AndroidHealthClinic

Romy's log

• Topic Starter Topic Starter
Nice train!
Ik vind zelf vooral de staande leg curl erg zwaar.

Ik keek nog eens naar m'n log van 2 jaar terug die ik hier ook op t forum heb gezet

Toen deed ik leg curl 25kg :S en squats etc stuk lager.

Nu zei de trainer wel dat de 1e van de 3 machines een stuk zwaarder lijkt, dus misschien volgende keer een andere pakken. Kijken hoe het dan gaat.

Op dit moment begint de spierpijn wel flink in te kicken, had ik niet verwacht. Vooral m'n kont en vlak daaronder. Pfoe :P

juni 2012

Squat 20kg
Leg press 60kg
Leg extensions 30kg
Stiff legged deadlift 30kg
Leg curl 25

Kuit staand 25
Kuit zittend 25

Het ene apparaat is de andere niet.. Echt bizar hoe veel verschil er tussen kan zitten.
Kan zelf lying leg curl op max 27,5 maar standing leg curl voelt voor mij niet lekker aan bij mijn onderrug en kan ik maar 10, max 15 kg pakken.. Op de vorige sportschool kon ik bij een ander apparaat ruim 25 kg pakken.
Zo lang je maar voelt dat je spieren in goede inspanning moeten leveren lijkt het me sowieso oke, ongeacht het gewicht dat je pakt :).

Ben weer erg druk geweest , probeer vandaag alles bij te lezen :P

Van vorige week vrijdag heb ik toch nog best veel spierpijn gehad aan m'n hamstrings en glutes. Dat had ik niet verwacht aangezien ik glutes al zoveel trainde dus dat vond ik wel heel leuk :P

Maandag was upperbody:
Chin ups easy power station met hulp 25/15kg hulp
12x 25
10x 25
8x 15
6x 15

Bent over row (barbell)
4x10 26kg

Bench press
12x 30kg
10x 35kg
8x 37.5kg
6x 37.5kg

Cable cross (hoe tellen jullie dit gewicht? per arm waar je het op instelt of in totaal?)
4x10 met 10/10 kg (dus links 10 en rechts 10)
Hier heb ik mooie herinneringen van :( blauwe plekken op buitenkant arm, volgende keer moet ik m'n handpalmen beter omhoog houden ipv zijwaards :P )

Upright row Ez-bar
4x12 16kg

French press (hier deed m'n rechter arm weer pijn, ik denk blessure tussen tricep en schouder bij aanhechting)
3x12 12kg (hoger deed pijn maar zou wel gaan , stom.)

Biceps
3x12 met 14kg

Spierpijn: OVERAL. :D

Dinsdag lower body:

Leg extension
3x12 met 45kg (deze kon ook zwaarder denk ik maar m'n bot scheenbeen deed pijn, doe ik iets verkeerd?)

Squat heup breedte / small stance
16x 30kg
12 x 40kg
10x 45kg (volgende keer begin ik met 45kg, dat had wel gekund achteraf maar was nog beetje aan t zoeken naar t juiste gewicht)

Forward lunges
1x20 7/7kg
1x20 8/8kg
1x20 9/9kg (ook hier mee beginnen volgende keer)

Wall sit
3x 45sec , laatste keer liet ik me gwn naar onder vallen zo zwaar hahah, wat ben ik blij als dat piepje van m'n timer gaat :O

Standing calf raise
1x 12 30kg
1x12 35kg
1x12 40kg

Leg raise
3x20

Abdominal (machine)
3x12 30kg

Rotary torso (machine)
3x12 each side 20kg . Hier ben ik geen fan van, duurde te lang voor de laatste oefening vond ik.

Nog geen spierpijn aan de beentjes maar dat komt misschien nog.

Donderdag is weer upperbody, ik hoop dat de spierpijn dan weg is :P Vandaag ga ik weer ver wandelen , ik wil eigenlijk HIIT maar ik denk dat ik geen 1 push up eruit kan krijgen nu :D

Nice trains! Sterk hoor!
Geniet van je spierpijn. :D

Vandaag upperbody dag. M'n armen konden niks meer op t eind :O Het voelde helemaal stijf en als ik een oefening deed trillerig haha. Ik was blij dat het na de stretch wat beter ging zodat ik nog kon sturen op de terugweg ;)

Wel heerlijk als ik alles zo goed voel!

Seated Row
12-10-8 reps 35kg

Lateral front pulldown
3x12 30kg

Dumbbell press
12-10-8 reps 10/10kg

Incline Dumbbell fly
3x12 7/7kg

Dumbbell press standing (hier waren m'n armen al klaar haha)
3x12 7/7kg Ik kan deze normaal zwaarder denk ik maar poe!

Tricep pushdown rope
3x10 20kg (tril arm!)

Cable curl
3x10 25kg (tril/stijf arm:P)

Dumbbell pullover
2x16 met 7kg (1 dumbbell)

Dit gaat huilie worden morgen :D

Morgen is weer glute/lower body dag die ik eerder al had gepost (dit waren de 4 dagen totaal) en zaterdag ga ik 20km op de veluwe lopen met m'n moeder. Soms vraag ik me af wat ik mezelf aandoe haha:D

Ik zit nog heel erg te kutten met m'n dieet. Eerst viel ik met 1700kcal af in no time, van 64.5kg naar 63kg. Toen bleek dat ik veel spier verloor en ik dus meer moest eten. Nu eet ik meer 2200-2500 en ben ik weer 65kg :O En dat voelt vooral als vet. (ook spier maar toch, niet cool xD)

Ik ben van plan om terug naar 1700kcal te gaan zodat ik gelijk een beetje afval weer. En dan langzaam 50-100kcal per week op te voeren in plaats van in 1x zoveel. Kijken of ik kan uitvinden hoeveel ik nu moet eten voor max spieropbouw en zo min mogelijk vet erbij.

Blijft lastig dat eten :(

Lekker, die trilarmpjes!! Soms als ik met de auto ben lukt het niet eens meer om netjes te schakelen, dan weet ik al weer dat ik in ieder geval het maximale eruit heb gehaald!! Je bent lekker tekeer gegaan, dat is de spierpijn morgen meer dan waard lijkt me? ;)

Heerlijk, lopen op de veluwe! Volgens zit het weer je mee, dat wordt dus lekker genieten in de natuur. Kan me herinneren dat je vaker met je moeder loop en daar erg van geniet, dat wordt zaterdag dus vast weer erg gezellig!

Dat is af en toe zoeken en aankloten he, met het juiste aantal kcal.. Een snelle gewichtsdaling aan het begin van de cut is vooral vocht, een snelle gewichtstoename in de bulk is ook vooral vocht (correct me if I'm wrong, maar dat ik wat ik me herinner "geleerd" te hebben). Pas over een langere periode kan je echt iets zinnigs zeggen.. Kan me voorstellen dat het vooral als vet voelt, ik heb precies hetzelfde. Het helpt mij om maandelijks centimeters op te laten meten en eens in de twee maanden progressiefoto's te laten maken, zeker het overwegen waard! Het kan je helpen realistisch en objectief naar je lichaam te kijken.

Overigens kwam ik met 100 kcal ophogen per week pas bij 2400 aan (en ik begon bij 1800). Heb dus 6 weken gedaan om uiteindelijk een halve kg aan te komen. Het kan tijd kosten de juiste voedinginname te vinden, maar daar heb je de komende jaren alleen maar profijt van :).

Succes, dit kan jij hoor, het kost alleen flink wat tijd en moeite!

Ik geloof ook dat t meest vocht is, maar ik ben nu zo'n 3 maanden + bezig en merk dat ik toch wel bij aan het komen ben :P

Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik over gestapt ben van 1 uur HIIT naar 1 uur KT. Ik denk toch dat met dat hele intensieve ik meer kcal verbruikte maar minder spieren opbouwde. Veel mensen zeggen dat je met KT ook enorm veel kcal verbrand maar ik denk dat m'n lichaam toch even moeite heeft met omschakelen en ik dus even opnieuw moet zoeken hoe ik moet eten bij deze sport ;) HIIT had ik ook een stuk minder honger en meer energie met minder eten. Dat gevoel wil ik ook weer terug bij KT al weet ik dus nog niet hoe ik daarvoor moet eten.

Op jouw manier lijkt mij ook fijner, rustig aan 100kcal erbij steeds en kijken hoe het gaat. in 1x bulken van cut vind ik te eng :P Ik moet nog een foto maken maar ik hou nu sowieso heel veel vocht vast omdat ik bijna m'n maandelijkse issue heb ;) Dus dat doe ik pas over 2 weken ofzo, dan is het beter te vergelijken met m'n vorige foto's. Hopelijk ben ik dan ook alweer iets strakker in m'n vel :)

Veluwe kijk ik echt naar uit ja, ik zou het liefst in het bos wonen haha. En met m'n moeder is erg gezellig! Ik wilde eigenlijk de hond meenemen maar het weer is te mooi (te warm voor de hond zo ver) Op zich wel een uitdaging, dan moet ik de laatste 5 km wss de hond dragen ;) 8kg, mooie bicep oefening. (vind ze geen probleem, -> bijlage )

WP_20140403_16_59_33_Pro.jpg

Leg Curl . Deze ging op het apparaat ernaast inderdaad stuk makkelijker, zit veel verschil in
3x 12 30kg

Squat wide stance
1x16 40 kg
1x12 50 kg
1x10 50 kg

Romanian Deadlift. Deze was ook zwaar door upperbody spierpijn van gister.
1x16 40 kg
1x12 40 kg
1x10 40 kg

Backward Lunges
1x20 per been 8/8kg
1x20 9/9kg
1x20 10/10kg

Barbell Glute bridge
1x8 60 kg
1x8 70 kg
1x8 80kg

American hip thrust
3x5 80kg (deze was zwaarder dan met strong glutes program, toch omdat je het niet meer zovaak doet of omdat ik al glute bridge zo zwaar had gepakt)

Bosu double crunch 20x

Seated core rotatian (russian twist) 30x 7kg

Leg lift 20x

Plank 3x : 45-60-60 sec

Zo even lekker nog een stuk wandelen, ben kapot. Maar moet echt beetje spierpijn eruit lopen omdat ik morgen 20km moet haha :P Dat wordt leuk ^^ Ik voel m'n glutes nu al on fire :O

Heb vanmorgen even snel foto's gemaakt om te vergelijken. Het licht was te slecht om het te gebruiken voor progress foto's maar die maak ik binnenkort wel. Wat ik zag was positief! Ik dacht dat ik dikker geworden was, zo voelt het ook. (op mijn buik heb ik ook meer vet) ..

- meer V-shape dus bredere rug/chest gekregen denk ik , meer definitie benen, met zij-stand sterkere buikspieren. Dit leek misschien ook allemaal zo positief door het slechte licht haha. Maar ik vond het beter uitzien dan in het begin ipv dikker wat ik dacht. Het is pas 3-4 maanden dus het is geen wereld van verschil maar toch fijn als je progress ziet :)

ben benieuwd meid, klinkt veel belovend ;)

Pfff.. dat was volgens mij best een lange train!

en met gewicht.. spier is zwaarder dan vet he! Dus kan best zijn dat je zwaarder wordt maar wel strakker en dus beter eruitziet! :)

Deze duurde een uur , met stretch geteld wat langer. Eigenlijk moest de hip thrust niet, maar ik had de 80 kg er al op :P dus ik wilde weten of het nog ging ^^.

Ik was de enige in het kracht gedeelte dus heb de bar naar een bank gerold haha :D 1 voordeel aan een duurdere fitness, rond 12 uur zijn er +- 5 mensen max in de hele zaal :P

Nice, foto's maken kan je altijd gerust stellen.
Pak ze er zelf dan ook regelmatig bij wanneer ik me weer eens het dikkerdje voel :o.

Je bent goed bezig, mooie train!!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
En weer een medaille :D Volgende week de 63e herfstkleurenwandeling 20km in Nijmegen :)

Ging heel goed nu , geen pijntjes :)

Dat ziet er gaaf uit, goed gedaan!! Gefeliciteerd!! ;)
Benieuwd naar volgende week, klinkt erg leuk. Vind zelf de herfst het mooiste seizoen van het jaar, geniet ervan!! :).

En erg prettig dat je geen pijntjes hebt, lekker nagenieten dus!

Das een forse wandeling! Gefeliciteerd!

Eergister en gister wat ziekjes (misselijk, hoofdpijn, rommelige buik (maandelijkse issues denk ik, sorry TMI ) :D

Anywayyyy dus niet gegaan gisteren. Vandaag wel weer maar ging niet zo fijn. Ik weet niet of het komt omdat ik teveel rust heb genomen of nog niet helemaal 100 beter ben.

Bent over row (barbell) ging iets beter omdat ik hiermee begon
2x10 26kg
1x10 30 kg
1x10 35kg

Chin ups easy power station met hulp 25 hulp (ging slechter omdat ik dit als 2e moest doen ivm bezet apparaat)
12x 25
10x 25
8x 25
6x 25

Bench press Zwaarder begonnen, maar blijven steken op zelfde gewicht hierdoor.
12x 35kg
10x 35kg
8x 35kg
6x 35kg

Cable cross
2x10 met 10/10 kg (dus links 10 en rechts 10)
1x10 15/15 , dit ging voor 1 setje goed en vond ik ook lekker maar ik keek er wel heel agressief bij , en zal niet goed voor rimpels zijn haha
1x10 10/10kg

Upright row Ez-bar (deze ging minder)
2x12 16kg
2x12 14kg

Feet elevated dips. Hiermee geen last van m'n triceps, bij french press vorige keer wel
3x12 bodyweight

Biceps
3x12 met 14kg. Ook deze ging zwaar maar ik heb niet opgegeven.

Ik was er wel klaar mee. Het ging gewoon heel zwaar allemaal. Morgen lowerbody en dan eigenlijk do-vrij weer upper/lower body. Is dat slim? Of beter donderdag HIIT/ wandelen / rust thuis en dan vrij-zaterdag

1 ding viel mij trouwens heel erg op vanmorgen in de spiegel. Vroeger als ik bukte was 1 rughelft lager dan de ander door scoliosis. Ik zag nu geen verschil meer. Ik sta ook een stuk rechter (vroeger veel hollere rug). Ik heb het idee dat het steeds rechter trekt. Ik zie het nieteens meer :D Dat is een goed teken lijkt me :)

Verandering in plannen: komende zondag ga ik 25km lopen ipv 20. In Wijlre Limburg.

mooie omgeving hoor wijlre ;) veel plezier.

enne..gedurende je maandelijkse issues is het niet gek wat slapper te zijn he.

Ik kan me voorstellen dat je houding nu veel beter is door het trainen, maar de scoliose kun je niet wegtrainen toch?

mooie omgeving hoor wijlre ;) veel plezier.

enne..gedurende je maandelijkse issues is het niet gek wat slapper te zijn he.

Ik kan me voorstellen dat je houding nu veel beter is door het trainen, maar de scoliose kun je niet wegtrainen toch?

Ik kreeg vroeger wel fysiotherapie , waarvan veel oefeningen ook in mijn huidige stretch routine zitten (cat stretch bijv) "rug hol/bol maken)

Weg trainen kan vast niet nee, toen ik 18 was is het nog eens bekeken en was het er nog steeds. Rond die tijd ben ik ook begonnen met sporten en heb het idee dat het een stuk beter is geworden. Weg zal het niet zijn nee :) Maar ik ben al heel blij dat het niet meer zo erg is. Ik werd vaak wakker van de rugpijn , kon m'n draai niet vinden in bed etc. Daar heb ik ook bijna nooit meer last van :)

25km? Damn... stevig stapschoenen moet je dan hebben :)

25km? Damn... stevig stapschoenen moet je dan hebben :)

We zijn eigenlijk aan het trainen voor de kennedy mars (80km in 20 uur, april) en de vierdaagse (4 dagen elke dag 40km juli)

4 daagse is hele kleine kans omdat je met loting zit. En veel inschrijvingen omdat het jaar daarna de 100e keer is. Maar we trainen er wel alvast voor omdat we erop hopen :) En we vinden het leuk om alle wandeltochten mee te pakken omdat we elkaar nooit zoveel zagen (Moeder woont in Limburg, ik Arnhem)

Nu hebben we een goede reden om iets leuks samen te doen en het is gezond :D En nu zijn we stiekem verslaafd aan medailles haha. Toch leuk om steeds zo'n beloning te krijgen :D

We willen tot januari opbouwen tot 40km en vanaf januari alleen 40km + tochten meelopen.

Ze zeggen als je 40km kan lopen en de dag daarna geen spierpijn hebt, dan kun je de vierdaagse ook aan.

Leuk extra trainingsdoel naast KT als cardio :P Plus de hond vind het leuk om ver te wandelen, dus daar kan ik ook goed mee oefenen :) winwin ^^

---------- Toegevoegd om 16:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:35 ----------

Voor mensen die ook interesse hebben in wandelsport :

Meeste tochten zijn maar een paar euro inschrijfkosten, dus relatief goedkope sport. (schoenen zijn 50-150 euro)

http://www.wandel.nl/wandelagenda

Terug
Naar boven