XXL Nutrition

Reset to Factory Default, but back on track!

Bezoekers in dit topic

Nice reps voor de challenge ! Flink doorgezet !
Thanks! Ik doe mijn best. :rolleyes:
Upright row zou een slechte oefening zijn (impingement), maar zelf vind ik het een goeie. Deed em gisteren voor traps, maar voel het resultaat veel meer in de side delts.
Ik pak 'm echt bijna nooit. Voor mijn traps pak ik doorgaans shrugs, maar laatste tijd ook niet heel vaak meer gedaan.
Deze oefening wordt inderdaad afgeraden i.v.m. blessures. Dat geldt overigens voor wel meer oefeningen die ik veel mensen zie doen, zoals Behind the Neck Presses of Behind the Neck Pulldowns en zelfs Bench Presses. Ik denk dat mensen met klachten of blessuregevoeligheid dit soort oefeningen inderdaad beter kunnen vermijden, maar zolang je nergens last van heb, het niet zo'n issue is. Zeker niet als je 'm strikt uitvoert en gecontroleerd uitvoert en niet overdreven zwaar pakt.
 
Goeie reps ook! Je techniek is in ieder geval stukken beter dan die van mij. In de herkansing zal ik een stukje van je proberen te leren. In ieder geval hoe jij niet een poging doet tot koprollen.
Haha, thanks! Jij deed 'm toch prima, ook 14 reps. :D
Misschien komt het door de hoek van de camera, maar het lijkt net alsof ik de BB ver achter mijn lichaam 'raise'; zo voelde het niet. Mijn hoofd komt wel wat naar voren. De laatste reps kwamen mijn benen wel wat omhoog als een baby. :P
 
Ik kreeg 2 aftrek, donderdag voor herkansing op benendag
 
  • Like
Waarderingen: BB_
15x als ik goed tel :cool:, geen idee of het met de tijd goed zat, wel nette reps, alleen de laatste zwabberde behoorlijk....
lijkt me een zware oefening hoor, ik heb ooit wel eens de Z-press gedaan, je hebt daar heel veel core-activiteit voor nodig om niet voor- of achterover te kukelen :D
 
  • Like
Waarderingen: BB_
15x als ik goed tel :cool:, geen idee of het met de tijd goed zat, wel nette reps, alleen de laatste zwabberde behoorlijk....
lijkt me een zware oefening hoor, ik heb ooit wel eens de Z-press gedaan, je hebt daar heel veel core-activiteit voor nodig om niet voor- of achterover te kukelen :D
Ik dacht dat Z-Press en Savickas Press exact hetzelfde waren. Ik telde er overigens 14, maar de laatste zou buiten de tijd zijn (wat ik niet snap, want ik begin op 0:16 en eindig op 1:41, dus 1:25 totaal). Die laatste was inderdaad net aan, maar ik ging wel tot volledige lock-out.
 
Ik dacht dat Z-Press en Savickas Press exact hetzelfde waren. Ik telde er overigens 14, maar de laatste zou buiten de tijd zijn (wat ik niet snap, want ik begin op 0:16 en eindig op 1:41, dus 1:25 totaal). Die laatste was inderdaad net aan, maar ik ging wel tot volledige lock-out.
Ik deed ze toen met dumbells, maar misschien is het hetzelfde hoor :)
Ik keek meer naar je uitvoering en zat in gedachte mee te tellen :P
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Vandaag even uurtje hardlopen. Had ook niet zo veel tijd (overwerk en wil vroeg naar bed; lag er gisteren pas 23:30 uur in :yawn:).
 
Netjes hoor Bert. Helaas zijn je benen niet zichtbaar op het filmpje. Gisteren ook een aantal setjes geprobeerd, wat viel dat tegen :p
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Netjes hoor Bert. Helaas zijn je benen niet zichtbaar op het filmpje. Gisteren ook een aantal setjes geprobeerd, wat viel dat tegen :p
Ik ga nog wel een herkansing doen waarbij mijn benen wel zichtbaar zijn, zodat eerlijk vastgesteld kan worden dat ik mijn benen op de grond houd. :)

Vandaag benen getraind. Mijn benen waren al wat vermoeid; ik dacht me er wel doorheen te pushen, maar haalde toch het niveau niet. :( (Hardlopen van gisteren had misschien toch impact en kom doordeweeks net niet aan genoeg slaap.) Na de eerste oefening wel herpakt en verder voelde het prima. :D

Front Squats:
5 x 5 x 77,5 was het plan. Derde en vierde set faalde ik de laatste rep; set 5 met 75 kg wel gehaald.

Leg Press:
13 x 110 kg
3 x 12 x 120 kg

Walking DB Lunges:
3 x 18 kg (korter baantje dan normaal, maar wel met 2 kg meer en knie tot op de grond :))

One-Leg Seated Leg Extension:
4 x 15 x 32,5 kg + dropset 2-benig

One-Leg Seated Leg Curl:
4 x ?? x 35 kg + dropset 2-benig

Seated Rotary Calf:
4 x ca. 20 x 45-40 kg

Machine Crunches (Abs):
3 x 10 + 5 met hold x 60 kg

1 uur 15 minuten
 
Lekker bezig Bertie. :)
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Vanwaar hardlopen? Beleef je daar nog plezier aan?
 
Lekker bezig Bertie. :)
Thanks! :D
Nice, welkom. :thumbs:
Vanwaar hardlopen? Beleef je daar nog plezier aan?
Wegens een aantal redenen. Allereerst om omdat ik het leuk/lekker vind om te doen en van de gezonde buitenlucht houd. :D Ik heb na een dag op kantoor zitten af en toe behoefte om even lekker buiten actief te zijn. Daarnaast doe ik het omdat het gezond is en goed voor je conditie, hart en bloedvaten etc. Ik denk dat je zowel fysiek als mentaal het meest fit blijft als je zowel krachttraining als conditietraining/duursport doet. Ik wil ook een beetje conditie blijven houden en merk dat mijn conditie al lang niet meer is wat het geweest is, dus wil dit een beetje op peil houden. Fietsen of andere vormen van duursport kan natuurlijk ook; in de zomermaanden ga ik wel weer vaker mijn wielrenfietsje pakken. :)
 
Cardio is kut
Je bedoelt dat jij het niet leuk vindt. Dat kan, anderen mensen vinden krachttraining weer 'kut'; ieder zijn/haar ding. Ik vind het beide leuk! :D

Vandaag druk dagje op werk. Er kwam vanmiddag e.e.a. tussendoor, waardoor ik niet afkreeg wat ik af wilde krijgen, met als gevolg dat ik op het laatst een snel afgeraffelde mail de deur uit deed, aangezien ik niet weer lang wilde overwerken. Ik heb morgen een dagje vrij genomen en merk direct dat vier dagen in de week te weinig is om al mijn werk op een enigszins fatsoenlijke en relaxte manier af te krijgen. Ik ga morgen met een islamitische collega mee naar een dienst in een moskee en ben hier zeer benieuwd naar. :)
Ik wandelde dus het kantoor uit met nog van alles aan mijn kop. Het gevolg was dat ik in de gym er absoluut niet bij was en uit mijn concentratie was. Daarnaast voelde ik me vermoeid, dus ik had wellicht beter een rustdagje kunnen nemen. Dit wil er bij mij echter tussen de oren nog niet helemaal in. Ondanks dat heb ik toch nog wel oké getraind, maar wel weer laat thuis (moet nog eten...)

Borst + triceps, niet te lang getraind, want moe en ongeconcentreerd:

Bench Press:
5 x 5 x 100 kg

Incline DB Press:
4 x 12 x 34 kg, langzaam en diep (grote ROM)

Overhead Dumbbell Pullover:
4 x 15 x 30 kg

Peck Deck:
4 x 15 x 65-70 kg

Overhead Triceps Extension (Cable Rope):
4 sets 20-17,5 kg

Cable EZ-Bar Triceps Pushdown:
4 sets 32,5 kg

Kort gefietst low intensity.

Nu eten, morgen dus naar de moskee; ben benieuwd :D.
IMG_20190207_210955.jpg
 
Vandaag een vrije dag. Ging met een collega mee naar een dienst in een moskee. Om 8 uur was ik allereerst in de gym om nog even lekker te trainen.

Rug-biceps:

PWO: Limitless (het was immers al weekend, dus het mocht :P).

Straight Arm Lat Pulldown:
4 x 15-20 x ?? kg (68 volgens mij, lijkt zwaarder dan is het is; door de verdeling over de katrol was dit cable station half zo zwaar als dat ik gewend ben)

Reverse Grip (onderhands) BOR (BB):
4 x 12 x 80-70 kg

Reverse Grip Lat Pulldown:
4 x 10 x 73 kg

V-Grip Cable Row:
4 x ca. 12 x 77 kg

V-Grip Lat Pulldown:
5 x 8-10 x 73 kg (liep beetje te kutten aangezien de knijpkracht ik mijn handen minder was (verzuring) en ik mijn straps kwijt ben)

Reverse Fly:
4 x 15-20 x volgens mij 54 kg

Standing EZ-Bar Biceps Curl:
4 x 12 x 38 kg + dropset (1)
Weet niet waarom ie zo vaag is, misschien was de lens niet schoon; daardoor zie je niet de aders op mijn armen en pomp die ik kreeg. :P
Standing DB Hammer Curl:
4 sets 18-16 kg + dropset (1)

Hercules Curl:
4 x 12 x 34 kg

Zie verder over vandaag:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/de-grote-bert-zoekactie.419908/#post-10144905
 
Geen tijd/prioriteit om uitgebreid te loggen, maar onderstaand globaal de training van vandaag. :D

Eigenlijk waren schouders aan de beurt, maar had zin om te knallen, dus benen gedaan: :flexbiceps::cool:

Front Squat:
5 x 5 x 75 kg, lekker!

Leg Press:
5 x 10-12 x 200 kg, lekker!

Standing Leg Curl (One-Leg uiteraard):
1 x 15+ x 25 kg
3 x ca. 15 x 30 kg

One-Leg Leg Extension:
5 sets 38, 41, 45, 45, 45 kg (reps geen idee) + 2-benige dropset met hold na de laatste set

Seated Calf Raise SS Standing Calf Raise
4 sets 35 kg SS stand 20-21 v.d. 25

Hanging Leg Raise SS Dip Bar Leg Raise:
3 sets

Waling Kettlebell Lunges:
4 walks 20 kg (korte stukjes, pfff, lekker pittig!)

One-Leg Seated Leg Curl:
3 sets ?? kg (50 ofzo) + 2-benige dropset met hold na de laatste set

:fire::fire:

Totale trainingstijd: 1 uur 35-40 minuten :cool:

Boodschappen doen na afloop op de fiets was ook een sport, gezien de snoeiharde wind. :P
 
Training: schouders + triceps.
OHP:
6 sets, 50-50-50-55-60-57,5 kg
Plate-Loaded Machine Shoulder Press:
6 sets, 80-90-90-80-85-85 kg
Machine Lateral Raise:
5 sets 45-41 kg
Seated DB Front Raise:
5 sets 10 kg
French Press / EZ-Bar Skull Crusher (weet het verschil effe niet meer):
4 sets 28 kg
One-Arm Cable Rope Triceps Pushdown:
4 sets ?? kg
DB Shrugs:
4 sets 40 kg
Machine Dips:
4 sets 82-77 kg

Nu risotto eten De Luizenmoeder kijken.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/post-je-maaltijden-met-pics.323275/page-911#post-10146695
 
Back
Naar boven