AndroidHealthClinic

Sayer's log: getting big!

• Topic Starter Topic Starter
Dan gooi ik vanavond wat noten erbij!

Een scheut olijfolie bij m'n shake en ik denk dat ik er dan bijna zit!

hmm ik moet ook nog s noten erbij doen, enige vetten komen voornamelijk uit 4 eieren op rustdagen xD

hmm ik moet ook nog s noten erbij doen, enige vetten komen voornamelijk uit 4 eieren op rustdagen xD

Mmm, ik zie dat er een fout zit in mijn tabel. Bij m'n eieren staat namelijk 0 gr vet. Dit kan niet juist zijn :p

Dus ik zie dat ik niet aan 16.7 gr vet zit maar aan 58.7 gr vet

Correcte berekening zou dus zijn:

1955.2 kcal
228.63 eiwit
120.23 carbs
58.7 vet

(geen idee waar dit is misgegaan...had op http://www.voedingswaardetabel.nl opgezocht en dan een paar eieren gewogen en uitgekomen op een gemiddelde van 70 gr; misschien heb ik me gemist in de tabel...)

Mmm, ik zie dat er een fout zit in mijn tabel. Bij m'n eieren staat namelijk 0 gr vet. Dit kan niet juist zijn :p

Dus ik zie dat ik niet aan 16.7 gr vet zit maar aan 58.7 gr vet

Correcte berekening zou dus zijn:

1955.2 kcal
228.63 eiwit
120.23 carbs
58.7 vet

(geen idee waar dit is misgegaan...had op http://www.voedingswaardetabel.nl opgezocht en dan een paar eieren gewogen en uitgekomen op een gemiddelde van 70 gr; misschien heb ik me gemist in de tabel...)

:)

wel weinig kcal trouwens voor trainingsdagen, voor rustdagen is wel goed

Kleine update,

had gisteren 50 ml (wss veel te veel want dit was echt ranzig) olijfolie door m'n shake gedaan :p

Vandaag 100 gr kaas extra mee om wat vetten en extra kcal binnen te krijgen!
Ook niet onbelangrijk: heb 1 kg kipgehakt gaan halen om burgers van te maken...weegt duidelijk niet op:

1 kg kipgehakt 8.95 euro
1 kg kippenborst (wel nog wat te kuisen, maar koop dat nu toch al voor m'n middageten) is 5.25 euro max

Uitgerekend heb ik op 5 kg kip m'n gehaktmolen al terug (via amazon 15 euro)

Deze ochtend ook 20 baantjes gaan zwemmen (verdomme dat was vermoeiend!)

Om al even vooruit te kijken, zou ik me zondag volledig laten gaan of het toch nog clean houden?

Kleine update,

had gisteren 50 ml (wss veel te veel want dit was echt ranzig) olijfolie door m'n shake gedaan :p

Vandaag 100 gr kaas extra mee om wat vetten en extra kcal binnen te krijgen!
Ook niet onbelangrijk: heb 1 kg kipgehakt gaan halen om burgers van te maken...weegt duidelijk niet op:

1 kg kipgehakt 8.95 euro
1 kg kippenborst (wel nog wat te kuisen, maar koop dat nu toch al voor m'n middageten) is 5.25 euro max

Uitgerekend heb ik op 5 kg kip m'n gehaktmolen al terug (via amazon 15 euro)

Om al even vooruit te kijken, zou ik me zondag volledig laten gaan of het toch nog clean houden?

Misschien MCT olie door shake doen? Of die olijfolie elders bijplakken? Want door zo'n shake kan dat toch echt niet lekker zijn? Vriend van mij doet dat ook :kots:

Lang leve vers kipgehakt!

Hoe lang ben je nu bezig met deload of is dat al voorbij?

Misschien MCT olie door shake doen? Of die olijfolie elders bijplakken? Want door zo'n shake kan dat toch echt niet lekker zijn? Vriend van mij doet dat ook :kots:

Lang leve vers kipgehakt!

Hoe lang ben je nu bezig met deload of is dat al voorbij?

deload is 1 dag bezig, vandaag dag 2 :p

Ja inderdaad, dat vers gehakt, ik ben fan :D (hier de molen die ik ga bestellen http://www.amazon.co.uk/Premier-Hou...9YCE/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1360068592&sr=8-1)

Ik ga die olie zo laten momenteel, ik bak alles (mn kip, mn eieren,..) al in olijfolie :)

Kleine update,

Dat is inderdaad smerig haha, beter een eetlepel op 300 ml.

Zwemmen is goed voor je.

Zondag volledig laten gaan op clean voedsel, na een heuuule harde training. En het liefst dan nog de spiergroepen die je vindt achterlopen, of nog beter; een fullbody training. Als je info leest over cyclisch ketogeen dieten etc vind je daar een hoop over.

Ik ga die olie zo laten momenteel, ik bak alles (mn kip, mn eieren,..) al in olijfolie :)

Brah, beter niet bakken in olijfolie maar in wokolie (Die van Conimex is lekker!), olijfolie moet je niet te veel verwarmen anders gaan de goede eigenschappen verloren en ontstaan er ziekmakende stoffen. Is een hoop over te vinden, olijfolie is meer geschikt voor sauzen en dressings omdat je die niet boven de 160 graden kan verwarmen.

Zwemmen is goed voor je.

Zondag volledig laten gaan op clean voedsel, na een heuuule harde training. En het liefst dan nog de spiergroepen die je vindt achterlopen, of nog beter; een fullbody training. Als je info leest over cyclisch ketogeen dieten etc vind je daar een hoop over.

Brah, beter niet bakken in olijfolie maar in wokolie (Die van Conimex is lekker!), olijfolie moet je niet te veel verwarmen anders gaan de goede eigenschappen verloren en ontstaan er ziekmakende stoffen. Is een hoop over te vinden, olijfolie is meer geschikt voor sauzen en dressings omdat je die niet boven de 160 graden kan verwarmen.

Wokolie, eens naar kijken klinkt goed!

Mmm, ik wou me eig zondag volvreten om me voor te bereiden op maandag.

Kan ik dan beter zondag nog deloaden, maandag stevig goed eten omdat ik dan ga trainen? (Ik snak naar pannekoeken als ontbijt :( )

Wokolie, eens naar kijken klinkt goed!

Mmm, ik wou me eig zondag volvreten om me voor te bereiden op maandag.

Kan ik dan beter zondag nog deloaden, maandag stevig goed eten omdat ik dan ga trainen? (Ik snak naar pannekoeken als ontbijt :( )

Als je een week lang geen carbs hebt gegeten is de eerste maaltijd met carbs behoorlijk anabool he, dus als je die na een bazentraining plant is dat ideaal, ervoor is gewoon zonde omdat je het effect niet benut. Je kan anderhalf uur voor de training een portie (50 gram) carbs eten voor extra energie tijdens die training. (Krenten voor een een ziekelijke pomp, en veel extra definitie na de training)

Dat is mijn advies op basis van ervaring met ketogeen diëten.

Als je een week lang geen carbs hebt gegeten is de eerste maaltijd met carbs behoorlijk anabool he, dus als je die na een bazentraining plant is dat ideaal, ervoor is gewoon zonde omdat je het effect niet benut. Je kan anderhalf uur voor de training een portie (50 gram) carbs eten voor extra energie tijdens die training. (Krenten voor een een ziekelijke pomp, en veel extra definitie na de training)

Oke, nuja ik train vrij vroeg dus ik dacht dan weight gainer met banaan en melk voor m'n training te nemen; na m'n training goed uitgebreid ontbijt, en naar het werk mee goed wat pasta+kip en groentjes

Zwemmen is goed voor je.

Jep. Alle pro's doen het tenslotte ook in coconut oil :cool:

Pt bob k! Vorige keer de fout gemaakt om ook 'te snel' mijn carbs te nuttigen. Toch op de verkeerde moment. Volgende keer dus voor de training & misschien wat rozijnen dan :)

Oke, nuja ik train vrij vroeg dus ik dacht dan weight gainer met banaan en melk voor m'n training te nemen; na m'n training goed uitgebreid ontbijt, en naar het werk mee goed wat pasta+kip en groentjes

Eerste poging om zelf burgers te maken!

Het is 1 kg aangekocht gehakt. Ik heb me ook een vleesmolen besteld want dit komt me een pak goedkoper (en gezonder?) uit dan gehakt te gaan kopen.

Heb er een halve ajuin en wat kruiden (peper en zout) bijgedaan. Niets speciaal dus! Maar heb er wel zin in :D

Ze liggen nu te pruttelen in de pan, deze middag eet ik er al enkele van op!

Bedankt aan Massivebe voor het voorbeeld en Arnodsi voor de input en feedback die hij gaf over de burgers van Massive.

IMG_0150.JPG

IMG_0152.JPG

Niceness !!

Ikzelf doe nu sinds een maand een flinke scheut notenolie bij mn brinta/whey/melk, is niet zo ranzig als olijfolie en bevat volgens mij ook voldoende goede vetten (please someone correct me if I'm wrong)

Jep. Alle pro's doen het tenslotte ook in coconut oil :cool:

Pt bob k! Vorige keer de fout gemaakt om ook 'te snel' mijn carbs te nuttigen. Toch op de verkeerde moment. Volgende keer dus voor de training & misschien wat rozijnen dan :)
Weet jij waar je dat kan kopen? :eek: ik heb me echt al rot gezocht achter die olie. Iedereen wil me kokosmelk aansmeren :fuu:

Niceness !!

Ikzelf doe nu sinds een maand een flinke scheut notenolie bij mn brinta/whey/melk, is niet zo ranzig als olijfolie en bevat volgens mij ook voldoende goede vetten (please someone correct me if I'm wrong)

Bedankt voor de tip, lijkt me idd handig !

:D

Bedankt voor de tip, lijkt me idd handig !

:D
Zegt m'n karma dan niet genoeg? :D (moest je ook nog karma voor het funny pics topic tough :p)

Het klinkt logisch dat notenolie minder ranzig smaakt in je shake, maar denk dat de hoeveelheden ook veel doen niet?

Je hebt wel gelijk dat het ongeveer overeenkomt:

Walnootolie:

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=85

Olijfolie:

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=566

Zegt m'n karma dan niet genoeg? :D (moest je ook nog karma voor het funny pics topic tough :p)

Het klinkt logisch dat notenolie minder ranzig smaakt in je shake, maar denk dat de hoeveelheden ook veel doen niet?

Je hebt wel gelijk dat het ongeveer overeenkomt:

Walnootolie:

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=85

Olijfolie:

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=566

Ik had je berichtje nog niet gezien ;)

Nu ja, erg veel ken ik er niet van af, ik heb in de winkel gewoon de flesjes met elkaar vergeleken en het leek erg veel op elkaar, notenolie had net iets meer kcals dus ben ik voor die gegaan :P

Hoeveelheid let ik niet zo op, ik klats er gewoon een deel door

Ik heb er voor de rest geen flauw idee van in hoeverre je die vetten met elkaar kunt vergelijken :o

Terug
Naar boven