Fitness Seller

Reset to Factory Default, but back on track!

• Topic Starter Topic Starter
Wegens tijdgebrek (en slaaptekort) overweeg ik binnenkort te stoppen met loggen. Krijg het ook wat drukker met werk.

Wegens tijdgebrek (en slaaptekort) overweeg ik binnenkort te stoppen met loggen. Krijg het ook wat drukker met werk.
Minder uitgebreid loggen Bert is ook een optie. Qua trainingen vind ik loggen enorm fijn, het zorgt dat ik mijzelf probeer te verbeteren elke training.

• Like
Waarderingen: BB_
Het loggen zelf vind ik ook niet zoveel werk. Je schrijft het meestal toch al uit voor jezelf, kleine opmerking, bv wat ging beter/slechter, even plakken op DBB en klaar.
Minder ouwehoeren kan wel een hoop tijd schelen. :o

Zo, das een flinke workout Bert!

• Like
Ik log niet tijdens de training, maar onthoud ongeveer wel wat ik heb gedaan. Hier posten is ook niet per se heel veel werk, maar het zijn de vele kleine vijfminutenacties bij elkaar die maken dat ik vaak te laat op bed lig. Ik ga direct uit mijn werk trainen en ben dan pas tegen achten thuis. Dan is het een kwestie van tas in-/uitpakken, kleine huishoudelijke dingetjes en zit ik vaak pas 21:00 uur aan de maaltijd voor de tv met mijn laptop op schoot. Ik eet het merendeel van mijn voeding dan (vind ik fijn) en merk dat als ik dan ook nog is uitgebreid van mail ga bijwerken en ga zitten DBB'en, het niet lukt om 22:00-22:30 uur op bed te liggen. De wekker gaat iets na zessen en ik slaap niet zo snel en vast, dus zou het liefst 22:00 uur het licht uit doen.

Wel fijn dat jullie blijkbaar interesse hebben in mijn log, dus ik zal overwegen te blijven loggen. Thanks @neet61 @CoronaChris @Furryx94 @Skatermarvin @Tidus FFX . :thumbs:

Vandaag even een dagje geen krachttraining. Tussen de middag een uur hardlopen; iets langer dan ik van plan was, maar het ging lekker. Daarnaast kan ik langer doorwerken om die tijd te compenseren. De kou viel reuze mee en er zat veel zuurstof in te lucht, dus dat was heerlijk; bovendien kun je je goed kleden op enkel kou. :cool:

Vanavond op tijd naar bed dus. :D

Volg wel hoor. :) ook al ben ik niet zo actief.. :o

• Like
  • Like
Nou ja, wellicht op sommige plaatsen wel, het had immers gevroren. Ik had echter zowel in de auto naar mijn werk als tijdens het uur hardlopen en het stukje fietsen op de vliegbasis nergens last van, dus dat viel reuze mee.

Vandaag shouders + triceps, dat was vrij relaxed dus. :)

Behind The Neck Press:
5 x 5 x 55 kg
Seated DB Shoulder Press:
1 x ?? x 28 kg
4 x 10-12 x 30 kg
Seated DB Front Raise:
4 x 12 x 8-10 kg
Seated DB Side Raise (gestrekte armen):
4 x ?? x 7 kg
Triceps Dips:
4 sets BW + 10 kg
Standing Reverse Cable Fly:
4 x 15 x 5 kg
DB Shrugs:
3 sets 38 kg
Kneeling Cable Rope Triceps Pushdown:
4 x ?? x 25 kg
Standing Overhead Cable Rope Triceps Extension:
4 x ?? x 22,5 kg
Cardio:
25 minuten relaxed fietsen; ondertussen DBB'en op mijn telefoon, dus de intensiteit was er wel van af :P (telt eigenlijk niet hè?)

Nu eindelijk weekend en avondeten. :meal:

Gisteravond laat gegeten en voor ik ging slapen kreeg ik een beetje een binge / eetaanval. Gelukkig had ik het gezond gehouden, rijstwafels met smeerkaas, groenten, kwark en nog e.e.a., maar qua kcal viel het mee. Wel lag ik pas 00.40 uur in bed, voor mijn doen is dat erg laat. Gelukkig kon ik vanochtend uitslapen.

Vandaag gemealprept, getraind, boodschappen gedaan etc.; dan is het dagje zo weer om. Ik zit pas op 1300 kcal vandaag en ga denk ik dadelijk eten afhalen. Twijfel nog tussen Thais en Indonesisch :D.

Training vandaag ging lekker:

Benen + borst:

Front Squat:
Warming up sets t/m 60 kg
1 x 6 x 75 kg, lekker (gewicht van vorige week op de 5 x 5)
4 x 5 x 77,5 kg :cool:
Het was echt net aan, maar dat is prima. +2,5 kg ten opzichte van vorige week. Ik voel dat ik dit gewicht volgende keer nog moet pakken om het goed onder controle te krijgen. Ik wil elke paar weken 2,5 kg plussen, maar me niet laten verleiden te snel omhoog te gaan. Dus eerst 5 x 5 goed onder de knie krijgen met dit gewicht en als het goed voelt 2,5 kg erbij. :)

Bench Press:
Warming-up sets t/m 80 kg
1 x 6 x 95 kg, voelt gemakkelijker dan verwacht :)
4 x 5 x 100 kg
Hierbij hetzelfde verhaal als bij de Front Squats. De eerste 4 reps elke set gingen goed en gecontroleerd. De vijfde rep cheatte ik een beetje (kont los van bankje), dus ik zat goed op mijn max. Eerst dit gewicht even goed onder controle krijgen, en dan 2,5 kg plussen. :)

Plate-Loaded Leg Press:
12, 12, 12, 11 x 210 kg, hngg
Dit voelde weer als vanouds. Toen ik opstond na afloop zag ik even sterretjes; een goed teken dat ik weer lekker maximaal aan het gaan ben. :)

Incline DB Press:
12, 10, 10, 10 x 36 kg
Ik wilde eigenlijk 34 kg pakken, maar die was bezet. Aangezien ik 4 x 12 van plan was en de eerste set dit haalde, heb ik de oefening met 36 kg afgemaakt. :cool:

Incline DB Fly:
4 x 14-15 x 22 kg (niet precies geteld, set 1 15 reps, set 3 14 reps)

Ik zag op de klok dat de gym binnen een half uur sloot, dus besloot de Leg Curls en Extensions 2-benig te doen, daar waar ik deze normaal gesproken single leg doe. Dit voelde boven verwachting lekker. :D
Seated Leg Curl (2-benig):
1 x ?? x 91 kg
3 x 15 x 95 kg

Seated Leg Extension (2-benig):
4 x 15 x 77-73 kg

Seated Calf Raise:
4 x ca. 20 x 40-35 kg (langzaam, gecontroleerd, met hold)

Leg Raises:
3 sets tot failure

Totale trainingstijd: 1 uur 40 minuten.

Ik heb het gevoel dat de laatste paar trainingen weer voelde als vanouds en dat ik nu pas weer echt maximaal kan gaan. Die Leg Presses voelde echt weer lekker in mijn benen en het feit dat ik na afloop even 'sterretjes' zag, wat ik voorheen ook vaak had, waren een teken dat ik weer lekker maximaal kon gaan. Enkel als ik echt hard push voel ik het nog wat in mijn kaken, maar niet pijnlijk ofzo.

Zeer tevreden met hoe het ging. :cheer:
Dadelijk lekker eten. Een beetje 'cheatmeal' of IIFIYM, want heb nog zo'n 2400 kcal over vandaag. :meal:

Je bent aan het bulken toch? Dus dat is volgens mij een aantal weken bingen :p
Lekkere training verder....
Een binge is niet hetzelfde als bulken hoor, absoluut niet. Ik probeer trouwens steady en clean te bulken zonder al te veel vet aan te zetten. Overigens moet ik me voor mijn gevoel nog inhouden en zou ik het liefst veel meer eten. Ik beperk mijn kcal overdag, zodat ik 's avonds wat meer ruimte heb.

Een binge is niet hetzelfde als bulken hoor, absoluut niet. Ik probeer trouwens steady en clean te bulken zonder al te veel vet aan te zetten. Overigens moet ik me voor mijn gevoel nog inhouden en zou ik het liefst veel meer eten. Ik beperk mijn kcal overdag, zodat ik 's avonds wat meer ruimte heb.
Sorry Bert, voor het kleine frivoliteitje mijnerzijds ....

Sorry Bert, voor het kleine frivoliteitje mijnerzijds ....
Haha, geen probleem joh, wist niet dat het als 'frivoliteitje' bedoeld was. Ik vind het echt tof dat je mijn log volgt en feedback geeft.:thumb:

Vandaag rug + biceps:

Voor de verandering eens de volgorde wat aangepast (en omdat het druk was op de Lat Pulldown).
Straight Arm Lat Pulldown:
4 x 20 x 54 kg (dit cable station was een stuk lichter dan die ander)

V-Grip (Small) Cable Row:
4 x 15 x 68 kg

Reverse Grip BB BOR:
4 x 12 x 80 kg

Reverse Machine Fly:
4 x 12-15 x 64-59 kg

Reverse Grip Lat Pulldown:
4 x 10-12 x 77-69 kg

V-Grip (Small) Lat Pulldown:
4 x 10-12 x 77 kg

Seated DB Curl (Supinated, zonder armen te supineren):
4 x minsten 12 x 16 kg

Standing EZ-Bar Curl:
4 x 20 x 30 kg

Cable Rope Biceps (Hammer) Curl:
4 x 12 x 50-45 kg

Hanging Leg Raises:
2 sets tot failure

:D

Garnalen, groenten, kruiden in de wok @ 300 kcals. Momenteel aan het eten; niet echt geluncht behalve een eiwitkoek na mijn training.
IMG_20190203_171306.jpg

Pfff, eindelijk avondeten om 21:30 uur. Wel lekker pasta, groenten en Marokkaanse kruiden. drool:

Training: schouders + triceps (+ abs)

Savickas Press:
4 sets x 45 kg, niet geteld, Paused (eerste set voor de kansloze challenge)

One-Arm Standing DB Press:
4 x 8 x 24 kg, hngg :wl:

Standing DB Lateral/Side Raises:
4 x 14-15 x 14 kg

One-Arm Cable Front Raises (Bayesian?):
4 sets x 5 kg

Bent-Over Cable Lateral Raises (2-armen tegelijk, kruislings):
4 sets x 7,5 kg (of was het 5 kg? :thinking:), voelde i.i.g. al gauw heavy

Cable Triceps Pulldown (Straight Bar voor de verandering :)):
4 sets x 35-32,5 kg

Upright Rows:
4 sets x 37,5 kg (deze oefening had ik echt een jaar niet gedaan ofzo :P)

Bench Dips (tussen 2 bankjes):
4 sets BW + 60 kg drop + 40 kg drop + 20 kg drop + 0 kg (iedere set dropsets) :fire:

15 minuten abs work-out
Geen cardio

Done, 1 uur 35 minuten :cool:

Nice reps voor de challenge ! Flink doorgezet !

• Like
Upright row zou een slechte oefening zijn (impingement), maar zelf vind ik het een goeie. Deed em gisteren voor traps, maar voel het resultaat veel meer in de side delts.

• Like
Goeie reps ook! Je techniek is in ieder geval stukken beter dan die van mij. In de herkansing zal ik een stukje van je proberen te leren. In ieder geval hoe jij niet een poging doet tot koprollen.

• Like
Terug
Naar boven