XXL Nutrition

Reset to Factory Default, but back on track!

• Topic Starter Topic Starter
Je kan niks winnen met wedstrijden, tenzij je een genetisch wonder bent en pro kan worden of je persoonlijke begeleiding zou gaan aanbieden (en wat mooie resultaten kan voorleggen om klanten te ronselen).

Negatieve commentaren of tegenvallende resultaten zijn reëel en dat is enorm ondankbaar tegenover de dedication dat het kost om stage ready te zijn.

Waarom doet een mens het eigenlijk :roflol:
Ik doe het voor mijzelf en voor niemand anders. Als ik de marathon loop binnen de 2 uur 50 minuten zegt ook niemand: "die Kenianen lopen veel sneller, waarom doe je het eigenlijk". Nee, op de marathon daarentegen vinden veel mensen het al knap als je 'm überhaupt uitloopt, geheel los van je tijd. Als je een wedstrijdje voetbalt op amateurniveau vindt ook iedereen het prima, maar als je aan een BB-wedstrijd meedoet moet je ineens direct een topfysiek hebben, want anders? Anders wat? Heeft het anders geen zin? Dat zeg je toch ook niet bij andere sporten.
Nou is het echt niet zo dat ik zomaar dacht 'laat ik eens meedoen' en er vervolgens met de pet naar gooide. Ik heb afgelopen paar jaar geen training geskipt en me nooit ingehouden en maandenlang strikt volgens het schema van mijn coach gegeten, zowel in de bulk als ik de cut. Dat sommige mensen betere genen hebben en het ze gemakkelijker afgaat, is leuk voor hen.

Ik doe het voor mijzelf en voor niemand anders. Als ik de marathon loop binnen de 2 uur 50 minuten zegt ook niemand: "die Kenianen lopen veel sneller, waarom doe je het eigenlijk". Nee, op de marathon daarentegen vinden veel mensen het al knap als je 'm überhaupt uitloopt, geheel los van je tijd. Als je een wedstrijdje voetbalt op amateurniveau vindt ook iedereen het prima, maar als je aan een BB-wedstrijd meedoet moet je ineens direct een topfysiek hebben, want anders? Anders wat? Heeft het anders geen zin? Dat zeg je toch ook niet bij andere sporten.
Nou is het echt niet zo dat ik zomaar dacht 'laat ik eens meedoen' en er vervolgens met de pet naar gooide. Ik heb afgelopen paar jaar geen training geskipt en me nooit ingehouden en maandenlang strikt volgens het schema van mijn coach gegeten, zowel in de bulk als ik de cut. Dat sommige mensen betere genen hebben en het ze gemakkelijker afgaat, is leuk voor hen.

Ik wil jou niet viseren hoor Bert.

Maar als je bedenkt wat het een gemiddelde wedstrijd BB'er kost om een wedstrijd voor te bereiden (AAS, HGH, begeleiding, poseerlessen, ...). Daartegenover staat vaak een belachelijke prijzenpot.
+
De kans op een matig resultaat en kritiek...

Je moet mentaal sterk in je schoenen staan. Het zou niets voor mij geweest zijn maar ik heb uiteraard respect voor wie er 100% voor gaat.

Iemand die zich voorbereid op de marathon zal over het algemeen trouwens ook geen 1000'en euros uitgeven om zich klaar te stomen. Dat vergelijk is dus niet helemaal van toepassing op de gemiddelde BB'er, alhoewel het op jou als naturel wel klopt :)

Veel BB'ers betalen zich blauw voor een wedstrijd. Reken maar eens uit wat een abonnement kost en gemiddelde begeleiding + 1 jaar AAS / HGH

• Like
Waarderingen: BB_
Ik wil jou niet viseren hoor Bert.

Maar als je bedenkt wat het een gemiddelde wedstrijd BB'er kost om een wedstrijd voor te bereiden (AAS, HGH, begeleiding, poseerlessen, ...). Daartegenover staat vaak een belachelijke prijzenpot.
+
De kans op een matig resultaat en kritiek...

Je moet mentaal sterk in je schoenen staan. Het zou niets voor mij geweest zijn maar ik heb uiteraard respect voor wie er 100% voor gaat.
Klopt, rijk wordt je er niet van en het kost een hoop tijd, geld, toewijding, afzien etc. Toch vind ik het leuk. Er zijn wel meer ondankbare sporten, maar bij BB'en moet je zelfs als amateur er al veel voor doen en laten en je levensstijl op aanpassen.
Vanwege zijn of haar narcistische trekjes?
Omdat ik een autist ben en het iets verslavends heeft. Daarnaast geeft het mij veel motivatie en energie als ik mijzelf continu verbeter, doelen stel en behaal en mijn grenzen op zoek. Zowel mentaal als fysiek maakt dit je veel sterker. Ik kan er bijvoorbeeld niet bij inkomen dat sommige mensen hun leventje prima vinden als ze elke avond na hun kantoorbaan thuis met een zak chips op de bank ploffen. Ik veroordeel dat overigens niet; iedereen bepaalt zelf hoe hij/zij invulling aan zijn/haar leven geeft, maar dan ga ik liever mezelf uitputten in de gym. :D

Iemand die zich voorbereid op de marathon zal over het algemeen trouwens ook geen 1000'en euros uitgeven om zich klaar te stomen. Dat vergelijk is dus niet helemaal van toepassing op de gemiddelde BB'er, alhoewel het op jou als naturel wel klopt :)

Veel BB'ers betalen zich blauw voor een wedstrijd. Reken maar eens uit wat een abonnement kost en gemiddelde begeleiding + 1 jaar AAS / HGH
Klopt zeker. Ook als natty kost het genoeg qua coaching, voeding, eventuele reis-/benzinekosten en supps (oké, lang niet zo veel als AAS, maar toch). Ik zie het overigens als een investering in mijn lichaam en het is een hobby. Je hebt wel gekkere hobby's waar mensen een hoop geld aan spenderen. Ik geeft bijvoorbeeld geen geld uit aan uitgaan en leid los van het trainen een simpel leven.

Klopt, rijk wordt je er niet van en het kost een hoop tijd, geld, toewijding, afzien etc. Toch vind ik het leuk. Er zijn wel meer ondankbare sporten, maar bij BB'en moet je zelfs als amateur er al veel voor doen en laten en je levensstijl op aanpassen.

Omdat ik een autist ben en het iets verslavends heeft. Daarnaast geeft het mij veel motivatie en energie als ik mijzelf continu verbeter, doelen stel en behaal en mijn grenzen op zoek. Zowel mentaal als fysiek maakt dit je veel sterker. Ik kan er bijvoorbeeld niet bij inkomen dat sommige mensen hun leventje prima vinden als ze elke avond na hun kantoorbaan thuis met een zak chips op de bank ploffen. Ik veroordeel dat overigens niet; iedereen bepaalt zelf hoe hij/zij invulling aan zijn/haar leven geeft, maar dan ga ik liever mezelf uitputten in de gym. :D

Over 5 jaar ga jij kijken hoe snel jij ‘s avonds een zak chips kunt opeten.

:D

Mooi wat een dergelijke opmerking bij iemand los maakt :p
Wedstrijden zijn vleeskeuring, dus daar moet je mee om kunnen gaan.

Zelf ben ik enorm competitief. Ik sta daar om te winnen en niet om een betere versie van mezelf te laten zien. Dat kan ik thuis ook wel.

Mooi wat een dergelijke opmerking bij iemand los maakt :p
Wedstrijden zijn vleeskeuring, dus daar moet je mee om kunnen gaan.

Zelf ben ik enorm competitief. Ik sta daar om te winnen en niet om een betere versie van mezelf te laten zien. Dat kan ik thuis ook wel.
Natuurlijk wil ik winnen, dat willen we allemaal. Bij het kunnen omgaan met die vleeskeuring, hoort ook het kunnen omgaan met niet-winnen.

Ik had mijzelf voorgenomen sowieso tevreden te zijn met het resultaat, omdat ik wist dat ik er het maximale uit had gehaald. Als er dan iemand naast mij staat met een betere fysiek of de jury oordeelt anders, zou ik niet teleurgesteld moeten zijn; zeker niet als ik kijk wat er voor heb gedaan en gelaten.

Laatst bewerkt:
Precies, zo bedoel ik het ook.

• Like
Ik had vandaag gelukkig tussen de middag tijd om te trainen, maar heb geen tijd om te loggen. Schouders + triceps getraind. Ging lekker; voor het eerst sinds de operatie dat ik weer het ouderwetse gevoel en de pomp goed had. Gewicht ook weer omhoog (zowel BW als trainingsgewichten).
Ben nu nog aan het werk en rijd zo gelijk door naar Den Helder, waar ik morgen vergaderingen heb. Eten doe in de auto ofzo, of als ik daar aankom, maar dan is het al laat.
Zwelling in wang is iets minder, vannacht wel goed geslapen. De arts zei dat het vochtophoping was en als de klachten meer worden of het pijn gaat doen ik terug moeten komen.
Laterz!

Gisteren druk dagje, gewerkt van 07:30 tot 18:15 uur en toen direct de auto ingesprongen om naar Den Helder te rijden; daar had ik vandaag vergadering. Gevolg was dat ik gisteravond om 22:00 eindelijk zat te avondeten met mijn bord op schoot voor de tv. Gelukkig had ik kant-en-klaar voedsel bij me (Musclemeat) en restjes van de dag ervoor; er was een magnetron tot mijn beschikking. :D
Vandaag was de vergadering op tijd klaar, dus ik kon voor de spits terug naar het zuiden rijden en heb gelijk getraind bij thuiskomst.

Benen + borst; ben er achter gekomen dat ik dit wel een fijne combi vind. :D

Front Squat:
10 x 65 kg
5 x 5 x 75 kg (de laatste set nog een zesde rep eruit geperst, want iemand ging achter me staat om te spotten)

One-Leg Plate Loaded Leg Press:
4 x 12 x 40 kg

Incline Bench Press (gewone Bench was continu bezet):
10 x 60 kg (warming-up)
7 x 80 kg
5 x 5 x 85 kg

Flat DB Press:
5 x 10 x 34 kg

Peck Fly:
4 x 12-15 x 73 kg

One-Leg Seated Leg Curl:
4 x 12 x 52 kg (+ een 2-benige dropset met hold 95 kg)

Seated Calf Raise SS Standing Calf Raise
4 supersets (20/10 reps ongeveer)

One-Leg Seated Leg Extension:
4 x 12-15 x 41 kg (+ een 2-benige dropset met hold 79 kg)

Zwelling in wang is trouwens al bijna weg en voel het enkel nog als ik erop druk. Slapen is geen issue meer. :cool:

Vraagje he. Waarom het elke keer opwerken naar je 1 rm op grote lifts? Ik heb lang niet al je trainingen doorgelezen maar ik zie echt heel vaak een 1rm staan. Dat gecombineerd met nauwelijks rustdagen lijkt me niet bevorderlijk voor je gains.
Om hier nog even op terug te komen. Ik denk dat je een goed punt hebt en dat ik de laatste tijd te vaak het opwerk tot aan mijn 1 RM. Ik ga komende weken wat vaker 5x5 of 4x8-12 pakken op de compounds of het opwerken tot aan bijv. mijn 3 RM (bijv. 10-10-5-5-3). :thumbs:
Vandaag 5x5 op de Front Squat en Incline Bench gepakt, dat was lekker. Scheelt ook een hoop tijd, want met die 1 RM's heb ik best wat rust nodig.
Alsnog 1 uur 50 minuten bezig geweest vandaag. :D

Je kan als je het fijn vind natuurlijk gewoon opwerken tot 1 rep, maar dan het gewicht net iets lager pakken dan je 1RM.

• Like
Je kan als je het fijn vind natuurlijk gewoon opwerken tot 1 rep, maar dan het gewicht net iets lager pakken dan je 1RM.
Zou kunnen, maar ik wil eigenlijk op de compounds proberen elke week 2,5 kg erop te knallen. Ik ga gewoon minder vaak singles doen. Als ik 5x5 of 4x8-12 train, word ik ook sterker. :)

Gisteravond lag ik pa 23:30 in bed, veel te laat voor mij. Wekker gaat 06:15 en ik en niet zo'n vaste slaper, dus nachtrust en effectieve slaap zit bij mij wel wat verschil tussen. Ik was druk met van alles en nog wat (pas half 10 eten) en zat ondertussen op het forum te surfen. Vanavond toch proberen op tijd naar bed te gaan, als ik vanuit het werk vlot kan trainen moet dat lukken. Het weer en verkeer zal niet zo'n probleem zijn, aangezien de gym hier op de vliegbasis is en ik dus pas na de fiels naar huis rijd. :D

De planning voor vandaag is rug en biceps. Mijn BW is ineens best wel gestegen, ondanks dat ik steady op 3500-3700 kcal zit. Weeg weer bijna 90 kg. Mijn VP is nog wel laag, maar mijn buik ziet er al gauw 'bloated' uit.

Toch weer een redelijke lange training en zit nu aan mijn avondeten.

Rug + biceps:
Wide Grip Lat Pulldown:
4 sets 75-70 kg
Machine Pulldown (Vertical Traction):
4 sets 105 kg
V-Grip T-Bar Row:
4 sets 60 kg (excl. BB)
Chest Supported DB Row:
5 sets 30 kg
Seated (Chest Supported) Face Pull:
4 sets 35-40 kg
Lat Prayer: