Fitness Seller

Sayer's log: getting big!

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.401
Start 13.11

T bar row:

12 x 72.5
12 x 72.5
12 x 72.5

Weighted pull ups:

12 x bw+18.75
12 x bw+18.75
12 x bw+18.75

Lat pulldown:

12 x 88
12 x 88
12 x 88

Dumbell row:

12 x 36
12 x 36
12 x 36

Shrugs:

12 x 85
12 x 85
12 x 85

Skullcrushers:

12 x 40
12 x 40
12 x 40

Tricep pushdown:

100 x 27

Einde 14.08

• #5.402
Start 9.44

Bench press:

10 x 97.5
8 x 102.5
6 x 107.5

Incline bench press:

10 x 80
10 x 80
10 x 80

Dips:

10 x bw+20
10 x bw+20
10 x bw+20

Cable crossover:

10 x 27
10 x 27
10 x 27

Dumbell flys:

75 x 8

Standing calf raises:

10 x 112
10 x 112
10 x 112

Seated calf raises:

75 x 37.5

Einde 10.44

• #5.403
Start 16.10

Deadlift:

10 x 132.5
8 x 142.5
6 x 152.5

Goodmornings:

10 x 57.5
10 x 57.5
10 x 57.5

Front squat:

10 x 50
10 x 50
10 x 50

Hamstring curl:

10 x 62
10 x 62
10 x 62

Farmer walks:

10 x 40

Wrist curl:

75 x 17.5

Einde 17.08

• #5.404
Workout van gisteren!

Start 16.08

Military press:

10 x 57.5
8 x 62.5
6 x 67.5

Face pulls:

10 x 64
10 x 64
10 x 64

Rear delt:

10 x 15
10 x 15
10 x 15

Side raises:

75 x 6

Behind the neck press:

75 x 17.5

Crucifix curl:

10 x 32
10 x 32
10 x 32

Barbell curl:

75 x 20

Einde 17.00

Erna nog even landmine ab excercise gedaan op aanraden van MoneyQ, toffe oefening, zeker aan te raden :wl:
Ga kcal licht verlagen, kan naar mijn gevoel even geen kwaad.

Workout gisteren was wel pittig, veel te warm in de gym en dan hangt er geen lucht...

Vanaf 24 aug gaat er wel een nieuwe gym open in de buurt, misschien daar eens gaan kijken.

Mooie training.
Ik ga die landmine ab exercise ook proberen. Met welk gewicht ben je begonnen?

• #5.406
Mooie training.
Ik ga die landmine ab exercise ook proberen. Met welk gewicht ben je begonnen?

Ik wou niet te gek doen dus begonnen met een lege bar voor een paar reps. Heb er uiteindelijk 10 kg aangehangen en dat vond ik al vrij stevig :p

Workout van gisteren!

Start 16.08

Military press:

10 x 57.5
8 x 62.5
6 x 67.5

Face pulls:

10 x 64
10 x 64
10 x 64

Rear delt:

10 x 15
10 x 15
10 x 15

Side raises:

75 x 6

Behind the neck press:

75 x 17.5

Crucifix curl:

10 x 32
10 x 32
10 x 32

Barbell curl:

75 x 20

Einde 17.00

Erna nog even landmine ab excercise gedaan op aanraden van MoneyQ, toffe oefening, zeker aan te raden :wl:
Ga kcal licht verlagen, kan naar mijn gevoel even geen kwaad.

Workout gisteren was wel pittig, veel te warm in de gym en dan hangt er geen lucht...

Vanaf 24 aug gaat er wel een nieuwe gym open in de buurt, misschien daar eens gaan kijken.

Een nieuwe gym kan sowieso soms echt wonderen doen. Nou wil ik niet zeggen dat je geen vooruitgang maakt maar bij mezelf merkte ik dat wel echt... Misschien is het een mentaal dingetje, "blijven hangen in oude gewoontes" maar ik ben in ieder geval benieuwd hoe dat is, mocht je eens in die andere proberen. ;)

---------- Toegevoegd om 14:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:28 ----------

Ik wou niet te gek doen dus begonnen met een lege bar voor een paar reps. Heb er uiteindelijk 10 kg aangehangen en dat vond ik al vrij stevig :p

Niet om het een of het ander... maar ik deed ook bar + 10 kg :D

Nette stats!
Wat zijn je 1RM max. stats op de grote 3, als ik vragen mag?

Jullie liever dan ik die landmine... Man die MP moet zwaar zijn zit zelf nog maar aan 40 kg. Mooi bezig dus !

• #5.410
Een nieuwe gym kan sowieso soms echt wonderen doen. Nou wil ik niet zeggen dat je geen vooruitgang maakt maar bij mezelf merkte ik dat wel echt... Misschien is het een mentaal dingetje, "blijven hangen in oude gewoontes" maar ik ben in ieder geval benieuwd hoe dat is, mocht je eens in die andere proberen. ;)

---------- Toegevoegd om 14:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:28 ----------

Niet om het een of het ander... maar ik deed ook bar + 10 kg :D

Ik ben nogal 'moeilijk' als het op verandering aankomt, andere gym moet dus echt bieden wat ik wil en goed aanvoelen (want alleen voor het lidgeld dat goedkoper is doe ik het niet). Als apparatuur beter is EN de ruimte (airco, ramen,...) dan verander ik direct!

Ik heb echt 'zwakke' abs, ik train ze amper :sad: maar als ik deze landmine regelmatig doe zie ik me er wel progress op maken :D

---------- Toegevoegd om 18:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:39 ----------

Nette stats!
Wat zijn je 1RM max. stats op de grote 3, als ik vragen mag?

Mmmm...ik heb al heel lang niet meer gemaxed (ik hou me liever aan m'n schema dan even te maxen).

MAAR:

Bench 2 x 117.5

Deadlift 1 x 180

Squat 2 x 142.5

---------- Toegevoegd om 18:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:42 ----------

Jullie liever dan ik die landmine... Man die MP moet zwaar zijn zit zelf nog maar aan 40 kg. Mooi bezig dus !

Is ook zwaar, thanks :D doe 'm nu wel seated (sinds een week of 2) ervoor standing in squatrack. Weet niet hoe jij hem doet?

Waarom die landmine niet? Is best nog tof!

stirring the pot, dan zul je niet lang meer zwakke abs hebben

Ik ben nogal 'moeilijk' als het op verandering aankomt, andere gym moet dus echt bieden wat ik wil en goed aanvoelen (want alleen voor het lidgeld dat goedkoper is doe ik het niet). Als apparatuur beter is EN de ruimte (airco, ramen,...) dan verander ik direct! Ik heb echt 'zwakke' abs, ik train ze amper :sad: maar als ik deze landmine regelmatig doe zie ik me er wel progress op maken :D ---------- Toegevoegd om 18:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:39 ---------- Mmmm...ik heb al heel lang niet meer gemaxed (ik hou me liever aan m'n schema dan even te maxen). MAAR: Bench 2 x 117.5 Deadlift 1 x 180 Squat 2 x 142.5 ---------- Toegevoegd om 18:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:42 ---------- Is ook zwaar, thanks :D doe 'm nu wel seated (sinds een week of 2) ervoor standing in squatrack. Weet niet hoe jij hem doet? Waarom die landmine niet? Is best nog tof!
Omdat die vrouw het doet... Ik laat het aan de echte vrouwen over en zal wel een andere oefening doen. haha neee... mss ooit wel eens als ze het eens komt voordoen. :)

Ik doe hem seated want standing is toch belastender voor de rug merk ik. :p

Thomas, serieus? Je traint je abs nooit?!

Wat dacht je van deadlift, squats, etc. etc. Of doe jij dat allemaal zonder je buikspieren aan te spannen?

---------- Toegevoegd om 19:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:24 ----------

stirring the pot, dan zul je niet lang meer zwakke abs hebben

Interesting. Die wil ik ook wel 's doen! :D

---------- Toegevoegd om 19:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:24 ----------

Omdat die vrouw het doet... Ik laat het aan de echte vrouwen over en zal wel een andere oefening doen. haha neee... mss ooit wel eens als ze het eens komt voordoen. :)

Ik doe hem seated want standing is toch belastender voor de rug merk ik. :p

"Die vrouw"? Seriously? :O

Maar als je inderdaad op mij doelt: ik doe ook squats en deadlifts en bench press, doe je die voortaan ook niet meer dan? ;)

Kom maar even naar mijn gym, doe ik 'm voor, kun je 'm voortaan ook doen! :D

• #5.416
Thomas, serieus? Je traint je abs nooit?!

Wat dacht je van deadlift, squats, etc. etc. Of doe jij dat allemaal zonder je buikspieren aan te spannen?
Dat natuurlijk wel, ik doelde er eerder op dat ik ze daarbuiten weinig bijtrain

Thomas, serieus? Je traint je abs nooit?! Wat dacht je van deadlift, squats, etc. etc. Of doe jij dat allemaal zonder je buikspieren aan te spannen? ---------- Toegevoegd om 19:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:24 ---------- Interesting. Die wil ik ook wel 's doen! :D ---------- Toegevoegd om 19:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:24 ---------- "Die vrouw"? Seriously? :O Maar als je inderdaad op mij doelt: ik doe ook squats en deadlifts en bench press, doe je die voortaan ook niet meer dan? ;) Kom maar even naar mijn gym, doe ik 'm voor, kun je 'm voortaan ook doen! :D

De 'Die vrouw' opmerking was om Monique een beetje te plagen ^^. Ze is namelijk psycholoog in opleiding en wil even laten zien dat dit jongetje niet zo snel freudiaans aan te pakken valt. xD Vind het best wel geinig om het te bewerkstelligen. Dus all for good fun. :)

Secondly, ik doe wel squats en deadlifts etc en net daarom probeer ik bij andere oefeningen niet te erg de rug te belasten. In mijn schema doe ik bv. de dag voor ik MP doe squats en dl. UB/LB schema.

Ik train buik ook niet veel buiten de compounds.
De meeste ab oefeningen geven gewoon geen voldoening. Als warmup beetje planken en misschien wat side bents maar dan houdt het voor mij meestal op.
Vandaar dat ik de landmines wel wil proberen. :)

De 'Die vrouw' opmerking was om Monique een beetje te plagen ^^. Ze is namelijk psycholoog in opleiding en wil even laten zien dat dit jongetje niet zo snel freudiaans aan te pakken valt. xD Vind het best wel geinig om het te bewerkstelligen. Dus all for good fun. :)

Secondly, ik doe wel squats en deadlifts etc en net daarom probeer ik bij andere oefeningen niet te erg de rug te belasten. In mijn schema doe ik bv. de dag voor ik MP doe squats en dl. UB/LB schema.

Even iets rechtzetten: ik ben niet psycholoog in opleiding. Ik ben psycholoog. ;)

ik snap dat velen abs trainen een beetje als dead end beschouwen dat toch nergens heen gaat, maar abs is één van die dingen die je pas echt hard kan trainen als je een bepaald krachtniveau hebt behaald, en dat wil ook zeggen dat de lats e.d. eveneens sterk genoeg moeten zijn om sommigen van de high level ab oefeningen te kunnen. Eens je dat niveau hebt bereikt kun je je abs elke week aan gort trainen, en dan zul je het verschil wel voelen tussen gewone braced core en een braced core met sterke abs. Het is hetzelfde met reppen met zwaar gewicht, een beginner kan dat gewoon niet, die heeft er de neurocapacity niet voor. 20x60 deadlift en 20x160 zijn heel andere dingen.

voor mij was de sleutel tot sterke abs: pull up negatives met full ROM. Belangrijk is dat je je rug niet holt, maar je abs net flexed houdt doorheen de ROM zodat ze verlengen onder een weerstand. Eens je gewichtjes toevoegt zul je je abs en lats helemaal naar de klote kunnen trainen en voor je het weet doe je opeens standing ab wheels. een andere oefening die gelijkaardige resultaten levert is ... stirring the pot :D

Terug
Naar boven