ik dit gedaan
180 @6
187,5 @7
192,5 @8

maar had de topset moeten pakken en dan -5% per RPE. Hij noemt dit ramped sets
172,5kg @6
182,5kg @7
192,5kg @8

Stel die 172,5kg pakt te zwaar uit dan verlaag die tweede attempt om RPE 7 te raken. In ieder geval een wijze les geleerd.:roflol:

• #1.500
Dinsdagavond naar venom geweest en film was om 2.15 afgelopen en 4 uurtjes slaap gehad. Woensdag na t week 12 uur lang geslapen en geen GPP gedaan.

RTS W1D3
Front squats
12xbw
12x20kg
6x40kg
6x60kg
6x80kg @7
6x90kg @7.5
6x95kg @8
6x90kg @8

Ging wel makkelijk en wat reps in de tank gehouden. Als het met 100kg moest was het ook wel gelukt maar controlled agressief zoals Mike T zegt en ik ken mijn ego.

T&G bench press
12x20kg
6x40kg
6x60kg
5x75kg @7
5x80kg @8
5x85kg @9.5
5x80kg @8

Bulgarian split squats
3x10x20kg

Kon het technisch niet en dat frustreerde, maar wel de reps gedaan maar met laag gewicht. Weer een leuke training en geniet er stiekem wel van. Nu alweer zin in.de volgende!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven