XXL Nutrition

Sayer's log: getting big!

• Topic Starter Topic Starter
lekker lekker lekker, hoeveel kcal is dat dan? Niet meer genoeg voor bulk toch?
Nee inderdaad zit er los onder, zou het eens moeten uitrekenen. Ik ga nu gewoon voor een carb deload (omdat ik een week rust) en wil eens zien hoe m'n lichaam erop reageert. Zondag steek ik me terug vol en dan erna ga ik voor de laatste 3 kg (als ik 90 weeg zou ik willen gaan cutten tot 85 kg)

Dacht eerst tot 80 te cutten maar dan heb ik nu zoveel moeite voor niets gedaan?

Gewoon lekker doorvreten tot je 100 weegt makker ;)

Nee inderdaad zit er los onder, zou het eens moeten uitrekenen. Ik ga nu gewoon voor een carb deload (omdat ik een week rust) en wil eens zien hoe m'n lichaam erop reageert. Zondag steek ik me terug vol en dan erna ga ik voor de laatste 3 kg (als ik 90 weeg zou ik willen gaan cutten tot 85 kg)

Dacht eerst tot 80 te cutten maar dan heb ik nu zoveel moeite voor niets gedaan?

Snap ik, maar juist als je iets nieuws uit probeert zou ik goed in de gaten houden hoeveel kcal ik binnen krijg;) Een weekje op weinig carbs trekt altijd wel lekker wat vocht weg, en is het makkelijker om straks weer stevig te bulken omdat je lichaam er weer naar vraagt (bedoel je dat als kickstart?)

Snap ik, maar juist als je iets nieuws uit probeert zou ik goed in de gaten houden hoeveel kcal ik binnen krijg;) Een weekje op weinig carbs trekt altijd wel lekker wat vocht weg, en is het makkelijker om straks weer stevig te bulken omdat je lichaam er weer naar vraagt (bedoel je dat als kickstart?)
Jep volledig!

Mijn onderhoud zit op 2900 kcal, op trainingsdagen eet ik (tijdens bulk) een kleine 3200-3300.

Op hoeveel zou ik dan volgens jou nu zeker moeten zitten?

En hoe haal ik dit dan? Fruit? vlees? groenten?

---------- Post toegevoegd Mon 4 Feb 2013 om 11:56 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
lol :D

Jep volledig!

Mijn onderhoud zit op 2900 kcal, op trainingsdagen eet ik (tijdens bulk) een kleine 3200-3300.

Op hoeveel zou ik dan volgens jou nu zeker moeten zitten?

En hoe haal ik dit dan? Fruit? vlees? groenten?

Dat hangt natuurlijk helemaal van jezelf af, maar als je aan het deloaden bent en als je op weinig carbs wat vocht wil verliezen en je wil voorbereiden op verdere bulk zou ik gewoon op onderhoud gaan zitten (inclusief trainingstoeslag).

De ene schaart fruit onder 'simpele suiker' en de ander onder 'complexe', persoonlijk zou ik fruit die week ff weg laten. Ook zuivel beperken. De rest ziet er goed uit!

Dat hangt natuurlijk helemaal van jezelf af, maar als je aan het deloaden bent en als je op weinig carbs wat vocht wil verliezen en je wil voorbereiden op verdere bulk zou ik gewoon op onderhoud gaan zitten (inclusief trainingstoeslag).

De ene schaart fruit onder 'simpele suiker' en de ander onder 'complexe', persoonlijk zou ik fruit die week ff weg laten. Ook zuivel beperken. De rest ziet er goed uit!
Weight gainer dan ook eruit, dan gaat het wel zwaar worden om op 2900 te raken? :eek:

Als je tips voor me hebt, I'm all ears man :D

Als bob k een euro kreeg voor iedere keer dat hij advies gaf was hij schatrijk nu :D
Hij geeft het zelf aan :( wil hem niet storen, ik ben benieuwd naar zijn advies (trouwens, naar dat van iedereen hier, als jij iets weet om aan veel kcal te geraken met weinig carbs, kom maar op :D)

Hij geeft het zelf aan :( wil hem niet storen, ik ben benieuwd naar zijn advies (trouwens, naar dat van iedereen hier, als jij iets weet om aan veel kcal te geraken met weinig carbs, kom maar op :D)
Eieren, olijfolie, cocosnoot, advocado ...:dunno:

Weight gainer dan ook eruit, dan gaat het wel zwaar worden om op 2900 te raken? :eek:

Als je tips voor me hebt, I'm all ears man :D

Haha tja het ligt er maar net aan hoe laag je in carbs wil gaan. onder 200 gram is bijvoorbeeld al laag te noemen op 3000 kcal, maar als je echt vocht wil lozen is onder de 150 gram effectiever. Ik zou kijken wat je nu eet, gooi dan eerst wat van de grote hoeveelheden makkelijk verteerbare koolhydraten eruit (brood, pasta, rijst, melk) en kijk wat je dan over houdt. Wat je voor vandaag op het menu had is prima, als je dan nog kcal tekort komt dan zou ik idd zoals arnodsi zegt eiwit/vetrijke producten toevoegen. Eieren, vlees, wat bonen, wat kaas, noten etc.

Als bob k een euro kreeg voor iedere keer dat hij advies gaf was hij schatrijk nu :D

Haha ik help graag ;) Al moet ik wel blijven benadrukken dat het slechts mijn mening/visie is, ik kan er net zo goed ook wel eens naast zitten!

Je stoort me niet ;) Als ik geen tijd heb doe ik het gewoon op een later moment.

Eieren, olijfolie, cocosnoot, advocado ...:dunno:

Dat! En whey shakes met een eetlepel olijfolie bijvoorbeeld.

---------- Post toegevoegd Mon 4 Feb 2013 om 13:51 ----------

ps: als je er wat aan hebt dat ik een voorbeeldschema'tje maak dan zeg het maar. Ik ben zelf vegetariër dus is het wel eens moeilijk inschatten maar wel weer leerzaam voor me (aangezien ik in de toekomst mensen wil gaan begeleiden die over het algemeen toch vlees eten)

Laatst bewerkt:
Oke

Even snel uitgerekend.

Vandaag zou ik binnenkrijgen;

1750 kcal
226.89 eiwit
138.71 carbs
16.7 vet

Eiwit is te veel, carbs zit goed (rekening houdende met onder de 150 gr te zitten).

Maar die kcal, die zijn enorm veel te laag...eens kijken hoe ik dat nog kan rechtrekken zonder aan m'n carbs te zitten.

Ik zie dat olijfolie enorm veel kcal bevat (ook veel vet wel). Misschien dat als oplossing...

Eet eens wat meer vet man. 16 gram :o

Wat ik eet om aan mijn kcals te komen: goeie scheut olijfolie door mijn eten of shake en noten

Imo wel

Ik houd altijd 1gr vet/kg lichaamsgewicht aan, maar als je low carb/keto gaat, moet je dat (denk ik) verhogen

dus 87 gr vet...shit das een pak te weinig :D eens kijken naar een klets olijfolie erbij.

Maar ik vrees dat ik er dan nog niet geraak (71 gram olijfolie -> 71 gram vet erbij; maar is nog maar 627 kcal).

Das nog altijd 500 te weinig...

Ik had dit beter moeten voorbereiden...

Vetten op minimaal 70 gram houden in bulk ;) (ik eet meestal tussen 120 en 150 gram) Is veel gezonder voor je! Gooi er eens 100 gram noten bij, dan zit je op ongeveer 52 gram gezonde vetten en 19 gram eiwit extra, met nog 6 gram vezels dus 580 kcal. Dan hou je nog 630 kcal over om vrij in te vullen. Doe bijvoorbeeld lekker ruim kaas over je groenten om maar iets te noemen.

Terug
Naar boven