MuscleMeat

Sandorrr - Onwards with Wendler

Lekker eten <3

Strong workout mate!

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.344

Eten ziet er goed uit inderdaad! Succes met het hervatten van je trainingen :).

Thanks boys.
Eten was inderdaad heerlijk. Je kon niet alleen het soort vlees kiezen, ook de bakwijze & grootte van het vlees. Tot 500 gram :meal:

---------- Toegevoegd om 17:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:02 ----------

Een aardig begin van de nieuwe werk week!

• #4.345
Vakantiemodus uit: back to normal
Een rustdagje met terug wat lager in koolhydraten en calorieën.
Deze ochtend eventjes cardio gedaan op een nuchtere maag, stond een beetje bloated na al dat lekkers in Madrid =$

21cfd39.jpg

300 gram gestoomde broccoli, 1 gestoomde zoete aardappel, 4 ei-eiwitten met wat huisgemaakte pastasaus & 130 gram zalm.

• #4.346
Halve rustdag vandaag.
Normaal stond er een mooie leg day op het schema. Een slechte nachtrust, enorm veel pijn aan onderrug & scheenbeen dwongen mij om m'n workout vroegtijdig te stoppen.

SQUAT
-ATG-
warmup
10x100
8x110
6x120

LEG PRESS
2x20x200

vanaf hier sloeg de pijn onverbiddelijk toe & moest ik even wat anders doen - dat werd dus superdude bicep/tricep

DUMBBELL PREACHER CURL
15x12
2x12x14
2x10x16 + negatives

TRICEP ROPE PUSHDOWN
15x27
2x12x32

ONE ARM TRICEP PUSHDOWN
12x14
10x16
8x19

SEATED CALF PRESS
25x52
20x57
15x63
12x68
10x73
12x68
15x63
20x57
25x52

fin

Calorieën & carbs dus ook niet zo hoog als een normale trainingsdag

Dat is de slechte karma door al die handdoek foto's!!
Rustig aan he. Niet overtrainen ofzo ;)

Zuur van je rug mag.. Heb je misschien te veel forward travel van de barbell tijdens je squat? Dat plaatst onnodig veel stress op je lage rug..

En misschien zak je tijdens de leg press ook wel te diep door, dan haal je het laatste stukje diepte uit lumbale flexie..

Just some random thoughts. Verder niks aan te merken op je voeding :thumb:

• #4.349
Dat is de slechte karma door al die handdoek foto's!!
Rustig aan he. Niet overtrainen ofzo ;)

Zuur van je rug mag.. Heb je misschien te veel forward travel van de barbell tijdens je squat? Dat plaatst onnodig veel stress op je lage rug..

En misschien zak je tijdens de leg press ook wel te diep door, dan haal je het laatste stukje diepte uit lumbale flexie..

Just some random thoughts. Verder niks aan te merken op je voeding :thumb:

Thanks man. Ga er eens goed op letten. Op zich voelde de squat wel goed, maar dan opeens een druk op mijn onderrug dat ik even moest gaan liggen om mij te ontspannen.

sander zijn door de knieen doen en dode halter heffen zitten heel goed, hij kan een mooie arch behouden en heeft een rechte rug in the bottom position, tzal wel één van zijn machines zijn

sander zijn door de knieen doen en dode halter heffen zitten heel goed, hij kan een mooie arch behouden en heeft een rechte rug in the bottom position, tzal wel één van zijn machines zijn

Ik geloof jou op je woord.

Aan Sander zijn reactie te lezen heeft hij alleen zelf geen idee waar hij mee bezig is. Hij mag van geluk spreken dat jij daar bent..

Aan Sander zijn reactie te lezen heeft hij alleen zelf geen idee waar hij mee bezig is. Hij mag van geluk spreken dat jij daar bent..

ik denk dat het gewoon tijd is om het bodybuilding paradigma volledig te weren, once and for all. Dus geen 'focus vastus medialis' BS meer, srs. Iedereen kan zien dat Massive een goed fysiek heeft, en wtf je doel ook is, shredded zijn, massa, kracht, watdanook, als je focust op STRUCTURELE INTEGRITEIT van je lichaam kun je zonder enige opoffering elk van de aforementioned doelen halen. Zijn PL'ers alleen sterk? zijn WL'ers alleen explosief? zijn BB'ers alleen groot?

maar dus Massive, doe je schema even uit tot de volgende deload, en daarna zou ik gewoon een cycle of 2 enkel het volgende doen:

- back of front SQ
- regular DL
- MP
- Pull ups
- Dips
- hanging leg raises

even geen machines en isolatieBS, ik zeg niet dat dat nooit meer moet kunnen, maar machines en isolatie past alleen in het schema van iemand die gebalanceerde, sterke gewrichten heeft opgebouwd met deze oefeningen correct en langtijdig uit te voeren

ik denk dat het gewoon tijd is om het bodybuilding paradigma volledig te weren, once and for all. Dus geen 'focus vastus medialis' BS meer, srs. Iedereen kan zien dat Massive een goed fysiek heeft, en wtf je doel ook is, shredded zijn, massa, kracht, watdanook, als je focust op STRUCTURELE INTEGRITEIT van je lichaam kun je zonder enige opoffering elk van de aforementioned doelen halen. Zijn PL'ers alleen sterk? zijn WL'ers alleen explosief? zijn BB'ers alleen groot?

maar dus Massive, doe je schema even uit tot de volgende deload, en daarna zou ik gewoon een cycle of 2 enkel het volgende doen:

- back of front SQ
- regular DL
- MP
- Pull ups
- Dips
- hanging leg raises

even geen machines en isolatieBS, ik zeg niet dat dat nooit meer moet kunnen, maar machines en isolatie past alleen in het schema van iemand die gebalanceerde, sterke gewrichten heeft opgebouwd met deze oefeningen correct en langtijdig uit te voeren

Mee eens. Ongeacht je doel (PL / BB) zal je hoofddoel toch moeten zijn om structureel gewicht toe te voegen aan je main lifts en sterker worden. Assistance kan je imo op verschillende manieren invullen.

---------- Toegevoegd om 16:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:10 ----------

For the record. Het was niet mijn intentie om de discussie hier te laten gaan. Het was in eerste instantie bedoelt als grap, maar Guts heeft wel een punt.

• #4.354
Oh dankje hoor Gutsje. Alleen heb ik deze keer geen toestel aangeraakt. Maar je hebt een punt.

Enkel mijn schouder was daar niet zo tevreden mee.

- back of front SQ
- regular DL
- MP
- Pull ups
- Dips
- hanging leg raises

Mee eens. Ongeacht je doel (PL / BB) zal je hoofddoel toch moeten zijn om structureel gewicht toe te voegen aan je main lifts en sterker worden. Assistance kan je imo op verschillende manieren invullen.

---------- Toegevoegd om 16:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:10 ----------

For the record. Het was niet mijn intentie om de discussie hier te laten gaan. Het was in eerste instantie bedoelt als grap, maar Guts heeft wel een punt.

Ik wil jullie nogmaals bedanken om me hier even attent op te maken, net wat ik nodig had.
Gutsje, sorry om je zo te moeten teleurstellen. Ik als je favo studentje :(

• Like
Waarderingen: FTIO
Oh dankje hoor Gutsje. Alleen heb ik deze keer geen toestel aangeraakt. Maar je hebt een punt.

het gaat hem ook zelden om wat je op dat moment doet, het gaat hem om wat je ervoor hebt zitten doen :) we hebben je training al vaker onder de loep genomen en we weten allebei dat alles nu gewoon goed zit, maar je beginjaren van pumpen en isolatie en verkeerde bewegingspatronen hebben je gewrichten niet kunnen apprecieren, strak weefsel, spierimbalans, etc. tis daarom dat je schouder popte van een simpele, niet eens zware pullover beweging.
daarom is het nu de tijd om veranderen van training, omdat gisteren niet kan :)
je techniek is goed, je kracht is significant gestegen en je biceppiek kan mijn oog uitsteken, dus als we nu een paar weken alleen de voorgeschreven oefeningen doen kunnen we al die eigenschappen nog veelvoudig vergroten

samen x

• #4.356
het gaat hem ook zelden om wat je op dat moment doet, het gaat hem om wat je ervoor hebt zitten doen :) we hebben je training al vaker onder de loep genomen en we weten allebei dat alles nu gewoon goed zit, maar je beginjaren van pumpen en isolatie en verkeerde bewegingspatronen hebben je gewrichten niet kunnen apprecieren, strak weefsel, spierimbalans, etc. tis daarom dat je schouder popte van een simpele, niet eens zware pullover beweging.
daarom is het nu de tijd om veranderen van training, omdat gisteren niet kan :)
je techniek is goed, je kracht is significant gestegen en je biceppiek kan mijn oog uitsteken, dus als we nu een paar weken alleen de voorgeschreven oefeningen doen kunnen we al die eigenschappen nog veelvoudig vergroten

samen x

Ik wil je danken voor je niet aflatende moeite & overladen met sushi xx

Dus je gaat net als ik fijn naar een full body op zet :)?

Ik heb nog wel wat suggesties!

• #4.358
Vandaag nog maar even de workout verder afgemaakt die gisteren onmogelijk was.

LEG EXTENSION
2x12x60
2x10x66
2x8x72.5

ABDUCTOREN
15x34
12x37
10x40
8x43

ADDUCTOREN
12x37
10x40
8x43

LYING HAMSTRING CURL
2x15x32
2x12x36
10x40

LEG PRESS - PLATE LOADED
4x25x200
15x250
-superset with-
SLDL - DUMBBELL
2x12x32
2x8x38

fin.
Workout niet echt gepland, maar had er zin in & vooral al een grote honger in de ochtend.
Paar pistolets met kip, wat havermout & whey en klaar voor de strijd.

14se0kj.jpg

Dus je gaat net als ik fijn naar een full body op zet :)?

Ik heb nog wel wat suggesties!

Fullbody lijkt me niet meteen iets waar ik van warm loop.
Tenzij je me natuurlijk kan doen overtuigen van de voordelen met wetenschappelijke onderzoeken? =$

Fullbody lijkt me niet meteen iets waar ik van warm loop.
Tenzij je me natuurlijk kan doen overtuigen van de voordelen met wetenschappelijke onderzoeken? =$

Nee sorry, je zou ook voor UB - LB opzet kunnen kiezen.

Ik kies zelf voor FB vanwege de frequentie. Die overigens wel een positiever effect het op de MPS. Maar ideaal is een frequentie van 2 (UB LB) tot 3 (FB) keer per week een lichaamsdeel trainen.

Je doet nu wel al geruime tijd UB LB, dus zou een nieuwe prikkel idvv FB wel gunstig kunnen zijn.

In jouw situatie zou ik kiezen voor de Texas Method of een FB BB routine zoals ik die ga volgen.

Als je tijd hebt zou ik Maximum Muscle V1 van Matthew Perryman lezen. Die is gratis te verkrijgen en kan voor jou een heel duidelijk beeld scheppen (wel hier een daar wat langdradig) wat Guts (en ik) bedoelen. Hij heeft tot en met 2009 alle evidence verzameld omtrent hypertrofie en ook grotendeels krachttraining / powerlifting. Omdat die twee sporten in elkaars verlengde liggen...

• #4.360
Nee sorry, je zou ook voor UB - LB opzet kunnen kiezen.

Ik kies zelf voor FB vanwege de frequentie. Die overigens wel een positiever effect het op de MPS. Maar ideaal is een frequentie van 2 (UB LB) tot 3 (FB) keer per week een lichaamsdeel trainen.

Je doet nu wel al geruime tijd UB LB, dus zou een nieuwe prikkel idvv FB wel gunstig kunnen zijn.

In jouw situatie zou ik kiezen voor de Texas Method of een FB BB routine zoals ik die ga volgen.

Als je tijd hebt zou ik Maximum Muscle V1 van Matthew Perryman lezen. Die is gratis te verkrijgen en kan voor jou een heel duidelijk beeld scheppen (wel hier een daar wat langdradig) wat Guts (en ik) bedoelen. Hij heeft tot en met 2009 alle evidence verzameld omtrent hypertrofie en ook grotendeels krachttraining / powerlifting. Omdat die twee sporten in elkaars verlengde liggen...

Kan je helaas geen karma geven momenteel, maar die heb je nog tegoed van me.
Thanks man, ga ik zeker eens lezen!

Terug
Naar boven