- Waardering
- 46.989
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
- 12%
Ik doe het voor mijzelf en voor niemand anders. Als ik de marathon loop binnen de 2 uur 50 minuten zegt ook niemand: "die Kenianen lopen veel sneller, waarom doe je het eigenlijk". Nee, op de marathon daarentegen vinden veel mensen het al knap als je 'm überhaupt uitloopt, geheel los van je tijd. Als je een wedstrijdje voetbalt op amateurniveau vindt ook iedereen het prima, maar als je aan een BB-wedstrijd meedoet moet je ineens direct een topfysiek hebben, want anders? Anders wat? Heeft het anders geen zin? Dat zeg je toch ook niet bij andere sporten.Je kan niks winnen met wedstrijden, tenzij je een genetisch wonder bent en pro kan worden of je persoonlijke begeleiding zou gaan aanbieden (en wat mooie resultaten kan voorleggen om klanten te ronselen).
Negatieve commentaren of tegenvallende resultaten zijn reëel en dat is enorm ondankbaar tegenover de dedication dat het kost om stage ready te zijn.
Waarom doet een mens het eigenlijk![]()
Nou is het echt niet zo dat ik zomaar dacht 'laat ik eens meedoen' en er vervolgens met de pet naar gooide. Ik heb afgelopen paar jaar geen training geskipt en me nooit ingehouden en maandenlang strikt volgens het schema van mijn coach gegeten, zowel in de bulk als ik de cut. Dat sommige mensen betere genen hebben en het ze gemakkelijker afgaat, is leuk voor hen.