AndroidHealthClinic

Reset to Factory Default, but back on track!

  • Topic starter BB_
  • Startdatum
  • Reacties 596
  • Weergaven 40K
  • Volgers 39

Bezoekers in dit topic

In! Je contest log ook gevolgd, blijf mee lezen :) Succes!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik denk dat jij meer uitzondering bent dan regel..iets met naief.

No offence hoor ;)

Oh hahah none taken.
Was meer om jou te stangen, ik ken niemand die bij defensie zit dus heb er ballen verstand van.

Als dat drugsgebruik daar echt heel hoog ligt zou dat wel ergens problematisch zijn.
 
Oh hahah none taken.
Was meer om jou te stangen, ik ken niemand die bij defensie zit dus heb er ballen verstand van.

Als dat drugsgebruik daar echt heel hoog ligt zou dat wel ergens problematisch zijn.
Is waarschijnlijk recreatief op feestjes..dus het 'probleem' zal wel meevallen gok ik zo ;)
 
Ik denk dat jij meer uitzondering bent dan regel..iets met naief.

No offence hoor ;)
Ik denk het niet en ik denk dat dat meer zegt over de mensen bij defensie met wie jij omgaat :P.

Defensie is ook niet één beroep. Je kunt je voorstellen dat er een verschil is tussen soldaat infanterist en een helikopterengineer bijvoorbeeld; of een brandweerman, een militair arts, een personeelsadviseur, een Supply Chain Manager, een commandant bij de Marechaussee of een piloot. Heel divers, qua werkzaamheden, opleiding, verantwoordelijkheden etc.

Als je op Dominator rondwandelt kom je natuurlijk ook een bepaald slag volk wat meer tegen, en iedereen weet dat op die feesten net zo veel drugs gebruikt wordt als AAS binnen bodybuilding. Als ik aan een BB-wedstrijd ga deelnemen, behoorlijk ik waarschijnlijk ook al tot de uitzonderingen als ik dit natural wil doen.
 
Ik denk het niet en ik denk dat dat meer zegt over de mensen bij defensie met wie jij omgaat :P.

Defensie is ook niet één beroep. Je kunt je voorstellen dat er een verschil is tussen soldaat infanterist en een helikopterengineer bijvoorbeeld; of een brandweerman, een militair arts, een personeelsadviseur, een Supply Chain Manager, een commandant bij de Marechaussee of een piloot. Heel divers, qua werkzaamheden, opleiding, verantwoordelijkheden etc.

Als je op Dominator rondwandelt kom je natuurlijk ook een bepaald slag volk wat meer tegen, en iedereen weet dat op die feesten net zo veel drugs gebruikt wordt als AAS binnen bodybuilding. Als ik aan een BB-wedstrijd ga deelnemen, behoorlijk ik waarschijnlijk ook al tot de uitzonderingen als ik dit natural wil doen.
Zoals ik al zei..naief:roflol:
 
In! Je contest log ook gevolgd, blijf mee lezen :) Succes!
Leuk, welkom! :thumbup:

Zoals ik al zei..naief:roflol:
Jaja, het is al goed.

Vandaag: never skip...

Toen ik naar de gym ging had ik nog wat spierpijn in m'n benen en ik dag dat het een dagje van niks zou worden; ik wilde m'n training daarom kort houden. Uiteindelijk ging het gewoon goed en lekker geknald. Geen PWO genomen, ik wil weer wat meer zonder trainen.

- Leg Press:
WU: 60 kg, benen voelde zwaar, maar de knop om gezet en gewoon gaan pompen en daarna gelijk het gewicht op werksetgewicht gezet :)
1 x 100 kg (15 smal - 15 normaal - 15 laag - 20 calves)
1 x 110 kg (10 smal - 10 normaal - 10 laag - 15-20 calves)
2 x 120 kg (10 - 10 - 10 - 15-20) :fire:
Voelt al weer lekker :)

- Squats:
WU: 20-40-60-80 kg
6 x 100 kg
2 x 5 x 110 kg, ik zakte niet diep genoeg, toch net wat te zwaar, je moet wat om progressieve overload te bereiken
2 x 6 x 100 kg, laatste 1-2 reps net niet diep genoeg gezakt, maar wel m'n max opgezocht, voelde lekker
drop stuk of 12 x 60 kg, leeg

- BB Lunges (naar achteren stappen):
Dank aan neet61 :thumb:, zie filmpje hier Neet's kracht-train log.
10 x 20 kg (lege BB)
10 x 30 kg
10 x 50 kg
10 x 60 kg
Qua gewicht niet helemaal maximaal gegaan, moest vooral de uitvoering onder de knie krijgen en aangezien ik de motoriek van een koe heb en stabiliteit van een kaartenhuis, is dat voor mij al lastig genoeg :p

- Seated Leg Curl:
21 x 60 kg (10 langzaam met hold - 11 snel)
15 x 65 kg (8 - 7)
13 x 65 kg (7 - 6)
12 x 65 kg (7 - 5), drop 11 x 50 kg :fire:

- Seated Leg Extension:
16 x 55 kg (10 langzaam met hold - 5 snel)
15 x 55 kg (8 - 7)
12 x 55 kg (7 - 5)
10 x 60 kg (7 - 3), drop 6 x 45 kg, drop 6 x 35 kg :fire::fire:

- Rotary Calf:
3 x 55 kg - 50 kg - 45 kg (eerst langzaam met hold, dan overgaan op snel tot falen, bij falen droppen, reps niet geteld, genoeg)
2 x 50 kg - 45 kg - 40 kg (idem)

- 13 minuten abs non-stop :fire:

- 18 minuten Cross Trainer (intervalpiramides)

Totale trainingstijd: 1 uur 40 minuten

Voelde lekker :D
 
Keurige training weer zeg! Je laat je duidelijk niet gek maken door een beetje spierpijn ;).
Probeer met je squats alleen wel altijd full ROM te gaan. Het is anders lastig om je progressie te meten natuurlijk!

'' moest vooral de uitvoering onder de knie krijgen ''


I see what you did there! :P
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Thanks, filmpje was trouwens aan jou te danken Basma!
 
Laatst bewerkt:
Gisteren wat te laat naar bed, dat krijg je als je pas 21:00 uur zit te avondeten (ik ga liever eerst trainen en dan eten), dus eet altijd laat.

Heb een mooie vrieskist besteld, wordt vrijdag geleverd. Dan kan ik mooi bulk inkopen doen bij Musclemeat!
Zanussi%20ZFC25401WA.jpg


Vandaag Pushdag gehad:

- OHP (voor de verandering niet met borst beginnen):
WU: 20 kg
16 x 40 kg
11 x 45 kg
7, 6, 7 x 50 kg
6, 5 x 55 kg, drop stuk of 8 x 40 kg

- BP:
WU: 20 kg - 40 kg - 60 kg
?? x 80 kg
?? x 90 kg (ben het allemaal vergeten, volgens mij 8 ofzo)
7 x 95 kg
6, 6 x 100 kg
5 x 110 kg (de vijfde ging prima, de zesde was het ineens leeg en moest ik om hulp roepen)
Laatste set een spotter gevraagd:
6 x 110 kg (laatste 2 met hulp van spotter), drop stuk of 8 x 80 kg, drop setje opdrukken tot falen.
Tevreden, voor het eerst sinds de cut weer eens zwaarder gebenched en ging niet verkeerd :p

- Incline DB Press:
?? x 30 kg
13 x 34 kg
9 x 36 kg
6, 6 x 38 kg, drop = setje opdrukken tot falen

- Incline DB Flyes ss Close Grip DB Press (semi-supinated, DB's tegen elkaar, focus op triceps):
15 x 18 kg - 10 x 18 kg
15 x 20 kg - 12 x 16 kg
22 kg was bezet dus:
10 x 24 kg drop 5 x 20 kg - 12 x 16 kg
10 x 24 kg drop 5 x 20 kg - 12 x 16 kg

- DB Triceps Extension (Mike O'Hearn style (van Pillz gejat):
4 x stuk of 12 x 16 kg (volgens mij)

- Standing DB Triceps Extension (DB achter hoofd laten zakken):
4 sets opbouwend 20 kg (easy) - 24 kg - 28 kg - 32 kg (volgens mij 8 reps op 32 kg)

- Bayesian Lateral Raise:
2 x 12a15 x 7,5 kg
2 x 12a15 x 5 kg

- Cable Front Raise (one-arm):
2 sets 5 of 7,5 kg weet niet meer)
- DB Front Raise:
3 sets 10 kg, drop 8 kg

- 15 minuten crosstrainer

Totale trainingstijd: 1 uur 55 minuten

---

Mijn gewicht blijft iets fluctueren, maar daalt niet. Een paar weken terug zat ik nog beneden de 89 kg (1 x wegen zelfs 88,5) nu 89,7 kg, ondanks dat ik op 2800 kcals per dag blijf zitten. Ik wil graag naar de 88!
 
Je blijft cutten nu? Of recomp?
 
Wat een volume weer.. Dat moet een zware strijd zijn geweest :P. Ik heb morgen een push-training op het programma staan en dit is alvast een mooie vorm van motivatie, haha!
 
Je blijft cutten nu? Of recomp?
Ja, ik ben blijven cutten na de contest, want ik wilde toch nog wat droger worden. Over een maandje heb ik vakantie en dan wil ik er eigenlijk nog droog genoeg bij staan. :cool:

Wat een volume weer.. Dat moet een zware strijd zijn geweest :P. Ik heb morgen een push-training op het programma staan en dit is alvast een mooie vorm van motivatie, haha!
Bedankt! Het ging eigenlijk vrij goed, maar op het eind merkte ik dat er weinig meer in zat bij de Lateral en Front Raises. Misschien had ik ook wat teveel tricepswerk gedaan, maar ik voelde 'm nog niet goed genoeg.

Vandaag enkel cardio:
11 à 12 km hardlopen, klein uurtje. Was lekker warm (tussen de middag op het werk).
 
Had nog niet door dat je hier een log had aangemaakt.... maar weer IN!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Mijn gewicht blijft iets fluctueren, maar daalt niet. Een paar weken terug zat ik nog beneden de 89 kg (1 x wegen zelfs 88,5) nu 89,7 kg, ondanks dat ik op 2800 kcals per dag blijf zitten. Ik wil graag naar de 88!
Dan zit er maar 1 ding op...lower de kcals..of meer cardio (eigenlijk twee dingen dus:o)

Beste vriezer trouwens! wel echt een energie slurper..
 
Had nog niet door dat je hier een log had aangemaakt.... maar weer IN!
Welkom, mooi :)!

Dan zit er maar 1 ding op...lower de kcals..of meer cardio (eigenlijk twee dingen dus:o)

Beste vriezer trouwens! wel echt een energie slurper..

Energieslurper valt wel mee toch, € 50 / jaar, energielabel A++.

Theoretisch gezien heb je natuurlijk helemaal gelijk en dat kan ik zelf ook bedenken (maar toch bedankt voor je reactie :D). Toch merk dat het lichaam soms onvoorspelbaar reageert. Tijdens de contest viel ik bijna 1 kg/week af op 2600 kcals, dus nu op 2800-2900 kcals zou ik echt nog ruim beneden berekend onderhoud moeten zitten.

Beide dingen zijn voor mij niet echt een optie:

- Lager in kcals: ik merk nu dat ik m'n lichaam soms al tekort doe en weet de nachtelijke cravings nog te weerstaan, maar dat zegt genoeg over het feit dat ik in een deficit zit. Daarnaast heb ik het druk op m'n werk enz. en dit jaar nog geen vakantie gehad, dus ik merk dat ik al een beetje op m'n tandvlees loop en even niet dieper moet gaan;
- Cardio: ik doe nu zo'n 3,5 uur cardio per week (en dan reken ik wandelen en gewoon (functioneel) fietsen niet mee) en sport in totaal 1,5-2 uur per dag (in het weekend zelfs iets langer), 7 dagen per week. Ik denk dat als ik nog meer ga doen dit niet echt in mijn voordeel is en dat ik dan serieus spiermassa ga verliezen. Daarnaast heb ik doordeweeks simpelweg niet meer tijd, ik kom nu al niet altijd aan mijn gewenste hoeveelheid slaap wegens werk/training/ eten/mealprep/ huishoudelijk dingen.

Cheatmeals of cheatdagen doe ik niet aan, dus dat kan het ook niet zijn. Wellicht moet ik misschien even iets hoger in de kcals gaan zitten, volgende week voor het werk naar het buitenland, dus dan ontkom ik sowieso even niet aan de restaurants (maar 3 dagen gelukkig).
 
Vandaag Pulldag gehad, niet gelogd, maar de volgende oefeningen:

- Straight Arm Cable Pulldown (One-Arm);
- One-Arm Standing Cable Row;
- Pendlay Rows ss Pull-ups
(zweten, leeggaan, pfff);
- V-Grip Lat Pulldown;
- Spider Curl
(Preacher Bench, verticale stand, eerst brede greep, daarna smalle);
- CT Fletcher Biceps Gauntlet (200 reps, 20 x 4-6-8-10-12-12-10-8-6-4 kg) :fire:
- BB Shrugs (Smith);
- 15 minuten Crosstrainer.
Totale trainingstijd: 1 uur 30 minuten :).
 
Vind je die Pendlay rows ss. pull ups een goeie combinatie? Bij beiden put je de lats en achterkant schouders uit.
 
Energieslurper valt wel mee toch, € 50 / jaar, energielabel A++.

Theoretisch gezien heb je natuurlijk helemaal gelijk en dat kan ik zelf ook bedenken (maar toch bedankt voor je reactie :D). Toch merk dat het lichaam soms onvoorspelbaar reageert. Tijdens de contest viel ik bijna 1 kg/week af op 2600 kcals, dus nu op 2800-2900 kcals zou ik echt nog ruim beneden berekend onderhoud moeten zitten.

Beide dingen zijn voor mij niet echt een optie:

- Lager in kcals: ik merk nu dat ik m'n lichaam soms al tekort doe en weet de nachtelijke cravings nog te weerstaan, maar dat zegt genoeg over het feit dat ik in een deficit zit. Daarnaast heb ik het druk op m'n werk enz. en dit jaar nog geen vakantie gehad, dus ik merk dat ik al een beetje op m'n tandvlees loop en even niet dieper moet gaan;
- Cardio: ik doe nu zo'n 3,5 uur cardio per week (en dan reken ik wandelen en gewoon (functioneel) fietsen niet mee) en sport in totaal 1,5-2 uur per dag (in het weekend zelfs iets langer), 7 dagen per week. Ik denk dat als ik nog meer ga doen dit niet echt in mijn voordeel is en dat ik dan serieus spiermassa ga verliezen. Daarnaast heb ik doordeweeks simpelweg niet meer tijd, ik kom nu al niet altijd aan mijn gewenste hoeveelheid slaap wegens werk/training/ eten/mealprep/ huishoudelijk dingen.

Cheatmeals of cheatdagen doe ik niet aan, dus dat kan het ook niet zijn. Wellicht moet ik misschien even iets hoger in de kcals gaan zitten, volgende week voor het werk naar het buitenland, dus dan ontkom ik sowieso even niet aan de restaurants (maar 3 dagen gelukkig).
Dat valt goed mee met die diepvries! Voor mij ook wel het overwegen waard! Kan ik musclemeat helemaal leegkopen en de vriezer beneden vol stoppen met friet, snacks en pizza's:trollface:

Mijn lichaam reageert ook soms niet hoe ik het voorspeld heb, dus snap wat je bedoeld. Maar de algehele 'regels' zijn natuurlijk simpel..val je niet af dan eet je teveel of beweeg je te weinig. Al kan warm weer of stress wel roet in het eten gooien door hogere vochtretentie eventueel..

Echter zoals ik het nu lees verkeer je niet in de ideale situatie om harder of dieper te cutten en zou ik het lekker even zo laten en afwachten tot alles er om heen wel wat meer ideaal is. Je staat al goed droog, dus dit 'experiment' is toch puur voor jezelf..

Lekkere training qua oefeningen trouwens!:thumbs:
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Vind je die Pendlay rows ss. pull ups een goeie combinatie? Bij beiden put je de lats en achterkant schouders uit.
Euh nee, eigenlijk niet. Maar ik moest even de tijd efficiënt gebruiken en het kwam gemakkelijk zo uit in de gym. Ik moet zeggen dat het wel heerlijk leeg gaan was. De Pendlays deed ik niet heel strikt, maar meer explosief met droppen na iedere set. (Ik hoorde achteraf van m'n collega dan een man die naast hem bezig was nogal kwaad werd omdat ik de BB dropte; ik had niets in de gaten (muziek op en was aan de andere kant van de gym :D.) Direct daarna een aantal pull-ups; ik faalde inderdaad al snel, en ging toen over op negatieve.

Dat valt goed mee met die diepvries! Voor mij ook wel het overwegen waard! Kan ik musclemeat helemaal leegkopen en de vriezer beneden vol stoppen met friet, snacks en pizza's:trollface:

Mijn lichaam reageert ook soms niet hoe ik het voorspeld heb, dus snap wat je bedoeld. Maar de algehele 'regels' zijn natuurlijk simpel..val je niet af dan eet je teveel of beweeg je te weinig. Al kan warm weer of stress wel roet in het eten gooien door hogere vochtretentie eventueel..

Echter zoals ik het nu lees verkeer je niet in de ideale situatie om harder of dieper te cutten en zou ik het lekker even zo laten en afwachten tot alles er om heen wel wat meer ideaal is. Je staat al goed droog, dus dit 'experiment' is toch puur voor jezelf..

Lekkere training qua oefeningen trouwens!:thumbs:
De vriezer staat er; wel een beetje groot, maar ja, relaxed toch :D.

Ik snap je punt. Nu eet ik wel weer een normale hoeveelheid carbs en ook zuivel, dus het kan inderdaad met vocht te maken hebben. Als ik dat even stop / verminder, val ik misschien direct weer af. Verder houd ik inderdaad gewoon even aan mijn schema, de laatste week of weken voor mijn vakantie wil ik nog wel even iets droger trainer.

Gisteren lekkere beentraining gedaan. Niet gelogd, maar begonnen met veel sets leg curls, toen leg extension, leg press en SLDL. Het squatrack was daarna (nog steeds) bezet, maar een powerlifter bood aan om-en-om te trainen, aangezien hij toch veel rust nodig had. Dat aanbod heb ik aangenomen, aangezien ik niet veel tijd meer had (vriezer kon tussen xx en xx uur thuis afgeleverd worden). Daardoor wel een beetje uit mijn ritme en veel geouwehoerd met hem, maar hij gaf goede tips en uiteindelijk enkel 5 x 5 x 90 kg gedaan, maar wel geconcentreerd en met zijn tips op de uitvoering gelet. Voor mijn gevoel was het daardoor wel heel effectief. Aangezien ik al aardig leeg was zat er ook niet heel veel meer in. Toen snel naar huis, dus kuiten over moeten slaan (en maar 5 minuten abs).

Zometeen Pushtraining, ik denk dat ik kuiten nog even meepak in plaats van gisteren.
 
Back
Naar boven