Over de oortjes:
Bij mij is ook altijd de kabel kapot gegaan. Zorg gewoon dat je er hebt waarbij je de kabel kan vervangen.
Heb nu als 'gwn' luister mp3: Fiio x1 met 128gig Sd kaartje en Ultimate Ears TripleFi10 (goedkoop kunnen kopen ooit).
En als sport mp3: Sandisk Clip Sport (als je de oude sandisk clip + kan vinden zou ik die pakken) met Meelectronics m6 pro
Sandisk clip: voor het geld enorm goede geluidskwaliteit. Uiteraard niet om high impedance of powerhungry headphones aan te sturen maar voor in-ears zeker goed.
Clipje voor aan broek te hangen, micro-sd slot. Van de clip sport ben ik niet zo tevreden van de firmware (gewone clip + was kapot gegaan na enkele jaren).
Meelectronics m6 pro: kabel te vervangen, zit zelfs 2e kabel bij in verpakking. Shitload aan eartips (gebruik zelf de rubber double flanged, bass response is veel beter door betere afsluiting), SWEAT-RESISTANT. Gebruikt een dynamic driver (balanced armatures zoals TripleFi10 zijn veel gevoeliger voor vocht).
Zeer stevige gebouwd (Shure se215 al wat klachten over gezien). Hoge tonen zijn beetje fel/hard maar daar kan je EQ voor gebruiken als het je echt stoort. Bass is gwn strak en diep, kan Sennheiser nog puntje aan zuigen (diegenen die ik heb gehad/gehoord heb).
Als je koopt via officiele dealer (amazon uk) kan je zelfs kabels heel goedkoop bijkopen mochten ze ooit kapotgaan.
Check Head-Fi er maar eens op na.