MuscleMeat

Sandorrr - Onwards with Wendler

Ik doelde op macks suggestie m.bt. Kcal

Hoezo zou je dan z´n onderhoud nog lager maken?

Hoeveel tijd moet je dan gaan inruimen om van 10 naar 4-5% te zakken als natty?

En maakt het echt zoveel uit of dat je de verschillen tussen rustdagen en trainingsdagen kleiner maakt, want in mijn optiek maakt het niet zoveel uit of je:

(4x2300) + (3x2000) = 15200kcals per week of bijvoorbeeld (4x2500) + (3x1730) = 15200kcals per week.

Zelf vind ik in het laatste geval dat je jezelf een soort van beloond voor een trainingsdag..

Waarom vinden mensen kracht in de cut zo belangrijk? Kijk ik begrijp dat je niet in een slappe sukkel wilt veranderen, maar het zou me echt een zorg zijn als bijvoorbeeld mijn bench van 90kg naar 80kg terugzakt tijdens het cutten..

Wat motiverend kan werken :). Ik hecht er persoonlijk wel waarde aan dat ik nog fatsoenlijke gewichten kan blijven verzetten. Denk dat een groot deel dat toch wel heeft, aangezien bijna iedereen blij is als ze een PR zetten, dan kan ik me voorstellen dat ze het klote vinden als ze weer (ver) onder dat PR terugzakken.

MassiveBe - Aestheticization

Metabolische adaptatie.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.103
Keep talking boys, this is interesting stuff :popcorn2:

Bedankt man.
Wat zou jij dan aanraden in plaats van CLB? Hoge/gemiddelde/lage dagen?

Zelf ben ik geen voorstander van veel vet.

0,5 gram per kilo lichaamsgewicht is genoeg om mee te starten.

Lekker carbs blijven eten.

Eiwitten op 400 gram bv zou ook belachelijk zijn.
Als je diep gaat dan natuurlijk eiwit wel wat omhoog.
meeste mensen hier eten voor hun gewicht en vp belachelijke hoeveelheden eiwit.

Hoge/lagge/medium dagen werken bij mij wel.

Aleen doordatt ik vet laag heb en protein niet super hoog kan ik op lage dag nog wel redelijk wat carbs eten.

Ik kan niet vooruit zien hoe jou lichaam reageert.

er is maar 1 manier : trial & error.

Ergens mee beginnen en aankijken.
Daarna kan je zoveel aanpassen.

Mensen die weken/maanden zelfde hoeveelheden eten in cut kan gewoon niet.
Je kan niet zeggen: ik ga nu 12 weken zo eten en dan ben ik 8%.

---------- Toegevoegd om 12:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:00 ----------

Hoeveel tijd moet je dan gaan inruimen om van 10 naar 4-5% te zakken als natty?

En maakt het echt zoveel uit of dat je de verschillen tussen rustdagen en trainingsdagen kleiner maakt, want in mijn optiek maakt het niet zoveel uit of je:

(4x2300) + (3x2000) = 15200kcals per week of bijvoorbeeld (4x2500) + (3x1730) = 15200kcals per week.

Zelf vind ik in het laatste geval dat je jezelf een soort van beloond voor een trainingsdag..

Waarom vinden mensen kracht in de cut zo belangrijk? Kijk ik begrijp dat je niet in een slappe sukkel wilt veranderen, maar het zou me echt een zorg zijn als bijvoorbeeld mijn bench van 90kg naar 80kg terugzakt tijdens het cutten..

jij moet meer eten man, jij staat al op 8;)

Wat ik zou doen als natty cut?
1% per 3/4 weken.

niet sneller.
(als je al echt op 10 staat en naar 5 wilt bijv)

Natuurlijk ga je wel verliezen, maar stuk minder als waarneer je 1% per week gaat proberen.

Kracht gaat altijd achteruit als je maar diep genoeg gaat.
Hoeveel je er ook in ramt.

Maar mack, puur uit eigen interesse (topic hijack, ikr). Wat versta jij dan precies onder hoog/laag/medium, reken je in percentages oid? Zou je is uit kunnen leggen hoe jij dit dan invult.

Wat.jpg

Maar mack, puur uit eigen interesse (topic hijack, ikr). Wat versta jij dan precies onder hoog/laag/medium, reken je in percentages oid? Zou je is uit kunnen leggen hoe jij dit dan invult.

Verschilt natuurlijk per persoon en stofwisseling.

Bij mij op het moment:

Low--> 300/400 onder behoefte
Medium-->100 eronder of erop
high-->300/400 boven behoefte.

zelf heb ik 1 smokkelmeal in de week. Kan 500 kcal zijn maar ook 3000 :D (mcdonalds)

Maar als ik straks merk van ik sta stil of ik ga te langzaam dan haal ik er 100 kcal vanaf.
Of iets meer cardio.
Of 1 lage dag extra
of.....

er is zoveel mogelijk, je meot gewoon contsant aanpassen.

Ahja, das duidelijk. en je houd macro's redelijk 't zelfde? Of ook nog varieren op rust/trainingsdagen? Smokkelmeal calculeer je in (voor zover dat kan)?
Thx voor de uitleg iig, karma on the way.

vetten hou ik altijd laag.
eiwitten gemiddeld zou ik zeggen.
als ik dieper ga zou ik evt. nog eiwit is hoger en vet lager.

ik speel eigenlijk altijd alleen maar met me carbs.

Maar dit is ook persoonlijk.
SOmmige mensen hoeven alleen maar naar carbs te kijken en komen al aan:P

er bestaat geen standaard dieet waar je shredded van komt te staan.
Blijven proberen en aanpassen.

Ook altijd om de zoveel tijd een hoge dag waarbij je boven onderhoud zit.

Motor moet blijven draaien om te verbranden;)

Hoe weet jij hoe je natty moet cutten dan:trollface:

Thanks voor je inzichten man!

ik heb wel natty gecut hoor.
en vroeger wilde ik snel snel snel.
Direct 5/6x in de week zwaar cardio.
paar korrels rijst en mega veel eiwit.
nou is niet de manier;)

ben nu ook 6 maand off en rustig aan cutten (heel rustig haha)

ik heb wel natty gecut hoor.
en vroeger wilde ik snel snel snel.
Direct 5/6x in de week zwaar cardio.
paar korrels rijst en mega veel eiwit.
nou is niet de manier;)

ben nu ook 6 maand off en rustig aan cutten (heel rustig haha)
IK denk dat de meesten veel te snel willen. De procentjes boven de 10 kan dat ook nog wel..daaronder moet je niet streven naar een % per week..

MassiveBe - Aestheticization

In the butt.

Met zo nu en dan een goede refeed moet je dat toch wel op kunnen vangen.

Volgens mij niet. Is al weer een tijdje geleden dat ik me erin verdiept heb. Maar het is misch wel iets om ff goed uit te zoeken. Massive zit al op een heel laag onderhoud, dan lijkt het me niet verstandig om heel lang langzaam te cutten (aangezien het tegenovergestelde gebruikt word om langzaam het onderhoud weer omhoog te brengen bij mensen waar het onderhoud te laag is).

Of een refeed dat effect wel of niet tegen kan gaan zou ik niet kunnen zeggen, maar zelf denk ik iig van niet. Metabolische adaptie treed namelijk in principe bij alle vormen van cutten op, of je nou refeed of niet. Daarnaast meen ik me ook een artikel te herinneren waarin stond dat een refeed amper effect heeft op je bmr. Nogmaals is al weer tijdje geleden dat ik me er mee bezig gehouden hebt, en heb sowieso niet de kennis om dat nu allemaal te beredeneren. Maar is misch wel stof om over na te denken, google maar eens op metabolic adaptation, of metabolic damage (layne norton heeft daar heel veel over geschreven).

als je al boven de 13 staat klopt je voeding niet;)

(als je profileet BB te zijn :D )

Hoeveel zou jij in vet % minderen per maand als je van 15% terug wil zakken naar 10% dan, want dan is 1% per maand wel aan de lage kant, niet?
Sorry for topic hijack, zat even mee te lezen :o

• #3.117
Volgens mij niet. Is al weer een tijdje geleden dat ik me erin verdiept heb. Maar het is misch wel iets om ff goed uit te zoeken. Massive zit al op een heel laag onderhoud, dan lijkt het me niet verstandig om heel lang langzaam te cutten (aangezien het tegenovergestelde gebruikt word om langzaam het onderhoud weer omhoog te brengen bij mensen waar het onderhoud te laag is).

Of een refeed dat effect wel of niet tegen kan gaan zou ik niet kunnen zeggen, maar zelf denk ik iig van niet. Metabolische adaptie treed namelijk in principe bij alle vormen van cutten op, of je nou refeed of niet. Daarnaast meen ik me ook een artikel te herinneren waarin stond dat een refeed amper effect heeft op je bmr. Nogmaals is al weer tijdje geleden dat ik me er mee bezig gehouden hebt, en heb sowieso niet de kennis om dat nu allemaal te beredeneren. Maar is misch wel stof om over na te denken, google maar eens op metabolic adaptation, of metabolic damage (layne norton heeft daar heel veel over geschreven).

Dus naar jouw mening is het voor mij voordeliger om even harder maar korter te cutten dan langzaam?

Dus naar jouw mening is het voor mij voordeliger om even harder maar korter te cutten dan langzaam?

Naja das natuurlijk lastig omdat no matter what zolang je cut je BMR wel omlaag gaat. Maar ja, ik denk als als je gewoon ''normaal'' cut (niet te hard want dat is net zo goed een aanslag op je BMR), dat je BMR uiteindelijk minder verminderd dan als je heel voorzichtig (en dus heel lang) zou cutten.

Wat voor cardio doe je overigens? LISS?

• #3.119
Naja das natuurlijk lastig omdat no matter what zolang je cut je BMR wel omlaag gaat. Maar ja, ik denk als als je gewoon ''normaal'' cut (niet te hard want dat is net zo goed een aanslag op je BMR), dat je BMR uiteindelijk minder verminderd dan als je heel voorzichtig (en dus heel lang) zou cutten.

Wat voor cardio doe je overigens? LISS?

Meestal LISS, doe af en toe wel eens HIIT :)

• #3.120
ivd8h2.jpg

QUADS - HAMSTRINGS - met vriendin :heart:

warmup: 5 min. crosstrainer + 3x10xBW chin ups
Leg Extensions Plate Loaded
25x30
15x60
15x70
12x80
12x90
10x100
8x110

Lying Leg Curl
20x20
15x25
15x30
12x35
8x40

Hack Squat
15x90
12x110
10x130
10x150
8x160
8x170 PR

Leg Press Plate Loaded
25x125
25x150
25x175
20x200
15x225
12x250
-superset with-
Lunges
4x10x30

Seated Leg Curl
4x12x50

fin.
Na een avondje stappen en korte nachtrust toch nog een goede workout kunnen neerzetten.
Rug voelde nog wat stijf aan, met zeurende pijn dus de squat even vervangen voor de hack squat.
Vriendin heeft ook weer een mooie leg workout gedaan, en heeft haar eerste compliment mogen ontvangen van plaatselijke lifter over haar uitvoering/form.

not sure if pervert.

Terug
Naar boven