AndroidHealthClinic

Reset to Factory Default, but back on track!

Ik gebruik zelf excel, maar ook daar staan fouten in. Zo at ik vandaag aardappelkroketten..die stonden in mijn sheet doodleuk met het dubbele aantal kcals dan op de verpakking..maar dit gebeurt natuurlijk ook vice versa.

Hoe staat bij jou bijvoorbeeld rijst en pasta erin? Gekookt of ongekookt?

Ongekookt, die bekende fout wel gemaakt in het begin.
Indien mogelijk scan ik de barcodes en controleer ze.

Mmm, gewoon een laag metabolisme dus. Crosscheck je de voedingswaarden ook met productlabels?
Cardio scheelt natuurlijk wel; zo heb ik gisteren 10 km hardgelopen op 12 km/uur. Dan verbrand ik toch best wat kcal.

Pasta is bij mij bijvoorbeeld zo'n 350 kcal / 100 gram, rijst volgens mij iets meer. Ik heb alles van de productlabels. Enkel dingen zoals 1 stuk fruit, ei etc. heb ik van internet. Ik maak dan ook soms nog wel eens onderscheid tussen een grote of kleine banaan of ei. Momenteel track ik niets op papier, maar enkel in mijn hoofd. Eind van de dag kan ik er iets naast zitten, maar dat zal max. 100-200 kcal zijn. Ik eet lekker veel groenten en mijn avondmaaltijd is veruit de grootste maaltijd. Gebakjes enzo sla ik af over het algemeen; ik heb liever dan ik 's avonds na mijn training nog veel kcal over heb, dan kan ik lekker genieten, zoals nu. :meal:
drool:

Ik kijk altijd ook even de tabel na idd.
Zou zelfs m'n metabolisme lui zijn?:thinking:

Je kan wel meer eten is het voordeel :)

Aan 3 minuten heb je niet veel. :roflol:

Dat is wel een groot voordeel, zeker.

Nou atm vrijgezel dus dat is sowieso niet aan de orde..

• Topic Starter Topic Starter
Wat zijn Cambodjaanse wokgroenten? Je avondeten ziet er echt lekker uit.
verdiend na zo'n dikke treen ook. YAYYY:D
Thanks! In dit geval een zak van 400 gram voorgesneden groenten van de Jumbo (voor de verandering). Meestal heb ik Italiaanse, Thaise of Chinese wok-/roerbakgroenten van de AH of Lidl. Ik doe er vaak zelf nog champignon, ui en/of paprika door en altijd een pepertje (Madame Jeanette of rawit) en knoflook.
470595-511604-huismerk-cambodjaanse-wokgroente-400.png

Thanks! In dit geval een zak van 400 gram voorgesneden groenten van de Jumbo (voor de verandering). Meestal heb ik Italiaanse, Thaise of Chinese wok-/roerbakgroenten van de AH of Lidl. Ik doe er vaak zelf nog champignon, ui en/of paprika door en altijd een pepertje (Madame Jeanette of rawit) en knoflook.
Idd, dit soort gemengde pakketten zijn erg handig, doosje champignons erbij en een ui heb je altijd wel.... dat is dan snel 2x 300 g groenten om over 2 dagen te verdelen.

• Like
Waarderingen: BB_
Vandaag 's ochtends gewerkt, de middag vrij genomen. Ik moest naar de kaakchirurg en dat was prima. Wel moesten er een paar metalen haakjes uit mijn bovenkaak getrokken worden (die er al sinds de operatie zaten), maar daar ben ik dus mooi van af. :D Direct daarna gaan trainen en mijn bovenlip was nog verdoofd, haha. :P

PWO Limitless (Muscle Rage) genomen en een XXL Delicious Protein Bar.

Leg Day:

Front Squat:
10 x 20, 40, 60 kg (warming-up)
10 x 65 kg, oef, voelt al zwaar
9 x 70 kg, lekker :D
5 x 75 kg, nice :cool:
3 x 75 kg, de vierde was een failure... en dat terwijl het net zo lekker ging :scold:
Nogmaals herpakken met goede rust, focus en concentratie:
4 x 75 kg, beter :)
4 x 75 kg, tijdens het omhoog gaan rolde de bar van mijn schouders over mijn armen naar voren, maar ik kon de beweging nog net afmaken en 'm enigszins netjes terugleggen in het rack, dus dat was echt net aan, maar hij telt (vind ik :P) :cool:

Plate-Loaded Leg Press:
Wide Stance:

15 x 160 kg
3 x 10 x 200 kg
Small Stance (voeten tegen elkaar en zeer langzaam uitgevoerd):
3 x 12 x 160 kg :fire:

Walking Kettlebell Lunges:
2 x heen en weer x 16 kg, aardig leeg weer, langzaam en diep uitgevoerd

One-Leg Seated Leg Curl:
15 x 47 kg
3 x 12 x 50 kg
Dropset 2-benig (100 kg)

One-Leg Seated Leg Extension:
2 x 15 x 36 kg
2 x 14 x 38 kg
Dropset 2-benig (68 kg - 64 kg)

Seated Calf Raise SS Standing Calf Raise:
4 x 35-30 kg SS stand 20 (van de 25) tot failure

Hanging Leg Raises SS Leg Raises op dip bars:
4 sets tot failure

Het ziekenhuis was heen en weer ruim een uur fietsen, dus dat was mijn cardio.
Trainingstijd zonder cardio 1 uur 35 minuten.

Nu weekend en eten.
:cheer:
:meal:
IMG_20190118_194927.jpg

4 x 75 kg, tijdens het omhoog gaan rolde de bar van mijn schouders over mijn armen naar voren, maar ik kon de beweging nog net afmaken en 'm enigszins netjes terugleggen in het rack, dus dat was echt net aan, maar hij telt (vind ik :P) :cool:
daar gaf je core het een beetje op waarschijnlijk :)

• Like
daar gaf je core het een beetje op waarschijnlijk :)
Nee, core was geen issue. Bij Front Squats moet ik altijd gefocust blijven dat de BB netjes blijft liggen. Als ik mijn armen te veel laat zakken of de 'richel' in mijn schouders niet netjes houdt, kan de barbell wegrollen, ook bij een lege BB>

Vandaag weer de gebruikelijke huishoudelijke dingetjes gedaan: boodschappen, afwasmachine uitruimen, wasje draaien. Gisteren al gemealprept, vloer gedweild en badkamer/wc gedaan. :D

En natuurlijk getraind:
Upper Body:

Bench Press:
10 x 20, 40, 60, 80 kg (warming-up)
10 x 85, voelt gemakkelijker dan afgelopen weken :D
(9+1) x 90 kg
7 x 90 kg (oef, ineens al een stuk zwaarder die tweede set op 90 kg)
5 x 95 kg (hnnng)
3 x 100 kg
1 x 110 kg
1 x 115 kg (niet strikt)
Wel tevreden op zich :)

Plate-Loaded Machine Shoulder Press:
veel x 70 kg, easy
4 x 10 x 90 kg

Lat Pulldown (semi-supinated halfbrede grip):
5 x 12 x 77 kg (of was het 73? :thinking:)

Reverse Flyes:
1 x 15 x 68 kg
3 x 12-15 x 73 kg

Peck Flyes:
4 x 15 x 73 kg

Machine Dips:
4 x ?? x 77 kg

V-Grip Cable Row:
2 x ?? x 68 kg
2 x 12 x 73 kg

Incline Bench Supported DB Curls:
16 kg (te licht)
2 x ?? x 20 kg
2 x 12 x 18 kg

Machine Side Raise:
4 x 12 x 50-45 kg

Volgens mij klopt dit ongeveer wel, ik log niet tijdens de training en probeer alles te onthouden. :P
Trainingstijd: 1 uur 50 minuten

Zo meteen lekker eten, heb flink trek (zit tot nu toe op 1600 kcal, dus dat wordt een lekkere pasta met corned beef, veel saus, groenten, kruiden en kaas :meal:).

Zojuist Full Body training gedaan.

PWO: behalve het ontbijt een grote kop koffie en 600 mg citrulline malaat. Ik merkte er geen zak van, maar wilde even geen PWO gebruiken.

Warming up: 2,5 hardlopen naar de gym (langzaam tempo)

Incline Bench Press:
10 x 20, 40, 60 kg, 8 x 70 kg (warming-up)
4 x 8 x 80 kg
Ik voelde me een beetje in een roes, alsof ik in coma aan het trainen was

Front Squat:
10 x 20, 40 kg, 8 x 60 kg (warming-up)
4 x 10 x 65 kg (@RPe 9)
Hier kreeg ik wel een beetje pomp en op de OHP ook, maar voelde me lichamelijk toch een soort van uitgeput

OHP:
8 x 40 kg (warming-up)
4 x 10 x 45 kg

Cable Pulley Lat Pulldown:

4 x 12 x 73 kg (per kant, beide armen tegelijk)

Chest-Supported BB Row (ik had een flat bench op 2 steps gezet, zodat ik zeg maar met mijn borst horizontaal op het bankje kon liggen en de BB verticaal kon bewegen en mijn armen geheel strekken; liep wel ff te kloten om dit goed te zetten en is niet echt voor herhaling vatbaar, ondanks dat de oefening wel lekker was :roflol:):
4 x 10 x 60 kg

Face Pulls:
4 x 15 x 73 kg

Cable Rope Triceps Pushdown:
4 x ?? (12 à 15 reps) x 50-45 kg

Cable Rope Biceps Curl:
4 x ?? (12 à 15 reps) x 45 kg

2,5 km terug hardlopen (nog langzamer)

Totale trainingstijd: 1 uur 30 minuten kracht (excl. hardlopen en excl. tijd dat ik aan het kloten en wachten was).

Ik had wel zin om te trainen, maar niet superveel energie. Ik had voldoende geslapen en voelde me wel uitgerust, maar toch een soort van vermoeid en ondanks dat de training op zich niet verkeerd ging, ging het een beetje in een roes op de automatische piloot. Ik denk dat ik komende week even een rustdag (of 2) ga nemen. Ik heb sowieso cursus van mijn werk en blijf daar ook een aantal nachten slapen i.v.m. files. Volgens mij heb ik vrijdag ook een toets/examen, dus 's avonds zal ik wel wat moeten studeren. Dan komt een rustdag wel goed uit.

Ontbijt: (+ een paar rijstwafels met pindakaas en Philadelphia Light):
IMG_20190120_110027.jpg

Post WO:
(Banaan, melk, chocolate whey)
IMG_20190120_155158.jpg

600mg citrulline malaat is ook heel weinig. Zou eerder aan meerdere grammen denken.

Ik nam CM 3 gram per keer.

• Like
600mg citrulline malaat is ook heel weinig. Zou eerder aan meerdere grammen denken.
Foutje, ik bedoelde 6000 mg. Dosering volgens de verpakking is een halve scoop en dat is 3000 mg. Ik heb een hele scoop genomen omdat 6-8 gram wordt aangeraden en het bewezen is effect te hebben.

Ik dacht dat Bertje vrijgezel was, dan doe je dat toch niet en als het echt gedaan moet worden, dan laat je dat je moeder toch doen?

:D

Vanwaar doe je vandaag een fb training als je gisteren een ub training hebt gedaan?

Boodschappen doen na het mealpreppen?:scratch:

• Like
Boodschappen doen na het mealpreppen?:scratch:
Ik heb een vrieskist met een berg voorraad aan kip en diepvriesgroenten voor de mealprep en een bulkzak rijst van Lidl; koop altijd groot in. :P Heb altijd genoeg voorraad. Boodschappen is m.n. voor de dagelijkse (verse) dingen die ik niet hoef te preppen.

Ik dacht dat Bertje vrijgezel was, dan doe je dat toch niet en als het echt gedaan moet worden, dan laat je dat je moeder toch doen?

:D
Zou mooi zijn. Ik heb er nog wel eens aan gedacht een schoonmaakster in dienst te nemen. Ik ben zo autistisch dat mijn huis elke week schoongemaakt móét worden. :D
Ik kan niet rustig zitten als het huis niet schoon is. (OCD... :sad:)

Gelukkig zit ik op dat vlak nu juist niet in het autisme spectrum. :rolleyes:

Dit soort groentenmixen zijn inderdaad perfect! Werk er zelf ongeveer een kilo op een dag van weg :D

Terug
Naar boven