AndroidHealthClinic

Sayer's log: getting big!

Even die olie opgezocht, waarom juist zou ik deze toevoegen? :D

Geeft energie door het feit dat die makkelijker verteerbaar is. Beetje zoals carbs effect maar dan met vet

Dit dus.
MCT's are more easily and rapidly digested than other types of fats, as they require lower amounts of enzymes and bile acids for intestinal absorption. MCT's are metabolized very quickly in the liver and are reported to encourage an increase in energy expenditure, while decreasing fat storage. Numerous studies suggest that substituting MCT Oil for other fats in a healthy diet may therefore help to support healthy weight and body composition.

en

MCTs became popular in sports as a substitute for normal dietary fats or oils. They quickly became a favorite energy source for many athletes, such as marathon runners, who participate in endurance sports. These athletes require a quick source of energy, which is readily supplied by carbohydrates. However, diets high in carbohydrates may cause rapid increase in insulin production, resulting in substantial weight gain, diabetes, and other health problems. MCT is also a form of fat; therefore, it is high in calories. MCTs do not cause weight gain because they stimulate thermogenesis (the process in which the body generates energy, or heat, by increasing its normal metabolic, fat-burning rate). A thermogenic diet, which is high in medium-chain triglycerides, has been proposed as a type of weight loss regime.

Beetje lange uitleg, maar geeft wel de voordelen van MCT olie.
Als je echt gezond wilt zijn schaf je ineens een goede pot coconut oil aan, bron van MCT's :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.002
Met die olie, moet ik dan iets aanpassen aan m'n voeding of training? :p

Gewoon mee inrekenen bij je macro's. Je vetten zullen dus iets hoger liggen, maar dat verschil is nu niet zo groot. Het is niet dat je bergen MCT olie gaat binnenkappen. :D

• #2.004
Gewoon mee inrekenen bij je macro's. Je vetten zullen dus iets hoger liggen, maar dat verschil is nu niet zo groot. Het is niet dat je bergen MCT olie gaat binnenkappen. :D

Nene dat snap ik wel :D

Ik bedoel eerder, en mijn carbs dan? Want ik neem aan dat hoe ik nu bezig ben niet magisch gaat opgelost worden door MCT of coconut oil?

MCT olie gaat inderdaad niet het antwoord geven.
Het is wat je wilt bro.. wil je persé dat schema volhouden? Dan zou ik je overal kcals terug wat verhogen om voldoende kracht te hebben.
Als je nog verder wilt cutten, wat oefeningen er tussen uit laten. Je gaat nu toch geen spiermassa opbouwen, je wilt het vasthouden :)

Lijnzaadolie is ook een goede, zitten veel omega 3 in.

• #2.007
  • #2.010
Al geef ik je ergens gelijk dat voeding voorkomt op supps, Animal omega is een 3-6-9 supp en dat haal ik nooit of te nimmer uit lijnzaadolie.

Dat ik bv weightgainer zou opteren boven pasta of havermout dat zou stom zijn; maar dit? Nee hoor

wat een gewazel, wordt er nog getraind

Al geef ik je ergens gelijk dat voeding voorkomt op supps, Animal omega is een 3-6-9 supp en dat haal ik nooit of te nimmer uit lijnzaadolie.

Dat ik bv weightgainer zou opteren boven pasta of havermout dat zou stom zijn; maar dit? Nee hoor

Omega 6 en 9 krijgt iedereen genoeg binnen, omega 3 veel te weinig.

Omega 6 en 9 supplementeren is eerder slecht dan goed..

Kan zo 123 niet vinden waar het verhaal stond maar het kwam er op neer dat de meeste mensen te veel 6 en 9 binnen krijgen en te weinig 3

threadderailedsu2.gif

Ik ben benieuwd hoe 3x5 gaat ten opzichte van 5x5!

Terug
Naar boven