MuscleMeat

Rodedraadschema 3XL, de uitvoering!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Juist, de reden waarom mijn kg's wat lager uitvallen is dus om de doodeenvoudige reden dat ik meer bezig ben met de techniek eerst te perfectioneren, voordat ik alles al zo zwaar neem.

Ook heb ik overal staan dat ik nog maar twee jaar train, dit moet vier zijn :p
ben vanaf m'n vijftiende al bezig met fitness, na nog eens een keer goed na te hebben gedacht , pff , de tijd vliegt ! :-o

Een beginner zou ik mezelf niet noemen, doe al zon 2 jaar krachttraining en heb altijd wel schema's en varierende oefening gevolgt. Tevens heb ik een jaartje fysiotherapie gedaan, waar ook diverse oefeningen en trainingsprincipes(denk aan supercompensatietijd etc.) aanbod kwamen. Mijn kwakkelende resultaten zijn grotendeels te danken aan een verkeerde mindset en onverschilligheid, maar niet aan gebrek aan kennis.:)

Dus je bent nog beginner want je bencht 70

Dus je bent nog beginner want je bencht 70

Zucht... dit is een trainingslog, niet een stuk waarin we gaan discussieren wat nou de uiteindelijke definitie van een "beginner" is. Zoals ik al eerder zei is dat de reden dat de kilo's wat laag uitvallen is omdat ik ten eerste nog feeling wil krijgen met de reps; en oefeningen, en ten tweede , omdat ik geen spotter tot mijn beschikking had; waardoor ik de 1RM setjes voorzichtig heb benadert.

Je hoeft trouwens niet te reageren op een log , wist je dat?

OT:

Vanavond benen; ben nieuwsgierig en heb er veel zin in!
Lars

Allright, is echt niet de bedoeling om te demotiveren. Succes !

Sorry dat ik het zeg, maar voor vier jaar heb je wel héél teleurstellende resultaten. Ik mag hopen dat dit kwam door slechte voeding/training en dat je nu serieus gaat knallen. Laat dit een motivatie zijn ;)

Sorry dat ik het zeg, maar voor vier jaar heb je wel héél teleurstellende resultaten. Ik mag hopen dat dit kwam door slechte voeding/training en dat je nu serieus gaat knallen. Laat dit een motivatie zijn ;)

Onder andere wel ja :P Vooral dat ik een half jaar heel fanatiek ben geweest; om dan vervolgens weer een maand of twee niks te doen etc.(het is hier inmiddels wel bekend op dit forum.)

--------------------------------------------------------------------

Maar goed;
Was druk met school, dus de "resultaten" van donderdag en vrijdag volgen nu.

Donderdag-Benen

Squat 1 en 2; 3x8x50kg
Reden dat ik me niet aan de reps van het schema heb gehouden is omdat ik nog nooit heb gesquat dus heb. Heb aan een ervaren squater gevragen om aanwijzingen te geven voor de beweging; volgende week word er dus het schema trouw opgevolgd.

Romanian Deads

Wederom puur de techniek geoefend en dus niet het gewicht.
Gewicht was extreem laag; 30kg.

Seated leg Curl
2 sets/8-6 reps gehaald ; 45kg per sets.

Seated calf Raises
3sets;10-6 reps/ 40kg

Tibia Raises
Niet gedaan; geen apparaat tot beschikking; moet ff kijken hoe ik deze nog ga uitvoeren.

Calf Raises
1set / 75 reps / 25 kilo

Gevoel na de training;
k*t! ik kan gewoon tot op de dag van vandaag niet meer op mijn benen staan:p (lichtelijk overdreven, maar toch) Wel voel ik me beter na het trainen van mijn benen, gewoon vanwege het feit dat ik nu ook "alles" train.

-----------------------------------------------------------------------

Vrijdag- Armen + Schouders zijkant

Gisteren heb ik me niet aan het schema gehouden omdat ik deze niet bij me had, en em nog niet uit mijn hoofd ken.

Heb een drietal biceps oefeningen gedaan(preacher, barbell curl en in de crossover) , Triceps; (seated extensions, skullcrushers en ook weer een oefening in de crossover), en lateral raises.

Vrijdag weer van voor af aan maar dan met nieuwe oefeningen die ik ook ga verwerken in mijn trainingschema bestand.

Al met al vond ik het een uitdagend weekje ; waarbij ik me gewoonweg beter voel , en niet zomaar wat train; ben vooral blij met de onderrug oefeningen (zie ook RDL bij de benen-dag) omdat dit vooral mijn houding ten goede komt.

Tot maandag!

Lars

RDL is wel voor hamstrings btw...
Het is geen makkelijke oefening. Je moet niet met je onderrug omhoog duwen, maar je heupen naar voor brengen.

Heb je bij die standing calf raises rest-pause gedaan?
Want dat gewicht is echt wel laag tbh. Als ik die 75reps doe haal ik eerst zo'n 12 reps (10sec rust) en dan telkens een 6-8 reps (met telkens 10secs rust erna). Op het einde kan ik meestal maar een 3 tal meer na elkaar doen.

Ook pauzeer ik telkens 2sec beneden om geen gebruik te maken van de elasticiteit, maar puur de spierkracht te gebruiken.

Ik doe die tibia momenteel ook niet, moet eens een goeie oplossing vinden..

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven