AndroidHealthClinic

Sandorrr - Onwards with Wendler

Denk ook dat mensen niet meer zo in dagen apart moeten gaan denken ivm voeding. Ok, wat je op een dag
binnen krijgt bepaald wel één en ander, maar uiteindelijk is het het totaal plaatje over een periode gezien
wat echt het verschil maakt

I dont know man, Voor je calorie deficit/etc sowieso het plaatje over de hele week. Maar ik vind het zeker sense maken om meer te eten op trainingsdagen dan op niet trainingsdagen, vooral in de cut.

Tja, het principe van carbcycling is dat je je vetten en eiwitten altijd even hoog houd. Je gaat enkel
je carbs verhogen en verlagen en over een verloop van tijd een tekort creeëren.

Naja op zich is het geen gekke gedachte om eiwit en vet iets te verhogen, zeker op low/no carb dagen omdat anders je cals wel heel laag kunnen droppen. Wat carb cycling carb cycling maakt is nog altijd het afwisselen van de hoeveelheden carbs die je eet ;)

Oja, /abbo :)

I dont know man, Voor je calorie deficit/etc sowieso het plaatje over de hele week. Maar ik vind het zeker sense maken om meer te eten op trainingsdagen dan op niet trainingsdagen, vooral in de cut.

Naja op zich is het geen gekke gedachte om eiwit en vet iets te verhogen, zeker op low/no carb dagen omdat anders je cals wel heel laag kunnen droppen. Wat carb cycling carb cycling maakt is nog altijd het afwisselen van de hoeveelheden carbs die je eet ;)

Oja, /abbo :)

Waarom zou het sense maken? Ben je bang dat je plots geen voeding ter beschikking hebt als je eens
200kcals tekort hebt op een trainingsdag? Het duurt wel wat langer voordat je depleted bent enzo.
Zit je ook wat tussen de oren hoor. Of je moet een onwijs snelle verbranding hebben

rtfm ivm carb cycling ;) eiwit en vet blijft ongewijzigd

http://www.clutchfitness.com/forums/showthread.php?t=4530

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.243
Bedankt Rob, lees ik straks tijdens mijn pauze eens door :thumb:

en welkom McMetronome :wave:

Waarom zou het sense maken? Ben je bang dat je plots geen voeding ter beschikking hebt als je eens
200kcals tekort hebt op een trainingsdag?
Het duurt wel wat langer voordat je depleted bent enzo.
Zit je ook wat tussen de oren hoor. Of je moet een onwijs snelle verbranding hebben

rtfm ivm carb cycling ;) eiwit en vet blijft ongewijzigd

http://www.clutchfitness.com/forums/showthread.php?t=4530

Nee, dat niet. Ik quote uit het stuk wat je linkte: Basically, one sentence could summarize the carb cycling philosophy: "Eat for what you did and have to do." ;)

'sup :D

• #2.245
Is het dan naar jouw mening dat het nadelig is om je vetten te verlagen & carbs te verhogen in de plaats?
Akkoord, vetten hebben ook een hormonale functie en ik onderschat zeker het belang niet, maar op rustdagen zit ik toch ook hoger in vetten.

Als ik het even bereken zou ik zowel op rust- en trainingsdagen dezelfde hoeveelheid vetten en eiwitten nodig hebben.
In mijn geval: 130p en 65f
Dus mijn carbs zouden dan 160c en 210c zijn. Is dat verschil niet te klein?

Mmm. Lijkt mij een redelijk klein verschil idd, maar ik ga ook goed op hele lage low-carb dagen dus dat is uit eigen ervaring. Tom Venuto zegt t zo in BFFM:

On average, women would consume about 90-130 grams of carbohydrates on low
days and about 200 to 250 grams of carbohydrates on high days. Men would consume
150-200 grams of carbohydrates on low days and 300-400 grams of carbohydrates on
high days. Here are examples of what “typical” high-low cycles would look like on a fat
loss program for the average person:

Men/2200 calories/3 days low carbs: Men/2700 calories/1 day
high carbs
Protein 45% = 990 calories = 247 g Protein 30% = 810 calories = 202 g
Carbs 30% = 660 calories = 165 g Carbs 50% = 1350 calories = 337 g
Fats 25% = 550 calories = 61 g Fats 20% = 540 calories = 60 g
Women/1400 calories/3 days low carbs: Women/1800 cal/1 day high carbs
Protein 45% = 630 calories = 157 g Protein 30% = 810 calories = 135 g
Carbs 30% = 420 calories = 105 g Carbs 50% = 900 calories = 225 g
Fats 25% = 350 calories = 39 g Fats 20% = 360 calories = 40 g

These are just averages, as every person is different. The only way to determine
how many grams of carbohydrates are right for you is to experiment until you find your
"optimal level" and the results start coming.

Edit: wow formatting :roflol:

Je moet gewoon 100% fat eten, 200% carbs en 100000% proteinz = massive gainz

goede training! Veel info over voeding ff 1 en ander door lezen bedankt alvast

Is het dan naar jouw mening dat het nadelig is om je vetten te verlagen & carbs te verhogen in de plaats?
Akkoord, vetten hebben ook een hormonale functie en ik onderschat zeker het belang niet, maar op rustdagen zit ik toch ook hoger in vetten.

Als ik het even bereken zou ik zowel op rust- en trainingsdagen dezelfde hoeveelheid vetten en eiwitten nodig hebben.
In mijn geval: 130p en 65f
Dus mijn carbs zouden dan 160c en 210c zijn. Is dat verschil niet te klein?
Ik zelf vind dat verschil te klein. Mijn voorkeur gaat ook uit naar wat meer extremen. Low fat, high carb op trainingsdagen en vice versa op rustdagen.

Netto per week kom ik dan ongeveer aan de juiste intake aan vet, maar met andere timing.

• #2.250
ivd8h2.jpg

QUADS - BICEPS - ABS - met Ibe​

warmup: crosstrainer
Squat
12x60
12x80
10x100
8x110
4+1x120

Leg Press Plate Loaded
25x120
25x140
25x160
25x175

Leg Extensions
25x25 - single leg
15x55
15x65
12x75
12x85
10x90
10x95

Walking Lunges
25x20
25x30
25x35

Machine Bicep Curl
2x12x32.5
2x10x36
8x41
8x45.5

Incline Dumbbell Curl
15x8
12x10
12x12
10x14
2x8x16

Ab Rollout7
4x15

Crosstrainer
~200 calorieën

fin.
Zware legday met Ive. Squat voelde zwaar en niet zo goed aan als anders. Leg Press daarintegen beter.
Hamstrings waren nog stijf van m'n back workout, dus die pak ik morgen nog wel even aan.
Nu nog proberen te studeren, terwijl ik elk moment precies in slaap kan vallen :roflol:

Mmm. Lijkt mij een redelijk klein verschil idd, maar ik ga ook goed op hele lage low-carb dagen dus dat is uit eigen ervaring. Tom Venuto zegt t zo in BFFM:

On average, women would consume about 90-130 grams of carbohydrates on low
days and about 200 to 250 grams of carbohydrates on high days. Men would consume
150-200 grams of carbohydrates on low days and 300-400 grams of carbohydrates on
high days. Here are examples of what “typical” high-low cycles would look like on a fat
loss program for the average person:

Men/2200 calories/3 days low carbs: Men/2700 calories/1 day
high carbs
Protein 45% = 990 calories = 247 g Protein 30% = 810 calories = 202 g
Carbs 30% = 660 calories = 165 g Carbs 50% = 1350 calories = 337 g
Fats 25% = 550 calories = 61 g Fats 20% = 540 calories = 60 g
Women/1400 calories/3 days low carbs: Women/1800 cal/1 day high carbs
Protein 45% = 630 calories = 157 g Protein 30% = 810 calories = 135 g
Carbs 30% = 420 calories = 105 g Carbs 50% = 900 calories = 225 g
Fats 25% = 350 calories = 39 g Fats 20% = 360 calories = 40 g

These are just averages, as every person is different. The only way to determine
how many grams of carbohydrates are right for you is to experiment until you find your
"optimal level" and the results start coming.

Edit: wow formatting :roflol:

Je moet gewoon 100% fat eten, 200% carbs en 100000% proteinz = massive gainz

goede training! Veel info over voeding ff 1 en ander door lezen bedankt alvast

Ik zelf vind dat verschil te klein. Mijn voorkeur gaat ook uit naar wat meer extremen. Low fat, high carb op trainingsdagen en vice versa op rustdagen.

Netto per week kom ik dan ongeveer aan de juiste intake aan vet, maar met andere timing.

Bedankt jongens. Moet me er na de herexamens terug even in verdiepen.
Mijn kennis laat me nu wat in de steek :')

Serious SQ sessie bro, ik snap wel dat het heavy aan voelde (volume + gare hamstrings)

Damn! Flinke been sessie gozer!

Those squats!:thumbs:

Goede legday!

• #2.254
Omnomnom, ziet er goed uit. Wat voor kruiden doe je doorgaans op je kip? Eet dat zelf meestal kaal, begint te vervelen :p

Omnomnom, ziet er goed uit. Wat voor kruiden doe je doorgaans op je kip? Eet dat zelf meestal kaal, begint te vervelen :p
Je hebt zoveel kant en klaar kruiden Mc! Zolang je niet zwaar aan het cutten bent of problemen hebt met je nieren (ivm zout) zou ik lekker allerlijk kruiden erop smijten. Te beginnen met een pot kant en klare kipkruiden:thumbs:

@Massive: Those dem foodz look pretty awesome again!:meal:

• #2.257
Gisteren was het een high carb dagje, wat wel mag na een leg workout.
Vandaag een medium carb met een mooie delt workout!

Je hebt zoveel kant en klaar kruiden Mc! Zolang je niet zwaar aan het cutten bent of problemen hebt met je nieren (ivm zout) zou ik lekker allerlijk kruiden erop smijten. Te beginnen met een pot kant en klare kipkruiden:thumbs:

@Massive: Those dem foodz look pretty awesome again!:meal:

Thanks!
Wat Marrvin zegt, gewoon zout erop (geeft eigenlijk net het meeste smaak aan het vlees) en peper.
Als zout toch een probleem is kan je eventueel zoutloze kipkruiden aanschaffen, die heb ik ook staan.
Graag wissel ik eens af, dus ik heb hier ook een paar kruidenmixen staan van de winkel. Marokkaanse, Indische..

:roflol:

vind je eten er echt niet lekker uit zien

Terug
Naar boven