AndroidHealthClinic

Road to kwali's 2013 strongman

• Topic Starter Topic Starter
Haha ja klopt wat Gijs zegt..

Ik train zelf bij het ssc en de events nu bij Gijs. Al wil ik ook af en toe weer eens bij Alex gaan trainen. Maar ik kom binnenkort wel een keer langs.

Wanneer doen jullie events?

Het ssc? Jaa wil binnenkort ook weer eens bij een van een ander strongman tehuis trainen!:p Wij trainen altijd in het weekend laatste tijd vaak op zondag!
Laat maar weten als je eens wil komen altijd leuk om wat meer jongens te leren kennen in de strongman!

Studenten sportcentrum op de universiteit!

Is goed, ik pm je binnenkort even!

Studenten sportcentrum op de universiteit!

Is goed, ik pm je binnenkort even!
Is het daar wel een beetje trainen?

Toen ik daar laatste keer kwam moest je eerst een fitnessdiploma:roflol: halen, en ik heb zo'n vermoeden dat die niet uit deadlifts bestaat :rolleyes:

Deload gymtraining:

Squats
10x20kg
10x60kg superset 20x push ups
5x100kg superset 20x push ups

Log lift 28cm
35kgx10
55kgx10

Log lift ifsa
4x5x90kg

Shrugs
10x140kg
3x10x180kg

Side raises
4x15x12kg

Optrekken
3x8

Crunches
4x50

Zondag events op speed! Heb er zin in:)

Is het daar wel een beetje trainen?

Toen ik daar laatste keer kwam moest je eerst een fitnessdiploma:roflol: halen, en ik heb zo'n vermoeden dat die niet uit deadlifts bestaat :rolleyes:

Fitnesssticker...
En geloof mij, dat is echt nodig. Ik werk er zelf namelijk nog wat.

Verder is het best goed trainen.. We missen alleen een lat pull down en een fatsoenlijke leg press eigenlijk.

Jooow Niels,
Hier issie dan. Ik had nog een lidmaatschapje zag ik, alleen tijdje niks meer mee gedaan. Ik wacht nog even met me log bij houden. Even iets betere cijfers behalen later dit jaar en dan lijkt me het een goede tijd om het bij te gaan houden.

Eindhoven is stiekem wat strongmannen aan het bouwen. Sterke log press trouwens. Je had het over tips voor je log lift. Je schouders zijn loeisterk met die 7x100 MP en waarschijnlijk faal je op de log door slecht gebruik van de leg drive. Als ik je filmpjes zo bekijk is je stand niet optimaal. Je staat continu ongelijk, met 1 voet voor de ander. Probeer eens je voeten op een gelijke lijn naast elkaar te zetten en daarmee een gelijke leg drive te creëren?

Er zijn dus 2 plekken in Eindhoven waar events getraind worden. Bij jou, en bij Donny + Ninja. Jammer dat je ook niet bij Essbra de gymtrainingen doet, extra goede sterke gasten erbij is altijd top voor de motivatie. Zeker als ze dan ook nog eens strongman trainen.

Strongman staat de laatste tijd bij mij even op een laag pitje, maar dat wil ik toch wel weer meer gaan trainen. Tegen die tijd kom ik wel eens langs.

Jooow Niels,
Hier issie dan. Ik had nog een lidmaatschapje zag ik, alleen tijdje niks meer mee gedaan. Ik wacht nog even met me log bij houden. Even iets betere cijfers behalen later dit jaar en dan lijkt me het een goede tijd om het bij te gaan houden.

Wat zijn goede cijfers, gaan we daar even naar toe werken ;)

Eindhoven is stiekem wat strongmannen aan het bouwen. Sterke log press trouwens. Je had het over tips voor je log lift. Je schouders zijn loeisterk met die 7x100 MP en waarschijnlijk faal je op de log door slecht gebruik van de leg drive. Als ik je filmpjes zo bekijk is je stand niet optimaal. Je staat continu ongelijk, met 1 voet voor de ander. Probeer eens je voeten op een gelijke lijn naast elkaar te zetten en daarmee een gelijke leg drive te creëren?

Er zijn dus 2 plekken in Eindhoven waar events getraind worden. Bij jou, en bij Donny + Ninja. Jammer dat je ook niet bij Essbra de gymtrainingen doet, extra goede sterke gasten erbij is altijd top voor de motivatie. Zeker als ze dan ook nog eens strongman trainen.

Strongman staat de laatste tijd bij mij even op een laag pitje, maar dat wil ik toch wel weer meer gaan trainen. Tegen die tijd kom ik wel eens langs.

Hee hee! Ja idd heb nog wat evenwichtproblemen en gebruik niet echt genoeg benen ga hier aan werken bedankt voor de tips!
Ik wil best een keer bij essbra trainen oor een leuke gemotiveerde afwisselig!?
Zorg maar dat je strongman weer oppakt dan aha op een laag pitje kan niet he;)

Training vandaag events:

Voelde me aardig fit weer denk dat de deload me goed heeft gedaan!:)

Yoke (speeds)

143kgx40m
203kgx20m
263kgx20m 10,6sec
263kgx20m 10,1sec
263kgx20m 9,9sec
263kgx20m 9,8sec

Farmer walk

64kgx40m
104kgx40m
124kgx40m 24,7sec

Stones

90kg @ 182cm 1x
120kg @ 182cm 2x
135kg @ 162cm 5x
145kg @ 162cm 2x pr! Wilde er 2 was prima!

Sled runs

100kg 20m 20sec
100kg 20m 13,5sec
100kg 20m 13,1sec
100kg 20m 11,8sec - ging met zon geweld de slee brak helemaal doormidden! Even repareren dus!

Einde! Nette training en voel me weer sterk!!

Die stenen gingen gewoon nergens over, ging echt netjes.
Farmer en Yoke liggen nog wat verbeter puntjes..:p

Die stenen gingen gewoon nergens over, ging echt netjes.
Farmer en Yoke liggen nog wat verbeter puntjes..:p

I am working on it:p

Gymtraining:

Power cleans:

3x130kg
3x130kg
3x130kg ging aardig goed nog!

Mp + voorslaan doen we eigenlijk altijd..

5x95kg
5x95kg
5x95kg
8x95kg mooi volume hierop!

Swiss bar press

7x105kg was de tel kwijt..
6x120kg
8x125kg

Optrekken

6x + 16kg
6x + 28kg
6x + 36kg pittig!

Sit ups

30x
30x
30x

Ben tevreden, nu een flink bord rijst met kip naar binnen werken:)

Was een lekker dagje vandaag! Hebben het allemaal goed gedaan! Die 9e herhaling bij de laatste set MP zat er zeker in!! Maar ja, je wilde eigenlijk al niet meer doen dan 5 he ;-)

weer erg sterk Niels.

Was weer een goede training, ging netjes na je deload. Netjes dat je toch nu even op volume gaat trainen, is toch weer net wat anders.

Die MP ging bij mij echt slecht, ben blij dat we twee keer schouders doen, moet ik toch nog genoeg kracht op pakken..

Dankje Gijs!

---------- Post toegevoegd Tue 17 Jul 2012 om 23:38 ----------

Was weer een goede training, ging netjes na je deload. Netjes dat je toch nu even op volume gaat trainen, is toch weer net wat anders.

Die MP ging bij mij echt slecht, ben blij dat we twee keer schouders doen, moet ik toch nog genoeg kracht op pakken..

Jaa de deload heeft me goed gedaan ben weer fris en voel me sterk!! Jou mp is gewoon puur explosiviteit Tom, daar gaan we samen aan werken:)

Laatst bewerkt:
Vandaag gymtraining:

Squats atg:

10x20kg
10x60kg
5x100kg
5x120kg
5x150kg
3x170kg met riem
3x180kg met riem
4x190kg met riem

Deadlift:

5x180kg
3x230kg met riem
3x250kg met riem
3x270kg met riem filmpje ging vrij makkelijk nog!

Bulgarian split squat:

20x l/r
20x l/r
20x l/r

Buik oefeningetje:

12x50kg
12x50kg
12x50kg

Bor: (breed)

10x100kg
10x100kg
10x100kg

Nette training weer zit nog meer in!
230

damn bro...sterk, maar je rukt wel verrekte hard aan die barbell man.

Heel die training ging super!! Squats zaten er makkelijk in en deadlift daarna ook! Zat allebei zeker nog een herhaling meer in, maar niet teveel tegelijk willen he ;-)

Terug
Naar boven